Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2009, 07:43   #281
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

(mag weg..kon editen)

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 september 2009 om 07:43.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 07:43   #282
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Is het niet wenselijk dat in tijden van crisis stappen worden ondernomen om economische migratie te vergemakkelijken? Als er mensen zijn in de derde wereld die naar het Westen willen komen en bereid zijn te werken en als wij werkkrachten kunnen gebruiken, is er toch geen enkel probleem? Hoe denkt u dat de VS de grootmacht van de twintigste eeuw zijn geworden?
Doe geen moeite. Voor de kerktoren-Vlaming zijn die nieuwkomers hetzelfde als de reljongeren in Molenbeek.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 07:44   #283
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Duidelijk? sorry maar niet zo danig.

Wat uw uiteenzetting zou verduidelijken is, dat U er zou bij vertellen hoeveel 'Autochtoonse basiswerkers' er aan den 'dop' zijn.

'k heb er zo eene (Marokkaan) gekend die gedurende ruim 3 jaar te Molenbeek een kroeg heeft gerund. De bevoorrading liep via de 'parallelle markt' de aanvullingen via 'Colruyt' en voor de rest "au petit bonheur: la chance" (op het goed geluk af). Uiteindelijk werd hij gevat door de 'wijkagent'. De 'tent' werd gewoon gesloten ten titel van ieder proces.

'Diefstal', 'heling', 'plantrekkerij' en 'zwartwerken' op grotere schaal, is de algemene 'norm' . 'Bescheiden', 'rekeningen' en 'facturen' dient zoveel mogelijk vermeden te worden.
Boekhouders zijn niets anders dan 'loodsen' welke de 'commerce' de valstrikken van de 'Fiscale' overheid dienen te vermeiden.

Wat gebeurt er met al onze de brave 'Autochtoonse' niets beseffende buurt- 'kruidenier'; 'bakker' of 'beenhouwer' welke op traditionele en ' burgerzinnelijke' manier in familiekring blijft voortwerken? - Momenteel ligt +/- 75 % van de zelfstandige kleinhandel in handen van de 'Allochtonen' = Waar zijn al onze 'Vlaamse', 'bakkers', 'beenhouwers', 'kranten- tabakventers' en 'kruideniers' gebleven? Wat is er met al dat braaf en behulpzaam Vlaams volk gebeurd? Ja, 't is maar één vraag hé!!!
Wat is er verkeerd met allochtone kruideniers? De Vlamingen krijgen de gelegenheid om in competitie te treden, de onzichtbare hand creëert nieuwe welvaart en dat is toch wat we allemaal willen? Of zijn sommigen zo verzuurd en haatdragend dat ze eeuwig in een zwartgallig klimaat willen leven?

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 20 september 2009 om 07:45.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 07:47   #284
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Doe geen moeite. Voor de kerktoren-Vlaming zijn die nieuwkomers hetzelfde als de reljongeren in Molenbeek.
Ik weet diep in mijn hart dat die kerktoren-Vlamingen geen pure kwaadaardige mensen zijn en dat met wat meer informatie en tolerantie in het voordeel van alle partijen, we ze wat optimistischer (en misschien realistischer) kunnen maken. Er zit voor die mensen niets anders op want de immigratie is een realiteit en aan van hun tunnelvisie zullen ze uiteindelijk zelf de grootste slachtoffers worden.
Oud 20 september 2009, 07:49   #285
Bhairav

