![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals eerder onderbouwd. Dat verschil is verklaarbaar en volkomen terecht. U mag nog 50 jaar territoriale claims proberen uit te oefenen. Het enige dat u zaait is haat, en het enige dat u oogst is de verdere verschrompeling van de Franse taal in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 september 2009 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 16 september 2009 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() system, je maakt jezelf keer op keer belachelijk.
hou er toch eens mee op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() U zou best eens wat juridische scholing opdoen. Het zou u veel goed doen. Veel beter dan hier constant onnozel te komen doen.
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hangt alleen een serieus prijskaartje aan. Dat probeert deze en gene u al een halve draad uit te leggen. En dan hebben de Franstaligen in Belgie nog heel veel geluk dat de Vlamingen een van de meest dociele, onwetende en goedaardige volkeren zijn van Europa. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 september 2009 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dit schreef ik: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 17:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt 1: BHV wordt gesplitst. Desnoods meerderheid tegen minderheid. Punt 2: de Rand behoort tot het Vlaams Gewest of, als u dat liever hoort, tot de Vlaamse deelstaat. Hier wordt dus Nederlands gesproken en iedereen die in dit Gewest komt wonen, moet zich verwachten aan het feit dat de administratie in het Nederlands is, het onderwijs in het Nederlands is en ga zo maar verder. Wat de mensen in hun eetkamer spreken, daar (be)moei ik me niet mee. Maar dat zijn de regels. En zo moeten ze worden toegepast. En als de Franstaligen dat nu nog niet begrijpen, pech voor hen, want andere koekjes bakken we niet (meer). En meer valt er niet over te zeggen. Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() Ik sta op datgene wat we samen (de gemeenschappen dus) hebben afgesproken in het kader van een federale staat. En daar moeten we ons aan houden, en niet steeds weer dingen op de helling zetten of opnieuw in vraag stellen. Wat afgesproken is, moet worden uitgevoerd. En het zal ook worden uitgevoerd. Franstaligen die in het Vlaams gewest wonen, moeten Nederlands leren. Vlamingen die in Wallonië gaan wonen, moeten Frans leren, en mensen die in de Oostkantons gaan wonen, moeten maar Duits leren. Dat lijkt me de evidentie zelf. Ik begrijp zelfs niet dat u daar enige moeite mee heeft.
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() U bent ook niet de rapste bij u thuis vermoed ik. En van politiek hebt u nog minder kaas gegeten. Maar goed. Ik bedoel daarmee wat ik zeg. In een democratie moet men altijd rekening houden met de redelijke verzuchtingen van een minderheid. Indien echter deze verzuchtingen indruisen tegen voordien afgemaakte afspraken die bovendien indruisen tegen de geest en de letter van de grondwet en men door overleg niet kan komen tot modus vivendi, dan moet men, noodgedwongen maar consequent, overgaan tot de toepassing van de geijkte mathematische formule, te weten : meerderheid tegen minderheid.
Laatst gewijzigd door system : 16 september 2009 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() Hoezo nieuwe staatsgrens? Gaat ge nu al de knip erin zetten.
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik citeer de essentie van uw verhaal.
"Ja ja, betwisten. Iedereen mag betwisten. En de Franstaligen mogen ook betwisten. Zoveel als ze willen." Daar betaal je de prijs voor. "Want de juridische werkelijkheid in deze is kristalklaar. De gewesten zijn juridisch afgebakend. Meer nog, ze zijn grondwettelijk vastgelegd, ja verankerd" Ik probeer me even de Poolse reactie voor te stellen als Frau Merkel Silezie weer ter discusssie stelt. En u dan maar gillen, dat de juridische werkelijkheid van de Oder Neisse grens zonneklaar is. Daar zal geen Pool een boodschap aan hebben. En terecht. |
![]() |
![]() |