![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk zelf dat dit bij de ambtenaren ook zo is, zij het wel dat de arbeiders/bedienden er een stuk slechter uitkomen : -zo mag een arbeider/bediende wel op zijn volle wedde pensioenbijdragen betalen, maar komt deze bijdrage slechts gelimiteerd in aanmerking -dit in tegenstelling bij een ambtenaar, die daarbij nog van het voordeel geniet dat de jaren met lagere bijdrage (in zoverre men bij een ambtenaar van bijdrage mag spreken) niet mee in aanmerking worden genomen. Alleen zijn jaren met hoge wedde (de laatste vijf jaren) worden in aanmerking genomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ne sociale uitkeringstrekker evenveel, of zelfs in sommige gevallen meer, overhoud dan ne minimumloner, dan is er toch iets mis. Maar uiteraard betalen we met zen allen teveel belastingen. Daarom dat ook de sommen die gerekupereerd worden op de ontduikers, moeten gebruikt worden om de belastingen te verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar de privé meer betaalt is met enkele voordelen in natura, en via pensioenspaarplannen, leasewagen, et Waar de ambtenaar echter zich profileert met de topweddes van de privé, vergeet ze te kijken naar de gemiddelde weddes van de privé. Wat verdient de gemiddelde tewerkgestelde in boekhoudkantoren versus de belastingcontroleur? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() http://www.bndestem.nl/regio/oosterh...isverstand.ece
Citaat:
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 1 augustus 2010 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst zeg je "en al hun gezever over minder verdienen is dikke lul" en 2 zinnen verder zeg je " Waar de privé meer betaalt is met enkele voordelen in natura, en via pensioenspaarplannen, leasewagen, et" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar de verschillen zitten nog in oneindig meer details, wie gaat gaan werken als ambtenaar ? Al wie de stress van de privé niet aankan. Al wie de risico's van het privéinkomen niet wil hebben. Al wie in feite ook meer kan verdienen als ambtenaar dan als privé... Je doet continu een tradeoff als burger. Wie kijkt er zogezegd naar zijn pensioen op 30jaar, die hij binnen 30 jaar gaat krijgen ? Niemand etc... Dus ik wil maar zeggen, meestal gebeurt er een appel-peer vergelijking, terwijl econometrisch is het toch wel haarfijn uit te rekenen hoor. Vermoedelijk zijn er ook geen objectieve partijen die dit willen uitrekenen dat het juist is, want elk verhult zijn voordelen en belicht zijn nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien gaat ge er zelfs nog voordeel bij doen, wie weet. Het zal in elk geval het geheel transparant maken. In elk geval moet gezegd worden dat de beter betaalde ambtenaren (om een onderscheid te maken met de lagere ambtenaren), zeer goed voor hun pensioen gezorgd hebben, en dat ik nog geen enkele vakbond dit heb weten aanklagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus moest er of staan inplaats van en.
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook mensen die jaren lang gewerkt hebben en die op pak weg 56 jaar zijn komen ziek te vallen, zoals bv. hartpatiënten. Veel van die mensen worden na hun ziekteperiode afgedankt omdat ze niet langer geschikt geacht worden voor hun job en omdat ze geen licht aangepast werk hebben voor die personen. Voor op brugpensioen te gaan komen ze ook niet in aanmerking. Je kan stellen dat die dan onder het ziekenstelsel vallen maar de ziekenkas ontslaat die mensen ook, omdat ze er vanuit gaan dat er altijd wel iets is wat je kan doen, al was het maar de telefoon op nemen. Denk je nu echt dat er bedrijven zijn die zitten te wachten op iemand van 56/58/60/62 jaar met een hartkwaal om telefoons op te nemen? Bovendien zijn deze personen dikwijls helemaal niet communicatief vaardig. Denk je dat die gelukkig zijn met hun vervangingsinkomentje van pak weg 800 euro in de maand? Denk je niet, dat als die het anders hadden gekund, dat die dan in dat langdurig werklozenstelsel zouden zitten? Denk nog maar eens rustig na, Guido. Het is allemaal niet zo rechtlijnig als dat het er uit ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het precies dat is wat Stropke bedoeld. Taxichauffeur zou nog wel lukken voor de meeste, maar wat ze dan weer met die duizenden taxichauffeurs moeten beginnen is me nog een raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zal ik zelf een partij moeten oprichten denk ik want er is eigenlijk geen enkele partij waar ik mij volledig kan bij aansluiten. Bekijk de politiek eerder als een trein. Je vertrekt van punt A naar punt B maar er is geen rechtstreekse lijn. Dus zul je de nodige tussenstappen moeten nemen waar je onderweg moet overstappen. Voorlopig zit ik nog op te boemeltrein VB, op weg naar een onafhankelijk Vlaanderen en een behoud van onze eigen cultuur. Daarna zien we wel verder.
Laatst gewijzigd door Garry : 1 augustus 2010 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt daarvoor europa niet nodig, je belast de normale noodzakelijke diensten die moeilijk buiten belgie kunnen geconsumeerd worden. Je kunt moeilijk aardgas,water, electriciteit kopen in de buurlanden. Je kunt moeilijk pendelen naar brussel en zeggen dat je geen taks moet betalen zelfs al ben je een Europarlementair. Als je de belgische chocolade 50% duurder maakt, zul je nog altijd fantastisch veel van die chocolade verkopen... om maar voorbelden te geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier loopt inderdaad het één en ander mank
![]() |
![]() |
#299 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkele reden om die verschillende statuten naast mekaar te laten bestaan. Het zijn allemaal werknemers; dus waarom moet daar discriminatie tussen bestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Filip Dewinter is vast ook niet de allerbeste politici en slaat zeker de bal ook regelmatig mis. Wat wel niet kan ontkend worden is, dat hij een enorme dossierkennis heeft, echt niet te onderschatten. Ik denk dat er hem dat niet veel na zullen doen. Hoewel ik me beter kan vinden bij Annemans.
|
![]() |
![]() |