Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2008, 22:15   #281
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Allemaal véél veronderstellingen en verdachtmakingen, maar niets tastbaar, zelfs geen tekst van die "partij"

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 oktober 2008 om 22:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 22:22   #282
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Propagandamateriaal van deze mensen:

Citaat:
Free Congress Foundation
The Free Congress Foundation (more formally the Free Congress Research and Education Foundation, and Free Congress or FCF for short), is a conservative think tank in Washington, D.C. founded and led by Paul Weyrich.
...
Activist training
Since its inception, FCF has trained conservatives in basic techniques of activism and election campaigns, although it has not emphasized this activity today as strongly as in years and decades past.

Lees meer bij de bron

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 oktober 2008 om 22:26.
Oud 29 oktober 2008, 22:45   #283
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Omdat het in deze draad zo hard op mijn zenuwen werkt: wat betekent poco?
POCO is gewoon een afkorting voor politiek correcte, als de poco's dat opnemen als scheldwoord moeten ze van kamp veranderen, dan kunnen ze kennis maken met echte scheldwoorden, door de poco's naar ons hoofd geworpen
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 22:51   #284
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik vroeg niet naar mannen met erg lange baarden en grote tulbanden in Brussel maar ik vroeg naar het programma van deze lijst in antwerpen.
Wenst u hun programma te kennen, simpel toch lees de koran.
Oud 30 oktober 2008, 01:07   #285
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
POCO is gewoon een afkorting voor politiek correcte, als de poco's dat opnemen als scheldwoord moeten ze van kamp veranderen, dan kunnen ze kennis maken met echte scheldwoorden, door de poco's naar ons hoofd geworpen
Waarbij dient te worden opgemerkt dat bij extreem-rechts politiek-incorrect zijn politiek-correct is en politiek-correct zijn politiek-incorrect is.

Kort gesteld, "poco" is een term die extreem-rechts gebruikt om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's. Van zodra je een inhoudelijk debat probeert te voeren of, wat nog veel erger is, het waagt om een genuanceerde houding aan te nemen, of gewoon iets zegt dat niet in overeenstemming is met de extreem-rechtse dogma's, ben je een "poco" en hoeft er bijgevolg niet meer te worden geluisterd naar wat je te zeggen hebt. Een inhoudelijk debat voeren, een genuanceerde houding aannemen en iets zeggen waar extreem-rechts het niet mee eens is druist namelijk in tegen de extreem-rechtse politieke correctheid. Net als "fascist" is het een term die bijna uitsluitend gebruikt wordt om een inhoudelijk debat te verhinderen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 30 oktober 2008 om 01:27.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 01:54   #286
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wenst u hun programma te kennen, simpel toch lees de koran.
Dus om het programma van CD&V te kennen raad je de bijbel(klik) aan?
Oud 30 oktober 2008, 08:40   #287
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oké, ik ben er van overtuigd dat ik het woord nooit gebruik
Oud 30 oktober 2008, 10:29   #288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo, ik baseer mijn mening wel ergens op, wie jaren professioneel actief is binnen het allochtone landschap kent subgroepen,informele en formele leiders, gematigde en radicale groepen, moskees, allochtoon verenigingsleven en open of juist verborgen agenda's.Ik basser me dus op kennis en niet slechts op perceptie door media of politieke overtuiging
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 10:37   #289
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
leuk dat ik je eventjes terug op de juiste weg kon zetten ...
Ik was gewoon maar uw redenering aan t uitlachen.
Meer moet je der niet achter zoeken.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 10:48   #290
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus om het programma van CD&V te kennen raad je de bijbel(klik) aan?
Voor de Katholieken is de bijbel zolang als mogelijk verborgen geweest tot ergens in de jaren 1960 was de bijbel taboe. Er stond in het verleden zelfs de doodstraf op om de bijbel te vertalen zodat het gepeupel ook de boodschap kon lezen. (Wat wel gebeurde hoor)
Voor de moslims daarentegen is de koran hun leidraad, dus is de conclusie rap getrokken niet waar.

Het gevolg van het besluit van Innocentius III was, dat de bijbel nog slechts door theologen en de kerkleiding gekend was. Priesters kenden niet eens 'het woord van god'! Maar het verlangen van theologen om de bijbel open te stellen voor alle gelovigen bleef leven. In 1383 vertaalde John Wyclif hem in het Engels: de man werd als ketter veroordeeld. In 1478 vertaalde iemand de bijbel in het dialect van Valencia (Spanje): hij werd als ketter veroordeeld. In de 15de eeuw vertaalde Jan Hus de bijbel in het Tsjechisch: hij werd als ketter veroordeeld. Enzovoort!

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 oktober 2008 om 10:56.
Oud 30 oktober 2008, 13:25   #291
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1960 de bijbel taboe?? Wat bedoelt u; dat het gemiddeld Vlaams gezin geen bijbel mocht lezen?
Her verleden waarover u praat is al wel heel erg lang geleden!Wat voor belang hebben de middeleeuwen in deze discussie?
Wat is eigenlijk uw punt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 13:33   #292
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waarbij dient te worden opgemerkt dat bij extreem-rechts politiek-incorrect zijn politiek-correct is en politiek-correct zijn politiek-incorrect is.

Kort gesteld, "poco" is een term die extreem-rechts gebruikt om haar tegenstanders het zwijgen op te leggen en de aandacht af te leiden van elke vorm van inhoudelijk debat over bepaalde nochtans zeer belangrijke maatschappelijke thema's. Van zodra je een inhoudelijk debat probeert te voeren of, wat nog veel erger is, het waagt om een genuanceerde houding aan te nemen, of gewoon iets zegt dat niet in overeenstemming is met de extreem-rechtse dogma's, ben je een "poco" en hoeft er bijgevolg niet meer te worden geluisterd naar wat je te zeggen hebt. Een inhoudelijk debat voeren, een genuanceerde houding aannemen en iets zeggen waar extreem-rechts het niet mee eens is druist namelijk in tegen de extreem-rechtse politieke correctheid. Net als "fascist" is het een term die bijna uitsluitend gebruikt wordt om een inhoudelijk debat te verhinderen.
Ik vind het een compliment...
Een teken dat de argumenten op zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 13:54   #293
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kort samengevat : je hebt een mening (niks verkeerd aan het hebben van en mening!), je maakt daaruit veronderstellingen over intenties en je schrijft die intenties dan toe aan anderen zonder tastbare gegevens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Filo, ik baseer mijn mening wel ergens op, wie jaren professioneel actief is binnen het allochtone landschap kent subgroepen,informele en formele leiders, gematigde en radicale groepen, moskees, allochtoon verenigingsleven en open of juist verborgen agenda's.Ik basser me dus op kennis en niet slechts op perceptie door media of politieke overtuiging
Vooral die "verborgen agendas" lijken voor jou nooit verborgen te zijn geweest (als we je moeten geloven)
Oud 30 oktober 2008, 14:00   #294
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het een compliment...
Een teken dat de argumenten op zijn.

Oh ja ? Waar zijn, tenzij bij jou, de argumenten op ?
Oud 30 oktober 2008, 14:02   #295
smiley

Standaard

Citaat:
Vooral die "verborgen agendas" lijken voor jou nooit verborgen te zijn geweest (als we je moeten geloven)
Alice, in tegenstelling tot jij, weet ten minste waarover zij praat.
Oud 30 oktober 2008, 14:09   #296
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

en waar is nu dat programma?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 14:15   #297
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1960 de bijbel taboe?? Wat bedoelt u; dat het gemiddeld Vlaams gezin geen bijbel mocht lezen?
Her verleden waarover u praat is al wel heel erg lang geleden!Wat voor belang hebben de middeleeuwen in deze discussie?
Wat is eigenlijk uw punt?
Mijn punt is dat filo zegt dat de Kathlieken zich zouden laten leiden door de bijbel, zoals de moslims door de koran.

De katholieke kerk stond voor het eerst in haar bestaan machteloos tegen de aantasting van haar 'leergezag'. Krampachtig bleef zij in de daaropvolgende eeuwen bij haar verbod op interpretatie en vertaling van de bijbel binnen de katholieke wereld, maar tegelijk kon ze niet ontkennen, dat de protestantse dominees grotere impact hadden op hun gelovigen door het verstaanbaar maken van de bijbelse teksten in de taal van het volk zelf. Pas in de 19de eeuw (eigenlijk einde 18de eeuw) liet het Vaticaan oogluikend vertalingen toegelaten. Hier zien we hoe het protestantisme een positieve invloed uitoefende op de katholieke kerk.

Uiteindelijk werd in Duitsland Luthers taal de officiële taal van het land: het Hoogduits. De bijbel werd o.a. in 1984 hernieuwd, en merkwaardig: in samenspraak met protestanten en kaholieken werd reeds in de jaren zeventig een gezamelijke bijbel herwerkt. Een eerste stap naar hereniging van de christelijke godsdiensten? Een leerijke uitgave van de Luther bijbel kan u vinden in "Stuttgarter Erklärungsbibel", Deutsche Bibelgesellschaft uitgeverij, ISBN: 3-438-01123-9. Deze uitgave geeft uitgebreide verklaringen bij elk tekstfragment.
Oud 30 oktober 2008, 14:25   #298
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat filo zegt dat de Kathlieken zich zouden laten leiden door de bijbel, zoals de moslims door de koran.
Nuance:
Ik stelde enkel de vraag of, indien we het programma van die partij maar moeten lezen in de koran, we dan ook het programma van CD&V maar moeten lezen in de bijbel. Beide verwijzen naar hun godsdienst in hun partijnaam.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2008 om 14:27.
Oud 30 oktober 2008, 14:48   #299
smiley

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door smiley : 30 oktober 2008 om 14:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 14:50   #300
smiley

Standaard

Citaat:
Nuance:
Ik stelde enkel de vraag of, indien we het programma van die partij maar moeten lezen in de koran, we dan ook het programma van CD&V maar moeten lezen in de bijbel. Beide verwijzen naar hun godsdienst in hun partijnaam.
U hebt te maken met mensen die de islamitische wet door de strot van onze samenleving wensen te duwen en die de hoodddoek als een symbool van de geemancipeerde vrouw zien. Ik ben zulk een mensen waar iets serieus mee mis is in hun denken, reeds veel tegen gekomen op islmafora. Wat de rest van hun programma is of zal zijn hoef ik, net zomin als Alice, mij aldus niet meer af te vragen. Laat ons kort zijn, het zijn de links 'progressieven' van vandaag. De spa en groen kunnen er probleemloos mee in kartel gaan. Insallah
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be