Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2009, 11:21   #281
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 Bekijk bericht
Ik zou in ieder geval duizend keer liever hebben dat mijn kind rookt dan dat het misbruikt wordt.

Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden en als u pedofilie gelijk wil stellen aan roken dan is er volgens mij een groot probleem.
Ach... Je moet Schoof niet zo ernstig nemen.
Het is gekend dat oude mensen, die zelf een bepaald genot niet (meer) kunnen of willen ervaren, anderen datzelfde genot willen onthouden...
Dit komt waarschijnlijk voort uit een of andere frustratie, gecombineerd met het dwangmatig willen controleren van andermans doen en laten. Zoals dat in het echte leven meestal niet lukt.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:37   #282
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou in ieder geval duizend keer liever hebben dat mijn kind rookt dan dat het misbruikt wordt.

Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden en als u pedofilie gelijk wil stellen aan roken dan is er volgens mij een groot probleem.
't Is wel zeer agressief van jou om te zeggen dat ik die twee vergeleken heb.

Woorden vliegen, maar tekst blijft bestaan.

Ik heb geschreven: "Maar je beseft toch nog steeds dat vb. pedofilie zelfs in jouw eigen huis strafbaar is."
Duidelijk als illustrasie dat je in je eigen huis ook een aantal wetten te respekteren hebt, als je tenminste niet wilt riskeren om de voorziene straf op te lopen.

Dat is dus helemaal geen vergelijking.

En dan nu reageren op jouw woorden "Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden"

Afgezien van het reeds vermelde respekt voor de demokratische wetgevingen, vind ik dat een roker ook op plaatsen waar hij/zij mag roken, de hoffelijkheid moet hebben om te vragen aan de anderen, of het niet zou storen dat hij/zij rookt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:41   #283
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Ach... Je moet Schoof niet zo ernstig nemen.
Het is gekend dat oude mensen, die zelf een bepaald genot niet (meer) kunnen of willen ervaren, anderen datzelfde genot willen onthouden...
Dit komt waarschijnlijk voort uit een of andere frustratie, gecombineerd met het dwangmatig willen controleren van andermans doen en laten. Zoals dat in het echte leven meestal niet lukt.
Mij moet je niet ernstig nemen.

Maar de 'oude' mensen, door jou en mij verkozen tot parlementairen, die de horeka-rookverbodswet gestemd hebben daarentegen ...

afijn, tot mijn immense vreugde, heeft men genoeg respekt voor de wetten die het roken verboden tot hiertoe op de werkvloer en in de restaurants.
Ik heb toch de indruk dat die wetten beter gerespekteerd worden dan pakweg de snelheidsbeperkingen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 december 2009, 11:52   #284
ilfalco
Minister-President

Standaard

ook weer opvallend is dat de n-va in deze weer linkser is dan de linkse partijen zelf....

ik ben geen roker maar laat die mensen toch nog ergens plaats om hun vrijheidskeuze uit te oefenen. Ze worden al uitgemolken!

En strak allemaal gele hesjes aan op de fiets...tsjongens toch het communisme is terug.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:05   #285
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ik ben geen roker maar laat die mensen toch nog ergens plaats om hun vrijheidskeuze uit te oefenen. Ze worden al uitgemolken!
.
Als Vivanter kies ik inderdaad ook voor maximale vrijheid en minimale regelneverij.

Dat houdt in dat wie wil roken, dat moet kunnen.

Maar het houdt ook in dat wie NIET wil roken ook moet terecht kunnen in een rookvrije omgeving.

Ik vind het niet kunnen dat een totaal verbod op roken in café's wordt uitgevaardigd door politici die in hun eigen Walhalla mogen beschikken over geleasde rookcabines �* 1000 EUR/maand, betaald door de burger.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 21 december 2009 om 12:06.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:48   #286
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is geen of - of zaak, het is beide laakbaar.
Oud 21 december 2009, 12:51   #287
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook weer opvallend is dat de n-va in deze weer linkser is dan de linkse partijen zelf....

