![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Legerdienst terug invoeren? | |||
Ja, verplicht en voor mannen én vrouwen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 24,36% |
Ja, verplicht maar enkel voor vrouwen (lol) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,85% |
Ja, verplicht maar enkel voor mannen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,82% |
Ja, maar vrijwillig voor eender wie |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,41% |
Nee, ik geloof niet in het nut van de militarisering van de maatschappij |
![]() ![]() ![]() |
26 | 33,33% |
Nee, maar een alternatief mag wel: jongeren verplichten 1 jaar in een ontwikkelingsland te werken, bijvoorbeeld, wat veel leerrijker is |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,56% |
Nee, maar het alternatief - ontwikkelingswerk - op vrijwillige basis en goed georganiseerd is welkom |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,82% |
Ander antwoord |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,85% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat veel gezinnen het nu veel beter hebben dan vroeger, omdat ze met 2 gaan werken. Het verlies aan aandacht en liefde voor de kinderen word dan maar goedgemaakt door de geldkraan open te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#285 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verschil met vroeger is dat juist de druk op jongeren wordt verhoogd door de prestatiemaatschappij. Omdat hogeschool en unief de dag van vandaag zo hoog worden aangeschreven zorgt dat ervoor dat veel jongeren daarheen gepusht worden terwijl ze er ofwel niet bekwaam voor zijn ofwel het hun niet boeit. Een herwaardering van de handenarbeid kan al veel oplossen. Ik heb zelf al vakantiejobkes gedaan aan de band in de fabriek en ik kan u zeggen dat ik heel blij was toen ik ervan af was, laat staan om zoiets voor de rest van mijn leven te moeten doen. Stuur desnoods langdurig werklozen naar die legerdienst maar val diegene die het zelf voor elkaar krijgen er niet mee lastig want het is alleen maar een rem/tijdverlies voor hun verdere studies/carrière.
![]() |
![]() |
#286 |
Staatssecretaris
|
![]() Da komt eerder over als "omdat wij vroeger geen luxe hadden, mogen jullie dat ook niet hebben."
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge ze niet kunt onderhouden, maak er dan geen he. De dag van vandaag is er zoiets als birth control. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je dat we toen niet hadden? Ik ben zelfs van mening dat we meer hadden. Allee nu ben ik toch eens benieuwd.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 september 2008 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kunt ge nu in godsnaam spreken dat die onder druk staan? Allee hoe leg je dat nu weeral uit? Tot hun school 24 of 25 jaar, ieder jaar wat anders en niks geleerd, en jij zegt dat ze onder druk stonden? Druk van watte?
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt men zo soms nooit eens, toen ze vroeger (in heel veel gevallen) op hun 13 �* 14 jaar (soms vroeger) ergens in een fabriek hun kl*ten tegen de chronometers in stonden af te draaien voor een frank en een sjiek, dat ze niet een klein beetje meer druk hadden?
Zo nog nooit eens gedacht? Dan wordt het hoog tijd.
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar wel eens vergelijken met de zogenaamde druk die jullie hebben.
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die generatie is gewend alleen te leven. En ppk finacieel gaat die niet in de shit komen, want ze erven van papa en mama. Het zijn hun kids die de shit gaan krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Prestige maatschappij????? Laat mij niet lachen. Citaat:
Dan zou je tenminste weten dat leren altijd voorrang heeft gehad op de dienstplicht. En dan zou je geweten hebben, dat de legerdienst telde als stage periode. Voor een arts was dit bevoorbeeld de meest leerzame periode uit zijn leven, want daar leerde hij de echte zieken uit de carrotees te halen. En voor de bouwkundige was het een ideale leerschool, want daar leerde ze zelf met de kraan en bulldozer werken. Een andere zaak die het gevolg was van de legerdienst, was dat vele er de tweede landstaal aanleerde en daardoor werk konden gaan zoeken in het ander taalgebied. Maar eigenlijk en dat heb ik ook al gepost, het draait er idd enkel om, dat zich inzetten voor de maatschappij word beschouwd als een beroving van tijd en energie die men niet kan gebruiken voor eigen gewin. Wel de hooggeschoolden zouden eindelijk eens moeten leren, dat het leger nu net de instelling was die jongeren leerde doorzetten en leerde nauwkeurig te werken. Want dat was het doel van de vele schijnbaar zinloze kuisopdrachten binnen het leger. Er leren opletten dat alle hoekjes en kantjes gedaan werden en dat men geen stukjes oversloeg. Leren op de kleine details te letten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat ook om het BESEF van tegenwoordig dat we in een prestatiemaatschappij leven.
Misschien dat besef van kleins af aan in de kiem smoren? Dan blijven de jongeren braaf naar school gaan ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Trouwen ? Zelf kinderen maken ? Dan zijn ze niet alleen meer, en verplicht om hun plan te trekken om heel de bende te huisvesten & te voedden. Als het MOET, ben je tot vanalles in staat, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met welk nut om van alles te gaan leren als je het niet praktiseert? Behalve dat het een bezigheidstherapie is. Misschien goed voor spinnenwebben in het hoofd, maar voor de rest totaal nutteloos.
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongen toch, wij leven in een luilekkerland maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() In ons verstedelijkt land met zijn leger in groene camouflage die de laatste bossen van Vlaanderen bevolken stel ik me toch wel vragen bij dat soldaatje spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar had je 10 jaar geleden machtige bossen, waar geen mens in kwam en de natuur zijn gang kon gaan. Diezelfde bossen zijn nu villawijken geworden met vele betonwegen. Een ander deel van de oude militaire kampen zijn recreatiedomeinen geworden, waar men de meest idiote zaken heeft gebouwd. Weer een ander deel zijn volgebouwd met sociale woningen en appartementen. En het laatste deel zijn opvangcentra voor illegalen geworden. Maar tegelijk heeft men wel de bloeiende horeca rond de kazernes kapot gemaakt. |
|
![]() |
![]() |