Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 12:10   #281
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over halalvlees en vlees geslacht volgens de belgische wetten:

-------------------------------

- niemand gaat dood van een weekje vegetarisch eten
- volgens de belgische wetten moeten runderen en varkens eerst verdoofd worden middels een elektrische pin of zoiets
- volgens de islamitische religieuze voorschriften moeten de dieren gewoon met een scherp mes de keel worden overgesneden onderwijl een of andere arabische bezweringsformule roepend. ( sommige moslims met iets verstand maken geen bezwaar tegen het eerst verdoven van de te slachten dieren, wetende dat Allah de elektriciteit nog niet had geschapen toen hij de koran nederseinde).

Hindoe mensen mogen dan weer geen rundsvlees eten

Joodse mensen mogen geen varkensvlees, enkel kosher en nog zo van die dingen eten: die kunnen dus best al hun eigen potje meebrengen of ze verhongeren (tiens.... waarom werd daar nooit een probleem over gemaakt? )
------------
enfin:

maandag: kip (wordt nooit eerst verdoofd, gewoon geslacht volgens de belgische wetten), is steeds halal wegens niet verdoofd. Eventueel schalt er constant een arabische bezweringsformule door het kippenslachthuis want ik betwijfel of ze kip per kip aan Allah gaan opdragen.

dinsdag: normaal geslacht rundsvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

woensdag : normaal geslacht varkensvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

donderdag : terug kip

vrijdag: visdag

hewel Voorhamme?

Vraagje: wat als de bosklassen tijdens de Ramadan vallen? Ramadan verzetten? of bosklassen gewoon afschaffen? slijm slijm, kont omhoog Robert!
Circe, terug van weggeweest ?
Welkom terug.

Om terug te komen op kosher eten: je weet goed te beschrijven hoe moslims dieren slachten, hoe slachten joden hun dieren ? Kan je daar iets meer over vertellen?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 8 oktober 2008 om 12:11.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 12:12   #282
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Circe, terug van weggeweest ?
Welkom terug.

Om terug te komen op kosher eten: je weet goed te beschrijven hoe moslims dieren te slachten, hoe slachten joden hun dieren ? Kan je daar iets meer over vertellen?
de joodse medemens mijn beste doet heel veel pogingen om dit pijnpunt op te lossen ook eten ze heel veel veggie... uiteraard als brave poco bent u voorstaander van halal
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 12:18   #283
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Zo’n repliek is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Schoolhoofden klappen uit de biecht, en plots is de media ongeloofwaardig of gaat het over communicatiefouten.

Zeg maar ronduit dat je de bewijzen wel voorgeschoteld kreeg (uit eerste hand nog wel), maar dat ze u niet “pasten.”
Ik kan die redenering ook omdraaien: jij negeert het gebrek aan bewijslast omdat dat je beter past.

Citaat:
Trouwens, jij die zo op bewijsvoering staat, vraag je de moslims ook om een toereikend bewijs dat hun god hen halal-voeding voorschrijft?
Geloof is nu eenmaal iets anders dan wetenschap. Ik ga ervan uit dat het politieke bedrijf zelf georganiseerd moet zijn volgens verlichte principes, maar tevens ruimte moet laten - niet in het eigen systeem, wel in de samenleving die het voorwerp is van dit systeem - voor creativiteit, mythe, geloof... inzoverre de wetenschap tekortschiet of dreigt vast te roesten (en dat doet ze ook).

Citaat:
Zo nee, waarom eist u van de tegenstanders van “verplichte halalkost voor iedereen” toereikende bewijzen dat deze walgelijke praktijk weldegelijk opgedrongen wordt aan iedereen en eist u van moslims helemaal geen bewijs dat hun god hun dat halal-gedoe opdringt?
Zie hierboven (al garandeer ik niet dat u mijn uitleg zult begrijpen).

Overigens ben ik , net als u, en net als Robert Voorhamme, tegenstander van "verplichte halalkost voor iedereen".