En strak allemaal gele hesjes aan op de fiets...tsjongens toch het communisme is terug.
Awel dat is net wat de N-VA wil, mensen mogen zelf bepalen wanneer ze met sigarettenrook geconfronteerd worden. Dit wil zeggen dat er in café's niet gerookt wordt, anders hebben de niet rokers deze keuze niet meer.

Moet je wel over nadenken, het doet geen pijn maar kan vermoeiend zijn.
Oud 21 december 2009, 13:20   #288
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij moet je niet ernstig nemen.
Dat doet niemand hier, denk ik...
Behalve jijzelf, vrees ik...

Citaat:
Maar de 'oude' mensen, door jou en mij verkozen tot parlementairen, die de horeka-rookverbodswet gestemd hebben daarentegen ...
Ja, en we weten allemaal hoe ze het daarin roerend eens waren en hoe 'gemakkelijk' dit allemaal gegaan is...
Benieuwd hoeveel er in 2014 nog zal van overblijven...

Citaat:
afijn, tot mijn immense vreugde, heeft men genoeg respekt voor de wetten die het roken verboden tot hiertoe op de werkvloer en in de restaurants.
Ik heb toch de indruk dat die wetten beter gerespekteerd worden dan pakweg de snelheidsbeperkingen ...
Ja, dat is erg, hé... En wat zou jouw oplossing daarvoor zijn? Electronisch begrenzen van de snelheid op alle wegen of meteen het verbieden van auto's, want als je een beetje 'konsekwent' bent en je houding ivm rookverbod ingedachtig, zou het dat laatste moeten zijn...
Oud 21 december 2009, 13:29   #289
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
't Is wel zeer agressief van jou om te zeggen dat ik die twee vergeleken heb.
Dat komt ervan, hé, als je vergelijkingen maakt die nergens op slaan...

Citaat:
Woorden vliegen, maar tekst blijft bestaan.

Ik heb geschreven: "Maar je beseft toch nog steeds dat vb. pedofilie zelfs in jouw eigen huis strafbaar is."
Duidelijk als illustrasie dat je in je eigen huis ook een aantal wetten te respekteren hebt, als je tenminste niet wilt riskeren om de voorziene straf op te lopen.

Dat is dus helemaal geen vergelijking.
En wat was dan wel de bedoeling van die opmerking? Zoals gewoonlijk: geen, zeker?

Citaat:
En dan nu reageren op jouw woorden "Ik vind dat wanneer iemand wil roken dan mag je dat niet tegen houden"

Afgezien van het reeds vermelde respekt voor de demokratische wetgevingen, vind ik dat een roker ook op plaatsen waar hij/zij mag roken, de hoffelijkheid moet hebben om te vragen aan de anderen, of het niet zou storen dat hij/zij rookt.
En natuurlijk moet de hoffelijkheid maar van één kant komen. Als er al talrijke zaken zijn waar niet gerookt wordt, dan MOET de fervente niet-roker ook nog die cafés opeisen waar wel nog mag gerookt worden...?
Oud 21 december 2009, 14:15   #290
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
Ja, en we weten allemaal hoe ze het daarin roerend eens waren en hoe 'gemakkelijk' dit allemaal gegaan is...
Benieuwd hoeveel er in 2014 nog zal van overblijven...

...
Er moet 'niets' van overblijven in 2014. Tenminste, als ik goed ingelicht ben.

Ik peins namelijk dat de wet zo gestemd is, dat hij automatisch ingaat in (juni ?) 2014. Tegelijk staat in de wet dat er een KB mag (mag, niet moet) komen dat die datum vroeger stelt.

En nu maar rekenen op de ministeres van volksgezondheid, politieke zus van Di Pupo die reeds zijn stem heeft laten horen vanuit zijn werklozen-volkshuizen.

Oud 21 december 2009, 14:17   #291
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...

En wat was dan wel de bedoeling van die opmerking? Zoals gewoonlijk: geen, zeker?
...
Jou in de val lokken en op stang jagen.
Lukt me iedere keer.

Oud 21 december 2009, 15:34   #292
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt ervan, hé, als je vergelijkingen maakt die nergens op slaan...
Dinosaurus, je laat steeds meer blijken dat je niet kan lezen.
Je leest gewoon wat je wil lezen, niet hetgeen de ander schrijft.

