Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2009, 20:45   #281
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Als 't me zou overkomen dan ben ik de beste acteur van Belgenland!

Als je een alibi nodig hebt dan...geef maar een seintje.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 20:52   #282
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila sie! Precies of ik het zelf heb geschreven!
Als ze mijn kind vermoorden dan zal ik ook de rest van mijn leven spenderen om de moordenaar te zoeken en eigenhandig te folteren en hem vervolgens af te maken. Een buitenstaander heeft daar niet over te oordelen, dat zal ik wel bepalen. Je m'en fous als ik daar levenslang voor krijg of de doodstraf!
Typisch de reactie van iemand die nog geen kind verloren heeft. Praatjes maken de man.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 20:56   #283
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Typisch de reactie van iemand die nog geen kind verloren heeft. Praatjes maken de man.
Typisch de reactie van iemand die perfect weet hoe iemand anders die hij niet kent zou reageren. Praatjes maken de man.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2009 om 20:56.
Oud 9 september 2009, 21:11   #284
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Te veel prison break gekeken? Ouders die een kind verliezen en tegen de doodstraf zijn, zien de dader misschien liever wegkwijnen in een hokje dan uitgeschakeld te worden. Het gevoel komt achteraf, als je te veel met de dood wordt geconfronteerd, krijg je een afkeer van de dood. Het zal je niet aanzetten tot ramboverhalen.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 21:14   #285
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te veel prison break gekeken? Ouders die een kind verliezen en tegen de doodstraf zijn, zien de dader misschien liever wegkwijnen in een hokje dan uitgeschakeld te worden. Het gevoel komt achteraf, als je te veel met de dood wordt geconfronteerd, krijg je een afkeer van de dood. Het zal je niet aanzetten tot ramboverhalen.
Jij blijkbaar niet want Prison break gaat niet over een ouder waarvan het kind vermoord werd door een saddist ofzo.
Achja, iedereen is hetzelfde. Dat was ik even vergeten.
Vandaar dat er steeds meer afrekeningen gebeuren. Veel ramboverhalen in het nieuws tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2009 om 21:15.
Oud 9 september 2009, 21:16   #286
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Als je een alibi nodig hebt dan...geef maar een seintje.
Idem!
Oud 9 september 2009, 21:24   #287
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Typisch een oordeel van iemand die denkt dat iedereen op de wereld hetzelfde karakter heeft dan hemzelf! 't Is niet omdat u zich neerlegt bij een gruweldaad op een weerloos kind, gepleegd door een laffe moordenaar, dat een ander dat ook doet hé!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 9 september 2009 om 21:25.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 21:32   #288
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe de gevangenissen er tegenwoordig uitzien met al hun luxe, verkies ik toch liever de doodstraf want dan ben ik zeker dat dat gespuis na x-aantal jaren niet meer zal kunnen vrijkomen met die stomme wet Lejeune!
Oud 9 september 2009, 21:37   #289
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe de gevangenissen er tegenwoordig uitzien met al hun luxe, verkies ik toch liever de doodstraf want dan ben ik zeker dat dat gespuis na x-aantal jaren niet meer zal kunnen vrijkomen met die stomme wet Lejeune!
Laat staan dat de ouders van het vermoorde kind ook nog eens een deel van hun belastingen afgeven aan het onderhoud van deze moordenaar.
Oud 9 september 2009, 21:52   #290
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Laat staan dat de ouders van het vermoorde kind ook nog eens een deel van hun belastingen afgeven aan het onderhoud van deze moordenaar.
Tuurlijk want die vuil ratten hebben nog eten nodig en medicatie, begeleiding etc...Nee nee onmiddellijk afmaken dan sparen we dat ook nog uit!
Oud 30 december 2011, 19:00   #291
masterton
Vreemdeling

Standaard Piet die schrift ; ik ben voor de doodstraf; zelfs als die onschuldig was!!

Hoi Pietje,

Sorry maar wat ben jij een harteloze sukkel; hoe kan je dat nou schrijven; ze mogen de doodstraf krijgen zelfs als ze niks fout hebben gedaan; denk je ook zo over je familie???
Je moet je eeuwig schamen; ook over dat geval met die brand; ze pakken niet zomaar iemand op zonder bewijs zeggen veel mensen hier; dit is Amerika; en als je daar een zwarte bent in Texas op de verkeerde tijd en plaats ga je onheroepelijk een enkeltje bajes in als er vlak bij jou een levensdelict gebeurd; sterker nog er is nog nooit een blanke amerikaan veroordeeld tot de stoel in Texas; begrijpen jullie het nou; voortaan eerst feiten checken en niet zo super stom ouwehoeren als die blaaskaak van een PIETJE!!!!!!!!!

