Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 17:54   #281
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oh, jawel, u bent hier al bladzijden lang bezig over het aanpassen van de schoolmenu’s. Opvoeden wordt voor een groot deel gedaan door de scholen. Indien van in het begin die scholen de overtuiging aanhangen dat enkel halal eten geschikt is, dan zullen onze kinderen op den duur geloven dat dat juist is. En dat terwijl we hier 10 jaar geleden zelfs het woord halal nog niet kenden!

Waarom legt u het niet aan de moslim-kindjes uit? Zij zijn de kinderen van inwijkelingen die verondersteld worden zich aan te passen en in ons land te integreren. Geef hen een fatsoenlijke uitleg over het waarom en hoe van onze voedingsgewoonten.

Nogmaals, door het aandringen op een wijziging in onze voedingsgewoonten en vooral het afschilderen van onze voeding als onrein bij onze kinderen, veroorzaakt u een mentaliteitswijziging. Dat is toch echt niet moeilijk te begrijpen. Verstaat u geen Vlaams?
Artisjok gaat dat aan de moslimkindjes niet uitleggen want het is de bedoeling de kindjes zo snel mogelijk vertrouwd te maken, zeg maar te onderwerpen aan de islamisering. De allochtonen moeten zich niet aanpassen, nee de autochtonen moeten inbinden en desnoods discriminerende islamitische praktijken slikken. Om het allemaal te laten vlotten, dienen islamapologeten zich gewillig aan. Ze laten zich kennen door hun oeverloos gezwalp en het niet beantwoorden van vragen die hun discriminerende ingesteldheid duidelijk maakt.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 17:56   #282
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat wordt ook helemaal niet afgeschaft.
Toch wel, het werd van het schoolmenu gehaald en aldus worden auitochtone kinderen in hun keuze gediscrimineerd ten behoeve van de integratieonwil van moslims. Iets wat jij dus al de hele draad steunt.
Oud 24 februari 2010, 17:57   #283
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het is op scholen in Sint Jans Molenbeek wel afgeschaft, en u vond dat "een goede middenweg" (sic).
Mensen die met zulke uitspraken hun minachting laten blijken voor alles wat ons eigen is, alles waar onze voorouders voor gevochten hebben, onze huidige rechten met veel bloed, zweet en tranen bevochten hebben, in de uitverkoop zetten, gewoon verkwanselen aan een intolerante, bloeddorstige, criminele ideologie wens ik - eerlijk gezegd - dat ze ooit onder islamregime terecht komen zodat ze zelf 'aan den lijve' mogen ondervinden hoe 'vredig' islam is.
Men kan islam veel verwijten, maar niet dat ze - vanaf hun ontstaan - niet duidelijk zijn geweest over hun doelstelling, vanaf de 7de eeuw is islam klaar en duidelijk over wat hun doel is, je hoeft er het boekje met de oorlogshandleiding maar op na te lezen, men hoeft maar naar de 'geschiedenis' van islam te kijken, naar de manier waarop zij het deel van de wereld, waar zij het voor het zeggen hebben, 'veroverd', naar de culturen die ze totaal vernietigd hebben in de landen die ze veroverd hebben...naar de landen waar op dit moment meer dan 10 % islam aanwezig is, vanaf die 10 % beginnen de problemen - overal, in élk land ter wereld!

...en dan heb je natuurlijk nog hun 'handlangers' die des te walgelijker zijn omdat zij die ideologie 'carte blanche' geven en meeheulen, vergoelijken, verschonen wat niet te verschonen is, relativeren, kronkelen etc ...

Laatst gewijzigd door SDX : 24 februari 2010 om 17:58.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 20:05   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mensen die met zulke uitspraken hun minachting laten blijken voor alles wat ons eigen is, alles waar onze voorouders voor gevochten hebben, onze huidige rechten met veel bloed, zweet en tranen bevochten hebben, in de uitverkoop zetten, gewoon verkwanselen aan een intolerante, bloeddorstige, criminele ideologie wens ik - eerlijk gezegd - dat ze ooit onder islamregime terecht komen zodat ze zelf 'aan den lijve' mogen ondervinden hoe 'vredig' islam is.
Meen je dat? Vind je dat de uitspraak "ik vind dit een goede middenweg" blijk geeft van minachting voor alles wat ons eigen is, alles waar onze voorouders voor gevochten hebben, onze huidige rechten met veel bloed, zweet en tranen bevochten hebben,...?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 20:11   #285
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dat? Vind je dat de uitspraak "ik vind dit een goede middenweg" blijk geeft van minachting voor alles wat ons eigen is, alles waar onze voorouders voor gevochten hebben, onze huidige rechten met veel bloed, zweet en tranen bevochten hebben,...?

JA! Driewerf ja! Dat vind ik inderdaad ja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 20:17   #286
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
JA! Driewerf ja! Dat vind ik inderdaad ja.
De talrijke doch vruchteloze pogingen van shariahandlangers om die islamitisch geïnspireerde discriminatie te verkopen als 'gulden middenweg' slaan natuurlijk niet aan.
Oud 24 februari 2010, 21:31   #287
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat meen ik zeer zeker, ik schenk klare wijn over wat ik denk, bijgevolg kunnen er geen misverstanden ontstaan over wát ik schrijf en geen woorden in mijn mond gelegd worden die ik niet geschreven heb, zoals jij meent dat bij jou steeds wél gedaan wordt, vraagt U zich nooit af hoe het toch komt dat men U zo vaak niet begrijpt of misbegrijpt? Zou het telkens werkelijk aan de 'ander' liggen? Typisch trouwens...

Om op je onbenullige, onzinnige vragen te beantwoorden;

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok:

Citaat:
Je hebt precies niet goed gevolgd.
Toch wel hoor!

Citaat:
Ja; vertel gerust eens wat daar nu zo erg aan is.
Daar hebben anderen al uitgebreid op geantwoord en ik sluit me daarbij aan en wil daar nog aan toevoegen; verraad van onze eigenheid en buigen voor intolerante eisen en fratsen van een intolerante, discriminerende ideologie!

Citaat:
Heb je je map nog niet teruggevonden?
Jawel, maar mijn computer crasht bij het openen van zoveel vuilgheid en smeerlapperij!

Hebt U overigens de 'bronvermeldingen' al gevonden in het boek van JMDD? Die er volgens U NIET in staan!

Overigens, de voorschriften voor halal zijn;

Citaat:
1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law;
Nu ga jij me vertellen of 'kafir' lawful of unlawful is 'under islamic law'!

Kafir = per definitie haram (onrein)!

Een 'kafir' die 'halal' aanraakt maakt het reeds 'haram' (onrein)!

Er staat natuurlijk niet met zoveel woorden dat in dat 'proces' géén kafir aan te pas mag komen, maar eenieder met een klein beetje inzicht in het islamitisch denkpatroon weet maar al te goed waar die 'islamic law' voorstaat!

Maar mevrouw artisjok, ik was al een hele tijd geleden klaar met U hoor - en velen met mij, Uw standpunten zijn klaar en duidelijk en in het zoveelste rondje 'ronddepotdraaien' hebben velen blijkbaar hoe langer hoe minder zin in. Elk draadje waar dingen in besproken worden die U niet zinnen, draait U in 'no time' om tot een draadje dat enkel nog rond Uw persoontje draait i.p.v.. het wérkelijke onderwerp!
Oud 24 februari 2010, 21:53   #288
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Er staat natuurlijk niet met zoveel woorden dat in dat 'proces' géén kafir aan te pas mag komen, maar eenieder met een klein beetje inzicht in het islamitisch denkpatroon weet maar al te goed waar die 'islamic law' voorstaat!
Het is inderdaad de bedoeling dat jij aantoont dat iemand die geen Moslim is volgens de "Islamic law" geen halal voedsel mag aanraken.
Oud 24 februari 2010, 22:02   #289
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad de bedoeling dat jij aantoont dat iemand die geen Moslim is volgens de "Islamic law" geen halal voedsel mag aanraken.
Enkel en alleen om jij nooit wat begrijpt, noch wil begrijpen ....

Niet nodig SDX. Voor mensen die over normale geestescapaciteiten beschikken is deze paragraaf klaar en duidelijk.

Citaat:
1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law;
Oud 24 februari 2010, 22:04   #290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Islamic (Sharia) Law is founded on the teachings of Allah and the acts and sayings of Muhammad as found in the Qur'an and the Sunnah.

Dáárin (koran & Sunnah) vind je vast wel hoe 'halal' kafir wel zijn!
Oud 24 februari 2010, 22:08   #291
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Islamic (Sharia) Law is founded on the teachings of Allah and the acts and sayings of Muhammad as found in the Qur'an and the Sunnah.

Dáárin (koran & Sunnah) vind je vast wel hoe 'halal' kafir wel zijn!
Bedoel je nu dat je het niet kan aantonen?
Oud 24 februari 2010, 22:14   #292
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen met normale geestescapaciteiten hebben helemaal geen additionele bewijzen nodig om te begrijpen wat er staat.

Zou jij je niet stilaan zorgen beginnen maken shari-artisjok?

Wanneer ga jij nu eindelijk jouw stelling eens bewijzen dat "katholieke vrouwen moeten kuisen".
Je zeurt je te pletter om citaten, bewijzen en bronnen, maar neemt telkens het hazepad als jou hetzelfde wordt gevraagd. Bedoel je eigenlijk dat je het niet kan aantonen?
Oud 24 februari 2010, 22:16   #293
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Volgens artisjok staat er nergens dat kafir het niet mogen bereiden, volgens haar valt het personeel niet onder de facility.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 22:19   #294
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Volgens artisjok staat er nergens dat kafir het niet mogen bereiden, volgens haar valt het personeel niet onder de facility.
Het gaat hier niet om de mening van artisjok, maar wel om wat er in de koran staat.
Oud 24 februari 2010, 22:20   #295
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ik dat al in het lang en breed aangetoond heb, dat U het niet wil weten is natuurlijk een andere zaak!

BTW; Ik beweer niet dat een kafir geen halal mag 'aanraken', wél dat het daarna niet meer 'halal' is!

Varkensvlees = haram (onrein) - mag bijgevolg niet in aanraking komen met halavlees, bent U mee?

Kafir = óók haram, of wou U beweren dat mohammedanen kafir als 'halal' bestempelen?

Bijgevolg; als halalvlees in anraking komt met iets dat niet halal is; dus haram is het NIET meer halal, kafir = haram, aanraking met haram maakt halal haram!

tekeningske bijmaken?
Oud 24 februari 2010, 22:21   #296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Inderdaad

In de tekst staat er "appliance or facility"
appliancy = toestel
facility kan je vertalen als faciliteit of als voorziening, installatie.
faciliteit is volgens Van Dale : dingen die het bestaan, het verblijf enz. vergemakkelijken.

Ik begrijp dus niet hoe jij "appliance or facility" kan interpreteren als "het personeel inbegrepen".

In de tekst staat verder expliciet over het slachten
"3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures."
Als er expliciet staat dat de slachter een Moslim moet zijn; waarom zet men er dit niet expliciet bij voor al het andere personeel; indien dit een vereiste is?
Oud 24 februari 2010, 22:21   #297
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Het gaat hier niet om de mening van artisjok, maar wel om wat er in de koran staat.
Dan gaat het evenmin om de mening van carlgustaaf of SDX maar wel om wat er in de koran staat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 februari 2010 om 22:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 22:21   #298
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ale artisjok

dus halalvlees mag niet aangeraakt wordendoor ik, mag niet in de koeltoog gelegd worden, mag niet samen liggen met dat varkensvlees in die toog, mag niet door de winkeljuffrouw verlegd worden en aangeraakt worden die geen gezegende handen van een moslim heeft, mag niet op de transportband komen samen met die onreine produkten geproduceerd door de westerse honden, wordt dan nog eens gescand door die onreine juffrouw, komt in uw onreine kar terecht

Dat vlees is verkakt voor dat het zelfs maar halverwege de winkel uitkomt...

Het heeft zelfs geen zin, of het is pure marketingbedrog dat die westerse honden ook maar proberen de indruk te geven dat ze ietsepietsje halal kunnen verkopen ?

Je kunt dat vlees toch niet grillen op die gril samen met dat varkensvlees ? Je kunt het niet laten inpakken en uitpakken door een niet moslim ? Dat zit toch niet samen in de kamion met varkensvlees ? etc

jongen toch FETISJISME, dat is PUUR FETISJISME

Daar ageer ik precies tegen, we gaan ons toch niet bezighouden met FETISJIMSE.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 22:24   #299
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan gaat het evenmin om de mening van carlgustaaf of SDX maar wel om wat er in de koran staat.
Post jij eigenlijk ooit eens een inhoudelijke reactie?
Oud 24 februari 2010, 22:26   #300
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad

In de tekst staat er "appliance or facility"
appliancy = toestel
facility kan je vertalen als faciliteit of als voorziening, installatie.
faciliteit is volgens Van Dale : dingen die het bestaan, het verblijf enz. vergemakkelijken.

Ik begrijp dus niet hoe jij "appliance or facility" kan interpreteren als "het personeel inbegrepen".

In de tekst staat verder expliciet over het slachten
"3.2.1 The person should be a Muslim who is mentally sound and knowledgeable of the Islamic slaughtering procedures."
Als er expliciet staat dat de slachter een Moslim moet zijn; waarom zet men er dit niet expliciet bij voor al het andere personeel; indien dit een vereiste is?
Omdat de pedofeet er geen hallucinatie over kreeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be