![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je dat zelf niet doorhebt...?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is daarentegen voor u blijkbaar wel moeilijk om door te hebben dat het dan al te laat is, en dat je inderdaad niks hebt voorkomen. En dat het herbeginnen evengoed wordt tegengehouden door ze op te sluiten. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 juni 2009 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De doodSTRAF, ô Hele Slimme, is een straf, nietwaar ? En straf geef je aan niemand als hij niets gedaan heeft. Dus hoe men misdaden moet voorkomen, dat verdient mischien een ander draadje. Dit ging er over welke misdaden de doodstraf verdienen . Wat jij ook niet verstaat precies, is dat men opgesloten in de gevangenis nog steeds lekker kan verder moordden : je kan bewakers of verplegend personeel aanvallen, medegevangenen het leven zuur maken, verkrachten, afpersen, doodslagen...Je kan eventueel ontsnappen , buiten onheil aanrichtten tijdens je vlucht...Niet vergeten dat iemand die bvb tot 30 jaar, of tot levenslang , veroordeeld is, niets meer te verliezen heeft , en daardoor NOG gevaarlijker geworden is ! Enige middel om dat te voorkomen is de persoon in kwestie definitief uitschakelen : DOODSTRAF! Gaat uw brein deze informatie kunnen verwerken ? Of moet ik het nog eens uitleggen ? ![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 1 juni 2009 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk naar het voorval van Van Gelder: een schoolvoorbeeld van iemand in kritieke psychische nood, maar hij en zijn familie botsen keer op keer op het slome systeem. En als het dan mis loopt: "laat hem maar rotten"??? Onze maatschappij eist telkens maar meer en meer; voor degenen die kunnen meedraaien in het systeem wordt de druk soms te zwaar en slaan ze door. Voor degenen die NIET meedraaien in het systeem (zoals quasi iedereen die Mohammed heet ofzo??), geldt vaak dat ze keer op keer op de onverdraagzaamheid van ons fiere Belgenland botsen. En dan zijn we verrast als Mohammed zijn toevlucht zoekt in drugsdealing om brood op de plank te krijgen?? Citaat:
Wat ik wel weet is dat in de landen waar de doodstraf bestaat, nog nooit minder misdaden gepleegd zijn, en zelfs eerder het omgekeerde. De mechanismen hierachter zijn ongetwijfeld complexer dan we kunnen vatten, op dit ogenblik. Citaat:
Een gevangenis zou volgens mij ook niet mogen dienen om te straffen in the first place, want als straf is het echt het meest lousy dat er bestaat. Het is op kleuterniveau. Een gevangenis is om gevaarlijke individuen te verwijderen uit de maatschappij en voor niks anders. Als straf is het waardeloos en zelfs contraproductief. Now, de doodstraf is misschien wel de gemakkelijkste oplossing, maar zeker niet de beste. Als uw o zo superieure brein het toelaat, kan je misschien nog eens de draad helemaal overlopen en de verschillende argumenten overlopen waarom de tegenstanders ertegen zijn. Wat je trouwens ook fijntjes vergeet, en wat duidelijk naar voren komt in landen mèt een doodstraf, is dat misdadigers zich gewoon zwaarder bewapenen en veel agressiever uit de hoek komen. Je oogst wat je zaait nietwaar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele maanden terug gelezen in de gazet hoeveel van die apen effektief heel hun werkstraf uitdoen, en wat er met hen gebeurd als ze dus hun werkstraf niet uitvoeren? Juist: geen bal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Enfin: uw 2e argument: dat is gewoon het hele systeem hier dat mank loopt. Letop: ik ben niet tegen vervroegd vrijkomen IN SOMMIGE GEVALLEN en als een expert-team het erover eens is dat het erop te wagen is (dus niet onvoorwaardelijk na een paar jaar goed gedrag). Maar voor extreem gevaarlijke, ongeneeslijke misdadigers, genre Dutroux, Fourniret, Pandy etc... waar ook weer een expert-team het erover eens is dat er niks aan te veranderen is, dan is het nog altijd mogelijk ze een deel van hun schuld te laten aflossen door ze aan het werk te zetten, zelfs al is dat maar een druppel op een hete plaat. En dan is het uiteraard zaak om ervoor te zorgen dat het hele systeem soepel loopt... maar ja, het zal inderdaad wel gemakkelijker gezegd dan gedaan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wie weet, de riolen kuisen, openbare werken, gewoon de bouw in't algemeen... al die dingen die jarenlang aanslepen tot ergernis van iedereen. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 2 juni 2009 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() [quote=Ars_Nova;4140176]You wish, in de realiteit zijn er een hoop jobs waar niemand nog in WIL werken. Het grootste probeem is niet de hoeveelheid werk, maar de spreiding van het aanbod werkwilligen. Maar ik zou het ook niet meteen zien zitten dat ze loketbediende worden van een Immokantoor ofzo hé.
Maar wie weet, de riolen kuisen, openbare werken, gewoon de bouw in't algemeen... al die dingen die jarenlang aanslepen tot ergernis van iedereen.[/QUOTE] Jij bent voor slavenarbeid, ik stel mij tevreden met gerechtigheid . Ik weet het, men zegt het mij dikwijls : ik ben te goed. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hupla... geen overvolle gevangenissen meer!
![]()
![]() |
#293 |
Minister
|
![]() Het aantal pedofiliezaken- en veroordeelden is echt wel klein hoor (ask Childfocus).
Nee, om de gevangenissen te ontvolken, moeten ze beginnen met de totaal ongevaarlijke mensen daar weg te halen die gewoon eens iets mispeuterd hebben. Dat ze DIE dan een alternatieve straf geven, dan komt ge veel verder peis ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetgeen trouwens niks veranderd over mijn opinie pro-doodstraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op beste vriend - ik kan wel een klein stukske meegaan in de redenering van Ars - als je ziet wat er allemaal los rondloopt te criminaliseren, vrouwen in coma schoppen, bejaarde mannen halfdood slaan - dan is't misschien mogelijk dat de échte criminelen vrij rondlopen en de - ahum - "totaal ongevaarlijke mensen" in de bak zitten?
Nee hè?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En voor zaken waar minderjarigen bij betrokken zijn, is het ZEKER EN VAST geen oplossing om die in een cel te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is dan wel de oplossing voor die 'minderjarigen', volgens jou?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er zulke, hoor, en niet eens uitzonderingen. Dat is hun curriculum vitae, en ze zijn er fier op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ik er zo over nadenk, lijkt de doodstraf toch een goede zaak te zijn. |
|
![]() |
![]() |