Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2009, 13:52   #281
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En om uw mening te weten werd de vraag gesteld,
Kom nou, alsof mijn mening op dat punt niet overduidelijk was! Dus volgens jou is iedereen die wil nuanceren een moslimfundamentalist?

Citaat:
wat jou houding tegenover me niet minder grof en weerzinwekkend maakt, schrijven dat je zever verkoopt is schelden
Waarom schrijf je dat dan als je zelf toegeeft dat het schelden is?

Citaat:
maar iemand uitmaken voor intellectueel oneerlijk
Wat je deed, mij een vraag stellen om te "controleren" of ik een moslimfundamentalist was - want alleen een moslimfundamentalist denkt dat een vrouw zonder hoofddoek niets van haar leven kan maken -, terwijl iedereen op dit forum weet dat ik atheist en godsdienstvijandig ben, was inderdaad intellectueel zeer oneerlijk.

Iedereen die de haatcampagnes hier wat wil nuanceren, moet zich bij voorbaat "excuseren" en "goedpraten". The McCarthy Days are back!

Citaat:
en islambashen waarschijnlijk uw hoogstaande intellect als "hoge priester"?
U laat uw "capaciteiten " hier voor zich spreken hoor!
En hier gaan we weer met een scheldtirade over mijn "capaciteiten". En mij verwijt je de hele tijd van te schelden! Een beetje consequentie graag en geen flame wars...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 13:57   #282
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kom nou, alsof mijn mening op dat punt niet overduidelijk was! Dus volgens jou is iedereen die wil nuanceren een moslimfundamentalist?

Waarom schrijf je dat dan als je zelf toegeeft dat het schelden is?

Wat je deed, mij een vraag stellen om te "controleren" of ik een moslimfundamentalist was - want alleen een moslimfundamentalist denkt dat een vrouw zonder hoofddoek niets van haar leven kan maken -, terwijl iedereen op dit forum weet dat ik atheist en godsdienstvijandig ben, was inderdaad intellectueel zeer oneerlijk.

Iedereen die de haatcampagnes hier wat wil nuanceren, moet zich bij voorbaat "excuseren" en "goedpraten". The McCarthy Days are back!

En hier gaan we weer met een scheldtirade over mijn "capaciteiten". En mij verwijt je de hele tijd van te schelden! Een beetje consequentie graag en geen flame wars...
Ik ben echt, maar dan ook echt niet veranwoordelijk voor jou waanzin!
Dat ik om de door u genoemde reden vragen stel is dusdanig van de pot gerukt, hoe kun je zo een gesprek voeren?
Maar volgens u zijn er dus veel fundamentalisten gezien de commotie om in ene school ze af te zetten!
In tegenstelling tot u scheld ik niet, vinden dat iemand zever schrijft en toelichten waarom is niet gelijk aan beschuldigingen over oneerlijk zijn of islambashen en als je dit moet worden uitgelegd.... tja....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 15:24   #283
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw houding is ronduit grof en ontzettend beledigend, mijn wijze van discussie voeren bevalt u mogelijk niet omdat ze gebaseerd is op ervaring met moslims individueel en als subgroepen, daarom stellen dat ze "oneerlijk" zou zijn is kleinzielig en getuigt van uw onvermogen om inhoudelijk op een discussie in te gaan.
Wat uw voorbeeld betreft, ik zie niet in waarom u aan Queensburry wel uitleg mag vragen om zijn uitspraken maar ik dit niet zou mogen omdraaien en aan u uitleg vragen, als dit uw voorbeeld is van "oneerlijkheid" en "aanvoerster van islambashen" heeft u uzelf enkel onstervelijk belachelijk gemaakt!
Ik hoop dat iedereen gelezen heeft dat alice's bullshit gebaseerd is op haar ervaring met die twee allochtonen die ze eens op de bus heeft gesproken.

Je mag jezelf dan zo superieur vinden, je komt er niet onderuit dat je voor je stellingen bronnen moet aanhalen. Dat je iets te traag van begrip bent om dat te vatten, is jouw probleem en zou je zelf moeten oplossen.

Laatst gewijzigd door anoniempje : 25 juli 2009 om 15:31.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 15:46   #284
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

We zullen toch met wat cijfertjes moeten komen, anders blijft de discussie op het niveau van zever.

Huwende Marokkaanse mannen in Nederland, naar herkomst bruid

Citaat:
Vergelijkbaar beeld Marokkanen en Turken

Bij de Marokkaanse mannen is een vergelijkbaar beeld zichtbaar. Ook hier trad een daling op in de migratiehuwelijken: in 2006 trouwde 23 procent van de Marokkaanse bruidegommen met een bruid uit Marokko (360 huwelijken), tegen 57 procent in 2001 (1000 huwelijken). Daarbij vond ook voor deze groep vanaf 2004 een sterke stijging plaats van het percentage huwelijken met een partner van dezelfde herkomst uit Nederland.
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...08-2350-wm.htm

Deze cijfers geven aan dat het aantal migratiehuwelijken terugloopt. Daaruit valt de veronderstelling te trekken dat er meer integratie van Marokkanen in de Westerse samenleving is dan een aantal jaren geleden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 20:48   #285
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
We zullen toch met wat cijfertjes moeten komen, anders blijft de discussie op het niveau van zever.

Deze cijfers geven aan dat het aantal migratiehuwelijken terugloopt. Daaruit valt de veronderstelling te trekken dat er meer integratie van Marokkanen in de Westerse samenleving is dan een aantal jaren geleden.
Kan het zijn dat vooral een strengere wetgeving voor de terugloop zorgt? Nogal wat Marokkanen komen om die reden zichzelf hier vestigen, mogelijk zie je dus in Vlaanderen geen terugloop?
Oud 25 juli 2009, 20:50   #286
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Ik hoop dat iedereen gelezen heeft dat alice's bullshit gebaseerd is op haar ervaring met die twee allochtonen die ze eens op de bus heeft gesproken.

Je mag jezelf dan zo superieur vinden, je komt er niet onderuit dat je voor je stellingen bronnen moet aanhalen. Dat je iets te traag van begrip bent om dat te vatten, is jouw probleem en zou je zelf moeten oplossen.
Waat blijft je studie over de honderden allochtonen die je gesproken hebt?
Hoelang blijft u eigenlijk beledigen?
Oud 25 juli 2009, 22:19   #287
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het zijn dat vooral een strengere wetgeving voor de terugloop zorgt? Nogal wat Marokkanen komen om die reden zichzelf hier vestigen, mogelijk zie je dus in Vlaanderen geen terugloop?
Dat zou kunnen.
Citaat:
Recente cijfers tonen aan dat ruim zestig procent van de totale legale migratie naar België gebeurt op basis van huwelijksmigratie en dat naar schatting twee derde van de Belgische Turken en Marokkanen huwt met iemand uit het eigen geboorteland.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...migratie.dhtml

Het is geweten dat Nederland graag zijn problemen naar België exporteert. Het kan zijn dat de afname in Nederland een toename in Vlaanderen veroorzaakt. Probleem is wel dat we daardoor geen inzicht krijgen in de totale huwelijksmigratiecijfers.
Oud 26 juli 2009, 09:52   #288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou kunnen.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...migratie.dhtml

Het is geweten dat Nederland graag zijn problemen naar België exporteert. Het kan zijn dat de afname in Nederland een toename in Vlaanderen veroorzaakt. Probleem is wel dat we daardoor geen inzicht krijgen in de totale huwelijksmigratiecijfers.
Dan hadden "die twee allochtonen die Alice op de bus sprak" toch gelijk, bedankt voor de link Sjaak!
Oud 26 juli 2009, 22:51   #289
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Het moeie zou zijn is dat ze dan ook daar blijven.
Oud 27 juli 2009, 11:22   #290
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Het moeie zou zijn is dat ze dan ook daar blijven.
Waar, In Nederland?
Oud 1 augustus 2009, 19:41   #291
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben echt, maar dan ook echt niet veranwoordelijk voor jou waanzin!
Gelieve te stoppen met schelden.

Citaat:
Dat ik om de door u genoemde reden vragen stel is dusdanig van de pot gerukt, hoe kun je zo een gesprek voeren?
Je begrijpt het niet. De vraag stellen is op zich al een belediging.

Citaat:
Maar volgens u zijn er dus veel fundamentalisten gezien de commotie om in ene school ze af te zetten!
Het gaat om de vrijheid om een hoofddoek te mogen dragen. Niet meer, niet minder.

Citaat:
In tegenstelling tot u scheld ik niet, vinden dat iemand zever schrijft en toelichten waarom is niet gelijk aan beschuldigingen over oneerlijk zijn of islambashen en als je dit moet worden uitgelegd.... tja....
Zever is een scheldwoord. Je moet schrijven "M.i. is je conclusie niet geldig".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 21:37   #292
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, zeveren is een werkwoord. vrijheid een hoofddoek te dragen Kallikles, Waarom vinden veel moslims ze dan verplicht?
Oud 2 augustus 2009, 06:52   #293
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrijheid een hoofddoek te dragen Kallikles, Waarom vinden veel moslims ze dan verplicht?
Daarom:
Citaat:
Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij
Bron: http://vriezenveen.sgp.nl/Page/sp723...941/Index.html

Waanzin, maar moet kunnen.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 2 augustus 2009 om 06:53.
Oud 2 augustus 2009, 09:31   #294
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En heeft niets met hoofddoeken te maken, of je een site bezoekt is een vrije keuze,of verplicht iemand u daartoe, zeggend dat u anders geen goede christen bent?
Oud 2 augustus 2009, 14:49   #295
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze huwen dus voornamelijk met een Marrokkaanse vrouw, net als zijzelf in Nederland geboren. Wat heeft DAT met integratie te maken ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 15:07   #296
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, in Nederland is dit zo omdat de regering maatregels nam. Je moet eerst aantonen voor je migreert dat je minstens 5000 woorden Nederlands kent en je moet voldoende verdienen als man voor je importbruid binnen mag;resultaat, Marokkanen van Nederlandse afkomst zakken af naar Vlaanderen omdat hier de wetgeving erg soepel is en je dus wel kunt trouwen met je Berberprinces!
Oud 2 augustus 2009, 17:44   #297
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht

alice superieur? omdat ze durft in te gaan tegen mensen die poot hebben om op te staan?

stellingen, bronnen....zijn feiten niet genoeg als bewijs???

wees moedig en vraag alice eens hoever haar ervaring exact gaat? of ben je bang dat je ze niet langer meer zal kunnen neersabelen met praatjes die sowieso geen gaatjes vullen?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:32   #298
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja...anoniempje is nu eenmaal deskundig op basis van origine en dult geen tegenspraak anders zakken heilige huisjes in he?
Oud 2 augustus 2009, 19:41   #299
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, in Nederland is dit zo omdat de regering maatregels nam. Je moet eerst aantonen voor je migreert dat je minstens 5000 woorden Nederlands kent en je moet voldoende verdienen als man voor je importbruid binnen mag;resultaat, Marokkanen van Nederlandse afkomst zakken af naar Vlaanderen omdat hier de wetgeving erg soepel is en je dus wel kunt trouwen met je Berberprinces!
Die inburgeringsexamens werden eens op de NOS afgenomen van diverse groepen: de groep "Oranje-blanje-blau-Nederlanders" zakte met glans... Idem in Oostenrijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:43   #300
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die inburgeringsexamens werden eens op de NOS afgenomen van diverse groepen: de groep "Oranje-blanje-blau-Nederlanders" zakte met glans... Idem in Oostenrijk.
En daarom moeten we dit afschaffen dan volgens jou?
Kijk eens op lichtpunt. nl daar zie je hoe zo een cursus gaat, lijkt me toch echt wel zinvol!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be