Citaat:
Je gaat ons toch niet vertellen dat je de koran meer 'toereikend bewijs' vindt dan een stuk van Douglas Deconick in de Humo
Mijn kritiek gold helemaal niet de beweringen van de schooldirecteur als zou het een reële praktijk zijn; mijn kritiek gold uw bewering (of die van uw medestanders) dat deze praktijk zou zijn opgelegd door Robert Voorhamme, en dat Voorhamme hiertoe gechanteerd zou zijn door de moslimgemeenschap.

Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet herhalen tot dat eindelijk tot u doordringt. U gelooft blijkbaar elk misverstand dat zich als een winterslaper in uw hoofd nestelt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 12:21   #284
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En die ongelijkheden kom je in de praktijk dan ook tegen.
De koran stelt immers mannelijke seksualiteit voor als 'actief' ( mannen mogen meerdere vrouwen hebben, of binnen bepaalde voorwaarden relaties buiten het huwelijk )
Vrouwen worden voorgesteld als 'passief' ( ze mogen niet meerdere mannen hebben en zeker geen relaties buiten het huwelijk, een voogd mag voor hen beslissen en er wordt voor haar betaald met een bruidsschat wat haar in zekere zin gelijksteld aan bezit van ouders en later echtgenoot )

Dit vertaalt zich naar de verhoudingen tussen mannen en vrouwen.
Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen gelovigen en ongelovigen.
Vrouwen die beantwoorden aan de Islamitische norm ( passief gedrag, je schoonheid verbergen, neergeslagen blik, jezelf bedekken met doeken, gehoorzamen, aan ouders en later man) worden gezien als goed.
Vrouwen die hier in aan beantwoorden worden gezien als 'van den duivel, slechte vrouwen, hoeren, geen respect waardig'.
Dit leren kinderen op de vele koranschooltjes in moskees waar ze leren om van buiten de koran, met alle versen waarbij dit onderscheid wordt gemaakt op te dreunen.
Als we morgen beginnen met iedere kleuter van het mannelijk geslacht teksten( waarbij anderen als duivels, slecht en te mijden worden gezien) verplicht van buiten te laten leren krijgen we jongeren die zich gedragen zoals Marokkaanse jongeren vaak doen, zonder enig respect voor de medemens en vanuit een volslagen misplaatst gevoel van superioriteit en arrogantie.
Omdat hun religie aanzet tot onderscheid, discriminatie en infantilisering van vrouwen.
Maar omdat het religie is durft niemand dit zelfs maar aankaarten!

Wie zegt de inhoud van de koran als waar, correct en te verdedigen ziet keurt dit dan ook goed.
Gelukkig zijn er vele moslims die inderdaad de hele koran zelf met een korreltje zout nemen. Ze leven hier in hun virtueel dorp en laten anderen met rust.
Maar de groep die dit niet doet en islam verheft tot middel om invloed uit te oefenen op juridisch, politiek en sociaal vlak neemt wel toe terwijl 'gematigden' zwijgen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 12:24   #285
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En die ongelijkheden kom je in de praktijk dan ook tegen.
De koran stelt immers mannelijke seksualiteit voor als 'actief' ( mannen mogen meerdere vrouwen hebben, of binnen bepaalde voorwaarden relaties buiten het huwelijk )
Vrouwen worden voorgesteld als 'passief' ( ze mogen niet meerdere mannen hebben en zeker geen relaties buiten het huwelijk, een voogd mag voor hen beslissen en er wordt voor haar betaald met een bruidsschat wat haar in zekere zin gelijksteld aan bezit van ouders en later echtgenoot )

