![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben er toch eerlijk in? En ik vind dat ik wel consequent ben, t kan beter, maar dat is een proces.
![]() |
#282 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kunnen misschien punt per punt behandelen. Laat ons beginnen met de gemakkelijke; Waarom het vliegen? Indien het buiten europa is, en indien het niet voor vakantie is, dan valt er je niets te verwijten. Over je gratis arbeid, is gewoon kopie en paste van de redenatie van vakbondsafgevaardigde (ACOD). Komt er op neer, iedereen moet een job doen naar zijn kwalificaties, een hoger opgeleide mag geen job nemen met lagere kwalificaties omdat hij dan de job van een laaggeschoolde overneemt. Hij duwt dus die laaggeschoolde in de armoe. Dezelfde redenatie wordt gevoerd als de vakbond denkt dat een werknemer gaat werken voor een te klein loon. Remember carrefour, ik dacht in Gent??? Kwamen protesten en acties omdat de werknemers daar gingen werken voor een lager loon dan in de andere carrefours. Zelfde redenatie met gratis te gaan werken, wat jij doet voor een landbouwbedrijf. Je neemt de plaats in van een laag geschoolde arbeider, dewelke dan van zijn loon sociale zekerheid zou betalen en pensioenrechten kan opbouwen. Door het gratis werk, heeft het landbouwbedrijf minder kosten, en kan de produkten verkopen met een grotere winstmarge. Eventueel is dit concurrentie vervalsing. Het opent ook de deur voor misbruik. Maar nee hoor, deze Poolse dames werken hier niet voor geld, ze komend dat gratis doen. Ik wordt niet betaald voor te poetsen, pinten tappen, ik kom enkel bijleren hoe ik moet poetsen of pinten moet tappen. Einde verhaal voor arbeidsinspectie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet met anderen hun eigendom te vernielen, zoals met die jeepbanden. Erken dat zulks averechts werkt, of ik gooit met mijn schoen naar je kop.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Gouverneur
|
![]() Heb je al eens gelezen dewelke argumenten worden gebruikt tegen SUV gebruikers? Dan zijn mijn reacties nogal lief t.o.v show groentjes.
Probeer eens zijn redenatie over dit punt goed te praten ; Ik vlieg ieder jaar maar neem groene ticketten. Iedere echte groene probeert juist het aantal vluchten te verminderen, en zelfs te verbieden voor kleine afstanden (500 km of meer in functie van de groep). Maar voor meneer telt dat niet, wat hij gebruikt green tickets. btw, ik heb geen SUV |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier ook een paar groene wonen
1° ze rijden met een oud vervuilend VW busje rond, waar ze steevast de straat mee in rook zetten 2° ze wonen in een oud huis met enkel glas, en liefst verwarmen ze met hout zodat gans de straat mag meegenieten van hun stank. 3° hun tuin ligt er lekker verwilderd bij want dat is dan vermoedelijk een soort groene berm dat ze willen opbouwen. Dat een mens de distels moet snoeien gaat volledig aan hun tuintje voorbij Mijn conclusie van zo'n mensen: het GROEN EXCUUS OM NIETS TE MOETEN DOEN.... of zo vuil mogelijk te mogen leven, of een woning omver te mogen wonen... Net zoals moslims: hypocriet groen... Het is groen omdat ze er ook maar van dromen, maar vooral ze weten niet waar de klepel hangt. En het voorbeeld die ze aangaan is dus een vervallen maatschappij... als ik dat voorbeeld moet volgen dan bedank ik op voorhand. Ik ben 100% zeker dat de groene toekosmt zeker niet uit het hoofd van die wijsneuzen zal komen, en dat we hen voorbeeld zeker niet moeten volgen. Ze hebben geen zonneboiler, geen zero energiewoning, geen 3liter lupo, geen C2C bedrijf waar ze voor werken, kopen geen 100% groene energie, ik zie daar geen spaarlampjes hangen, ik kan daar nooit inspiratie krijgen over een cogeneratieketel, ze weten gewoon dat ze rabiaat zoals moslims heilig het standpunt van hun wijsgeren moeten napraten etc... dus ze zijn op alle vlakken een lachtertje.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2009 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus omdat anderen van de pot gerukte argumenten gebruiken om iets aan te tonen, ga jij dat ook maar doen? Zo ga je ver komen in een discussie ![]() Voorts probeer je deze "groene" in een extreme hoek te duwen. Hij zegt dat hij een beetje zijn best doet om binnen bepaalde grenzen milieubewust te leven. Jij duwt hel ineens door naar een veel radicaler standpunt, wat kan gaan van "je mag dan niet meer vliegen" tot "je moet een boomhut wonen". Dat is intellectueel oneerlijk want visdienietnadenkt (of hoe heet hij) geeft duidelijk aan dat hij niet zo extreem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Minister-President
|
![]() Zeg, hoeveel keer gaan jullie mij vandaag nog achterover laten vallen van verbazing?
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijheid bestaat niet, of enkel binnen bepaalde grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Ik blijf erbij, democratie is een zelfvernietigend systeem.
