Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 7 januari 2009, 20:27   #281
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De Groot-moefti van Jeruzalem werkte destijds mee met de nazi's, Hunter antisemiet.. Ga zelf eens ter plaatse rondkijken en informeer je een beetje in plaats van je te laten meezeulen in propaganda.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 7 januari 2009 om 20:30.
Neptunus is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:35   #282
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
De Groot-moefti van Jeruzalem werkte destijds mee met de nazi's, Hunter antisemiet.. Ga zelf eens ter plaatse rondkijken en informeer je een beetje in plaats van je te laten meezeulen in propaganda.
Hou op aub met deze onzin.
Het getuigt van hypocrisie om zomaar iets te lanceren over WOII en de eigen rol te minimaliseren.
De nazi's hebben bij de uitroeing van de joden de hulp gekregen van vele vrienden, wiens nazaten en supporters nog altijd in de lage landen leven.
Het is algemeen bekend dat NSBers in NL actief hebben deelgenomen aan de klopjacht van joden.
Dus voorlaeer je van alles lanceert: kijk goed in de spiegel, want zo onschuldig is men allemaal niet.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:42   #283
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er bij die strijd ook heel wat burgerdoden vallen betreurt Freilich, maar het is een onvermijdelijk kwaad, zegt hij.
De hele houding van de heer Freilich en uitspraken als hierboven in het bijzonder, zijn bijzonder onverantwoordelijk tegenover de Joodse gemeenschap in Vlaanderen. De heer Freilich bevestigt hiermee het beeld dat alle Vlaamse Joden voorstander zijn van het ongeremde geweld tegen de Palestijnen. Terwijl heel wat Joden juist doen wat ze kunnen om dat ongenuanceerde beeld te breken.

Als Freilich het geweld minimaliseert en goedkeurt, moet hij niet verwonderd zijn als het ook hem zou treffen.
Oud 8 januari 2009, 09:45   #284
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De Groot-moefti van Jeruzalem werkte destijds mee met de nazi's
De grootoom van Arafat was een gediplomeerde volleerde aanhanger van Hitler. Da's een historisch feit mijn beste Goodwill.

En het is een volgend feit dat de Islamitische krijgers het uitroeien van de Joden hoog in het vaandel dragen. De 6 daagse oorlog en de Yom Kippoer oorlog bewijzen dat in de recente geschiedenis.

En vooraleer je gaat zeuren over "irrelevantie", waarom denk je dat de Islamitische krijgers nu een guerilla oorlog voeren tegen Israël, in plaats van weer eens op hun bek te gaan in een open oorlog?

En om terug te komen op de clusterbommen issue. Uitgezonderd een paar medeforummers, heeft 1 van de Pro Palestijnse rakkers enig idee hoeveel soorten clustermunitie momenteel vervaardigd zijn?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 januari 2009 om 09:46.
maddox is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:49   #285
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De hele houding van de heer Freilich en uitspraken als hierboven in het bijzonder, zijn bijzonder onverantwoordelijk tegenover de Joodse gemeenschap in Vlaanderen. De heer Freilich bevestigt hiermee het beeld dat alle Vlaamse Joden voorstander zijn van het ongeremde geweld tegen de Palestijnen. Terwijl heel wat Joden juist doen wat ze kunnen om dat ongenuanceerde beeld te breken.

Als Freilich het geweld minimaliseert en goedkeurt, moet hij niet verwonderd zijn als het ook hem zou treffen.
Heeft u dan niets gehoord over de betoging gisteren in Brussel?

Pro-Israël-betoging België

BRUSSEL - Honderden demonstranten hebben woensdagavond een steunbetoging voor Israël gehouden bij de Iraanse ambassade in Brussel.

De manifestatie was een initiatief van het Coördinatiecomité van Joodse organisaties in België (CCOJB). De politie telde ongeveer 450 betogers, de organisatie sprak over een kleine duizend deelnemers.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pr...ng-belgie.html

Ik heb dit via het laatavondjournaal van de VRT vernomen maar er bijna niets over in de Belgische pers gelezen.
Uh-Huh is offline  
Oud 8 januari 2009, 09:54   #286
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Heeft u dan niets gehoord over de betoging gisteren in Brussel?
450 betogers. Er zijn wel meer Joden in België. En velen van hen gruwen van de huidige slachting in Gaza.
Oud 8 januari 2009, 10:06   #287
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Allee, ze willen het conflict niet naar België halen, maar werken er dagelijs aan door hun betogingen !!

Waar zit de contradictie : in elke partij zitten mensen die hun groot gelijk willen demonstreren.

Als ze zo overtuigd zijn, laat hen het dan ginder gaan uitvechten
omaplop is offline  
Oud 8 januari 2009, 10:36   #288
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Waarom begin je daar over ?
Ik heb het over de Zesdaagse Oorlog, een conflict dat uitgelokt was door de Arabische buurlanden van Israël, met als enige doel de Joden af te slachten of weg te jagen.
"met als enige doel de Joden af te slachten of weg te jagen."

De zionisten hebben hetzelfde geprobeerd met de Palestijnen, wat niet wil zeggen dat ik de werkwijze van die Arabische coalitie goedkeurde.
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:01   #289
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oude atlassen en boeken zijn ook goede informatiebronnen en leren ons hoe net de joden, het dorre land vruchtbaar hebben gemaakt en ontwikkeld.
Ik zag de reportage ook en kan enkel uw analyse bevestigen. De Israëlische
vrouw die haar dochter verloor door een zelfmoordaanslag van de Palestijnse vrouw wou gewoon praten van moeder tot moeder en leek zelfs vergevensgezind. Maar met de Palestijnse vrouw, de moeder van de zelfmoordactiviste, viel geen gesprek te voeren. Ze wentelde zich in een slachtofferrol en scheen de zelfmoordaanslag van haar dochter goed te keuren. Van haar kant was geen greintje menselijkheid of medeleven te merken, enkel diepgewortelde haat en wrok, iets dat er bij haar blijkbaar van kindsbeen is ingepompt. De Israëlische vrouw toonde zich erg teleurgesteld.

Ik was zelf ook in Israël en in de Palestijnse gebieden, ook in Gaza en deze kennismaking met de realiteit ter plaatse heeft mijn opvatting daarover wel veranderd. Ik merk alleen maar dat de berichtgeving op de VRT erg eenzijdig en sterk gekleurd is, zeker niet objectief. Het scheelt niet veel of ze werpen zich op als verdediger van het fascistoide Hamas. Een jonge vrouw die werd geïnterviewd scheen het voor deze extreemrechtse islamitische terreurorganisatie op te nemen en zei erbij dat Hamas zou zorgen voor allerlei sociale voorzieningen, wat pertinent onjuist is. Scholen, ziekenhuizen, uitkeringen voor de talloze werklozen in Gaza worden voorzien door de VN, UNRWA die er sinds de oprichting van Israël de bevolking helpt (zelf gezien), waardoor deze zelf niet de moeite doet om de handen uit de mouwen te steken, om bijvoorbeeld voedsel te telen (Gaza is een potentieel vruchtbaar gebied, de joodse kolonisten bewerkten er met succes de grond).
De mensen in Gaza worden groot met haat , wraak , antisemitisme en leren niet om zelf hun verantwoordelijkheid op te nemen.

Sinds de opkomst van Hamas is alles er bergafwaarts gegaan. Hamas is niets meer dan een fascistoïde terreurorganisatie die vrouwen onderdrukt, kort geleden de sharia heeft ingevoerd en de eigen bevolking gijzelt.
Zelfs gematigde moslims worden er nu onderdrukt. Palestijnse christenen en ongelovigen zijn er al langer verdreven.
Hamas is vergelijkbaar met destijds de nazi-partij. Deze werd destijds door de geallieerden bestookt en uitgeroeid, waarbij ook vele onschuldige Duitse slachtoffers vielen (Dresden, Berlijn). En wie herinnert zich nog de konvooien met vluchtelingen in ex-Joegoslavië die in 1999 door de NAVO werden gebombardeerd (per ongeluk?)

Er is gewoon geen andere mogelijkheid dan het elimineren van deze nazi's van Hamas en daarna kan men beter Gaza onder internationaal mandaat plaatsen.

