Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 13:41   #261
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dat is uw mening, maar ik houd er een andere op na!
niet alleen mijn mening

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

drogredenen zoals jij gebruikt horen niet thuis in een discussie

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 13:44   #262
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
ALs je op uw 25e levenslang krijgt en na 20 jaar kom je vrij, dan ben je 45 en is uw leven echt nog niet gedaan. Als compensatie zou de staat u zwaar moeten uitbetalen voor de verloren jaren. Daarmee kan je de rest van uw leven in alle rust doorbrengen zonder ooit meer te moeten werken. Het is een crappy oplossing, maar het is tenminste een reële poging om het leed te verzachten dat u werd aangedaan. In het geval van een uitgevoerde doodstraf kan je enkel de familie van het slachtoffer vergoeden, wat die persoon in kwestie niet echt vooruit helpt aangezien hij al dood is
Niet alleen voor de verloren jaren, maar ook moreel, omdat je een deel van de straf van iemand anders hebt uitgezeten en doorvoor jarenlang hebt opgedraaid, zou die vergoeding best wel méér dan royaal mogen zijn imho.
Dus: 'genoeg geld' kan 20 jaar goedmaken. Materialist.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 14:08   #263
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
niet alleen mijn mening

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden

drogredenen zoals jij gebruikt horen niet thuis in een discussie
De moderators beslissen naar mijn weten nog altijd wat hier thuis hoort en wat niet, niet u mijn beste!
Oud 8 september 2009, 14:23   #264
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, U weet niet wat u zegt. U reageert vanuit zeer extreme situaties en probeert uw discussiepartners te bewegen tot een emotionele reactie. En het is net tegen blinde emotionele reacties dat een rechtssysteem zich moet wapenen.
'k Probeer mijn discussiepartners niet te bewegen tot een emotionele reactie, maar wil ze slechts duidelijk maken dat de doodstraf in bepaalde gevallen beter is dan levenslange opsluiting.
Oud 8 september 2009, 17:28   #265
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu dat alle argumenten over slachtoffers van mensen die NIET slachtoffer geweest zijn en tòch de doodstraf willen, evenveel of meer doorweegt dat de argumenten tegen de doodstraf die van de slachtoffers zelf komt?

Als je de rechten van de slachtoffers ECHT wil respecteren, lijkt het me eerder logisch eerst naar hen te luisteren.
Luister jij dan ook naar de voorstanders van de doodstraf.

Als ik pleit voor de doodstraf, betreft het steevast moordzaken gepleegd door psychopathische persoonlijkheden, waarvan iedereen weet - ook al zullen ze het niet toegeven misschien - dat dergelijke "mensen" nooit meer zullen en mogen vrijkomen (type Dutroux, Horion, Fourniret en andere monsters).

Een tweede voorwaarde voor de doodstraf is dat er niet de geringste twijfel mag bestaan over de schuldvraag. Dat lijkt mij de evidentie zelve (weerom Dutroux, Horion, Fourniret en andere monsters).

Als aan die twee voorwaarden voldaan wordt, heb ik niet het minste probleem met de doodstraf. In alle andere gevallen ben ik tegen de doodstraf.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 18:00   #266
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Als ik pleit voor de doodstraf, betreft het steevast moordzaken gepleegd door psychopathische persoonlijkheden, waarvan iedereen weet - ook al zullen ze het niet toegeven misschien - dat dergelijke "mensen" nooit meer zullen en mogen vrijkomen (type Dutroux, Horion, Fourniret en andere monsters).

Een tweede voorwaarde voor de doodstraf is dat er niet de geringste twijfel mag bestaan over de schuldvraag. Dat lijkt mij de evidentie zelve (weerom Dutroux, Horion, Fourniret en andere monsters).

Als aan die twee voorwaarden voldaan wordt, heb ik niet het minste probleem met de doodstraf. In alle andere gevallen ben ik tegen de doodstraf.
2
Oud 8 september 2009, 18:03   #267
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

1 reactie die dikwijls word gebruikt bij andere landen...hun land hun wetten dus moeten we er ons niet mee moeien.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 22:05   #268
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moderators beslissen naar mijn weten nog altijd wat hier thuis hoort en wat niet, niet u mijn beste!
last met begrijpend lezen?

"in een discussie" /= "hier"

dit is zelfs geen discussie meer.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 22:15   #269
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
last met begrijpend lezen?

"in een discussie" /= "hier"

dit is zelfs geen discussie meer.
Hou dan je bek en anders bol het af!
Oud 8 september 2009, 22:58   #270
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dus: 'genoeg geld' kan 20 jaar goedmaken. Materialist.
Ik heb erbij gezegd dat het een crappy oplossing is, maar het is tenminste een poging, al is het een zielige. Als ge iemand doodmaakt, valt zelfs dat weg.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 23:00   #271
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
'k Probeer mijn discussiepartners niet te bewegen tot een emotionele reactie, maar wil ze slechts duidelijk maken dat de doodstraf in bepaalde gevallen beter is dan levenslange opsluiting.
Euh, dus bij definitie probeer je ons te bewegen tot een emotionele reactie. Bedankt om het nog eens extra in de verf te zetten.
Ter info: zelfs in dat geval vind ik de doodstraf niet gerechtvaardigd.
Oud 8 september 2009, 23:08   #272
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Objection noted! En inderdaad zijn psychopaten probleemgevallen. Maar er moet werk van gemaakt worden om psychopaten te identificeren en op te sluiten VOOR het uit de hand loopt (dus niet zoals pakweg Dutroux, opgepakt voor twijfelachtige feiten, daarna vrijgelaten en het wordt erger en erger...). Psychopaten die NOG niks misdaan hebben horen m.i. niet in de gevangenis maar in de psychiatrie. Maar als je ziet dat zelfs mensen met véél duidelijker en ambulantere stoornissen, zoals schizofrenie, ook al niet gemakkelijk geïnterneerd kunnen worden...

Citaat:
Ook noted. Maar mijn bezwaar is dan dat het gerecht niet meer de gelijkheid nastreeft van elk individu. Immers, de slimmere misdadigers die hun misdaad beter kunnen verdoezelen, komen er ook beter van af. Maar tja, misschien moet je inderdaad soms pragmatisch zijn.
Bovendien is de doodstraf eigenlijk maar een twijfelachtige straf: met de dood eindigt namelijk ook de straf, de mogelijkheid om zwaarder te bestraffen en de mogelijkheid om "iets" terug te geven aan de gemeenschap.
Daarom ben ik persoonlijk meer te vinden voor dwangarbeid dan voor de doodstraf, omdat die persoon dan nog iets kan doen om zijn bestaan te rechtvaardigen.
Oud 9 september 2009, 07:27   #273
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Euh, dus bij definitie probeer je ons te bewegen tot een emotionele reactie. Bedankt om het nog eens extra in de verf te zetten.
Ter info: zelfs in dat geval vind ik de doodstraf niet gerechtvaardigd.
Jaja, allemaal praatjes tot ze uw eigen kinderen verkrachten en levend verminken uren en dagen aan een stuk tot de dood volgt! Als je dan nog niet voor de doodstraf bent dan ben je in mijn ogen een kwal en nog minder dan een beest.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 9 september 2009 om 07:28.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 08:40   #274
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, allemaal praatjes tot ze uw eigen kinderen verkrachten en levend verminken uren en dagen aan een stuk tot de dood volgt! Als je dan nog niet voor de doodstraf bent dan ben je in mijn ogen een kwal en nog minder dan een beest.
Doodstraf of niet, indien iemand mijn kind vermoord met opzet zal ik mijn leven spenderen om hem/haar van kant te maken. Of dit nu met emotie heeft te maken of niet...ik ben geen robot die emotie kan aan en af zetten. Mensen die dus zeggen dat een buitenstaander hierover moet beslissen omdat het anders enkel met emotie te maken heeft, een buitenstaander heeft in mijn ogen het recht zelfs niet om emotieloos hierover te oordelen. Niemand anders beslist over het lot van de persoon die mijn kind's leven heft beeindigd. Al moet ik er eerst voor zelf in de gevangenis geraken om bij hem/haar te geraken...so be it.
Oud 9 september 2009, 10:43   #275
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Doodstraf of niet, indien iemand mijn kind vermoord met opzet zal ik mijn leven spenderen om hem/haar van kant te maken. Of dit nu met emotie heeft te maken of niet...ik ben geen robot die emotie kan aan en af zetten. Mensen die dus zeggen dat een buitenstaander hierover moet beslissen omdat het anders enkel met emotie te maken heeft, een buitenstaander heeft in mijn ogen het recht zelfs niet om emotieloos hierover te oordelen. Niemand anders beslist over het lot van de persoon die mijn kind's leven heft beeindigd. Al moet ik er eerst voor zelf in de gevangenis geraken om bij hem/haar te geraken...so be it.
Voila sie! Precies of ik het zelf heb geschreven!
Als ze mijn kind vermoorden dan zal ik ook de rest van mijn leven spenderen om de moordenaar te zoeken en eigenhandig te folteren en hem vervolgens af te maken. Een buitenstaander heeft daar niet over te oordelen, dat zal ik wel bepalen. Je m'en fous als ik daar levenslang voor krijg of de doodstraf!
Oud 9 september 2009, 10:46   #276
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila sie! Precies of ik het zelf heb geschreven!
Als ze mijn kind vermoorden dan zal ik ook de rest van mijn leven spenderen om de moordenaar te zoeken en eigenhandig te folteren en hem vervolgens af te maken. Een buitenstaander heeft daar niet over te oordelen, dat zal ik wel bepalen. Je m'en fous als ik daar levenslang voor krijg of de doodstraf!
En meteen erna proberen ontoerekeningsvatbaar te zijn, zeggen dat je stemmen hoort en als dat allemaal niet werkt...gewoon zeggen dat het niet je bedoeling was om te doden en dat je er enorm veel spijt van hebt. Werkt altijd hier in Belgie.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2009 om 10:46.
Oud 9 september 2009, 10:57   #277
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
En meteen erna proberen ontoerekeningsvatbaar te zijn, zeggen dat je stemmen hoort en als dat allemaal niet werkt...gewoon zeggen dat het niet je bedoeling was om te doden en dat je er enorm veel spijt van hebt. Werkt altijd hier in Belgie.
'k Hoop dat ik je raad nooit nodig zal hebben, maar anders is het zeker het proberen waard.
Oud 9 september 2009, 11:01   #278
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Hoop dat ik je raad nooit nodig zal hebben, maar anders is het zeker het proberen waard.
Laten we dat allemaal hopen ja. Zowiezo zal ik ook proberen om een alibi te hebben of te doen geloven dat het zelfmoord was ofzo é.
Oud 9 september 2009, 16:15   #279
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het is onzinnig om argumenten pro-doodstraf proberen te klasseren als niet ter zake doende emo-argumenten.

Natúúrlijk zijn het emo-argumenten. Een moord, het opsporen en arresteren van een verdachte, het proces, het rouwproces, dat zijn stuk voor stuk emotionele momenten. Er is bijgevolg op zich niets mis met emo-argumenten, toch niet in deze context.

Trouwens, tegen de doodstraf zijn omdat "elk leven heilig is" is wat mij betreft ook een emo-argument.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 20:35   #280
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Laten we dat allemaal hopen ja. Zowiezo zal ik ook proberen om een alibi te hebben of te doen geloven dat het zelfmoord was ofzo é.
Als 't me zou overkomen dan ben ik de beste acteur van Belgenland!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be