![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Haten is een emotioneel, slecht of niet gefundeerd negatief gevoel ten opzichte van een bepaalde iets (maar voor dit geval hou ik het op personen of een groep van personen.). Deze diepgewortelde negatieve gevoelens geven vaak aanleiding tot irrationeel handelen waarbij men zijn medemens (meer specifiek degene die men haat) probeert te schaden zowel fysiek als psychisch.
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je poneert het 'emotionele' en 'irrationele' haten (vs rationele analyse) alsook het 'negatieve' (vs het positieve) zonder ook maar één van die termen te kunnen definiëren. Concreet betekent dat dat je je laat vangen in een gigantische cirkelredenering. Immers, niet alleen voor de termen die jij gebruikte bestaan er geen serieuze (niet-negatieve) definities. Voor de antipoden van die termen bestaan die evenmin. Zonder die definities herhaal je niet veel meer dan wat mensen voor u al zegden (met uitzondering mss van enkele recentere of persoonlijke klemtonen)... In mensentaal: net zomin je al het slechte kan verbieden, zonder dat slechte ooit te definiëren, kan je het 'haten' verbieden zonder dat je 'haat' ooit op een aanvaardbare (i.e. niet negatieve) wijze definieert. Tenminste: zolang je de illusie van 'vrijheid' (als tegengesteld aan willekeur) wil ophouden. Nestor heeft dan ook een punt wanneer hij stelt dat die definities (en de daaraan gekoppelde praktijken) moeten herzien kunnen worden. Of dat nu in naam van de vrijheid gebeurt of niet is daarbij van ondergeschikt belang. mvg, Andy
![]() |
![]() |
#284 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb niet gezegd dat ik haten wil verbieden. Ik wil het bestrijden wanneer het zich aan mij openbaart.
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 juni 2009 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel succes. Haat begint vaak bij afgunst, dus zolang er verschil is in rangen en standen zal je veel werk hebben.
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slecht en niet gefundeerd gevoel?? We zullen het deze vrouw uitleggen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 juli 2009 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen dat wij hier naar ons hoofden geslingerd krijgen als zijnde racisme is slechts klein bier vergeleken bij wat er zich ginder afspeelt binnen de verschillende bevolkingslagen van hun eigen volk. Laatst gewijzigd door Garry : 26 juli 2009 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 juli 2009 om 21:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |