Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 11:48   #281
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik ben Dimensie nog nooit tegengekomen op je "rioolforum".
Dat komt omdat je naar de verkeerde naam zoekt. Ze post daar nog steeds onder haar oorspronkelijke naam, de naam waarmee ze ook hier oorspronkelijk postte, dus nog vóór ze als 'online' en 'dimensie' gebannen werd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:34   #282
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De realiteit, neen; geen enkele krant.
Een realiteit dat wel; gekleurd door de selectie die een krant doorvoert.
Ik zie niet in waarop jij je baseert dat de kranten zouden liegen, noch welk voordeel zij daarbij zouden kunnen hebben...

De realiteit dus.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 17:40.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:35   #283
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik leg inderdaad uit waarom ik kritiek heb op HLN; leg jij nu uit waarom mijn kritiek niet terecht is; i.p.v. je holle uitdrukking te herhalen.

Omdat je niet zou moeten zoeken; herhaal ik even mijn kritiek.
"Dit vind ik toch onvoorstelbaar. Zo'n artikel in de rubriek "buitenlands nieuws". Welk beeld schetst HLN op deze manier?

Terwijl er ook in België kinderen gepest worden op school; er een boost zou zijn van cyberpesten. Maar dit alles verdwijnt in het niets tegenover dit geval van een jongen die door een Moslim wordt gepest."
Dus zoals ik zei schiet je op de boodschapper ipv op de daders.

Paulus.
Oud 18 november 2009, 17:39   #284
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze is niet aangetoond dat dit uit religieuze overwegingen gebeurde.
Het is niet omdat de pester een Moslims is; dat de religie de overweging was.

Ik heb hiet niets geminimaliseerd;
Ik heb kritiek op de berichtgeving van HLN.

"Dit vind ik toch onvoorstelbaar. Zo'n artikel in de rubriek "buitenlands nieuws". Welk beeld schetst HLN op deze manier?

Terwijl er ook in België kinderen gepest worden op school; er een boost zou zijn van cyberpesten. Maar dit alles verdwijnt in het niets tegenover dit geval van een jongen die door een Moslim wordt gepest."

Ik vind dat het voorval in Australië buiten proportie wordt opgeblazen. Vermoedelijk enkel en alleen omdat er een Moslim bij betrokken is.
Aan ander nieuws, zowel buitenlands en binnenlands (zie mijn voorbeelden) wordt geen of nauwelijks aandacht geschonken (in HLN).

Daiwa; ik denk dat ik nog een uitleg te goed heb waarom het ene "in de doofpot steken" is; en het andere niet!
Dus als het er bij staat: "... omdat hij andersgelovig is."

Dan is dat volgens u niet om religieuse redens...,

Hoe zou u zo'n reden dan wel noemen als ik vragen mag?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 17:40.
Oud 18 november 2009, 17:49   #285
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Artisjok trekt alles in twijfel.
Zelfs boeken die ze niet gelezen heeft.

En als je echt een duidelijk antwoord wilt, dan komt ze wel met een flauw excuus op de proppen om alsnog de vraag te ontwijken.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 18 november 2009 om 17:50.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:01   #286
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zie niet in waarop jij je baseert dat de kranten zouden liegen, noch welk voordeel zij daarbij zouden kunnen hebben...

De realiteit dus.

Paulus.
Dat is wel straf; zoals jij mijn woorden verdraait!
Ik beweer nergens dat de kranten zouden liegen.

Citaat:
De realiteit, neen; geen enkele krant.
Een realiteit dat wel; gekleurd door de selectie die een krant doorvoert.
Wat begrijp jij niet aan het woord "selectie"?
Wist je niet dat de kranten een selectie doorvoeren van de items/onderwerpen die ze al dan niet publiceren?

Een realiteit dus.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:36   #287
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel straf; zoals jij mijn woorden verdraait!
Ik beweer nergens dat de kranten zouden liegen.
Dan mag ik er vanuit gaan dat je akkoord gaat dat het relaas waarheidsgetrouw is? Of ga je dat ok niet gezegd hebben?

Citaat:
Wat begrijp jij niet aan het woord "selectie"?
Wist je niet dat de kranten een selectie doorvoeren van de items/onderwerpen die ze al dan niet publiceren?

Een realiteit dus.
Als je het zo ziet bestaat de realiteit niet, want alles is selectief uiteraard. Dat mag jouw visie zijn, daar niet van, maar geloof me maar dat voor de meeste mensen de realiteit weldegelijk bestaat hoor. Ook al is ze selectief.

Ik zie trouwens absoluut niet in waarom een gebeurtenis aan waarheids- of realiteitsgehalte zou moeten inleveren, omdat het geselecteerd werd.

Ik denk eerder dat je een semantisch spelletje probeert bij gebrek aan degelijke tegenargumentatie.

Maar dat zal ook selectief zijn zeker?

Een klein beetje sereen blijven hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 18:38.
Oud 18 november 2009, 18:49   #288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat je een semantisch spelletje probeert bij gebrek aan degelijke tegenargumentatie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:53   #289
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan mag ik er vanuit gaan dat je akkoord gaat dat het relaas waarheidsgetrouw is? Of ga je dat ok niet gezegd hebben?
Neen; daar mag je niet vanuit gaan; dat heb ik niet gezegd.
Ik heb me daar helemaal niet over uitgesproken.
Om daar een uitspraak over te kunnen doen heeft men meer info nodig.

Citaat:
Als je het zo ziet bestaat de realiteit niet, want alles is selectief uiteraard. Dat mag jouw visie zijn, daar niet van, maar geloof me maar dat voor de meeste mensen de realiteit weldegelijk bestaat hoor. Ook al is ze selectief.
Natuurlijk bestaat de realiteit wel; maar die vind je niet terug in een krant.

Citaat:
Ik zie trouwens absoluut niet in waarom een gebeurtenis aan waarheids- of realiteitsgehalte zou moeten inleveren, omdat het geselecteerd werd.
Dat heb ik ook helemaal niet beweerd.

Citaat:
Ik denk dat jij je best doet om mij verkeerd te begrijpen. Eerst verdraai je flagrant mijn woorden; en nu dit.

Citaat:
Maar dat zal ook selectief zijn zeker?
Ik zie niet in wat het te maken heeft met "selectief" zijn.

Citaat:
Een klein beetje sereen blijven hé?!

Paulus.
Dat is een goed idee.
Begin alvast met mijn woorden niet te verdraaien; en niet anders uit te leggen dan wat er staat!
Lees mijn bericht opnieuw; en probeer het dan nog eens.
Oud 18 november 2009, 19:01   #290
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klein vraagje artisjok.

Geloof je het krantenartikeltje of niet?

Paulus.
Oud 18 november 2009, 19:02   #291
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik leg inderdaad uit waarom ik kritiek heb op HLN; leg jij nu uit waarom mijn kritiek niet terecht is; i.p.v. je holle uitdrukking te herhalen.

Omdat je niet zou moeten zoeken; herhaal ik even mijn kritiek.

Dus zoals ik zei schiet je op de boodschapper ipv op de daders.

Paulus.
Dus geraak jij niet verder dan een holle uitdrukking.

Vertel me wat er verkeerd is aan mijn kritiek en waarom.
Oud 18 november 2009, 19:08   #292
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus geraak jij niet verder dan een holle uitdrukking.

Vertel me wat er verkeerd is aan mijn kritiek en waarom.
Of uw kritiek nu juist of verkeerd is doet niks af aan het feit dat je op de boodschapper schiet ipv op de daders.

Ik vroeg je eerder:

Geloof je het krantenartikeltje of geloof je het niet?

Paulus.
Oud 18 november 2009, 19:14   #293
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze is niet aangetoond dat dit uit religieuze overwegingen gebeurde.
Het is niet omdat de pester een Moslims is; dat de religie de overweging was.

Ik heb hiet niets geminimaliseerd;
Ik heb kritiek op de berichtgeving van HLN.

Ik vind dat het voorval in Australië buiten proportie wordt opgeblazen. Vermoedelijk enkel en alleen omdat er een Moslim bij betrokken is.
Aan ander nieuws, zowel buitenlands en binnenlands (zie mijn voorbeelden) wordt geen of nauwelijks aandacht geschonken (in HLN).

Daiwa; ik denk dat ik nog een uitleg te goed heb waarom het ene "in de doofpot steken" is; en het andere niet!

"Ook hij werd meteen gepest omdat hij salami tussen zijn boterhammen had en omdat hij andersgelovig is.

Jouw minachting voor de slachtoffers is al even groot en walgelijk als de minachting die die moslimkinderen aan de dag legden voor hun 'ongelovig' slachtoffer door hun racistisch en religieus geïnspireerd pestgedrag.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:21   #294
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
"Ook hij werd meteen gepest omdat hij salami tussen zijn boterhammen had en omdat hij andersgelovig is.

Jouw minachting voor de slachtoffers is al even groot en walgelijk als de minachting die die moslimkinderen aan de dag legden voor hun 'ongelovig' slachtoffer door hun racistisch en religieus geïnspireerd pestgedrag.

SSSSsssst! Dat mag niet gezegd worden. Dat schept een verkeerd beeld.

Stel je voor dat mensen op den duur toch zouden gaan geloven dat de islam een gevaarlijke religie is voor het Westen... Dat is koren op de molen van het Vlaams Belang. Nee, nee. We moeten dat cencureren.

Er zijn veel belangrijker dingen. Naar het schijnt is er een boost voor cyberpesten onder kinderen...

Die kinderen die door de islam weggepest worden, verdienen geen aandacht. Die hebben het waarschijnlijk zelf gezocht. Ze moeten maar geen kritiek hebben.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 19:22.
Oud 18 november 2009, 19:33   #295
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stel je voor dat mensen op den duur toch zouden gaan geloven dat de islam een gevaarlijke religie is voor het Westen... Dat is koren op de molen van het Vlaams Belang. Nee, nee. We moeten dat cencureren.

Er zijn veel belangrijker dingen. Naar het schijnt is er een boost voor cyberpesten onder kinderen...

Die kinderen die door de islam weggepest worden, verdienen geen aandacht. Die hebben het waarschijnlijk zelf gezocht. Ze moeten maar geen kritiek hebben.

Paulus.
Nee, je moet geen salami eten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:35   #296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Of uw kritiek nu juist of verkeerd is doet niks af aan het feit dat je op de boodschapper schiet ipv op de daders.

Paulus.
Je geraakt niet verder dan een holle uitdrukking en nu is het plots niet meer van belang of mijn kritiek juist of verkeerd is.

Blijkbaar is mijn kritiek dus terecht.

Nu nog deze.
Oud 18 november 2009, 19:42   #297
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Alle poco prietpraat, alle miljoenen en miljarden die jaarlijks gepompt worden in projectjes van 'integratie' en 'immigratie' ten spijt, krijgen ze die monoKul-bende maar niet gemultiKulturaliseerd, krijgen ze hen maar niet aan het verstand gebracht dat er óók mensen zijn die niet ramadannen, die af en toe eens iets dat lijkt op varkensvlees tussen hun bokes willen...
Waar zou dat nou toch aan liggen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:44   #298
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geraakt niet verder dan een holle uitdrukking en nu is het plots niet meer van belang of mijn kritiek juist of verkeerd is.

Blijkbaar is mijn kritiek dus terecht.

Nu nog deze.
Verschoning.

De thread gaat niet over het feit of dergelijke artikels gepermiteerd zijn of niet, wat jij daarvan probeert te maken. Uw kritiek is niet 'plots' onbelangrijk, ze is nooit belangrijk geweest.

Het gaat over, wat de threadstarter 'dit soort toestanden' noemt. Kijk maar na.

En al wat jij doet is schieten op de boodschappers ipv op de daders. Als u dat een holle uitdrukking vindt, dan is dat uw goed recht. Maar dat heeft niks met de thread te maken.

Wat jij wil, is dat dergelijke zaken de krant niet halen.

Censureren noemen ze zoiets.

En je bent er vast nog fier op ook.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 19:46.
Oud 18 november 2009, 19:48   #299
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Daar draait al het geslijm en gekronkel van Artisjok en co uiteindelijk rond. De moslimgemeenschap werkt zich constant negatief in het nieuws, hier, in Europa, en eigenlijk overal waar die migrantegroep aanwezig is.
Het gaat van kwaad naar erger, en precies dat heeft de politiek correcte kliek door. Het doorprikt (weer eens) hun luchtbel over de happy maakbare 'samen'leving. Omdat ze al lang zelf begrepen hebben dat bijsturen niet lukt bij islamieten, rest er maar één alternatief : de boodschappers fnuiken. Daar zijn alle middelen goed voor. Commandanten genoeg om het censuurfascisme in goede banen proberen de leiden, ahoewel het met de dag moeilijker wordt. You can't fool them all all the time. Zelf bij de linkse kliek kan de verlichting niet tegengehouden worden (alhoewel het er veel meer tijd kost).
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 19:58   #300
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Daar draait al het geslijm en gekronkel van Artisjok en co uiteindelijk rond. De moslimgemeenschap werkt zich constant negatief in het nieuws, hier, in Europa, en eigenlijk overal waar die migrantegroep aanwezig is.
Het gaat van kwaad naar erger, en precies dat heeft de politiek correcte kliek door. Het doorprikt (weer eens) hun luchtbel over de happy maakbare 'samen'leving. Omdat ze al lang zelf begrepen hebben dat bijsturen niet lukt bij islamieten, rest er maar één alternatief : de boodschappers fnuiken. Daar zijn alle middelen goed voor. Commandanten genoeg om het censuurfascisme in goede banen proberen de leiden, ahoewel het met de dag moeilijker wordt. You can't fool them all all the time. Zelf bij de linkse kliek kan de verlichting niet tegengehouden worden (alhoewel het er veel meer tijd kost).
Inderdaad.

ipv Oplossingen te helpen zoeken voor de vele problemen met jongeren uit -laten we eerlijk zijn- vooral de moslimcultuur, houden zij het potje liever gedekt, feiten gecencureerd. Met als gevolg dat de enige plaats waar deze onaanvaardbaarheden nog kunnen besproken worden, inderdaad bij radicaal rechts is. En dan is wijzen naar daar, als was dit oorzaak van het probleem, een schijnoplossing.

Om toch maar niet te hoeven de ogen te openen voor het feit, dat zij door hun lakse houding een hele grote verantwoordelijkheid dragen in het totaalconcept.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 november 2009 om 20:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be