Wie zich degelijk wil informeren kan best eerst eens ter plaatse gaan om overal eens polshoogte te nemen en vandaaruit kan men beter de berichtgebving hier plaatsen en beoordelen. Ik herhaal nog eens: de berichtgeving op de VRT is schandalig, lijkt wel een propagandaooorlog ten dienste van de terreurbeweging Hamas.

Als straks terug vernielingen zullen worden aangebracht door opgehitste onwetende moslimjongeren in steden als Antwerpen en Brussel en het antisemitisme steeds hogere toppen zal scoren, draagt de VRT hierin een zware verantwoordelijkheid.

Er zijn no zoveel andere informatiebronen: NOVA, verschillende weekbladen en dagbladen, internetsites, magazines, oude boeken en literatuur.......
"Ik zag de reportage ook en kan enkel uw analyse bevestigen. De Israëlische
vrouw die haar dochter verloor door een zelfmoordaanslag van de Palestijnse vrouw wou gewoon praten van moeder tot moeder en leek zelfs vergevensgezind. Maar met de Palestijnse vrouw, de moeder van de zelfmoordactiviste, viel geen gesprek te voeren. Ze wentelde zich in een slachtofferrol en scheen de zelfmoordaanslag van haar dochter goed te keuren. Van haar kant was geen greintje menselijkheid of medeleven te merken, enkel diepgewortelde haat en wrok, iets dat er bij haar blijkbaar van kindsbeen is ingepompt. De Israëlische vrouw toonde zich erg teleurgesteld."

Ik reageer enkel hierop, aangezien de rest van uw post al beantwoord is geweest door mij.

Ik heb die reportage ook gezien. Echter zijn u sommige dingen ontgaan denk ik. Die Palestijnse ouders hebben wedegelijk gezegd dat ze elke vorm van geweld afkeurden. De aanslag die hun dochter pleegde hebben ze helemaal niet goedgekeurd, noch vergeven.

Een dochter verliezen is zeer erg, maar vergeet niet dat die Palestijnse vrouw ook haar dochter heeft verloren. Zoals die Palestijnse vrouw zei: "onze dochters zijn het slachtoffer van de staat Israel." Daar heeft ze naar mijn mening gelijk in. De Israelische vrouw was idd bereidt te praten, maar ze leek enkel oog te hebben voor haar situatie en niet voor de erbarmelijke situatie van de Palestijnen. Zij leeft in een relatief veilige omgeving, terwijl dat Palestijnse gezin elke dag in een constante angst leeft.

Zoals een Palestijn de morgen in een interview zei: "wij hebben geen brood, meel, water, olijven. Wij leven enkel op zuurstof."

Dat zegt veel over de situatie daar me dunkt!
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:07   #290
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik kan het ook niet helpen dat ik liever redeneer op basis van feiten en kennis ipv op emoties en goed gevoel.

En wat zijn de feiten: 750 doden aan Palestijnse kant waaronder een massa kinderen.

Bovendien is het nu duidelijk dat de joden niet alleen clusterbommen gebruiken maar ook fosforbommen die serieuze brandwonden veroorzaken.

D�*t zijn de feiten voor het ogenblik.

Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2009 om 11:07.
system is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:08   #291
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"De Groot-moefti van Jeruzalem werkte destijds mee met de nazi's."

Zo ook duizenden Vlamingen, Walen, Nederlanders, Fransen, Polen, Oekrainers enz... .

Zijn daarom alle Vlamingen, Walen, Nederlanders enz...nazi's?

"antisemiet"

Ongepast!

"Ga zelf eens ter plaatse rondkijken en informeer je een beetje in plaats van je te laten meezeulen in propaganda."

Blijkbaar hebt u zich toch niet zo goed geïnformeerd over het lijden van het palestijnse volk?
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:16   #292
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bedankt voor de tip.
Graag gedaan.

PS: over de Vredesconferentie van Parijs zijn honderden goede en minder goede boeken. Het is al lang geleden dat ik dat nog nauwkeurig heb bestudeerd. Eén van de meest recente goede werken is "The Peacemakers" van Margaret MacMillan. een boek dat waarschijnlijk meer in uw smaak zal vallen (en uitsluitend de regeling voor het Midden Oosten behandelt) is "A Peace to End All Peace" van Fromkin.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:19   #293
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En wat zijn de feiten: 750 doden aan Palestijnse kant waaronder een massa kinderen.

Bovendien is het nu duidelijk dat de joden niet alleen clusterbommen gebruiken maar ook fosforbommen die serieuze brandwonden veroorzaken.

D�*t zijn de feiten voor het ogenblik.
Moet ik hieruit
concluderen dat u uw eerdere belachelijke leugens ivm het oorlogsrecht edm intrekt?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:20   #294
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"De Groot-moefti van Jeruzalem werkte destijds mee met de nazi's."

Zo ook duizenden Vlamingen, Walen, Nederlanders, Fransen, Polen, Oekrainers enz... .

Zijn daarom alle Vlamingen, Walen, Nederlanders enz...nazi's?
Neen uiteraard niet. Het is niet erg relevant om plotesling alle Palestijnen iets te gaan aanwrijven wat één Palestijnse leider decennia geleden gedaan heeft.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:25   #295
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@ Jozef Ostyn:

heeft u hier iets koelbloedigs over te vertellen?

Wat die 'hoogste' prijs betreft: laten we ons eens tot de burgerslachtoffers beperken.

Of als u dat niet koelbloedig genoeg is: we kunnen ook het aantal platgebulldozerde woonhuizen en vernielde scholen en hospitalen tellen, en daar eens een kostenplaatje aan gaan hangen?

Of misschien verkiest u het aantal omgehakte olijfbomen en geconfiskeerde waterbronnen te tellen?

Het in bommen en granaten geïnvesteerde geld - maakt ook deel uit van de kostprijs van het beloofde land - kunnen we in een andere draad bespreken, en daar ook een kosten-baten analyse aan toevoegen.
Een volk dat ervoor kiest om een uitzichtloze oorlog verder te zetten moet daarvan helaas de minder leuke gevolgen ondergaan. Dat heeft weinig te maken met koelbloedigheid maar alles met elementaire logica en realiteitszin.
Als ik straks als fysiek niet zo sterk ventje een gevecht aanga met een struise kerel, dan moet ik ook niet klagen dat ik er slechter van af kom dan hij.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:27   #296
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen uiteraard niet. Het is niet erg relevant om plotesling alle Palestijnen iets te gaan aanwrijven wat één Palestijnse leider decennia geleden gedaan heeft.
Idd, maar dat is wel hetgeen enkele mensen hier op dit forum willen laten uitschijnen.
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:37   #297
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Idd, maar dat is wel hetgeen enkele mensen hier op dit forum willen laten uitschijnen.

Ik ben (gelukkig) niet verantwoordelijk voor "enkele mensen", enkel voor mezelf.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:43   #298
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik hieruit
concluderen dat u uw eerdere belachelijke leugens ivm het oorlogsrecht edm intrekt?
Mensen die veel te gemakkelijk het woordje 'leugen' in de mond nemen, liegen meestal zelf.

Vrijdag, 28 mei 2008.
Vertegenwoordigers van 111 landen hebben vrijdag op een conferentie in Ierland een verdrag aangenomen dat clusterbommen verbiedt. De ondertekenaars beloven zulke wapens niet te gebruiken, hun bestaande voorraden binnen acht jaar te vernietigen en geld beschikbaar te stellen voor het opruimen van clusterbommen die over gevechtsterreinen zijn uitgestrooid.

Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2009 om 11:45.
system is offline  
Oud 8 januari 2009, 11:45   #299
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mensen die veel te gemakkelijk het woordje 'leugen' in de mond nemen, liegen meestal zelf.

Vrijdag, 28 mei 2008.
Vertegenwoordigers van 111 landen hebben vrijdag op een conferentie in Ierland een verdrag aangenomen dat clusterbommen verbiedt. De ondertekenaars beloven zulke wapens niet te gebruiken, hun bestaande voorraden binnen acht jaar te vernietigen en geld beschikbaar te stellen voor het opruimen van clusterbommen die over gevechtsterreinen zijn uitgestrooid.
Als u zelfs te lui bent om de discussie te volgen, wat doet u hier dan?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 8 januari 2009, 12:11   #300
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben (gelukkig) niet verantwoordelijk voor "enkele mensen", enkel voor mezelf.
Idd, mijn post was dan ook niet naar u toe gericht.
Weiße Rose is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be