![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het is gekend dat oude mensen, die zelf een bepaald genot niet (meer) kunnen of willen ervaren, anderen datzelfde genot willen onthouden... Dit komt waarschijnlijk voort uit een of andere frustratie, gecombineerd met het dwangmatig willen controleren van andermans doen en laten. Zoals dat in het echte leven meestal niet lukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Woorden vliegen, maar tekst blijft bestaan. Ik heb geschreven: "Maar je beseft toch nog steeds dat vb. pedofilie zelfs in jouw eigen huis strafbaar is." Duidelijk als illustrasie dat je in je eigen huis ook een aantal wetten te respekteren hebt, als je tenminste niet wilt riskeren om de voorziene straf op te lopen. Dat is dus helemaal geen vergelijking. En dan nu reageren op jouw woorden "Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden" Afgezien van het reeds vermelde respekt voor de demokratische wetgevingen, vind ik dat een roker ook op plaatsen waar hij/zij mag roken, de hoffelijkheid moet hebben om te vragen aan de anderen, of het niet zou storen dat hij/zij rookt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de 'oude' mensen, door jou en mij verkozen tot parlementairen, die de horeka-rookverbodswet gestemd hebben daarentegen ... afijn, tot mijn immense vreugde, heeft men genoeg respekt voor de wetten die het roken verboden tot hiertoe op de werkvloer en in de restaurants. Ik heb toch de indruk dat die wetten beter gerespekteerd worden dan pakweg de snelheidsbeperkingen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Minister-President
|
![]() ook weer opvallend is dat de n-va in deze weer linkser is dan de linkse partijen zelf....
ik ben geen roker maar laat die mensen toch nog ergens plaats om hun vrijheidskeuze uit te oefenen. Ze worden al uitgemolken! En strak allemaal gele hesjes aan op de fiets...tsjongens toch het communisme is terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat houdt in dat wie wil roken, dat moet kunnen. Maar het houdt ook in dat wie NIET wil roken ook moet terecht kunnen in een rookvrije omgeving. Ik vind het niet kunnen dat een totaal verbod op roken in café's wordt uitgevaardigd door politici die in hun eigen Walhalla mogen beschikken over geleasde rookcabines �* 1000 EUR/maand, betaald door de burger. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 december 2009 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je wel over nadenken, het doet geen pijn maar kan vermoeiend zijn.
![]() |
![]() |
#288 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat doet niemand hier, denk ik...
Behalve jijzelf, vrees ik... ![]() Citaat:
Benieuwd hoeveel er in 2014 nog zal van overblijven... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik peins namelijk dat de wet zo gestemd is, dat hij automatisch ingaat in (juni ?) 2014. Tegelijk staat in de wet dat er een KB mag (mag, niet moet) komen dat die datum vroeger stelt. En nu maar rekenen op de ministeres van volksgezondheid, politieke zus van Di Pupo die reeds zijn stem heeft laten horen vanuit zijn werklozen-volkshuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lukt me iedere keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leest gewoon wat je wil lezen, niet hetgeen de ander schrijft. Schoofi geeft een voorbeeld aan, waarmee hij wil zeggen dat er meer zaken zijn die je thuis niet mag. In dit geval schreef hij dat pedofolie strafbaar is, zelfs als je het in eigen huis doet. Hij had voor hetzelfde geld kunnen schrijven dat een moord begaan in je eigen huis strafbaar is. Met andere woorden, zelfs in je eigen huis doe je niet wat je wil hij heeft niet meer en niet minder geschreven. Het is dus helemaal geen keuze tussen in huis roken of in huis de pedofiel uithangen.
![]() |
![]() |
#293 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dan dat ik jouw post wel goed gelezen heb. En ik vind dat het doodnormaal is dat pedofolie (sic) verboden is. Overal. Ook thuis. En dat men dit niet dient aan te halen om aan te tonen dat iedereen zich er zou moeten bij neerleggen dat thuis roken ook verboden zou kunnen worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar ging het niet over. Het ging over het feit dat je eigenlijk niet baas in eigen huis bent. Niet meer en niet minder.
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die in het debat deelneemt weet toch toevallig dat de mortaliteit en dus het aantal infarcten bij de MUG of 100 dienst met 30% gedaald zijn sedert het rookverbod in restaurants ??
En je moet weten dat in restaurants met nog niet gek veel zit te roken... want eten en roken gaat moeilijk tesamen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 22 december 2009 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Vreemdeling
|
![]() Daar ging het wel over want er zin namelijk gradaties in wat de overheid mag verbieden in eigen huis. Ik ben akkoord als je zegt dat moord, pedofilie of een ander misdrijf daar strafbaar is omdat deen misdrijf overal strafbaar is en daarop zeg ik roken is geen misdrijf dus zou het overal mogen gedaan worden.
|
![]() |
![]() |