![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De meeste tegenstanders van de doodstraf struikelen net als ik over de mogelijkheid dat een onschuldige terechtgesteld wordt. Maar wat als je op een of andere manier 100% zeker weet dat de dader schuldig is? Zou dat je standpunt over de doodstraf veranderen?
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ reageer op w�*t ik schrijf, niet hoe ik het schrijf : met of zonder spellings- of typ-fouten, dat doet niet terzake. Moest het nu nog onverstaanbaar ingewikkeld gezwam zijn , zoals bvb Praha de gewoonte heeft , maar ik denk niet dat het zo ver gaat . 3/ andersdenkenden beschuldigen onder invloed van...x... te zijn = kinderachtig en zwak. Laatst gewijzigd door beste vriend : 8 mei 2009 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() [quote=cuboidz;4094498]De meeste tegenstanders van de doodstraf struikelen net als ik over de mogelijkheid dat een onschuldige terechtgesteld wordt. Maar wat als je op een of andere manier 100% zeker weet dat de dader schuldig is? Zou dat je standpunt over de doodstraf veranderen?[/QUOTE]
Dat zou mijn opinie over doodstraf enkel verstevigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goed, dan de volgende vraag: wat is het argument tegen de doodstraf, als onschuld uitgesloten is?
Don't worry I got an idea. An idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about... -- Peter Griffin -- Laatst gewijzigd door cuboidz : 8 mei 2009 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Het feit dat er niet zoals als een persoon bestaat. Mensen kunnen diametraal veranderen doorheen de jaren, en de persoon zou iemand helemaal anders kunnen zijn dan de moordenaar, hoewel gebonden tot dezelfde fysieke gedaante.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bedoel je dat iemand hoe dan ook niet zichzelf is als hij aan het moorden slaat?
![]() |
#291 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een persoon is een functie in de tijd. Wie ik 2 jaar geleden was, ben ik niet vandaag, en ik heb een afkeer van de persoon die ik toen was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En voor de tweede keer het is afleidingsmanoeuvre. Er is een spellingcorrectie ingebouwd in het forum, gebruik ze. 2. Dat deed ik. Ik heb mijzelf gewoon veroorloofd om te reageren op wat je schrijft en op hoe je schrijft. 3. ![]()
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meestal gebruiken ze de doodstraf voor misdadigers, niet voor slachtoffers.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 8 mei 2009 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De doodstraf is niks anders dan een barbaarse moord uitgevoerd door de staat, weliswaar gelegaliseerd doch het blijft barbaars. Dat oog-om-oog en tand-om-tand gedoe is niet meer op zijn plaats in de 21° eeuw.
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Je doel is goed, je argumentatie is een tikkeltje simplistisch. Je zal beter moeten doen om mensen te overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: dezelfde handen, waarmee je nu een koekje in de koffie dopt, hebben ooit een mes gehanteerd, waarmee je onschuldige kinderen hebt afgeslacht. Dat verleden raak je toch niet meer kwijt, ook al verander je als persoon. De fysieke gedaante is voor altijd besmet met de verschrikkelijke misdaad die je hebt gepleegd. Je kan de fysieke gedaante vergelijken met een hakenkruis of een hitlergroet, die raken nooit meer hun negatieve connotatie kwijt, omdat ze door en door gecontamineerd zijn door het kwade. Analoog zou je kunnen zeggen dat de fysieke gedaante van een brutale moordenaar steeds een steen des aanstoots blijft, vanwege de oorzakelijke band met de moorden.
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook heb ik weinig problemen met handen die ooit een mes hanteerden. Het is allemaal emotioneel, symboliek. Symboliek is meestal voor mensen die de achterliggende betekenis niet kunnen vatten. Zeg nu, moeten we iemands leven afnemen voor wat symboliek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vermoord persoon is geen functie meer in tijd. Wie 2 jaar geleden vermoord is, is er niet meer vandaag, en die persoon kan vandaag geen afkeer hebben van zichzelf.
|
![]() |
![]() |