Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger
voor 24 36,36%
tegen 41 62,12%
geen mening 1 1,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2008, 20:52   #281
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Yep volledig mee eens. Een hengel heeft als doel een haak aan een draadje te laten hangen.
Wat de mens hier verder mee doet (vissen, dingen aan ophangen, etc) is de doelstelling van de mens zelf.

U begrijpt hem
Maar u begrijpt ook dat de ontwerper dit product maakt met een ander doel als stukken metaal afschieten of haakjes int water te laten dobberen ? Ik zeg zo maar iets, er bestaan nogal lelijke kogels voor extra "effect" om maar iets te noemen.....

En waarom ontwerpt men automatische wapens ?

=> maximale effectiviteit bij het doden !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 20:54   #282
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
1) Er is wel degelijk iets veranderd sinds 96, kinderverdwijningen worden nu serieus genomen en er wordt onmiddelijk actie ondernomen bij een verdwijnen door child focus. Dat was voor 96 heel wat anders. Het hele politieapparaat is hervormd.

2) Groepen die naar de wapens grijpen verliezen vaak de sympathie van het volk. Doelen bereik je door vreedzame tegenstand, niet door geweld. Ik walg van groeperingen die met geweld hun doel willen bereiken, want wat jij voorstelt is niets meer of minder als een ETA of IRA.
1) Er is niets veranderd, de top heeft zich eronderuit genaaid, de zondebokken zijn gevonden en de getuigen zijn gediscrediteerd. Ondertussen verdwijnen er nog steeds kindjes en de dikkoppen gaan gewoon verder. Je moest eens weten met wat voor vreemde rituelen die gasten zich bezig houden (zoek bv eens achter Bohemian Grove)

2) Weer reageer je vanuit een vooroordeel en demoniseer je dadelijk met woorden die dankzij de gecontroleerde media als 'vies' ervaren worden (ETA, IRA...). Ik heb het niet over groepen die naar de wapens grijpen, ik heb het over een samenleving waar de burger zelf ook moet bijdragen voor de goede afloop en niet alle verantwoordelijkheid van zich af schuift (makkelijk is dat). Ieder goed burger hoort een wapen te dragen en bij te dragen aan een echte samenleving. Leven is niet makkelijk, dat is het nooit geweest. Men probeert het nu enkel zo te laten lijken, in de hoop ons kalm te krijgen (is trouwens al goed gelukt).
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 20:59   #283
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u begrijpt ook dat de ontwerper dit product maakt met een ander doel als stukken metaal afschieten of haakjes int water te laten dobberen ? Ik zeg zo maar iets, er bestaan nogal lelijke kogels voor extra "effect" om maar iets te noemen.....
Het enige dat u kan zeggen is dat ontwerpers vuurwapens ontwerpen die stukken metaal in een bepaalde richtingen lanceren. Verder kunnen zij die vuurwapens aanpassen aan de noden van de cliënt (kracht, precisie, grote van de lader, vuursnelheid.

Citaat:
En waarom ontwerpt men automatische wapens ?

=> maximale effectiviteit bij het doden !
Wat bedoelt u hiermee? Semi-automaten of full-automaten?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:01.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 20:59   #284
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Absoluut tegen.
Dronken mensen, lichtgeraakte mensen, 'zotte' mensen. Er zouden zoizo te veel ongelukken gebeuren. Die rechtse rakkers met hun geweldige ideeën toch altijd...
Tja Ben, uw leeftijd indachtig valt er bij u waarschijnlijk ook niets te rapen zodat uw risico zo goed als onbestaande is. Bij anderen kan dat soms anders liggen, let wel op voor uw mp3 speler hé...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:00   #285
Tavek
Banneling

Standaard

Als in Belgie iedere goede burger een wapen hoort te dragen, verhuis ik naar ergens waar de mensen nog enig verstand hebben en wapendracht overlaat aan professionals die daarvoor de wettelijke toelating hebben gekregen. Ik wens nu eenmaal geen maatschappij waarin wapendracht nodig is !
Oud 10 december 2008, 21:01   #286
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
blablah stukken metaal blahblah
Wapens worden ontworpen om efficient te doden. Niet om stukken metaal in orbit te brengen....

Tbegint te irriteren, ik ga doorwerken, tata !
Oud 10 december 2008, 21:04   #287
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als in Belgie iedere goede burger een wapen hoort te dragen, verhuis ik naar ergens waar de mensen nog enig verstand hebben en wapendracht overlaat aan professionals die daarvoor de wettelijke toelating hebben gekregen. Ik wens nu eenmaal geen maatschappij waarin wapendracht nodig is !
Vertel ons dan eens hoe je de criminelen gaat ontwapenen aub?
Daar wringt het schoentje. Politie KAN uw veiligheid niet in de verste verte garanderen. Wat wil je dan, dat we als slachtvee thuis zitten wachten tot mr. De Overvaller eens langskomt en op zijn mededogen rekenen?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:05   #288
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wapens worden ontworpen om efficient te doden. Niet om stukken metaal in orbit te brengen....

Tbegint te irriteren, ik ga doorwerken, tata !
Nee enkel de mens geeft een doelstelling aan een voorwerp.
Een vuurwapen kan dus best gebruikt worden voor verschillende doelstellingen: zelfverdediging, sport, jacht, etc.

Het kan misschien verassend klinken maar de M16 van het Amerikaanse leger is trouwens niet 'ontworpen' om te doden. De 5,56x45 NATO is ontworpen om te verwonden, niet om te doden.

Deze dus:

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:13.
Oud 10 december 2008, 21:11   #289
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom nog steeds mijn vraag.
Waarom mogen burgers die dezelfde procedure en tests als die professionals ondergaan geen wapen dragen?
Zijn zij soms niet gelijk?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:12.
Oud 10 december 2008, 21:12   #290
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Vertel ons dan eens hoe je de criminelen gaat ontwapenen aub?
Daar wringt het schoentje. Politie KAN uw veiligheid niet in de verste verte garanderen. Wat wil je dan, dat we als slachtvee thuis zitten wachten tot mr. De Overvaller eens langskomt en op zijn mededogen rekenen?
Belgie is somalie niet. De veiligheid wordt hier vrij goed gegarandeerd. Ik hoef geen schrik te hebben savonds. Er is altijd criminaliteit, maar door wapendracht te stimileren verhoog je dat alleen maar.

Mannen die hun vrouwen afschieten
Kinderen die zichzelf door de kop knallen
Mensen die doorflippen en moslims gaan afknallen
Mensen die op campussen slachtingen gaan veroorzaken

allemaal dingen die niet zouden zijn gebeurd als men niet zo gemakkellijk aan wapens kon geraken.

Citaat:
"I grew up around guns. My dad taught me how to shoot when I was eleven or twelve years old. Firearms are fascinating pieces of equipment. I enjoy the sport of shooting, although I rarely shoot anymore. However, as a clinician, as someone who is committed to emergency medicine, it is equally evident to me that firearm violence is wreaking havoc on public health."
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Kellermann

Die mens heeft shitloads aan peer reviewed artiekels geschreven over gun control. En dat vind ik nu ietsiepietsie geloofwaardiger als weblinkes naar gun freak sites....
Oud 10 december 2008, 21:13   #291
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, bijna elk totalitair rigime in de recente geschiedenis ging vooraf met een ontwapening van de bevolking (Duitsland, Italië, China, USSR(<- hier mochten ze zelfs eerst wapens hebben als sovjets, tot Stalin aan de macht kwam)...).
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:13   #292
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom nog steeds mijn vraag.
Waarom mogen burgers die dezelfde procedure en tests als die professionals ondergaan geen wapen dragen?
Zijn zij soms niet gelijk?
Op het gebied van vuurwapens niet. Volgens de wetgever dan.
Oud 10 december 2008, 21:15   #293
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een wapen is een voorwerp dat maar 2 functies heeft: te verwonden of doden, en afschrikkend te werken door de dreiging van te verwonden of doden.

Een vuurwapen voldoet aan deze eisen.

Een goeie bijl , zelfs de meest utilitaire voldoet ook aan deze 2 vereisten.
La maar, je wil mij niet zien met een 3 kg voorhamer in een slechte bui. En een voorhamer, da's toch maar een gewoon werktuig nietwaar?

Een vuurwapen is bijvoorbeeld een jachtwerktuig, of een verdedigingsmiddel tegen wilde dieren.

Zelfs een stomme kei van een halve kilo is een goed moordwapen , als de persoon die het hanteerd moord wil plegen. Die voldoet ook aan die 2 eisen die je stelt aan een wapen. Je wil mij ook niet zien met een stuk baksteen in mijn handen.
Denk je nu echt dat als een mens moord in de ogen heeft dat die veel moeite heeft om een wapen te vinden.

