Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 14:59   #281
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
De Leeuwevlag is de officiële vlag van Frans Vlaanderen. Zij wappert dus aan de gevel van heel wat officiële gebouwen in Frankrijk. Veel Europeanen weten dat België aan het barsten is en dat Vlaanderen en Wallonië hun eigen weg willen gaan in een verenigd Europa. Acties zoals die van VL2 zijn nuttig.

De leeuwevlag als symbool van de jongeren van het Franse Front National, sectie "Flandre".
Volgens mij weten niet veel Europeanen dat. Er zijn zelfs fransmannen dat onze hoofstad niet kennen. Laat staan dat ze weten dat er 2 talen gesproken worden. Laat staan dat ze hun er iets van aantrekken.
Het is niet wanneer ze een vlaams vlagje zien aan de kant van de weg dat ze denken: "tgo kijk eens naar die mensen en hun vlagje, die hun land staat op punt te barsten." Neeneen, ze zullen eerder denken "amaai, die mannen werken allemaal bij Peugeot"
Er barst maar 1 land in Europa, en dat is Spanje.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:02   #282
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe

Daarmee ben ik het volmondig eens. Mensen worden steeds roekelozer en respecteren steeds minder grenzen, en niet alleen tijdens wielerwedstrijden.
Maar dat gegeven moet je opvangen met een breed veiligheidsbeleid. Vlaggen verbieden is gewoonweg zinloos. Elk object is gevaarlijk in de handen van een dronken supporter.

Vlaggen verbieden op een wielerwedstrijd omwille van wat gisteren gebeurd is, is hetzelfde als sleutelhangers verbieden op een voetbalwedstrijd omdat één of andere hooligan daar ooit iemand een oog mee uitgestoken heeft ...
"SOMMIGE SUPPORTERS WAREN DRONKEN"
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Heel wat renners zijn niet te spreken
over het gedrag van sommige supporters
tijdens Parijs-Roubaix. "Ik kreeg bier
over me heen en knalde tegen handen en
vuisten", zei Leif Hoste in de kranten.

Leif Hoste werd bijna geveld door een
Vlaamse vlag, maar daar bleef het niet
bij. "Mensen staken hun hand uit om me
bij de trui te grijpen. Ze gooiden me
bier in het gezicht. Ik denk dat het
Jupiler was", kan hij er nog om lachen.

"Dat had ik nog nooit meegemaakt op de
koers. Zou dat soort volk niet beter
thuisblijven? Volgens mij waren die
supporters gewoon dronken."

"GETRAKTEERD OP BIER EN VUISTSLAGEN"
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Net als Leif Hoste vond ook Tom Boonen
het gedrag van sommige supporters tij-
dens Parijs-Roubaix onverantwoord: "Er
moet dringend wat discipline komen."

"Het was soms echt onverantwoord hoe
het publiek tekeer ging. Ik heb niets
tegen vlaggen en spandoeken, maar ze
moeten weten wat ze doen. Wij hebben
het publiek nodig, da's waar. Maar de
mensen moeten zich aanpassen aan de
renners, en niet omgekeerd hé."

"Ik kreeg ook een pint bier in mijn
gezicht en werd getrakteerd op enkele
vuistslagen. De mensen moeten zich toch
weten te gedragen", zegt de renner.
En wat kan het verbieden van vlaggen hieraan verhelpen?
Juist niks.
Je hebt één object verwijderd van de ontelbare die ongelukken kunnen veroorzaken, maar de mentaliteit van de supporters, hun aggressiviteit, hun roekeloosheid, de invloed van de alcohol, daaraan heb je niets gedaan, en zolang je dat niet verhelpt, gaan ongelukken zoals die van zondag, en nog véél ergere, blijven gebeuren, ook al komt er een wereldwijd verbod op vlaggen tijdens wielerwedstrijden.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:03   #283
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Mij verder aan ergeren. En de vlaamse vlagskes blijven in brand steken wanneer ik naar een koers ga kijken.
En af en toe eens een Amerikaans en een Israëlisch vlagske ook in de fik steken zeker?
Oud 13 april 2004, 15:04   #284
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Tfeit is dat Vlaanderen Vlagt daar helemaal niet staat om van de koers te genieten, maar gewoon in beeld willen komen met hun vlaamse vlaggen om zo "hun" vlaanderen te promoten.
Want hun techniek is: een paar seconden voordat de wielrenners passeren efkes de vlag naar beneden te richten om zo duidelijk in beeld te komen en dan weer vliegensvlug naar boven te halen.
Feit is ook dat die supporter van zondag niets te maken heeft met Vlaanderen Vlagt, en dat Vlaanderen Vlagt nog geen enkel ongeluk veroorzaakt heeft.
Oud 13 april 2004, 15:06   #285
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Mij verder aan ergeren. En de vlaamse vlagskes blijven in brand steken wanneer ik naar een koers ga kijken.
En af en toe eens een Amerikaans en een Israëlisch vlagske ook in de fik steken zeker?
Kmoet zeggen, veel israelische wielrenners zien ik niet direct hier op onze kasseiwegen.
Maar wie ziet ze wel? Zeker niet die gasten dat de pech hebben achter de vlaamse vlaggen te staan.

Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Oud 13 april 2004, 15:07   #286
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
kom je niet voor te supporteren, houd je dan duidelijk op de achtergrond, en wees voorzichtig
en wat met allemaal die mensen die wél komen om te supporteren, mét hun vlag?
Oud 13 april 2004, 15:07   #287
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
kom je niet voor te supporteren, houd je dan duidelijk op de achtergrond, en wees voorzichtig
die moeten opletten... zoals de meesten doen.... en zich niet bezatten
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:07   #288
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tfeit is dat Vlaanderen Vlagt daar helemaal niet staat om van de koers te genieten, maar gewoon in beeld willen komen met hun vlaamse vlaggen om zo "hun" vlaanderen te promoten.
Daar heb je een punt natuurlijk... kom je niet voor te supporteren, houd je dan duidelijk op de achtergrond, en wees voorzichtig... En kom niet deze sport verpesten door je domme idealen
Waarom zouden die vlaggen de sport verpesten? Omdat jij er u aan ergerd mss? Komaan zeg, niet zeveren hé.
Oud 13 april 2004, 15:08   #289
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Want hun techniek is: een paar seconden voordat de wielrenners passeren efkes de vlag naar beneden te richten om zo duidelijk in beeld te komen en dan weer vliegensvlug naar boven te halen.
Feit is ook dat die supporter van zondag niets te maken heeft met Vlaanderen Vlagt, en dat Vlaanderen Vlagt nog geen enkel ongeluk veroorzaakt heeft.
Ja, dat weet ik. Het kon evengoed iemand zijn met een Belgische vlag, dan zou ik ook lastig geweest zijn op die gast.
Maar gewoon het feit dat men niet naar een koers komt kijken voor de spanning, om te kijken hoe de wielrenners de tong uit de bek hebben hangen, om ze met kapotte benen de streep te zien overkomen, dat ze hun emoties niet de baas kunnen na een nipte nederlaag,.. maar dat men gewoon komt om hun vlaamse leeuw te tonen aan de weinig geintereseerden, dat is gewoon, ja, dom zeker?

Oud 13 april 2004, 15:09   #290
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Trouwens wie niet wil zwaaien met een vlagske die koopt er toch geen? Wat is het probleem eigenlijk?
Oud 13 april 2004, 15:11   #291
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
De Leeuwevlag is de officiële vlag van Frans Vlaanderen. Zij wappert dus aan de gevel van heel wat officiële gebouwen in Frankrijk. Veel Europeanen weten dat België aan het barsten is en dat Vlaanderen en Wallonië hun eigen weg willen gaan in een verenigd Europa. Acties zoals die van VL2 zijn nuttig.