Een geleide technocratische staat waarin beslissingen genomen worden op basis van ratio is de enigste duurzame vorm van bestaan voor de mensheid. Onze consumptie/kweek/vervuildrang is gewoonweg te groot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel was eenvoudig geformuleerd, en de rest was werk voor technici. Het probleem is dat ons politici in elk geval geen duidelijke lijn trekken en een duidelijke doelstelling of visie hebben. Ik geef een paar leuke voorbeeldjes - belgie 30% alternatieve energie en 70% nucleair - pendel mobiliteit 90% electrisch - alle scholen zero-energie - alle gevangenissen werkkampen - alle werklozen activeren, geen werkloze job geen vervangingsinkomen als je die krijtlijnen hebt, dan moet je gewoon de technici de regels laten uitwerken om dit ingevuld te krijgen...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2009 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar manneke er bestaat toch geen wet die zegt welke auto je mag kopen. En zelfs al zou je ze verbieden, dan verbied je nog niet dat ik hier met een SUV met luxemburgs plak zou rondtuffen... Dus echt belachelijke discussie vind je niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb al gezegd dat iedereen in een proces zit en ik poneer niet dat ik goe bezig ben, ik doe enkel wat ik kan op de moment waar ik me nu in mijn jonge leven in bevind. Vliegen: zoals ik al zei vlieg ik nog, ik reis veel en graag, ben nog jong. Ben 2maal nr India gevlogen voor hulp en opvolging van de werken van een Belgische vzw in Tamil Nadu. (dus niet echt voor mijn werk). Ik vlieg bijna (lees goed 'bijna') enkel als het buiten Europa is, en dat is dan voor langere reizen van enkele maanden. Ik wil minder vliegen, maar dan moet ik eerst minder willen reizen of binnen europa treinen wat ik nu meer en meer doe. En ik ben me er goed van bewust dat 'green tickets' hoort bij 'goede' hedendaagse marketing en inspelen op het schuldige bewustzijn van de consument. Maar ik ben van mening dat elke boom telt, dus ook degene die op die manier worden bijgeplant. Ik neem toch het vliegtuig, dus ja, dan liefst met een groen ticketje. T' is een persoonlijke transitie he. Vroeger had ik een nen 20 jaar ouden benzinezuipende opel corsa, nu rijdt ik met een oude zelfopgemaakte fiets die anders op 't stort was beland. Gratis arbeid?: Laat me even toelichten; tis een bioboerderij, een soort van open leerschool, er wordt niets verkocht, betaald of verdiend. Een grote groep mensen komt van heinde en verre om daar te helpen en te leren op een ecologisch duurzame en permaculturele manier groenten en fruit te verbouwen, die men erna zelf kan oogsten en meenemen. Er wordt samen gewerkt aan het creëren van overvloed. Overschotten worden weggegeven. Kennis gratis verspreiden en doorgeven. We are planting seeds, weet ge wel. PS: neemt ge dan 5 keer per dag een douche? en nu de moeilijke?
![]() |
![]() |
#294 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#295 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan moet je wel òf zelden pissen òf verdomd vaak douchen .... dus meer waterverbruik.
![]() |
#296 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() viszonderhersenen
rij electrisch hybrid rond woon in een zero-energie woning ga voor kernenergie ![]() en je zult al veel meer doen voor het milieu dan met al uw fantasietjes dat je daar zit te verkondigen. Je kunt net zoals BP zitten lullen over de verf van uw tankers die zo milieuvriendelijk is, of effictief zorgen dat je geen tankers meer nodig hebt en toch hetzelfde werk kunt blijven doen...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 19 augustus 2009 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik rijd met een fiets, ik heb nog geen geld voor een zero-energy woning, ben ook niet zeker of ik ooit een woning wil kopen, ik ben uiteraard niet pro-kernenergie, ik geloof er wel in dat kernenergie nu aangewend moet worden voor een snellere transitie naar duurzame energiebronnen, een combinatie van alle die momenteel voorhanden zijn, kan de hele wereld van energie voorzien. Elke kerncentrale is een bom. Europa is op dat vlak 1 van de gevaarlijkste continenten om in te wonen. En kernafval is slecht. En uranium geraakt ook op.
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik nog zelf de keuze van mijn wagen maken?
Eindelijk snap je waar het op neer komt.
![]() |
#300 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer van onze woning een benadering van een zero enegy woning te maken, net om te vermijden dat anderen met mijn zuur verdiend geld mooi weer kunnen spelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kweekreactoren, generatie IV reactoren die kernafval opbranden. Technologisch kunnen we nog een paar 100 jaar verder. En eenmaal we de truk hebben om zeewater te filteren op mineralen, dan zijn we gerust- zelfs met de hedendaagse energiehonger-, voor de eerste millenia. En de simpelste, milieuvriendelijkste oplossing is nog steeds de mensheid van een ongebreideld voorwoekerende plaag in te dijken tot een symbiotische 500 000 000 mensen sterke planeet verzorgende macht.
![]() |