![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2009 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
|
![]() Dat suggereer ik niet. Ik zei dat het het kabinet goed uitkwam. Zo kunnen ze nog even nadenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() Dat weten we al lang dat Balkenende een probleem heeft. En dat wist hij ook. En toch vertelde hij Leterme verleden week dat de verbreding van de Westerschelde dit jaar nog zou starten.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2009 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp die obsessie van system tegen 'die Hollanders' niet. En die folkloristische vooroordelen evenmin. Tijd voor een goed gesprek met hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
|
![]() Verhagen zei dat ook. Het zal ook gebeuren. De discussie spitst zich nu toe op de (natuur)compensatie. CDA Zeeland en CDA Landelijk evenals de oppositie staan lijnrecht tegenover het kabinet. Als het zo doorgaat valt het kabinet over de Westerschelde. Dáár ging het om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Europees Commissaris
|
![]() De 'verbreding' in verticale zin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
hier in België worden alle beslissingen bepaald door de partijtop of men mag opkrassen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 september 2009 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, alleen de Kamerleden zijn gehouden aan het partijstandpunt. De lokale, regionale en landelijke afdelingen kunnen behoorlijk met elkaar van mening verschillen. Bekend is bijvoorbeeld de macht van de regionale partijbaronnen in de VVD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#293 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben blij van dit ook eens bij iemand anders te mogen lezen, ik "durf" zoiets zelf eigenlijk niet te schrijven wegens onmogelijk te bewijzen, maar voor mij is het zo klaar als een klontje. @Hallebarde Uw zes netjes gerangschikte puntjes kunnen mij niet overtuigen en u minimaliseert de essentie van mijn betoog. Natuurlijk koopt de Franse staat niet rechtstreeks Belgische bedrijven op. Het gebeurt allemaal net iets omfloerster met stromannen enzo. De eerste schakel in de keten zijn altijd Belgische stromannen. De bedrijven komen terecht bij mensen die zich in dezelfde kringen begeven en aan hetzelfde zeel trekken. De moderne vorm van economisch kolonialisme. Dat ik dat moet uitleggen aan iemand die in Frankrijk woont... ![]() Het handjeklap rond het Dexia- en Fortisgebeuren gebeurde zelfs open en bloot. Het aantal bezoeken van Belgische politici aan het Elysée viel in die dagen nauwelijks te tellen. Bedrijven uit andere landen die interesse tonen voor Belgische bedrijven in strategische sectoren (financiën & energie) worden systematisch terug gefloten of komen gewoon niet aan bod (bv Sabena & KLM). Met dank aan het Belgische politieke bedrijf.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 5 september 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat er soms nogal gul omgesprongen wordt met allerhande onderscheidingen, dat valt niet te ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij herkennen dat toch al snel als zijnde du belge, hoor. Maar bon, beweren dat het geen Frans is, ware ook sterk overdreven, natuurlijk. Allez, laat ons zeggen dat het Frans is met een accent belge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe weet u zo zeker dat men in Franse regeringskringen zekere documenten en scenario's achter de hand houdt 'als het zover is' ? Ik vrees dat u geloof hecht aan totaal uit de lucht gegrepen geruchtjes. Let wel, men weet in Frankrijk uiteraard ook dat de politieke situatie in België nauwelijks stabiel kan genoemd worden, en het ware toch verbazingwekkend dat men politiek niet ergens rekening houdt met enkele mogelijke scenario's : het gaat tenslotte om een buurland, nietwaar. Maar om nu te zeggen dat men daar concreet mee bezig is, laat staan dat men nog een beetje vuurtje zou stoken, daar is geen enkele aanwijzing voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoniet, waarom wijst u de Franse staat met de vinger ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar het is inderdaad niet te bewijzen. Het hangt er natuurlijk van af hoe u wat interpreteert, maar aanwijzingen zijn er naar mijn smaak ruim voldoende (bv het optreden van de Franse en de Belgische politieke kaste en de Belgische juridische kaste in de Dexia- en Fortis-dossiers is een recent voorbeeld). En smaken verschillen nu eenmaal... * * * Ik ben het met u eens dat Frankrijk waarschijnlijk geen bijzondere plannen heeft met Wallonië. De stukken ten noorden van Wallonië zijn veel interessanter, mocht de gelegenheid zich ooit eens voordoen. Wallonië moet je er dan maar bijnemen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 september 2009 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Tsjah, wat is de Franse Staat. Ik heb het oa over die jongens en meisjes die elkaar goed hebben leren kennen op de l'École nationale d'administration, daar bondgenoten of zelfs vrienden voor het leven geworden zijn, en nu de raden van bestuur van CAC40-bedrijven bevolken. En over mensen die president uitnodigen op hun yacht (Vincent Bolloré) na verkiezingen enzo. Voor late newcomers is er nog altijd "l'ordre national de la Légion d’honneur" of een gelijkaardige ronkende titel. Explicieter wil ik het niet uitleggen. Hier zult u het moeten mee doen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 september 2009 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |