Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 17:28   #261
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Lees jij wel wat ik schrijf ? Ik ken de intentie van voorhamme en die is uitgevoerd met bevestiging van getuigen waaronder leerlingen en leerkrachten en turkse spa leden.
Correctie: u bewéért de intentie van Voorhamme te kennen. Helaas is uw bewering nergens op gestoeld. U meent de intenties van Voorhamme te kunnen afleiden uit communicatiefouten, de praktijk in sommige scholen en zelfs de streken van een paar Sp.a.-amateurs die zich iets te graag willen profileren. Ik vind dat weinig overtuigend.

Citaat:
Doe maar alsog je neus bloed. Alles kan halal geserveerd worden behalve varkensvlees.
Jouw suggestie was: er is gekozen voor rundsvlees i.p.v. varkensvlees om de moslims niet voor het hoofd te stoten. Ik wacht nog steeds op een bewijs daarvan. Het feit dat er rundsvlees en geen varkensvlees was vind ik als bewijs ontoereikend.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 17:51   #262
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat halalverhaal berustte op een foutieve communicatie van het stadsbestuur. Er is nooit druk uitgeoefend vanuit bijvoorbeeld de Moslim-Executieve om halalvlees voor iedereen verplicht te maken (wel om het op te nemen in het keuzeaanbod).

Tot daar uw enige voorbeeld van "islamisering".
leugens !!!! De islamleraar zwaait de plak in antwerpse scholen samen met de imam hebben ze daar halal vlees verplicht ingevoerd of heb je graag dat je stad zal branden? zo werken de moslimbroeders
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 17:53   #263
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als ik lees op welke manier zogezegde? (Mijn twijfels groeien toch) niet-moslims hier de koran interpreteren zijn de moslims die we kennen (en zelfs 99%van de moslims in de wereld) inderdaad zeer gematigde doodbrave mensen en dus slechte gelovigen.(in de ogen van deze Vlaamse? islamfundamentalisten)
(Als ik lees op welke manier -zogezegde?- niet-moslims hier de koran interpreteren toch...)

Ik hou mijn hart vast voor wat zou gebeuren, mochten die Vlaamse fundamentalisten ooit aan de macht komen en gelijk welke tekst-weze 't nu koran, bijbel, strafwetboek of de sprookjes van Grimm- aldus beginnen te interpreteren en toe te passen)

HELP!! De Ayatollahs (Vlaamse tak) zijn onder ons. Laten we maar hopen dat geen enkele moslim 't in zijn hoofd haalt, hen te geloven.
bbbrrr stel je voor dat de islam hier volledig baas wordt waarschijnlijk een van uw natte dromen??? Liever een vlaamse gast die halal en de hoofddoeken afkeuren dan de volgelingen van Mo de pedo met hun wreedaardigheden a la halal.
Oud 7 oktober 2008, 17:54   #264
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
U kletst maar wat uit uw nek. De zaak was vrij simpel: leerlingen hadden de keuze tussen een vegetarische maaltijd, rundsvlees en halalgevogelte, maar door een misverstand werd de indruk gewekt dat alle vlees halal zou zijn. De zaak is ondertussen allang uitgeklaard.
leugens hele scholen zij geassimileerd naar halal uw woorden zijn grote leugens !!!
Oud 7 oktober 2008, 17:54   #265
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
U kletst maar wat uit uw nek.
De zaak werd uitgeklaard in de media door "rooie Voorhamme" die later als de storm gaan liggen was, wel toegaf dat om praktische redenen er alleen nog maar halal-voeding aangekocht wordt bij de grootkeukens die in die scholen aanleveren. Maw de rooie nuttige idioten zorgden ervoor dat alle kinderen halal-plats door hun strot krijgen, tenzij ze hun eigen bo-kes meedoen. Dat heet islamisering en zonder die reflex van buigen en kruipen voor de islam, die zo typisch is voor de rooie jongens en meisjes, zou dit nooit mogelijk geweest zijn.
bravo zeg de waarheid !!
Oud 7 oktober 2008, 17:55   #266
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Leerlingen eten halalvlees op bosklassen

http://forum.politics.be/showthread.php?t=79897
ook op antwerpse scholen de islamleraar zwaait de plak
Oud 7 oktober 2008, 18:09   #267
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Zou zouden in scholen met een minderheid moslims varkensvlees aan iedereen moeten verplichten, en bord leeg eten verdoemme! Enkel dat zou de balans terug neutraal maken.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 oktober 2008 om 18:10.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 18:31   #268
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Over halalvlees en vlees geslacht volgens de belgische wetten:

-------------------------------

- niemand gaat dood van een weekje vegetarisch eten
- volgens de belgische wetten moeten runderen en varkens eerst verdoofd worden middels een elektrische pin of zoiets
- volgens de islamitische religieuze voorschriften moeten de dieren gewoon met een scherp mes de keel worden overgesneden onderwijl een of andere arabische bezweringsformule roepend. ( sommige moslims met iets verstand maken geen bezwaar tegen het eerst verdoven van de te slachten dieren, wetende dat Allah de elektriciteit nog niet had geschapen toen hij de koran nederseinde).

Hindoe mensen mogen dan weer geen rundsvlees eten

Joodse mensen mogen geen varkensvlees, enkel kosher en nog zo van die dingen eten: die kunnen dus best al hun eigen potje meebrengen of ze verhongeren (tiens.... waarom werd daar nooit een probleem over gemaakt? )
------------
enfin:

maandag: kip (wordt nooit eerst verdoofd, gewoon geslacht volgens de belgische wetten), is steeds halal wegens niet verdoofd. Eventueel schalt er constant een arabische bezweringsformule door het kippenslachthuis want ik betwijfel of ze kip per kip aan Allah gaan opdragen.

dinsdag: normaal geslacht rundsvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

woensdag : normaal geslacht varkensvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

donderdag : terug kip

vrijdag: visdag

hewel Voorhamme?

Vraagje: wat als de bosklassen tijdens de Ramadan vallen? Ramadan verzetten? of bosklassen gewoon afschaffen? slijm slijm, kont omhoog Robert!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 oktober 2008 om 18:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 20:53   #269
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over halalvlees en vlees geslacht volgens de belgische wetten:

-------------------------------

- niemand gaat dood van een weekje vegetarisch eten
- volgens de belgische wetten moeten runderen en varkens eerst verdoofd worden middels een elektrische pin of zoiets
- volgens de islamitische religieuze voorschriften moeten de dieren gewoon met een scherp mes de keel worden overgesneden onderwijl een of andere arabische bezweringsformule roepend. ( sommige moslims met iets verstand maken geen bezwaar tegen het eerst verdoven van de te slachten dieren, wetende dat Allah de elektriciteit nog niet had geschapen toen hij de koran nederseinde).

Hindoe mensen mogen dan weer geen rundsvlees eten

Joodse mensen mogen geen varkensvlees, enkel kosher en nog zo van die dingen eten: die kunnen dus best al hun eigen potje meebrengen of ze verhongeren (tiens.... waarom werd daar nooit een probleem over gemaakt? )
------------
enfin:

maandag: kip (wordt nooit eerst verdoofd, gewoon geslacht volgens de belgische wetten), is steeds halal wegens niet verdoofd. Eventueel schalt er constant een arabische bezweringsformule door het kippenslachthuis want ik betwijfel of ze kip per kip aan Allah gaan opdragen.

dinsdag: normaal geslacht rundsvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

woensdag : normaal geslacht varkensvlees: wie dat vlees niet lust eet vegetarisch

donderdag : terug kip

vrijdag: visdag

hewel Voorhamme?

Vraagje: wat als de bosklassen tijdens de Ramadan vallen? Ramadan verzetten? of bosklassen gewoon afschaffen? slijm slijm, kont omhoog Robert!

goed gezegd circe bravo !!!!!!!! kom je niet op in de politiek mijn stem heb je en ik kan je er nog heel veel geven zulle
Oud 7 oktober 2008, 21:39   #270
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dachten jullie (uh-huh en dienen duisteren duikboot) nu écht dat ik dat altijd uit mijn duim zit te zuigen of zo?
Nee, ik denk niet dat je dingen uit je duim zuigt maar je geeft wel vaak een eigen draai aan de zaken. Ik herinner me dat we over de hoofddoek bezig waren en jij plots met verzen over vrouwen, slavinnen, etc. kwam aandraven omdat je je in het nauw gedreven voelde.

Tja ik ben gewoon, in tegenstelling tot jou, niet geshockeerd bij het lezen van de koran. Meer zelfs, ik ervaar helemaal niet dat daarin "o zo'n verschrikkelijke" dingen staan en sta dan ook volledig achter de inhoud. En als jij daar niet tegen kan, dan heb je pech...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 21:46   #271
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo uw 'god' heeft niets tegen deze praktijk ? En er gaat bij u nog geen belletje rinkelen of vind u dat ok ?
Wat bedoelt u? Bent u een communist ofzo? Heeft u soms iets tegen eigendom/privé-bezit? Een slaaf is gewoon een vorm van menselijk eigendom en ik begrijp dat veel mensen daar tegen zijn omdat ze dan al gauw denken aan "uitbuiting", "machtsmisbruik", etc. maar dat hoeft in de praktijk helemaal niet zo te zijn. Een arme persoon zou het m.i. nog in een zeer goede situatie kunnen verkeren als slaaf van een of andere rijke, rechtschapen man.

Maar voor alle duidelijkheid: de islam staat dus neutraal t.o.v. slavernij; niet voor en niet tegen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 oktober 2008 om 21:47.
Oud 7 oktober 2008, 22:15   #272
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wat bedoelt u? Bent u een communist ofzo? Heeft u soms iets tegen eigendom/privé-bezit? Een slaaf is gewoon een vorm van menselijk eigendom en ik begrijp dat veel mensen daar tegen zijn omdat ze dan al gauw denken aan "uitbuiting", "machtsmisbruik", etc. maar dat hoeft in de praktijk helemaal niet zo te zijn. Een arme persoon zou het m.i. nog in een zeer goede situatie kunnen verkeren als slaaf van een of andere rijke, rechtschapen man.

Maar voor alle duidelijkheid: de islam staat dus neutraal t.o.v. slavernij; niet voor en niet tegen.
De slavernij heeft wel opvallend lang stand gehouden in m.n. de Arabische wereld.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 22:24   #273
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
De slavernij heeft wel opvallend lang stand gehouden in m.n. de Arabische wereld.
En? De islamitische wereld werd ook arrogant en daarna kwam haar val.
Oud 7 oktober 2008, 22:32   #274
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? De islamitische wereld werd ook arrogant en daarna kwam haar val.
De islamwereld is dat reeds vanaf dat de arrogante misdadige roofmoordenaar bendeleider slavendrijver kinderneuker veelwijver 'profeet' mohammed (oorlog zij met hem) Mekka had veroverd en de joodse stam, nadat die zich hadden overgegeven, had uitgemoord (onthoofd) en vrouwen en kinderen als slaven had laten afvoeren.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2008 om 22:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 22:33   #275
smiley

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk niet dat je dingen uit je duim zuigt maar je geeft wel vaak een eigen draai aan de zaken. Ik herinner me dat we over de hoofddoek bezig waren en jij plots met verzen over vrouwen, slavinnen, etc. kwam aandraven omdat je je in het nauw gedreven voelde.

Tja ik ben gewoon, in tegenstelling tot jou, niet geshockeerd bij het lezen van de koran. Meer zelfs, ik ervaar helemaal niet dat daarin "o zo'n verschrikkelijke" dingen staan en sta dan ook volledig achter de inhoud. En als jij daar niet tegen kan, dan heb je pech...
Dan is er iets serieus mis met uw normen en waarden. Dan scheelt er iets in uw hersenpan.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204
Oud 7 oktober 2008, 22:37   #276
smiley

Standaard

Citaat:
.
Slavernij is iets afschuwelijk het is mensonwaardig, een mens als bezit houden. Die zogenaamde rijke rechtschapen man kan van mij een stamp tegen zijn kl*ten krijgen. Een slavendrijver is helemaal geen rechtschapen man !

Citaat:
Maar voor alle duidelijkheid: de islam staat dus neutraal t.o.v. slavernij; niet voor en niet tegen
De islam is helemaal niet neutraal, zij is voor slavernij en zeker niet tegen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204

Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2008 om 22:38.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 08:03   #277
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
.

Tja, (sex)slavinnen, hoofden afhakken, doden, ... allemaal vredelievende, doodnormale begrippen volgens de doorsnee moslim. Niets choquerend als ze uit de mond van een god komen.

Zou hij stilaan beginnen te begrijpen waarom westerlingen de islam een gewelddadige, barbaarse veroveringsgodsdienst vinden?
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 08:05   #278
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Slavernij bestaat nog steeds in het land van de profeet, Saoedi-Arabië. Officieel is het er afgeschaft, maar officieel is het er schering en inslag bij die mensen die zich rechtgeaarde moslims noemen.
Oud 8 oktober 2008, 08:14   #279
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie: u bewéért de intentie van Voorhamme te kennen. Helaas is uw bewering nergens op gestoeld. U meent de intenties van Voorhamme te kunnen afleiden uit communicatiefouten, de praktijk in sommige scholen en zelfs de streken van een paar Sp.a.-amateurs die zich iets te graag willen profileren. Ik vind dat weinig overtuigend.

Jouw suggestie was: er is gekozen voor rundsvlees i.p.v. varkensvlees om de moslims niet voor het hoofd te stoten. Ik wacht nog steeds op een bewijs daarvan. Het feit dat er rundsvlees en geen varkensvlees was vind ik als bewijs ontoereikend.

Zo’n repliek is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Schoolhoofden klappen uit de biecht, en plots is de media ongeloofwaardig of gaat het over communicatiefouten.

Zeg maar ronduit dat je de bewijzen wel voorgeschoteld kreeg (uit eerste hand nog wel), maar dat ze u niet “pasten.”

Trouwens, jij die zo op bewijsvoering staat, vraag je de moslims ook om een toereikend bewijs dat hun god hen halal-voeding voorschrijft?

Zo nee, waarom eist u van de tegenstanders van “verplichte halalkost voor iedereen” toereikende bewijzen dat deze walgelijke praktijk weldegelijk opgedrongen wordt aan iedereen en eist u van moslims helemaal geen bewijs dat hun god hun dat halal-gedoe opdringt?

Je gaat ons toch niet vertellen dat je de koran meer 'toereikend bewijs' vindt dan een stuk van Douglas Deconick in de Humo
Oud 8 oktober 2008, 09:12   #280
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals de intelligente aandachtige lezer al lang heeft opgemerkt, geef ik helemaal geen draai aan uw koranverzen, maar lees ik gewoon wat er staat.

Ik voel me helemaal niet in het nauw gedreven, doch ik reageer op de betekenis van de hoofddoek zoals die aangeduid wordt in uw koran, namelijk als HERKENNINGSTEKEN zodat de hoofddoekdraagster - in tegenstelling tot de niet-hoofddoekdraagster - gevrijwaard blijft van aanrandingen door haar eigen moslimvolk.

Als U dan komt beweren dat uw moslimventen volgens hun geloof van ALLE vrouwen moeten afblijven, is dat dus een flagrante leugen, want volgens uw gebruiksaanwijzing moeten ze enkel van EIGEN VOLK afblijven (te herkennen aan hun kopvodden).
Vermits U dat persé wou tegenspreken heb ik dan de nodige verzen en ahadith aangehaald waaruit blijkt dat de niet-gehoofddoekte vrouwen zich weldegelijk mogen bedreigd voelen door uw moslimventen.

Ik noteer bovenover dat U niet gechoqueerd bent door toestemming tot verkrachting, vermoorden, gevangenneming en slavernij. Dat verwondert mij niet want uiteindelijk zijn dat de basisprincipes van uw wredelievende ideologie.
Het staat alleen zeer onnozel als je dat dan eerst drie pagina's zit tegen te spreken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be