Het grote verschil zou zijn, in een maatschappij waar wapendracht normaal is, als er al eentje doordraait, dat de mensen met verantwoordelijksheidsgevoel er paal en perk aan stellen. Geen Columbine dan, maar dolgedraaide smurf X schiet een paar keer, en is dan zelf een zeef.
Oud 10 december 2008, 21:17   #294
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

ik wil, hetgeen waar ik al jaar en dag voor gewerkt heb kunnen verdedigen, alsook mijn vrouw.
Mochten mijn honden (die volgens de wet ook wapens zijn) de klus niet klaren moet ik een wapen bij me kunnen hebben om mijn leefwereld te kunnen verdedigen.
Kinderen zullen aan mijn wapen nooit kunnen, er zal een sleutel en cijferslot voor nodig zijn deze te bemachtigen, maar vasthebben zal ik die, wanneer iemand mijn leefwereld bedreigt.
Voor of na een verbod.
Welkom jongens, kom binnen, weet wel dat je niet zeker bent er ooit buiten te komen, en daarvoor wil ik met plezier 6 jaar bak doen, al is het maar om mijn privéleven te beschermen.

Laatst gewijzigd door bentje : 10 december 2008 om 21:17.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:18   #295
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belgie is somalie niet. De veiligheid wordt hier vrij goed gegarandeerd. Ik hoef geen schrik te hebben savonds. Er is altijd criminaliteit, maar door wapendracht te stimileren verhoog je dat alleen maar.

Mannen die hun vrouwen afschieten
Kinderen die zichzelf door de kop knallen
Mensen die doorflippen en moslims gaan afknallen
Mensen die op campussen slachtingen gaan veroorzaken

allemaal dingen die niet zouden zijn gebeurd als men niet zo gemakkellijk aan wapens kon geraken.
Gelooft u dat echt???
Jamaica heeft in de jaren 70 een totaalverbod op ALLE vuurwapens ingevoerd.
Iemand die betrapt wordt met 1 kogel in Jamaica krijgt levenslang.
In Jamaica worden er dagelijks meer mensen vermoord door vuurwapens dan in Bagdad.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Kellermann

Die mens heeft shitloads aan peer reviewed artiekels geschreven over gun control. En dat vind ik nu ietsiepietsie geloofwaardiger als weblinkes naar gun freak sites....
Waar? Ik heb geen enkele link naar een of ander wapensite gegeven. tssss tsss niet mooi van. Over intellectuele eerlijkheid gesproken

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:20.
Oud 10 december 2008, 21:21   #296
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op het gebied van vuurwapens niet. Volgens de wetgever dan.
U geeft dus toe dat buiten de wetgever daar geen enkele andere rationele reden toe is?

Oud 10 december 2008, 21:22   #297
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
of u beseft het niet
Neen. Ik heb geen wapens.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:23   #298
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
klopt, maar ik heb wel argumenten gegeven waar ik mijn mening op gebouwd heb. Van jouw heb ik enkel concreet gelezen: "wapens zijn dodelijk"

wel, auto's zijn dat ook, sigaretten ook, water ook... weet je
Dat klopt. Maar dat zijn geen wapens. Ze worden niet gemaakt met het doel te doden.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:23   #299
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@ Tavek

Deze ontwijkt u weer mooi:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=271
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=288

Oud 10 december 2008, 21:24   #300
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
ik wil, hetgeen waar ik al jaar en dag voor gewerkt heb kunnen verdedigen, alsook mijn vrouw.
Mochten mijn honden (die volgens de wet ook wapens zijn) de klus niet klaren moet ik een wapen bij me kunnen hebben om mijn leefwereld te kunnen verdedigen.
Kinderen zullen aan mijn wapen nooit kunnen, er zal een sleutel en cijferslot voor nodig zijn deze te bemachtigen, maar vasthebben zal ik die, wanneer iemand mijn leefwereld bedreigt.
Voor of na een verbod.
Welkom jongens, kom binnen, weet wel dat je niet zeker bent er ooit buiten te komen, en daarvoor wil ik met plezier 6 jaar bak doen, al is het maar om mijn privéleven te beschermen.
Je zou wel eens last kunnen krijgen met de inbrekersvakbond.
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be