Dit vertaalt zich naar de verhoudingen tussen mannen en vrouwen.
Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen gelovigen en ongelovigen.
Vrouwen die beantwoorden aan de Islamitische norm ( passief gedrag, je schoonheid verbergen, neergeslagen blik, jezelf bedekken met doeken, gehoorzamen, aan ouders en later man) worden gezien als goed.
Vrouwen die hier in aan beantwoorden worden gezien als 'van den duivel, slechte vrouwen, hoeren, geen respect waardig'.
Dit leren kinderen op de vele koranschooltjes in moskees waar ze leren om van buiten de koran, met alle versen waarbij dit onderscheid wordt gemaakt op te dreunen.
Als we morgen beginnen met iedere kleuter van het mannelijk geslacht teksten( waarbij anderen als duivels, slecht en te mijden worden gezien) verplicht van buiten te laten leren krijgen we jongeren die zich gedragen zoals Marokkaanse jongeren vaak doen, zonder enig respect voor de medemens en vanuit een volslagen misplaatst gevoel van superioriteit en arrogantie.
Omdat hun religie aanzet tot onderscheid, discriminatie en infantilisering van vrouwen.
Maar omdat het religie is durft niemand dit zelfs maar aankaarten!

Wie zegt de inhoud van de koran als waar, correct en te verdedigen ziet keurt dit dan ook goed.
Gelukkig zijn er vele moslims die inderdaad de hele koran zelf met een korreltje zout nemen. Ze leven hier in hun virtueel dorp en laten anderen met rust.
Maar de groep die dit niet doet en islam verheft tot middel om invloed uit te oefenen op juridisch, politiek en sociaal vlak neemt wel toe terwijl 'gematigden' zwijgen...
je weet het allemaal goed Alice.
Ben jezelf van moslim-afkomst?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 8 oktober 2008, 12:25   #286
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
de joodse medemens mijn beste doet heel veel pogingen om dit pijnpunt op te lossen ook eten ze heel veel veggie... uiteraard als brave poco bent u voorstaander van halal
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
hoe slacht de joodse medemens zijn dieren ?

Laatst gewijzigd door goodwill : 8 oktober 2008 om 12:25.
Oud 8 oktober 2008, 12:33   #287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals de intelligente aandachtige lezer al lang heeft opgemerkt, geef ik helemaal geen draai aan uw koranverzen, maar lees ik gewoon wat er staat.

Ik voel me helemaal niet in het nauw gedreven, doch ik reageer op de betekenis van de hoofddoek zoals die aangeduid wordt in uw koran, namelijk als HERKENNINGSTEKEN zodat de hoofddoekdraagster - in tegenstelling tot de niet-hoofddoekdraagster - gevrijwaard blijft van aanrandingen door haar eigen moslimvolk.

Als U dan komt beweren dat uw moslimventen volgens hun geloof van ALLE vrouwen moeten afblijven, is dat dus een flagrante leugen, want volgens uw gebruiksaanwijzing moeten ze enkel van EIGEN VOLK afblijven (te herkennen aan hun kopvodden).
Vermits U dat persé wou tegenspreken heb ik dan de nodige verzen en ahadith aangehaald waaruit blijkt dat de niet-gehoofddoekte vrouwen zich weldegelijk mogen bedreigd voelen door uw moslimventen.

Ik noteer bovenover dat U niet gechoqueerd bent door toestemming tot verkrachting, vermoorden, gevangenneming en slavernij. Dat verwondert mij niet want uiteindelijk zijn dat de basisprincipes van uw wredelievende ideologie.
Het staat alleen zeer onnozel als je dat dan eerst drie pagina's zit tegen te spreken.
Hoe weet jij wat de intelligente aandachtige lezer al lang heeft opgemerkt?

Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de letterlijke teksten van de heilige boeken. Ik heb interesse in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult.

In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven.

Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 13:43   #288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe weet jij wat de intelligente aandachtige lezer al lang heeft opgemerkt?
Omdat ik zag dat sommigen gereageerd hebben op een intelligente manier tiens.

Citaat:
Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de letterlijke teksten van de heilige boeken. Ik heb interesse in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult.
Dat is uw volste recht. Ik maak dan ook geen opmerkingen over personen, doch enkel over de teksten.

Citaat:
In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven.
daarover verschillen de meningen drastisch. Ik kan je bijvoorbeeld Brigitte Gabriels eens aanbevelen, een mevrouw die ondertussen naar USA is uitgeweken maar origineel als christelijke persoon in het toenmalige Libanon leefde. Ik mag toch aannemen dat U mee veronderstelt dat zo iemand wel zal weten waarover ze praat?

Misschien kan U even haar toespraak aanhoren die ze gaf naar aanleiding van haar nieuwe boek:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lodewijk nasser
Brigitte Gabriel, voor de vaste lezers geen onbekende meer, gaf een toespraak naar aanleiding van haar nieuwe boek They Must Be Stopped: Why We Must Defeat Radical Islam and How We Can Do It.
Strekking is dat radicale moslims niks anders dan toegewijde puriteinen zijn. Daarbij citeert zij uit het heilige boek en laat zien dat terroristen dezelfde verzen gebruiken als rechtvaardiging voor hun daden.

De Libanese meent daarom dat gematigden altijd het onderspit zullen delven, omdat het Islamitisch recht niet aan hun kant staat.

Wij plegen culturele zelfmoord als wij onze blik afwenden van het continue gevaar dat er van de Islam uitgaat.
LEES VOORAL VERDER
In dat artikel vind je ook de video's met de toespraak van Gabriels, wat ik ten zeerste kan aanbevelen (wel in het Engels zonder ondertiteling).

Citaat:
Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen.
Nogmaals: ik ben hier aan het forummen en als ik mensen persoonlijk wil leren kennen zal ik hen dat via pm laten weten. De opmerkingen die ik maak en de kritiek die ik lever betreffen daarom de koranteksten en de islamitische ideologie, niet de personen die zich daar willens nillens naar moeten schikken op straffe van uitstoting uit hun familie indien ze die ideologie achter zich willen laten. Dit wil echter niet zeggen dat het nefast is om de islamitische ideologie hier in Europa wortel te laten schieten. Niet dat er nog veel weerstand kan geboden worden, maar dat neemt niet weg dat het nefast is en zal zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 14:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:13   #289
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; oordeel je anders over wat ik (be) schrijf wanneer ik wel/ niet moslima zou zijn?
Waarom heeft mijn achtergrond voor jou belang?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:22   #290
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Meer over Brigitte Gabriel en de beweging die ze op gang bracht:

http://www.actforamerica.org/
islam heeft in de loop der eeuwen + 270.000.000 mensen vermoord, meer dan gelijkwelke andere ideologie ooit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 14:25.
Oud 8 oktober 2008, 14:48   #291
Fourtis
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den DuistDuikboot Bekijk bericht
Ik kan die redenering ook omdraaien: jij negeert het gebrek aan bewijslast omdat dat je beter past.
Hell no.
Dus interviews met schoolhoofd en leerkrachten in de reguliere media (Knack, Humo, ..) aanvaardt jij niet als bewijs. Jij zegt dus dat die mensen - ervaringsdeskundigen - uit hun nek lullen. Dat zeg jij natuurlijk omdat hun boodschap jou niet aanstaat.

Citaat:
Geloof is nu eenmaal iets anders dan wetenschap. Ik ga ervan uit dat het politieke bedrijf zelf georganiseerd moet zijn volgens verlichte principes, maar tevens ruimte moet laten - niet in het eigen systeem, wel in de samenleving die het voorwerp is van dit systeem - voor creativiteit, mythe, geloof... inzoverre de wetenschap tekortschiet of dreigt vast te roesten (en dat doet ze ook).
Dat noemt men slijmen als een aal in een emmer snot.
De islamapologeet als eeuwige excuusbedenker. 'Ruimte laten' voor niet bewezen idiotieën voorzover die van moslims komen. Daar komt het op neer.

Citaat:
Overigens ben ik , net als u, en net als Robert Voorhamme, tegenstander van "verplichte halalkost voor iedereen".
Dat meent u natuurlijk niet.

Citaat:
Mijn kritiek gold helemaal niet de beweringen van de schooldirecteur als zou het een reële praktijk zijn; mijn kritiek gold uw bewering (of die van uw medestanders) dat deze praktijk zou zijn opgelegd door Robert Voorhamme, en dat Voorhamme hiertoe gechanteerd zou zijn door de moslimgemeenschap.
En bij deze bewering blijf ik uiteraard. Als inrichtende macht verkocht Voorhamme (zoals elke rooie die allochtonenstemmen bijeen te scharrelen heeft voor zijn politieke survival) zijn ziel. Voorhamme had die opgedrongen praktijk gerust kunnen afblokken, maar besloot voor eeuwig ende altijd zijn broek af te steken voor het moslimelectoraat.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:54   #292
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer over Brigitte Gabriel en de beweging die ze op gang bracht:

http://www.actforamerica.org/
islam heeft in de loop der eeuwen + 270.000.000 mensen vermoord, meer dan gelijkwelke andere ideologie ooit.
Of niet zo met cijfers smijten komt niet ernstig over.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:58   #293
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Wat bedoel jij met een kleine minderheid? Een half miljard mensen of zo?

Als ik het hoofddoekradicalisme in het straatbeeld van alle Europese steden zie, dan neem ik eigenlijk miljoenen vrouwen waar die hun heilig boekske letterlijk nemen. Geen kleine minderheid maar een overgrote meerderheid, volgens mijn maatstaven.

Die passen hun geloof dus ook niet aan de maatschappij waarin ze leven aan. Integendeel ...

Zie je, in Europa is de hoofddoekjes-mode Grace Kelly-stijl toch al zo'n 50 jaar verlopen. Je gaat me niet vertellen dat alleen de moslims dat nog niet doorhadden. Hun heilig boekske en de strikte interpretatie ervan zitten er dus wel voor iets tussen ... bij die overgrote meerderheid.
Oud 8 oktober 2008, 14:59   #294
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of niet zo met cijfers smijten komt niet ernstig over.
Welk cijfer stel jij dan als islam-apologeet voor?
Oud 8 oktober 2008, 15:17   #295
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk cijfer stel jij dan als islam-apologeet voor?
Ik stel geen cijfer voor en ik ben geen "islamapologeet"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 15:25   #296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Omdat ik zag dat sommigen gereageerd hebben op een intelligente manier tiens.

2 Dat is uw volste recht.
3 Ik maak dan ook geen opmerkingen over personen, doch enkel over de teksten.

4 daarover verschillen de meningen drastisch. Ik kan je bijvoorbeeld Brigitte Gabriels eens aanbevelen, een mevrouw die ondertussen naar USA is uitgeweken maar origineel als christelijke persoon in het toenmalige Libanon leefde. Ik mag toch aannemen dat U mee veronderstelt dat zo iemand wel zal weten waarover ze praat?

Misschien kan U even haar toespraak aanhoren die ze gaf naar aanleiding van haar nieuwe boek:

LEES VOORAL VERDER
In dat artikel vind je ook de video's met de toespraak van Gabriels, wat ik ten zeerste kan aanbevelen (wel in het Engels zonder ondertiteling).

5 Nogmaals: ik ben hier aan het forummen en als ik mensen persoonlijk wil leren kennen zal ik hen dat via pm laten weten. De opmerkingen die ik maak en de kritiek die ik lever betreffen daarom de koranteksten en de islamitische ideologie, niet de personen die zich daar willens nillens naar moeten schikken op straffe van uitstoting uit hun familie indien ze die ideologie achter zich willen laten. Dit wil echter niet zeggen dat het nefast is om de islamitische ideologie hier in Europa wortel te laten schieten. Niet dat er nog veel weerstand kan geboden worden, maar dat neemt niet weg dat het nefast is en zal zijn.
1 Sommigen reageren hier inderdaad op een intelligente manier. Maar ik las geen enkel bericht waaruit je kan besluiten
Citaat:
Zoals de intelligente aandachtige lezer al lang heeft opgemerkt, geef ik helemaal geen draai aan uw koranverzen, maar lees ik gewoon wat er staat.
Verwijs anders naar de berichten die je stelling staven.

2 Natuurlijk is het mijn volste recht om niet zozeer geïnteresseerd te zijn in de letterlijke teksten van de heilige boeken, maar wel geïnteresseerd te zijn in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult.

3 Maak jij geen opmerkingen over personen? Lees er je eigen berichten nog eens op na. Misschien vind je zelf waar je het over personen hebt, anders zeg je het maar, dan citeer ik het wel.