MASTERTON
masterton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:11   #292
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
[SARCASM MODUS]

[/SARCASM MODUS]
Je dekt je wel heel goed in. Goed idee, voor ge een hoop gezwam op uw dak krijgt
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:15   #293
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Dus die man zal heus niet zo onschuldig zijn als de media nu laat uitschijnen.
What the FUCK weet gij nu hiervan?! Het feit dat er al ernstige aanwijzingen of twijfels zijn NA zijn executie, is trouwens al erg genoeg.

Citaat:
hier in belgië is het lachwekkend, verkrachter komt vrij en verkracht direct terug, zelfs de ouders smeken om hun zoon vast te houden
het zou me ni verwonderen als binnen een aantal jaren dutroux terug vrij rondloopt
Daar geef ik je gelijk in. Het is een klucht. (En dan heb ik het nog niet per sé over het feit of bepaalde gevangenen al dan niet een 2e kans verdienen).

Citaat:
rechtvaardigheid is niet het verwennen van criminelen en hun oneindig veel herkansingen geven, rechtvaardigheid is mensen beschermen tegen criminelen en daders zodanig hard te straffen dat er preventief angst ontstaat voor het begaan van zware misdrijven
Dat helpt niet. En het doel heiligt de middelen niet. Wat jij beschrijft is georganiseerde terreur
Oud 30 december 2011, 20:16   #294
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
In de meeste gevallen wordt de doodstraf wel correct uitgevoerd op schuldige misdadigers. Scheelt een hoop centjes hoor.
Nee, de familie moet vergoed worden.
Oud 30 december 2011, 20:17   #295
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
niks ziekelijk, het ziekelijk om een pedofiel na een paar jaar vrij te laten of een moordenaar toch nog maar eens proberen een nieuw leven te geven

das pas ziekelijk.
Niet alle moordenaars zijn ziekelijke psychopaten hé. Er bestaat ook zoiets als emotionele moord, moord uit zelfverdediging of zonder opzet. Nochtans zijn het allemaal moordenaars.
Oud 30 december 2011, 20:18   #296
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
och hier gaan we weer het zal jou maar eens overkomen awel ik speel jou die bal maar eens terug

het zal jou dochter maar eens overkomen als ze word verkracht en de dader kan vrij blijven rondlopen door een procedure fout of omdat men je dochter afschilderd als een hoer die het zocht

of als jouw vrouw vermoord word terwijl ze in de bank staat en een overvaller haar recht door de kop schiet en blijkt dan na een 7 jaar dat deze moordenaar mag vrijkomen door onze leuk strafverminderings procedures.

eens kijken wat jij zal doen als dit jou overkomt
Het valt mij nochtans op dat heel vaak familie en vrienden van slachtoffers lang niet zo wraakzuchtig zijn. Wat ze vooral willen is de waarheid horen.
Oud 30 december 2011, 20:19   #297
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Wat mij het meest verbaast is hoe de bible belt-staten (waaronder Texas), waar het evangelische christendom regeert het felst tégen abortus zijn (pro-life) en tegelijk het felst vóór de doodstraf.
Bah, hier zijn er veel mensen vóór abortus en tegen de doodstraf
Oud 30 december 2011, 20:20   #298
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
En waarom niet, denk je nu echt dat dit soort mensen hun leven zullen beteren? wil je echt het risico lopen hun vrij te laten en als ze hervallen dat het bloed ook aan uw handen kleeft?

neen, waarom zulke zware daders niet gewoon voorgoed verwijderen, dan kosten ze ons niks meer aan gevangenis onkosten en kunnen ze nooit nog iemand pijn doen.
En wat geeft jou het recht om een oordeel te vellen over personen waar ge niet het minste van af weet?
Oud 30 december 2011, 20:22   #299
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
En wat geeft jou het recht om een oordeel te vellen over personen waar ge niet het minste van af weet?
Mensen als Dutroux ?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 20:22   #300
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Doet niets ter zake. Het gaat over het uitvoeren van de doodstraf en niet over procedurefouten, vervroegde vrijlating enz.
Waar ik wel voor zou pleiten is dat in geval van fysieke misdaden tegen de medemens een levenslange straf echt levenslang is en 10 jaar zitten echt 10 jaar zitten is.
Eindelijk eens een gezonde post hier.

Maar OK, ik vind dat er in bepaalde omstandigheden wel ruimte moet kunnen zijn om eerder vrij te komen, maar dan zou echt moeten bewezen zijn dat die persoon tot inkeer gekomen is. En ook niet in 1-2-3 terug 't straat op maar eerst een termijn met enkelband en/of regelmatige opvolging enz...
In elk geval niet "by default" zoals het nu ongeveer is. Een voortijdige vrijlating moet je verdienen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be