![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat gaat Leterme realiseren op communautair vlak? | |||
| De grote, copernicaanse revolutie |
|
0 | 0% |
| Integraal de Vlaamse resoluties van 1999 verwezenlijken |
|
0 | 0% |
| Vlaamse onafhankelijkheid |
|
8 | 20,51% |
| BHV splitsen |
|
7 | 17,95% |
| Een paar bevoegdheden overhevelen naar de deelstaten |
|
24 | 61,54% |
| Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het wordt enkel een plicht als de meederheid van de Vlamingen dat zou willen, en dat is nog steeds niet het geval. Walen of geen Walen. |
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
omdat het om een puur taal-racistische reden is: "wij spreken een andere taal dan onze buren, dus wij willen niet in dezelfde regio wonen".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 27 november 2009 om 11:21. |
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
A/ zelfbeschikkingsrecht op "alle vlakken" (=volledige onafhankelijkheid). B/ Eerlijke pers bij het inlichten van de financiële toekomst van deze gemeenten en eventuële herverkiezing bij failliet. C/zelfbeschikkingsrecht voor "alle" gemeenten (ook Droix in Luik, delen van Charleroi, Anderlecht, Molenbeek, enz).
|
|
|
|
#284 |
|
|
Ik zie niet in waarom de argumentatie, voorzover die al zou luiden wat jij ervan maakt, ertoe doet. Zelfbeschikking is zelfbeschikking.
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zoals gezegd: die gemeentes mogen dat van mij zonder probleem aanvragen. ik zelf ben er tegen omdat het om de foute redenen is en omdat er wordt toegegeven aan imperialisten die uiteindelijk geheel Vlaanderen willen verfransen. en dat is en blijft het doel van vele Franstalige politici, zie maar naar de pamfletten die Reynders verstuurde in 2007.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
aan de ene kant vraag je mijn mening, langs de andere kant zeg je dat ik er geen mag hebben? je moet weten wat je wilt hé. ik weet dat je jezelf te intellectueel vindt voor mensen zoals ik, maar je bewijst hier dat je intelligentieniveau ook z'n dalen heeft.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
|
Citaat:
Het punt is dat je jezelf tegenspreekt. |
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
mogen gemeentes zich onafhankelijk uitroepen? ja, maar het zal niet veel opbrengen. mag ik een mening hebben over een eventuele vraag tot onafhankelijkheid van die bepaalde gemeentes? zoja: zie mijn vorig antwoord. toch echt niet zo moeilijk hé? en allé, waar spreek ik me nu tegen?
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
|
Citaat:
Vergelijk met de oprichting van een islamitische onderwijszuil. Ofwel is men voor de vrijheid van onderwijs, ofwel is men het niet. In het eerste geval kun je nog altijd betreuren dat er zo'n zuil komt, maar als je consequent bent, sta je achter die oprichting. In zulk geval moet je natuurlijk eens gaan nadenken of je de onderliggende principes (in dit geval "vrijheid van onderwijs") wel werkelijk onderschrijft. Indien niet, lijkt het me ongepast om je voortdurend op die principes te beroepen. Groet, tot later, Den Duisteren Duikboot |
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk heeft zelfbeschikkingsrecht, het moet daar niet op stemmen. Men moet niet gaan vragen aan Walen of Belgische lakeien of ze akkoord zijn, het volk heeft van het individu geen toestemming nodig om recht te hebben op zelfbeschikking. Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 november 2009 om 11:56. |
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
eens dat ze erkend worden, zal ik dat ook doen. toch een vrij normale reactie, niet? Als er morgen ergens in België een hindoegemeenschap zich onafhankelijk verklaart, moet ik er dan automatisch mee akkoord gaan??
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mijn gezin kan zich niet op het Zelfbeschikkingsrecht der Volkeren beroepen om mijn perceel onafhankelijk te verklaren. Dat is zever. Netzomin kan een groep migranten (ongeacht hoe talrijk) 10km de grens met hun eigen gebied oversteken, en zich dan op het zelfbeschikkingsrecht beroepen om territorium op te eisen voor hun eigen gebied. Men deed dat wel eens, maar dat heette dan oorlog, geen volkerenrecht. Een volk zoals de Vlamingen, met een eigen historisch, culturele en etnische identiteit, die nergens elders een eigen gebied heeft, kan dat wel. Ook dan heeft het internationale erkenning nodig, maar in het geval van Vlaanderen zou dat eerder een formaliteit zijn. De Republiek Wezembeek-Oppem heeft iets minder kans. Je bent je hier in allerlei rhetorische bochten aan het wringen om een stelling te verdedigen die je zelf niet eens onderschrijft. Wat baat het? Laatst gewijzigd door Nyquist : 27 november 2009 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#298 | |
|
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Europees Commissaris
|
Kelten die hun taal opgaven, tot tweemaal toe.
|
|
|
#300 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|