![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je het hebt over de grootste grondstof van een maatschappij, dan heb je geen gelijk. dat zeg ik niet hé, dat zeggen de internationale rapporten die zegt dat het Vlaamse onderwijs het niet slecht doet, soms zelfs zeer goed en soms beschamend slecht. maar spijtig genoeg zeggen die zelfde rapporten dat het Franstalig onderwijs echt ondermaats is, zeker op het gebied van talen. Het Nederlandstalig onderwijs moet nog véél verbeteren, vooral op het vlak van het begeleiden van niet-Nederlandstaligen, en dus zeker in Brussel. maar er is echt nog meer werk in het Franstalig onderwijs hoor. dat ontkennen is zeggen dat je niet wilt dat Brussel en Wallonië er weer bovenop komen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de generalisering van de GN's dat Walen geen Nederlands spreken is fout. Gezien je zegt dat je met Franstaligen werkt weet je dat ook wel. Ik kom heel regelmatig in contact met Brusselaars en Walen. Ik ben telkens verwonderd dat het beeld dat in de media over hen wordt neergezet toch zo fout is. Het is dat wat ik aan de Nederlanders even wou uitleggen. Citaat:
(drietalig eigenlijk als je het Brussels meerekent)
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
De splitsing dus gekregen als het niet meer nodig was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Maar trek je soms in twijfel dat 59% beheersing van het Frans in Vlaanderen tegen ca 20% beheersing van het Nederlands in Wallonië a) waar is b) het verschil wenselijk is want op dát vlak ontgaat je betoog me enigszins.
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je schijnt het niet erg te vinden dat het Belgische regime moet doden om zich te vestigen of in stand te houden, immers: het zijn geen theekransjes.
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Helemaal niet. Ik heb in één van mijn antwoorden zelfs gesteld dat de Spanjaarden het ook bont maakten op dit vlak. Maar maak u geen illusies. Toen de 80 jarige oorlog uitbrak, moet u toch niet denken dat het in de Nederlanden een éénheidskoek was. Noch vóór Alva werd gestuurd, gingen koningsgezinden en opstandelingen mekaar te lijf in niets ontziende gevechten. Er was terreur en contraterreur. En dat is nu eenmaal helaas zo bij een burgeroorlog. Of zoals het gezegde gaat: 'elke revolutie maakt van iedereen meer dan een potentiële misdadiger'. Dus ook van u. Meer dan waarschijnlijk zelfs als ik u soms zo bezig hoor.
Laatst gewijzigd door system : 14 mei 2010 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe moeten ze daar ooit nog een fantsoenlijke diploma uitreiken.. ![]() Zou Leterme op dat gebied toch nog zijn gelijk gaan halen gezien zijn eerdere uitspraak waar "te dom" de kapitale woorden vormden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En azerreke,géén corridor is brussel kwijt mijn beste,net zoals kraaiegem en linkebeek en de rest van het zooitje.....tadaaaaaa...taradadadadaaaa.... Laatst gewijzigd door Svennies : 14 mei 2010 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige Bruxellois spreken ook wel een mondje Nederlands, maar als ze hun tweede taal zouden mogen kiezen, gaan ze toch in meerderheid voor het Engels (want dat is zo véél nuttiger). Ik ken ook een pak Bruxellois die alléén maar Frans kennen, en zich daar niet in het minst ongemakkelijk bij voelen. Zij zijn immers goeie Belgen, en de problemen worden door 'die anderen' veroorzaakt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarom zou het niet onlogisch zijn Engels als eerste taal aan te leren en Nederlands/Frans/Duits als tweede en culturele taal. Maar logisch betekent niet altijd aanvaardbaar. Inderdaad. En waarom zouden ze. Je kan niet verwachten dat iedereen alle talen spreekt. De beperkingen moeten ze er dan maar bij nemen.
![]() |
![]() |
#297 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alboretto als ge zo voor belgie zijt en zo unitair zijt en zo voor de redding van dit landje zijt dan is het gewoon een kwestie van respect, fatsoen, beschaving dat ge de taal van uw medelandgenoten leert. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 mei 2010 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het blijkbaar vooral 'vreemdelingen' zijn die zich niet te goed voelen voor het blaffen van ons onbegrijpelijk boerentaaltje is een klein detail dat we terwille van de lieve vrede maar rap onder de mat gaan schuiven. "Nous sommes quand-même tous des Belges, n'est-ce pas?"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En laten we bescheiden blijven: ik verwacht van hen géén 'solidarité', en ook geen 'respect'. Er zijn 'limites', hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Misschien mocht ik in Brussel wonen, ik zou er anders over denken. Respect moet natuurlijk van twee kanten komen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 mei 2010 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |