![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat men het A3 diploma binnen de beroepsopleidingen heeft afgeschaft en nu wil dat iedereen een A2 behaalt. Een A2 diploma is echter gericht op het leiden van een groep werknemers en eist dus meertaligheid, foutloze eigen taal kennis, perfecte wiskundige kennis, enz... Echte vakkennis is binnen een A2 minder noodzakelijk omdat je slechts wordt opgeleid om bevelen te geven aan de vakmensen met een A3. Maar die mensen worden niet meer afgeleverd door onze scholen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bwa, het is wettelijk toegestaan maar ik blijf het gebruik van kabels in de woningbouw amateuristisch vinden. Ik geef de voorkeur aan buizen. Bij een een eventueel ongeluk later, bv bij het ophangen van een schilderij of zo een gat boren in de elek.leiding, kan dat eenvoudig hersteld worden. Met een kabel mag je gans de boel gaan openbreken!
In een industriele/commerciele omgeving waar men werkt met kabelbanen en dergelijke is dat wat anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de oplossing die werkgevers willen hebben om mensen in dienst te nemen. Citaat:
Werken tegen een werkloosheidsuitkering, betaalt door de overheid met belastinggeld binnen gehaald door de belastingen op arbeid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Werkelijke schuld VS hoger dan totale waarde wereldeconomie
Tekort van $ 65,5 biljoen wordt voor het publiek verborgen gehouden. http://xandernieuws.punt.nl/?id=5045...tbl_archief=0& Overheidsschuld Rijke landen bedreigt wereldeconomie (+ Infographics) http://www.cubadebate.cu/noticias/20...nomia-mundial/ Payback time: Amerikaanse schuldenberg dreigt economie te versmachten: http://www.express.be/business/nl/ec...ten/116955.htm Japanse centrale bank pompt miljarden in economie: http://trends.rnews.be/nl/economie/f..._source=Trends C.Govaerts (Delta Lloyd Bank): “Economie kan worden vergeleken met paardenrace” http://cash.rnews.be/nl/geld-en-beur..._source=Trends Bankiers zijn ook thuis niet te vertrouwen: http://knack.rnews.be/kanaal/ondertu...icle43243.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dergelijke hoeveelheid aan kabels in een gewone woning betekend dat je per stopcontact en per verlichtingspunt een kabel trekt. Bij een woning heb je namelijk slechts 2 tot 3 kabels per kamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zullen zij voor de rest enkel de rechten van een werkloze hebben en dus geen rechten hebben op 13de maand of vakantiegeld, noch op deelname in de winst zoals er nu vaak wordt uitbetaalt in sommige bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat schoolverlaters ook geen 1100€ maar slechts 400€ dop kregen en volgens dit systeem zullen moeten werken voor 400€ dop plus 200€ van de werkgever = 600€ loon. Of gaat men met dit statuut de uitkeringen van de schoolverlaters die er in gaan werken met zo'n 700€ verhogen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is altijd zo tegenwoordig. Alles op de grond. Ik ben ook meer voorstander van kabelbanen maar tegenwoordig is het naar ik al veel gezien en ondervonden heb...downgrading cheap system work. En het gaat er nog veel op verslechteren naar wat ik gehoord heb bij een projectontwikkelaar. Cheap is de nieuwe sleutel op de deur woning van de toekomst. Huizen die men nu zal bouwen zullen hoogstens nog een levensduur hebben van de afbetalingen en dan zullen het krotten zijn. ps; dit zijn gewone huizen tegenwoordig hoor.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 december 2009 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk is het zoals ze beloven.
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Van een werkloze een profiel maken. - Als de werkloze, in tegenstelling tot andere werklozen met hetzelfde profiel na x aantal tijd nog geen job heeft, minder uitkering geven.
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het over gasten die het zelf terug afbollen eens ze productief moeten worden. Of die bedrijven daar zelf voor kiezen zou ik ten zeerste betwijfelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast moet men voor deze jobs vaak een landbouwmachine kunnen bedienen. Iets waarvoor men als Europeaan een speciaal rijbewijs moet hebben, dat je slechts 10000€ kost om het te behalen. Om een rijbewijs G te halen moet je heus geen 10.000 euro neertellen. Mijn zoon heeft dit gehaald en was amper 150 euro kwijt. Die 150 euro is voor met de traktor van de rijschool het examen af te leggen, zijn theoretisch en praktisch examen. Hij heeft zijn rijbewijs nu bijna 3 jaar.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 december 2009 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot aantal van die Roemenen en Polen werken hier illegaal. Dat probleem moet dringend aangepakt worden.
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat Belgen zijn, zijn het ook geen jonge mensen, het is lang geleden dat de leerplicht hier maar tot 14 jaar was.
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leerplicht was tot voor enkele jaren op 16 jaar. Je kon toen op "leercontract" gaan vanaf 14 jaar, je moest dan maar 2 halve dagen naar school gaan.
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf 16 jaar, tot een bepaald gewicht.
Boven dit gewicht moet je 18 jaar zijn. Het rijbewijs G is in voege gekomen in september 2006.