De leeuwevlag als symbool van de jongeren van het Franse Front National, sectie "Flandre".
Volgens mij weten niet veel Europeanen dat. Er zijn zelfs fransmannen dat onze hoofstad niet kennen. Laat staan dat ze weten dat er 2 talen gesproken worden. Laat staan dat ze hun er iets van aantrekken.
Het is niet wanneer ze een vlaams vlagje zien aan de kant van de weg dat ze denken: "tgo kijk eens naar die mensen en hun vlagje, die hun land staat op punt te barsten." Neeneen, ze zullen eerder denken "amaai, die mannen werken allemaal bij Peugeot"
Vlaanderen Vlagt draagt er net toe bij dat de betekenis van de Vlaamse Leeuw meer en meer doordringt in het buitenland en dat de mensen daar Vlaanderen leren kennen.
Oud 13 april 2004, 15:12   #292
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja, dat weet ik. Het kon evengoed iemand zijn met een Belgische vlag, dan zou ik ook lastig geweest zijn op die gast.
Maar gewoon het feit dat men niet naar een koers komt kijken voor de spanning, om te kijken hoe de wielrenners de tong uit de bek hebben hangen, om ze met kapotte benen de streep te zien overkomen, dat ze hun emoties niet de baas kunnen na een nipte nederlaag,.. maar dat men gewoon komt om hun vlaamse leeuw te tonen aan de weinig geintereseerden, dat is gewoon, ja, dom zeker?
Dat is toch hun goed recht, het wil niet zeggen omdat jij u daar aan ergerd dat je andere mensen hun vrijheid aan banden moet leggen. We leven hier nog altijd in een vrij land en niet in een dictatuur, alhoewel, dus leer daar mee leven. Volgend jaar sta ik er ook met mijn vlag
Oud 13 april 2004, 15:13   #293
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

die moeten opletten... zoals de meesten doen.... en zich niet bezatten
Zoals de meesten, inderdaad. Die meesten die zich wel verantwoord en gedisciplineerd gedragen en niet moeten geassocieerd worden met een dronken pipo, en al zeker niet moeten gestraft worden in zijn plaats!
Oud 13 april 2004, 15:16   #294
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is toch hun goed recht, het wil niet zeggen omdat jij u daar aan ergerd dat je andere mensen hun vrijheid aan banden moet leggen. We leven hier nog altijd in een vrij land en niet in een dictatuur, alhoewel, dus leer daar mee leven. Volgend jaar sta ik er ook met mijn vlag
Correctie: brandend vlagje als ge pech hebt dat ge naast mij staat.
En het is hier een vrij land.

Oud 13 april 2004, 15:17   #295
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Het stinkt hier naar gebande blubber, bweikes.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:18   #296
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Vlaanderen Vlagt draagt er net toe bij dat de betekenis van de Vlaamse Leeuw meer en meer doordringt in het buitenland en dat de mensen daar Vlaanderen leren kennen.
Huh? Leert u mensen kennen via hun vlag? Dus als u een bask aan de kant van de weg ziet staan met zijn vlagske, dan weet u veel meer over zijn cultuur, zijn leven, de geschiedenis? Of denkt u van, tgo, ik ga eens opzoeken wat die man allemaal juist wou zeggen met zijn vlagje?
Schrijf er dan tenminste een tekst op ofzo. Maar wel geen franse.

Oud 13 april 2004, 15:20   #297
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bakkebaard, ik daag jou uit om honderden mensen die gewend zijn om zondagnamiddag thuis in hun zetel door te brengen, voor de TV en naast het haardvuur, met koffie en een stuk taart, vanaf nu elk weekend de baan op te jagen, door weer en wind, regen en ijzel, storm en onweer, sneeuw en hagel, zengende hitte, om tijdens internationale wedstrijden dagen te leven in een camper met mensen die ze amper kennen, om uren te staan verkleumen in de modder of te staan oververhitten in de brandende zon, enkel en alleen om enkele vlaggen in beeld te krijgen.
Ik wed dat dat niet zal lukken.
En dat zou Vlaanderen Vlagt ook niet lukken als het hen enkel om die vlaggen te doen was. Quod non. Vlaanderen Vlagt bestaat uit sportliefhebbers wiens passie het is om uren te staan koekeloeren om dan op enkele seconden tijd alle renners te zien voorbijrazen. En hun voorbeeld is ondertussen gevolgd door duizenden andere, ongebonden sportliefhebbers die hun vlag overal mee naartoe nemen om hun favorieten aan te moedigen.
Op Parijs-Roubaix waren slechts acht mensen van Vlaanderen Vlagt aanwezig in de omgeving van de velodroom, en vijf op de Pevelenberg. Alle andere vlaggen behoorden aan ongebonden supporters.
Oud 13 april 2004, 15:22   #298
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Zoals de meesten, inderdaad. Die meesten die zich wel verantwoord en gedisciplineerd gedragen en niet moeten geassocieerd worden met een dronken pipo, en al zeker niet moeten gestraft worden in zijn plaats!
Oh ja, Vlaanderen Vlagt komt altijd mooi vertellen hoe heilig en hoe braaf ze wel zijn, en hoe voorzichtig: geloof ik zeker voor 100% dat ze richtlijnen hebben, dat ze officieel mooie motieven hebben. En heel veel mensen zullen het heel jammer zijn wat er gebeurt... maar ik vrees dat de motieven van bijlange niet alle leden gewoon fierheid op vlaanderen zijn, en dat hun handelswijze in de koers verre van voorzichtig en volgens de richtlijnen is ... helaas... Waarbij ik helemaal geen afbreuk wil doen aan de verstandige leden

Feit is dus: als ge de koers gebruikt als forum om bepaalde idealen uit te drukken moet ge dubbel voorzichtig zijn... ge zijt er immers voor iets dat buiten de koers staat (velen interesseren er zich wss niet eens in)... en ja, koers is meer dan alleen een wedstrijd, er is een hele folklore rond, een hele commercie ook... maar dat mag de koers niet te veel beïnvloeden... Daarom vind ik het spijtig wat ik sommigen met vlaggen zie doen... zowel vlamingen , basken of anderen.... zowel leden van verenigingen of niet...
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 15:25   #299
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Correctie: brandend vlagje als ge pech hebt dat ge naast mij staat.
En het is hier een vrij land.
Dat zou voor u wel eens dag kunnen worden die eindigd in mineur. En twee weken hospitaal krijg je er zomaar gratis bij. Ter informatie, ik sta op de Geraardsbergse Muur, u komt toch ook
Oud 13 april 2004, 15:28   #300
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bakkebaard, ik daag jou uit om honderden mensen die gewend zijn om zondagnamiddag thuis in hun zetel door te brengen, voor de TV en naast het haardvuur, met koffie en een stuk taart, vanaf nu elk weekend de baan op te jagen, door weer en wind, regen en ijzel, storm en onweer, sneeuw en hagel, zengende hitte, om tijdens internationale wedstrijden dagen te leven in een camper met mensen die ze amper kennen, om uren te staan verkleumen in de modder of te staan oververhitten in de brandende zon, enkel en alleen om enkele vlaggen in beeld te krijgen.
Ik wed dat dat niet zal lukken.
En dat zou Vlaanderen Vlagt ook niet lukken als het hen enkel om die vlaggen te doen was. Quod non. Vlaanderen Vlagt bestaat uit sportliefhebbers wiens passie het is om uren te staan koekeloeren om dan op enkele seconden tijd alle renners te zien voorbijrazen. En hun voorbeeld is ondertussen gevolgd door duizenden andere, ongebonden sportliefhebbers die hun vlag overal mee naartoe nemen om hun favorieten aan te moedigen.
Op Parijs-Roubaix waren slechts acht mensen van Vlaanderen Vlagt aanwezig in de omgeving van de velodroom, en vijf op de Pevelenberg. Alle andere vlaggen behoorden aan ongebonden supporters.
Waarom lees ik dan vandaag in de krant dat Vlaanderen Vlagt zelf zegt: Houd er rekening mee dat de camera' shet perspectief vertekenen en dat op televisie objecten op grotere afstand soms vlak achter de sportmensen lijken te hangen. Laat daarom je vlag heel even zakken na de doortocht van de sporter. In 1 beweging even naar beneden en dan opwaarts. Maar pas op voor de "achtervolgers".Motoren en volgautos zijn vaak sneller dan je denkt.

Ik bedoel maar: als ze zelfs tips geven om uw vlag in beeld te brengen. Dan komt het inderdaad ver.
Voor mij mogen ze daar uren in de kou staan te koekeloeren en te staan zwaaien. Ik zeg alleen: als men zo een groot wielerliefhebber is, als u zegt. dan moet men ook de wielerwedstrijd respecteren. Voor de wielrenners,voor zichzelf en voor de andere mensen. En dus niet gewoon om 1 seconde uw vlaamse leeuw in beeld te brengen, ook direct mensenlevens in gevaar te brengen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be