![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Banneling
|
![]() ge moet wel wat oefenen dat ge zo wat simultaan rammelt en klopt terwijl ik net lees:
Citaat:
Citaat:
gaat dat lukken ? anders moet ik mss ook wel wat trager of rapper lezen hier en daar, maar dat zou de poëzie ni echt goe doen denk ik maar ff serieus ... waarom houden ze daar ni van poëzie mss ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mwah, dat is dan weer wat overdreven, maar ik zal testen of een negeerlijst in de echte wereld ook werkt.
![]()
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() eentje voor Nubian : ![]() (ook Ramsey hoor Nuubje) Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2010 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, geen enkele rijmelaar kan de ware poëzie van het zijn aan:
![]() ![]() (Beide van de onnavolgbare dichter Euler.) Daar sommigen echter woordjes verwachten: PUNT Het raam is dood aan deze kant. Het heeft geen andere kant. De wereld werd een wand, waartegen ik beweeg, een vlieg, een dunne veeg. De muren komen op mij toe; de zolder en de vloer: plat parallelopipedum, vertrapt lucifersdoosje en de put van Edgar Allan Poe. Gij nam dimensie met u mee uit mijn bestaan. Ik ben alleen GERRIT ACHTERBERG
![]() |
#287 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je niet? Zoals bij een wals, dan gaat het zo: Boempetspets boempetspets... Citaat:
Citaat:
Kabouter Schommelbuik en kabouter Langteen. Er is er daar die baby die alleen maar: ja, dat zie ik graag, en, neen, dat zie ik niet graag, zegt. Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2010 om 14:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
(Ramsey again) Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() oops, overkill aan poëzie blijkbaar ... iedereen gaan lopen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() maar t is terug aan jou voor een gedichtje hoor ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2010 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo mijn kleine stukje plezier
Je bent mijn kindje, mijn stukje vertier Ja biertje, ik hou je graag nauw bij mij, weet je Zonder jou geen warmte in de kou voor me (ja... ik weet dat Mitgard een beter dichter is... maar die mens moet gewoon een boek schrijven) |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Jaz, na een uur of 5 zou 'm mij wel mogen denk ik. Zo is dat bij veel mensen die ik ontmoet
![]() ![]()
![]() |
#295 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2010 om 22:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter dan een gedichtje, een ware symfonie!
The secrets of evolution Are time and death There's an unbroken thread that stretches From those first cells to us Carl Sagan
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() wow dat werkt wel voor mij ![]() wetenschap op poëtische wijze met muziek weird ... mijn aandacht bleef er zelfs bij ![]() maar geen paniek, ik ben nog niet bekeerd hoor ! ![]() ik kies je vandaag nog wel ergens een stukje compleet nutteloze romantische schoonheid uit ! ![]() groet je anna Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2010 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die klok nu al geregeld?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Paul Bogaert - Citaat:
![]() http://www.boek.be/herman-de-coninck...10-stem-en-win |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eva Cox - Hand Toen er een hand uit de kast stak, niet opdringerig, eerder bijna verlegen, traag kantelend in het bleke licht, nam ik een stoel en moest even gaan zitten. Ik overdacht het bestaan, het ritme ervan, de pitloze weekte, en besloot de hand niet weg te slaan. Sindsdien deel ik de tijd, mijn kast en mijn leegte, en het is waar dat ik voor het eerst en haast tot mijn spijt afhankelijk ben, maar ik blijf opgelucht dat het een hand is en geen tong, god verhoede een tong, of een neus, wat neuzen teweeg kunnen brengen, hoe men er in lorren gehuld achteraan moet, nee een hand, lege hand, glad, verlegen, traag kantelend in het harde licht, op het ritme van de zon en wat uren. ... of: Charles Ducal - Aan deze kant Op een dag, denk ik, begint het te sneeuwen, een zondag heel vroeg als niemand het merkt. Wij liggen in bed, al gedurende eeuwen en luisteren aandachtig hoe het zich herstelt, (terwijl de levenden met laarzen en schoppen en op de wegen hun sporen van zout omdat het vervoer hiernaartoe nooit mag stoppen en onderweg nog zoveel moet bijgebouwd) zo onhoorbaar omdat de tijd niet kan kloppen en de klok stilstaat op zondag 5:10, heel precies. Wij luisteren en horen hoe wij in de sneeuw als kinderen ravotten, wij maken geen sporen. Alleen wat gestuif, heel licht, als van poëzie.
![]() |