Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 16:13   #281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Als men de vraag stelt: "Waar zijn de gematigde moslims?" moet men toch enige notie hebben van wat een gematigde moslim is. Niet?
Wel, jij stelde de vraag, vertel jij me dan wat een "gematigd moslim" wil zeggen?

Citaat:
Een gematigde christen, jood, moslim, hindoe, etc bestaat dus niet volgens u?
Laat ons eerst de definitie van een gematigd moslim bespreken alvorens we zo gaan veralgemenen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:18   #282
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wel, jij stelde de vraag, vertel jij me dan wat een "gematigd moslim" wil zeggen?
Ik stelde de vraag niet voor zover ik weet:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar we dwalen af
waar zijn die gematigde tolerante goed geïntegreerde moslims?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Waar blijven de gematigde moslims in deze discussie?
Hetgeen ik vroeg:

Citaat:
Dat een vlaming met één vingerknip een Vlaams Blokker kan worden ontgaat u.
Waar blijven de gewone Vlamingen in de discussie?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 april 2010 om 16:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:21   #283
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stelde de vraag niet voor zover ik weet:
Ah ok, ik liet me vangen dan door deze post.

Citaat:
Ah een persoon op een forum.
Is er een gematigde moslim op een forum?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:22   #284
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, ik liet me vangen dan door deze post.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:28   #285
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GST2ODBUV

Citaat:
'Een heel geslaagde actie. We hebben duidelijk getoond dat het gedaan moet zijn met de belediging van de islam.' Aan het woord is Abu Imran, woordvoerder van Sharia4Belgium. 'Elke goede moslim steunt ons.'
1) Je mag beledigen wat je maar wil, het is een vrij land. Wat je niet mag is de openbare orde verstoren, wat de moslims hier dus wel gedaan hebben.

2) Als je niet tegen kritiek kan, kom dan niet uit je huis. Mensen hebben kritiek op alles. Haarkleur, hoe je je haar legt, je kleren, je schoenen, welke muziek je goed vind, welke chips je het beste vind, wat je mening is over vanalles en nog wat, tot in het kleinste detail.

Kinderen: die kunnen over het algemeen niet tegen kritiek. Met het ouder worden leer je daar dan mee omgaan. Hier is dat blijkbaar niet gebeurd, of misschien zelfs aangeleerd dat je je tegen kritiek moet verzetten.

3) "Elke goede moslim..." Is een slechte moslim nog wel een moslim? En verder, die aanduiding gebruiken is een lage tactiek. Iedere moslim die dat hoort of leest gaat zich ongerust voelen. "Ben ik wel een goede moslim". Door zulke dingen te zeggen schep je chaos in eigen rangen en stel je jezelf voor als de enige persoon die een houvast aanbiedt. Het creëert opzettelijk een angst in anderen, die je zelf weer verjaagt. Door zulke dingen te zeggen, ben je koper en verkoper tegelijk. En het volk is te bang om vragen te stellen. De minderheid heerst over de meerderheid.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:39   #286
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat het ons weten wanneer je ze vindt.
O.a. Selahattin Koçak (http://www.standaard.be/artikel/deta...lid=Q82OD1PKen), Mohammed Chakhar en Meyrem Almaci hebben deze actie al publiekelijk veroordeeld.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 16:52   #287
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
O.a. Selahattin Koçak (http://www.standaard.be/artikel/deta...lid=Q82OD1PKen), Mohammed Chakhar en Meyrem Almaci hebben deze actie al publiekelijk veroordeeld.
Positief in ieder geval, maar ook een beetje tekenend. Telkens wanneer één of andere Hans Van Themsche adept geweld pleegt tegen een migrant of moslim moeten gewone vlamingen toch ook niet hun excuses zitten aanbieden in de Congolese media of op Al Jazeera.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 april 2010 om 16:59.
Oud 2 april 2010, 16:54   #288
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positief in ieder geval, maar ook een beetje tekenend. Telkens wanneer één of andere neo nazi geweld pleegt tegen een migrant of moslim moeten vlamingen toch ook niet hun excuses zitten aanbieden in de Congolese media of op Al Jazeera.

hoeveel keer valt zoiets voor?
en hoeveel postings hebben we hier al gezet aangaande moslim geweld tov autochtonen?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 17:02   #289
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positief in ieder geval, maar ook een beetje tekenend. Telkens wanneer één of andere Hans Van Themsche adept geweld pleegt tegen een migrant of moslim moeten gewone vlamingen toch ook niet hun excuses zitten aanbieden in de Congolese media of op Al Jazeera.
Ik zie daar geen graten in. Ze moeten dat niet doen omdat ze moslim zijn, maar omdat ze democraat zijn. Dat het een kortzichtige perceptie van bepaalde Vlamingen logenstraft, is mooi meegenomen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 17:06   #290
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen, maar als de congolezen eender welke belg vragen en dan blijkt dat alle belgen vergoelijken, ook die waarvan de congolezen denken dat ze fatsoenlijk zijn, dan is er wel een probleem hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 17:37   #291
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Een vrije maatschappij waar geen plaats is voor een meerderheid aan intoleranten.
Intolerantie vind je zowel binnen als buiten religies.
Het Vlaams Blok was ook geen religie, maar wel een groepering intoleranten. De veroordeling van die partij was bedoeld om de groei aan intolerantie tegen te gaan. En gezien de resultaten is dat ook gelukt.
Moest er binnen afzienbare tijd een sharia partij zijn die ook rond de 20 procent van de stemmen haalt kan die zich ook aan dezelfde behandeling verwachten.
volgens mij is het vb een streng katholieke partij; daar ligt ook de hoofdreden van hun onverdraagzaamheid tegenover de evoluerende wereld.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 18:10   #292
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vertelden ze jou dat ze willen provoceren? Roepen ze anti-Vlaamse slogans?Of voel jij je gewoon geprovoceerd door hun aanwezigheid? Wezen ze je af of laten ze je gewoon terzijde? Misschien hoorden ze hoe je over hen denkt en willen ze geen problemen. Ik zou ook geen problemen willen en dat Vlaamsnationalistische kliekje ook gewoon met rust laten.

Die radicale moslims zijn anders precies toch gedeeltelijk op de NVA-partijlijn:
Islam en intellectualisme gaan bijna niet meer samen. Daarom is een universiteit het 'moreel' verplicht fanatieke uitingen van moslimgeloof aan banden te leggen en hoofddoeken, provocerende houdingen en onverdraagzaamheid uit haar aula's te bannen. De UA heeft voortdurende de bek vol over onverdraagzaamheid en een gebrek aan gelijke kansen zolang het discriminatie jegens moslims betreft of oproerkraaierij vanuit extreem-rechtse of Vlaams-nationalistische hoek zoals het NSV. Uiteraard geldt deze verontwaardigde hypocriete houding niet voor moslimextrmisten of tegen k*tmarokkaantjes, want als zij iets mispeuteren zal het wel altijd de schuld van de 'onverdraagzame' Belgen zijn. Vanmiddag hierover aan tafel nog een vergeefse discussie gehad met polycorrecte collega's (de meerderheid dus bij ons), maar zij lijken al even erg gehersenspoeld als het onbenul dat zij bewust of onbewust verdedigen.

Bij mij zou het simpel zijn met mij aan het hoofd van de universiteit: een hoofddoekenverbod tijdens het volgen van de lessen en de wandel in de gebouwen, een einde stellen aan het misluke actief pluralisme (godsdienst is een privé zaak en heeft niets met den univ te maken) en oproerkraaiers onvoorwaardelijk schorsen. Dan zullen ze wel een toontje lager gaan zingen. De zelfverklaarde linkse intellectuelen, veelal academici op hun bureautje, moeten eens gaan (of willen) inzien dat men intolerantie niet aanpakt met een soft tolerant beleid. Als men zo graag de sharia wil aanhangen en zich van kop tot teen met vodden wil bedekken, mag men van mij altijd naar Mekka verhuizen en aan de plaatselijke universiteit wat staan keffen tegen een hol. Maar als je dat in die landen doet wordt je waarschijnlijk gestenigd wegens ongehoorzaamheid aan de islamautoriteit.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 18:26   #293
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Islam en intellectualisme gaan bijna niet meer samen. Daarom is een universiteit het 'moreel' verplicht fanatieke uitingen van moslimgeloof aan banden te leggen en hoofddoeken, provocerende houdingen en onverdraagzaamheid uit haar aula's te bannen. De UA heeft voortdurende de bek vol over onverdraagzaamheid en een gebrek aan gelijke kansen zolang het discriminatie jegens moslims betreft of oproerkraaierij vanuit extreem-rechtse of Vlaams-nationalistische hoek zoals het NSV. Uiteraard geldt deze verontwaardigde hypocriete houding niet voor moslimextrmisten of tegen k*tmarokkaantjes, want als zij iets mispeuteren zal het wel altijd de schuld van de 'onverdraagzame' Belgen zijn. Vanmiddag hierover aan tafel nog een vergeefse discussie gehad met polycorrecte collega's (de meerderheid dus bij ons), maar zij lijken al even erg gehersenspoeld als het onbenul dat zij bewust of onbewust verdedigen.
Iedereen die niet volgens de logica van freespirit redeneert is gehersenspoeld. Leuk om weten. Benieuwd hoe academische discussies op die manier gevoerd kunnen worden.

Citaat:
Bij mij zou het simpel zijn met mij aan het hoofd van de universiteit: een hoofddoekenverbod tijdens het volgen van de lessen en de wandel in de gebouwen, een einde stellen aan het misluke actief pluralisme (godsdienst is een privé zaak en heeft niets met den univ te maken) en oproerkraaiers onvoorwaardelijk schorsen. Dan zullen ze wel een toontje lager gaan zingen. De zelfverklaarde linkse intellectuelen, veelal academici op hun bureautje, moeten eens gaan (of willen) inzien dat men intolerantie niet aanpakt met een soft tolerant beleid. Als men zo graag de sharia wil aanhangen en zich van kop tot teen met vodden wil bedekken, mag men van mij altijd naar Mekka verhuizen en aan de plaatselijke universiteit wat staan keffen tegen een hol. Maar als je dat in die landen doet wordt je waarschijnlijk gestenigd wegens ongehoorzaamheid aan de islamautoriteit.
Verbod op religieuze symbolen op de UA?
Begin dan maar alle kruiskes uit de sierlijsten in de muren van het hof van Liere te beitelen. Succes
Tolerance goes both ways.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 april 2010 om 18:36.
Oud 2 april 2010, 19:45   #294
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
welke gematigde moslim heeft tot nu toe het gedrag vd heethoofden klaar en duidelijk ondubbelzinnig afgekeurd en veroordeeld?

dat meiske in ter zake? nul op het rekest
Moslimexecutive? doodstil

op die manier insinueren ook "gematigde" moslims dat ze het eigenlijk, diep in hun binnenste, wel eens zijn met die idioten.
Je leest geen kranten of luistert geen radio? Ze hebben allen al openlijk dit afgekeurd.

En als reactie op het eerste (en je luiheid om enig onderzoek te plegen)

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert37.htm
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 19:59   #295
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Heeee, wat alleraardigst, islamapologete Linda Bogaert wordt weer eens uit de hoge hoed tevoorschijn getoverd. Die kenden we nog niet.

Tussen haakjes, in die link die u geeft, is mevrouw Bogaert zelfs niet eens in staat om in de titel het woord 'moslim' correct te spellen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:07   #296
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Tussen haakjes, in die link die u geeft, is mevrouw Bogaert zelfs niet eens in staat om in de titel het woord 'moslim' correct te spellen.
je hebt echt absoluut geen flauw benul waarover je praat he?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 2 april 2010 om 20:07.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:41   #297
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Man, die site is zo ongeloofwaardig als wat, CAIR tegen terrorisme? Dan ken je de organisatie duidelijk helemaal niet.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:41   #298
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eerder mijn stellige overtuiging dat u er zo eentje bent van de klok en de klepel. Elk bericht van uw hand wasemt dat onbenul dan ook uit.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:11   #299
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn stem hebt U alvast - freespitit als hoofd van d'unief YeaYy!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:14   #300
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebt U steeds benul van wat U zegt, ook al is't maar een 'flauw' benul!

Madame L. Bogaert is al zo vaak en zo accuraat onderuit gehaald, dat het steeds lachwekkend is als iemand op de proppen komt met haar gedraai en gekronkel om het oh zo kromme recht proberen breien - hilarisch mens, die Bogaert.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be