![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 januari 2010 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind ik niet netjes van je ![]()
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en nu dubbel harde bewijzen.........anders voorgoed zwijgen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens art 59 gaat over vervolging in strafzaken van parlementariërs. Lees : Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 10 januari 2010 om 11:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() ach, als je zou weten waar De Waal mij al voor heeft uitgemaakt, dan ben ik nog mild.
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Ik moet hier zo hard van lachen. Zo ongemakkelijk ook.
Een discussie over België verwatert in een partijtje ping-pong tussen Nederlanders en Belgen. En de Nederlander verwijt de Belg belgicisme. Die is pas goed. Vanuit het standpunt van een Nederlander kan men met Belgicist alleen maar iemand aanduiden die rond 1830 voorstander was om het rijk te splitsen. Een andere inhoud kan een Nederlander niet geven aan dat woord, en het tegelijk tot scheldwoord maken. Een Nederlander die zich opwindt over iemand die vandaag er voor kiest om België te laten voortbestaan, dat is gewoonweg ronduit belachelijk. En vooral een niet acceptabele bemoeienis. Dat is pissen in een keuken die hun niet toebehoort. En wildplassers hebben we al genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
ik ben bvb Belg, van identiteitskaart, maar ben voor een Nederlands-Vlaamse staat. Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 januari 2010 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is wel anders voor een Nederlander. En wat een Groot Nederland betreft. Dat kan net zo goed volgens de huidige Benelux afbakening. Jullie zijn toch geen taal racisten mag ik hopen. Uw hakke-takken op 'Franstalig' houdt ook geen steek. Ge kunt dat niet eens invullen. Leterme spreekt Frans, heeft een Franse naam. Zelfs De Wever spreekt Frans. Daerden spreekt Nederlands, zelfs in zatte toestand. De term 'Franstalig' bakent geen territorium af. Toch een must voor iemand zoals gij die zijn pispalen netjes op een rij heeft staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
![]() met Franstalige partijen bedoel ik de PS, MR-FDF, CDH en Ecolo, niet individuen zoals Leterme of De Wever. btw ik kan ook Frans maar ik wil mijn Nederlandse taal/cultuur niet opgeven voor de Franse want daarvoor staat België al 180 jaar. de Benelux-afbakening is het VKN dat door enkele Franstalige gewesten (Luik en Henegouwen), Noord-Franse bendes (betaald door Parijs) en de Kerk werd gesplitst in België (Frankrijk bis), Nederland en Luxemburg. maar door de Franstalige partijen (PS, MR-FDF, CDH en Ecolo weer) werkt de benelux ondertussen niet meer. Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 januari 2010 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder blijft ge maar wat waaien met de wind. Eerst bewerkstelligen dat de nationale partijen worden gesplitst in gewestelijke partijen. Dus korter bij de burger. En dan klagen dat er gewestelijke partijen zijn die korter bij hun burgers staan. Eerste beweren dat 'een Belgicist is iemand die voor het voortbestaan is van België ook al draait het land vierkant door de Franstalige partijen en dit laatste zelfs ontkent' en dan teruggrijpen naar 180 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |