![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Welkom terug. Om terug te komen op kosher eten: je weet goed te beschrijven hoe moslims dieren slachten, hoe slachten joden hun dieren ? Kan je daar iets meer over vertellen?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 8 oktober 2008 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens ben ik , net als u, en net als Robert Voorhamme, tegenstander van "verplichte halalkost voor iedereen". Citaat:
Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet herhalen tot dat eindelijk tot u doordringt. U gelooft blijkbaar elk misverstand dat zich als een winterslaper in uw hoofd nestelt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die ongelijkheden kom je in de praktijk dan ook tegen.
De koran stelt immers mannelijke seksualiteit voor als 'actief' ( mannen mogen meerdere vrouwen hebben, of binnen bepaalde voorwaarden relaties buiten het huwelijk ) Vrouwen worden voorgesteld als 'passief' ( ze mogen niet meerdere mannen hebben en zeker geen relaties buiten het huwelijk, een voogd mag voor hen beslissen en er wordt voor haar betaald met een bruidsschat wat haar in zekere zin gelijksteld aan bezit van ouders en later echtgenoot ) Dit vertaalt zich naar de verhoudingen tussen mannen en vrouwen. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen gelovigen en ongelovigen. Vrouwen die beantwoorden aan de Islamitische norm ( passief gedrag, je schoonheid verbergen, neergeslagen blik, jezelf bedekken met doeken, gehoorzamen, aan ouders en later man) worden gezien als goed. Vrouwen die hier in aan beantwoorden worden gezien als 'van den duivel, slechte vrouwen, hoeren, geen respect waardig'. Dit leren kinderen op de vele koranschooltjes in moskees waar ze leren om van buiten de koran, met alle versen waarbij dit onderscheid wordt gemaakt op te dreunen. Als we morgen beginnen met iedere kleuter van het mannelijk geslacht teksten( waarbij anderen als duivels, slecht en te mijden worden gezien) verplicht van buiten te laten leren krijgen we jongeren die zich gedragen zoals Marokkaanse jongeren vaak doen, zonder enig respect voor de medemens en vanuit een volslagen misplaatst gevoel van superioriteit en arrogantie. Omdat hun religie aanzet tot onderscheid, discriminatie en infantilisering van vrouwen. Maar omdat het religie is durft niemand dit zelfs maar aankaarten! Wie zegt de inhoud van de koran als waar, correct en te verdedigen ziet keurt dit dan ook goed. Gelukkig zijn er vele moslims die inderdaad de hele koran zelf met een korreltje zout nemen. Ze leven hier in hun virtueel dorp en laten anderen met rust. Maar de groep die dit niet doet en islam verheft tot middel om invloed uit te oefenen op juridisch, politiek en sociaal vlak neemt wel toe terwijl 'gematigden' zwijgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben jezelf van moslim-afkomst?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe slacht de joodse medemens zijn dieren ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 8 oktober 2008 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de letterlijke teksten van de heilige boeken. Ik heb interesse in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult. In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven. Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien kan U even haar toespraak aanhoren die ze gaf naar aanleiding van haar nieuwe boek: Citaat:
In dat artikel vind je ook de video's met de toespraak van Gabriels, wat ik ten zeerste kan aanbevelen (wel in het Engels zonder ondertiteling). Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 14:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill; oordeel je anders over wat ik (be) schrijf wanneer ik wel/ niet moslima zou zijn?
Waarom heeft mijn achtergrond voor jou belang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer over Brigitte Gabriel en de beweging die ze op gang bracht:
http://www.actforamerica.org/ islam heeft in de loop der eeuwen + 270.000.000 mensen vermoord, meer dan gelijkwelke andere ideologie ooit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Dus interviews met schoolhoofd en leerkrachten in de reguliere media (Knack, Humo, ..) aanvaardt jij niet als bewijs. Jij zegt dus dat die mensen - ervaringsdeskundigen - uit hun nek lullen. Dat zeg jij natuurlijk omdat hun boodschap jou niet aanstaat. Citaat:
De islamapologeet als eeuwige excuusbedenker. 'Ruimte laten' voor niet bewezen idiotieën voorzover die van moslims komen. Daar komt het op neer. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het hoofddoekradicalisme in het straatbeeld van alle Europese steden zie, dan neem ik eigenlijk miljoenen vrouwen waar die hun heilig boekske letterlijk nemen. Geen kleine minderheid maar een overgrote meerderheid, volgens mijn maatstaven. Die passen hun geloof dus ook niet aan de maatschappij waarin ze leven aan. Integendeel ... Zie je, in Europa is de hoofddoekjes-mode Grace Kelly-stijl toch al zo'n 50 jaar verlopen. Je gaat me niet vertellen dat alleen de moslims dat nog niet doorhadden. Hun heilig boekske en de strikte interpretatie ervan zitten er dus wel voor iets tussen ... bij die overgrote meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2 Natuurlijk is het mijn volste recht om niet zozeer geïnteresseerd te zijn in de letterlijke teksten van de heilige boeken, maar wel geïnteresseerd te zijn in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult. 3 Maak jij geen opmerkingen over personen? Lees er je eigen berichten nog eens op na. Misschien vind je zelf waar je het over personen hebt, anders zeg je het maar, dan citeer ik het wel. 4 Ik lees nergens dat Brigitte Gabriels een andere mening heeft over "In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven." 5 Als ik het heb over "Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen." heb ik het niet over forummen, en eventueel een forummer leren kennen. Ik heb het over beoordelen, en waarop beoordeel je iemand. Beoordeel je iemand naar zijn/haar persoonlijkheid, of naar de groep waartoe iemand zou behoren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() Om hier op in te pikken. Mij valt op dat als men hetgeen doet wat jij hier vraagt men dan redeneert dat de Koran anders in elkaar zit en verkeerd wordt geïnterpreteerd. Cirkelredeneringen als je het mij vraagt.
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok, ik heb echt geen zin in een welles nietes spelletje zonder inhoud. Daar ga ik mijn tijd niet insteken. Doe gerust wat je niet laten kan, ik ga echt je spel niet meespelen.
Citaat:
Wat wèl geschreven staat is het volgende: Citaat:
voor mijn part interpreteer jij dit als zijnde: de gematigden zijn de echte moslims die weten hoe ze hun oorlogsblauwdruk moeten herinterpreteren..... maar dat zegt Brigitte Gabriel nu eenmaal niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 15:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De redenen waarom een vrouw een hoofddoek draagt zijn veel te verscheiden, om hen allen radicaal te kunnen noemen. Niemand weet, of bij de moslimvrouwen die in Europa wonen, de meerderheid een hoofddoek draagt. Ik denk dat het nog altijd de minderheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |