![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wil suggereren dat een werkgever leeft op 't zweet van zijn werkvolk, denk dan maar snel wat anders.
![]() |
![]() |
#283 |
Minister-President
|
![]() Wat heeft dat ermee te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in elk geval met de moderne communicatietools waarmee we moeiteloos de dictators van vorige eeuw omvergooien, zou he tmij ten zeerste verwonderen dat er hier nog bedrijfsleiders rondlopen die als een diktatorke rondlopen en het meest onmogelijke van hun personeel kunnen eisen.
Meestal eindigt zo'n relatie in een opzegvergoeding en klaar is kees |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Minister
|
![]() Dat is nochtans zowat de jobomschrijving van de werk"gever".
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de kranten die ons bomma las zoals De Rode Vaan, misschien?
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar de kleine zelfstandige die enkele werknemers in dienst heeft zijn allesbehalve klootzakken of welke beschrijving jij ook wil geven...integendeel. Deze mensen zijn dankbaar voor hun goede werknemers, belonen die en tonen hun appreciatie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zei u ook weer van persoonlijke verwijten en privileges?
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn laatste opzegvergoeding was een maand vooropzeg, na zes jaar werk voor de baas En mijn vorige was 21 maand wedde (15 maand plus 6 maand uitwinning voor aangebrachte klanten) na 15 jaar werk voor de baas.Die vond dat te duur ontsloeg mij op staande voet Laatst gewijzigd door eno2 : 31 mei 2012 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarmee viseer ik het overgrote deel van de eeuwig werklozen. Citaat:
Ik zeg dat nooit over een forumfiguur. Als zich daardoor iemand aangesproken voelt, kan ik daar weinig aan doen, in tegenstelling tot de persoon die zich aangevallen voelt. Die laatste kan b.v. zijn luie kloten opheffen, mouwen opstropen en werken en dan behoort hij niet langer tot de geviseerde groep, dan hoeft hij zich niet langer aangevallen te voelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een werkgever die eerst -investeert -zijn werknemers betaalt -belasting op de lonen betaalt -RSZ betaalt -extra-legale pensioenen betaalt -extra groepsverzekering betaalt -renoveert -koffie betaalt -broodjes betaalt -warme maaltijden betaalt -bonussen uitkeert aan zware presteerders -belasting op winst betaalt -..... daarna ook de overschot uitdeelt aan de werkonwilligen?
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever strijkt inderdaad ook meerwaarde op. Dat lijkt me rechtvaardiger dan die meerwaarde verplicht uitdelen aan luierikken die geen meerwaarde creëren, doch minwaarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Werkzoekenden hebben ook een meerwaarde voor de arbeidsmarkt, anders zou die ineenstuiken. Jouw geschimpt op luiaards en jouw eindeloos calimero-geklaag over betalen van belastingen en waarmee daar gedaan wordt is volkomen impotent en zinloos. Verdient geen antwoord en geen tijdsbesteding. Alles en iedereen wat meerwaarde kan scheppen heeft dat te danken aan de maatschappelijke voorzieningen. Die mogen dan ook afgeschaft worden wellicht? Hoe heet dat systeem dat werkt op louter privé voorzieningen? Dat bestaat gewoon niet. Nergens. Omdat het onmogelijk is en onwerkzaam is. Je krijgt alles van de maatschappij. Geef dan met graagte iets terug. ipv van calimerogeklaag over belastingen. Overigens dient de klemtoon op loonbelasting weggewerkt. En de bijhorende overbelasting. Ultra's als jij beschouw ik als gevaarlijke binnenlandse homegrown terroristen van de vijfde kolonne. Gelukkig leid jij een retorische existentie over de hele lijn en ben je dus een onschuldige slapènde cel.... Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2012 om 08:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al een paar keer gevraagd of iemand mij een voorbeeld van een dergelijk bedrijf kan geven. Een bedrijf waar de aandeelhouders meer geld krijgen dan de arbeiders. Tot nu toe is niemand hier op in gegaan. Hoe zou dat komen?
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als werknemer ben ik alleszins blij dat ik minder hard hoef te werken dan mijn baas. Vergeet ook niet dat op een contract 2 namen staan. Werkgever en werknemer hebben elkaar nodig. Zonder mij is hij niks en vice versa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die er voor gewerkt heeft, kreeg zijn afgesproken deel. Daar moeten parasieten ver van weg gehouden worden. Citaat:
![]() |
![]() |