4 Ik lees nergens dat Brigitte Gabriels een andere mening heeft over
"In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven."

5 Als ik het heb over "Ik beoordeel dan ook nooit iemand naar zijn religie, maar naar zijn persoonlijkheid. Om dit te kunnen doen, moet je wel de moeite doen en bereid zijn om iemand te leren kennen." heb ik het niet over forummen, en eventueel een forummer leren kennen.
Ik heb het over beoordelen, en waarop beoordeel je iemand. Beoordeel je iemand naar zijn/haar persoonlijkheid, of naar de groep waartoe iemand zou behoren?
Oud 8 oktober 2008, 15:34   #297
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

2 Natuurlijk is het mijn volste recht om niet zozeer geïnteresseerd te zijn in de letterlijke teksten van de heilige boeken, maar wel geïnteresseerd te zijn in hoe een gelovige deze heilige boeken interpreteert en hoe hij/zij zijn geloof invult.
Om hier op in te pikken. Mij valt op dat als men hetgeen doet wat jij hier vraagt men dan redeneert dat de Koran anders in elkaar zit en verkeerd wordt geïnterpreteerd. Cirkelredeneringen als je het mij vraagt.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 15:34   #298
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Artisjok, ik heb echt geen zin in een welles nietes spelletje zonder inhoud. Daar ga ik mijn tijd niet insteken. Doe gerust wat je niet laten kan, ik ga echt je spel niet meespelen.
Citaat:
Ik lees nergens dat Brigitte Gabriels een andere mening heeft over
"In elke religie heb je een kleine minderheid radicalen, die hun heilig boek letterlijk neemt. De overgrote meerderheid is capabel om het boek te interpreteren en hun geloof aan te passen aan de maatschappij waarin ze leven."
Dat kan ik best geloven. Haar toeSPRAAK duurt meer dan 60 minuten en staat inderdaad niet geschreven.
Wat wèl geschreven staat is het volgende:

Citaat:
Strekking is dat radicale moslims niks anders dan toegewijde puriteinen zijn. Daarbij citeert zij uit het heilige boek en laat zien dat terroristen dezelfde verzen gebruiken als rechtvaardiging voor hun daden.
De Libanese meent daarom dat gematigden altijd het onderspit zullen delven, omdat het Islamitisch recht niet aan hun kant staat.

voor mijn part interpreteer jij dit als zijnde: de gematigden zijn de echte moslims die weten hoe ze hun oorlogsblauwdruk moeten herinterpreteren..... maar dat zegt Brigitte Gabriel nu eenmaal niet.

Laatst gewijzigd door circe : 8 oktober 2008 om 15:35.
Oud 8 oktober 2008, 15:39   #299
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel jij met een kleine minderheid? Een half miljard mensen of zo?

Als ik het hoofddoekradicalisme in het straatbeeld van alle Europese steden zie, dan neem ik eigenlijk miljoenen vrouwen waar die hun heilig boekske letterlijk nemen. Geen kleine minderheid maar een overgrote meerderheid, volgens mijn maatstaven.

Die passen hun geloof dus ook niet aan de maatschappij waarin ze leven aan. Integendeel ...

Zie je, in Europa is de hoofddoekjes-mode Grace Kelly-stijl toch al zo'n 50 jaar verlopen. Je gaat me niet vertellen dat alleen de moslims dat nog niet doorhadden. Hun heilig boekske en de strikte interpretatie ervan zitten er dus wel voor iets tussen ... bij die overgrote meerderheid.
Niet iedere vrouw die een hoofddoek draagt is een radicale Moslima die de Koran letterlijk neemt.
De redenen waarom een vrouw een hoofddoek draagt zijn veel te verscheiden, om hen allen radicaal te kunnen noemen.
Niemand weet, of bij de moslimvrouwen die in Europa wonen, de meerderheid een hoofddoek draagt. Ik denk dat het nog altijd de minderheid is.
Oud 8 oktober 2008, 15:46   #300
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
hoe slacht de joodse medemens zijn dieren ?
zo humaan mogelijk in belgie nu jij weer
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be