Schoofi geeft een voorbeeld aan, waarmee hij wil zeggen dat er meer zaken zijn die je thuis niet mag. In dit geval schreef hij dat pedofolie strafbaar is, zelfs als je het in eigen huis doet. Hij had voor hetzelfde geld kunnen schrijven dat een moord begaan in je eigen huis strafbaar is.

Met andere woorden, zelfs in je eigen huis doe je niet wat je wil hij heeft niet meer en niet minder geschreven.

Het is dus helemaal geen keuze tussen in huis roken of in huis de pedofiel uithangen.
Oud 21 december 2009, 23:29   #293
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Schoofi geeft een voorbeeld aan, waarmee hij wil zeggen dat er meer zaken zijn die je thuis niet mag. In dit geval schreef hij dat pedofolie strafbaar is, zelfs als je het in eigen huis doet. Hij had voor hetzelfde geld kunnen schrijven dat een moord begaan in je eigen huis strafbaar is.

Met andere woorden, zelfs in je eigen huis doe je niet wat je wil hij heeft niet meer en niet minder geschreven.

Het is dus helemaal geen keuze tussen in huis roken of in huis de pedofiel uithangen.
guido, en jij laat dan wel blijken dat je niet kan schrijven
Ik hoop dan dat ik jouw post wel goed gelezen heb.
En ik vind dat het doodnormaal is dat pedofolie (sic) verboden is. Overal. Ook thuis.
En dat men dit niet dient aan te halen om aan te tonen dat iedereen zich er zou moeten bij neerleggen dat thuis roken ook verboden zou kunnen worden...
Oud 21 december 2009, 23:30   #294
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jou in de val lokken en op stang jagen.
Lukt me iedere keer.
Daarvoor zijn we hier, hé...
Oud 21 december 2009, 23:38   #295
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Naah. gelukkig dat we nog kunnen rekenen op Di Rupo.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 00:35   #296
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Wat ik probeerde aan te tonen is dat er een verschil is tussen een misdrijf (pedofilie) of een gewone actie (roken). Ik vind dat dit een belangrijk verschil is dat door bepaalde personen wel eens over het hoofd wordt gezien.
pv1994 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 08:14   #297
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
guido, en jij laat dan wel blijken dat je niet kan schrijven
Ik hoop dan dat ik jouw post wel goed gelezen heb.
En ik vind dat het doodnormaal is dat pedofolie (sic) verboden is. Overal. Ook thuis.
En dat men dit niet dient aan te halen om aan te tonen dat iedereen zich er zou moeten bij neerleggen dat thuis roken ook verboden zou kunnen worden...
Waarom beschuldig je Schoofi er dan van?
Oud 22 december 2009, 08:15   #298
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik probeerde aan te tonen is dat er een verschil is tussen een misdrijf (pedofilie) of een gewone actie (roken). Ik vind dat dit een belangrijk verschil is dat door bepaalde personen wel eens over het hoofd wordt gezien.
Maar daar ging het niet over. Het ging over het feit dat je eigenlijk niet baas in eigen huis bent. Niet meer en niet minder.
Oud 22 december 2009, 08:27   #299
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Iedereen die in het debat deelneemt weet toch toevallig dat de mortaliteit en dus het aantal infarcten bij de MUG of 100 dienst met 30% gedaald zijn sedert het rookverbod in restaurants ??

En je moet weten dat in restaurants met nog niet gek veel zit te roken... want eten en roken gaat moeilijk tesamen

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 december 2009 om 08:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 10:22   #300
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maar daar ging het niet over. Het ging over het feit dat je eigenlijk niet baas in eigen huis bent. Niet meer en niet minder.
Daar ging het wel over want er zin namelijk gradaties in wat de overheid mag verbieden in eigen huis. Ik ben akkoord als je zegt dat moord, pedofilie of een ander misdrijf daar strafbaar is omdat deen misdrijf overal strafbaar is en daarop zeg ik roken is geen misdrijf dus zou het overal mogen gedaan worden.
pv1994 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be