Standaard

Die beroepen zijn gewoon te min voor de vlamingen. Daarmee kunt ge geen fermette laten zetten met een veranda om in het grijze grauwe rustgevende daglicht te baden, waarvan het bewezen is dat het tot het hoge zelfmoordcijfer bijdraagt.
Oud 20 september 2009, 07:52   #286
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik weet diep in mijn hart dat die kerktoren-Vlamingen geen pure kwaadaardige mensen zijn en dat met wat meer informatie en tolerantie in het voordeel van alle partijen, we ze wat optimistischer (en misschien realistischer) kunnen maken. Er zit voor die mensen niets anders op want de immigratie is een realiteit en aan van hun tunnelvisie zullen ze uiteindelijk zelf de grootste slachtoffers worden.
Misschien word het eens tijd de kerktoren te vervangen door iets anders. Daarmee bedoel ik niet de kerken afbreken, behalve die lelijke kerken van de jaren dertig enzo. Bah.
Wat ik wil zeggen dat Vlamingen gewoon géén deftige identiteit en cultuur hebben die sterk staat tegenover andere vreemde invloeden.
Oud 20 september 2009, 08:07   #287
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die beroepen zijn gewoon te min voor de vlamingen. Daarmee kunt ge geen fermette laten zetten met een veranda om in het grijze grauwe rustgevende daglicht te baden, waarvan het bewezen is dat het tot het hoge zelfmoordcijfer bijdraagt.
Oud 20 september 2009, 08:09   #288
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zult waarschijnlijk wel een andere opvatting over intergratie hebben dan de modale burger.
Doorgaans word door 'intergratie' verstaan, dat mensen (van vreemde afkomst) zich met een groep 'inheemse' individuen gaan verenigen en samenwonen,
door de lokale wetten en gebruiken tot zich te maken. (zoals taal, werk en levensgewoonten).

De manier waarop 'Moslim'doelgroepen aan inburgering doen, lijkt echter meer op 'Etnische zuivering'. De gebouwen, Urbanistische 'eilanden' en buurten waar voorheen de verhouding 80% - 20% was en nu meer dan andersom, zijn ontelbaar.
Teneinde deze doestelling te bereiken, worden methoden gebruikt waar de vredelievendheid zoek -en kortweg:onbestaand is.
(zou ik walgelijk durven gebruiken? waarom niet: wat waar is mag gezegd!!!)

Duidelijker gesteld: de 'moslim' manier van 'integreren' lijkt erg gevaarlijk op verdrijven, uitwijzen en bezetten. Dit laatste licht heel gevoelig bij de 'autochtoonse' bevolking, welke in het verleden heel wat bezetters 'manu militari' tot betere gevoelens heeft gedwongen.

Mijn vooropgesteld beschavingmodel is dit dat toen gangbaar was. Onze 'families', 'verenigingen' en 'parochiale gemeenschappen' koesterden dan een 'identiteit' en 'vrijheidsideaal'. Dit is nu al heel lang geleden: de tijd van toen, waar de 'Belgen' zich in hun Land nog thuis voelden.
U antwoordt nauwelijks op mijn vragen. Maakt dat deel uit van uw vooropgesteld beschavingsmodel, misschien? Ik kan me alleszins goed herinneren dat het antwoord op de vraag 'Waarom?' nogal vaak 'D�*�*rom!' luidde, en op de vraag 'waar komen de kindertjes vandaan' volgde vaak een belachelijk verhaal over ooievaars of bloemkolen. In de tijd van toen vertrokken er toch jaarlijks nogal wat 'Belgen' naar een ander Land om zich d�*�*r thuis te gaan voelen, dacht ik. Zegt 'de Congo' u iets? En de 'Gazette van Detroit'?

Om het u wat gemakkelijker te maken zal ik hier en nu één vraag herhalen:

Wat stelt u voor te doen met de lanterfanters, de 'coucou'-achtige levensgenieters, de opportunisten en de profiteurs van eigen bodem? Naar welke sender moeten we die returnen?

Ik hoop dat u mij kunt aantonen dat u een hekel hebt aan het principe 'twee maten, twee gewichten', en dat u in staat bent een antwoord te geven zonder over 'moslims' te beginnen, aangezien die NIET het voorwerp van de vraag uitmaken.

Dank u,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:12   #289
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Is het niet wenselijk dat in tijden van crisis stappen worden ondernomen om economische migratie te vergemakkelijken? Als er mensen zijn in de derde wereld die naar het Westen willen komen en bereid zijn te werken en als wij werkkrachten kunnen gebruiken, is er toch geen enkel probleem? Hoe denkt u dat de VS de grootmacht van de twintigste eeuw zijn geworden?
Eerst en vooral: door de 'Indianen' te hebben uitgeroeid.

Het antwoord op uw "waarom" bekomt U door zout met suiker te mengen.

Werkkrachten hebben wij absoluut niet nodig maar, moesten wij er nog een paar doppers en 'leefloontrekkers' bij kunnen hebben, graag dan en met dank!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:15   #290
Bhairav

Standaard

Citaat:

Werkkrachten hebben wij absoluut niet nodig maar, moesten wij er nog een paar doppers en 'leefloontrekkers' bij kunnen hebben, graag dan en met dank!
Werkkrachten niet nodig? En de vergrijzing dan? Ik denk niet dat veel Westerse vrouwen hun figuur om zeep willen helpen door massaal meer kinderen te baren, zij dragen geen burqa om hun uitgelebberde lichaam te verbergen.
Oud 20 september 2009, 08:15   #291
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Dan kunnen we nog steeds de parallel tussen de VS en België in het huidige geopolitieke klimaat laten verderlopen aangezien wij ook onze grootheid deels aan genocide te danken hebben. Geen enkele Westerse natie is daaraan onschuldig, zelfs de kikkerfreaks niet.
Voor het overige, daar gaat u weer met uw zielige zwartwitvisie dat alle allochtonen profiteurs zijn.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 20 september 2009 om 08:28.
Oud 20 september 2009, 08:19   #292
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien word het eens tijd de kerktoren te vervangen door iets anders. Daarmee bedoel ik niet de kerken afbreken, behalve die lelijke kerken van de jaren dertig enzo. Bah.
Wat ik wil zeggen dat Vlamingen gewoon géén deftige identiteit en cultuur hebben die sterk staat tegenover andere vreemde invloeden.

Zelfs met die lelijke kerken van de jaren dertig kan nog wel iets worden aangevangen. Ik heb alvast een heleboel ideeën (misschien open ik er nog wel eens een draad over).

Er is overigens niemand die ù kan beletten om méé te helpen aan het opbouwen van een deftige identiteit en cultuur die sterk staat tegenover andere vreemde invloeden (waar trouwens niet 'per sé' iets verkeerd mee is).

Ontdek uw talenten, en laat ze woekeren (of zoiets).

Veel plezier ermee,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:22   #293
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zelfs met die lelijke kerken van de jaren dertig kan nog wel iets worden aangevangen. Ik heb alvast een heleboel ideeën (misschien open ik er nog wel eens een draad over).

Er is overigens niemand die ù kan beletten om méé te helpen aan het opbouwen van een deftige identiteit en cultuur die sterk staat tegenover andere vreemde invloeden (waar trouwens niet 'per sé' iets verkeerd mee is).

Ontdek uw talenten, en laat ze woekeren (of zoiets).

Veel plezier ermee,

djimi
Nogal wiedes wat ge daar zegt. Maar in de praktijk omzetten is wat anders.
Oud 20 september 2009, 08:22   #294
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij soms af of het kapitalisme eigenlijk niet het einde van zijn tijdperk aan leven is.

Het is tussentijds voor heel wat 'observators' duidelijk geworden dat de 'prognose' en 'begrotingen' van de overheid slechts ruwe gissingen zijn.

Met zulke 'Hoog' geleerde methode, bij bewogen tijden en aan de 'Aurora' van een onvermijdelijk nieuw tijdperk, lijkt mij dit allemaal wel heel onzeker!
Bruggeman, er is precies bij de overheid NOOIT enige vorm van kapitalisme, waar er precies wel aspecten zijn die interessant zijn van managementprincipes uit de privésector.....

Neem nu gewoon beslissen welke wegen je eerst gaat verbouwen ?
Je kunt het doen op basis van de ongevallen (dat is een zeer rendabel, want een dode is bvb 1Miljoen euro..)
je kunt het doen op basis van file leed (daar zijn we al niet zo sterk in, want we laten al 30 jaar 30 km file staan per autostrade naar onze hoofdsteden..)
je kunt het doen op basis van simulatiemodellen (daar zijn we helemaal niet sterk in)

Bij ons bvb de laatste tijd, worden de wegen herbouwd, omdat men de riolen wil splitsen... (een megalomaan project die op lange termijn nooit zijn investering zal opbrengen) ? De wegen worden herbouwd omdat men stadskernvernieuwing wil doen (dus facade...)

Men verbouwt ook wegen, door bvb snelheidsdrempels in te bouwen en brede gemakkelijk bereidbare wegen wordenonbereidbaar gemaakt en gestremt...

Men blokkeert aanleg van nieuwe wegen daarentegen omwille van landbouwers of caféuitbaters die protesteren

Wel als de overheid beslist op basis van rendement... en zeker in tijden van budgettaire krapte, dan zul je zien dat onze economie nogal spectaculair zal groeien... EN dit heeft dus niets te maken met kapitalisme of wat jij ook denkt te moeten verguisen, dat is gewoon economische logica. Als de overheid jaren verzuimt haar werk te doen op die manier, dan is de focus op rendement leggen automatisch een game-changer...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2009 om 08:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:29   #295
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd met allochtone kruideniers? De Vlamingen krijgen de gelegenheid om in competitie te treden, de onzichtbare hand creëert nieuwe welvaart en dat is toch wat we allemaal willen? Of zijn sommigen zo verzuurd en haatdragend dat ze eeuwig in een zwartgallig klimaat willen leven?
er is daar niets mis mee. Ik ga er soms naar toe, meestal kunnen ze maar opboksen tegen onze grootdistributie dankzij hun exotische openingsuren die meer geinspireerd lijken te zijn door het ramadan principe waar je alleen begint te eten als het donker is. Maar enfin, apart van een pak overtredingen van de belgisch wetgeving daaromtrent, die gaan van vestiging tot handelsvergunning tot conform normen voedseldistributie tot voldoende hygiene tot versheid van de producten, tot prijs kwaliteit etc halen zij nog absoluut niet het belgisch niveau...

bvb onze pizzaboer hier lokaal is een marok, en zijn vrouw een belgische deerne. De man is koekegoed, en bakt lekkere pizza's.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2009 om 08:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:30   #296
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is daar niets mis mee. Ik ga er soms naar toe, meestal kunnen ze maar opboksen tegen onze grootdistributie dankzij hun exotische openingsuren die meer geinspireerd lijken te zijn door het ramadan principe waar je alleen begint te eten als het donker is. Maar enfin, apart van een pak overtredingen van de belgisch wetgeving daaromtrent, die gaan van vestiging tot handelsvergunning tot conform normen voedseldistributie tot voldoende hygiene tot versheid van de producten, tot prijs kwaliteit etc halen zij nog absoluut niet het belgisch niveau...
Hieruit kunnen we dus weer afleiden hoe stug en verouderd onze wetgeving is als haar principes regelrecht tegen de economische expansie indruisen. Misschien moeten een paar intellectuelen toch eens echt gaan nadenken over scheiding der staat en economie.
Oud 20 september 2009, 08:31   #297
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee voor ons moeten er automatische deuren zijn, alles netjes verpakt, een moderne supermarkt uitstraling, etc... We zijn gewoon te verwend op dat gebied.
Oud 20 september 2009, 08:32   #298
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee voor ons moeten er automatische deuren zijn, alles netjes verpakt, een moderne supermarkt uitstraling, etc... We zijn gewoon te verwend op dat gebied.
Ik ken genoeg allochtone kruideniers in Brussel waar ik - alle factoren samengeteld - veel meer wordt verwend dan in een supermarkt.
Oud 20 september 2009, 08:37   #299
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg allochtone kruideniers in Brussel waar ik - alle factoren samengeteld - veel meer wordt verwend dan in een supermarkt.
Dat zou wel eens simpelweg kunnen liggen aan het eerder menselijke karakter van die kruidenier.
Oud 20 september 2009, 08:38   #300
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat zou wel eens simpelweg kunnen liggen aan het eerder menselijke karakter van die kruidenier.
Ook aan de prijzen en het aanbod. En het feit dat er zoveel zijn Brussel en je niet te lang hoeft te zoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be