![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Minister-President
|
Ai ik raak blijkbaar een gevoelige snaar ?
Nog eens , peilingen zijn peilingen, maar met deze cijfers. Gaat jouw koning hem dan uit nodigen op het paleis
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
|
|
|
#282 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ben trouwens eens benieuwd of ze dat wel zouden zien zitten daar in het Zuiden: 12 en een half miljard per jaar terug betalen aan het grijze Vlaanderen....
|
|
|
#283 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Henri gelooft nog in Sinterklaas. Kinderlijke naïviteit is mooi hé.
Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2010 om 21:01. |
|
|
|
|
#284 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#285 |
|
Minister-President
|
[quote=Pelgrim;4771997]De EU ...ze bepaalt meer dan zeventig procent van de wetgeving,QUOTE]
Welke bron gebruik je hiervoor?
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.verkiezingspeiling.com/ http://www.brusselnieuws.be/artikels...g-brussel-stad Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2010 om 21:00. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Minister-President
|
Net 2 dingen die onder enorme uithollingsdruk staan...
|
|
#288 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, en zeker en vast als het over afhankelijkheid gaat. Maar de vraag is dan natuurlijk direct hoe je binnen Europa praktisch nog kan omgaan, handelen, met buren zonder bepaalde gemeenschappelijke dingen zoals een eenheidsmunt. Ik vind al bij al de Euro een gemak ook al sta ik zeer sceptisch jegens verdere uitbreidingen van Europa. Niet voor niets gaan dan ook mijn haren rechtop staan als ik Bracke hoor verkondigen dat eigenlijk België zal vervangen worden door Europa. Dat kan pas als het één effectief het ander worden zal en dat kan ik in geen enkel geval goedkeuren. Eigenlijk geen enkele nationalist.
|
|
|
#289 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
10,3% van de stemmen zal terug in de vuilnisbak belanden, wegens... je weet wel Overweeg aub toch eens om jullie stem niet weg te gooien en stem voor 1 keer op de NVA die een deel van jullie Vlaamse programma zal kunnen uitvoeren als ze genoeg draagkracht krijgt. Dan worden ze zeker 'incontournable' en zal er MOETEN GELUISTERD worden. Met een monsterscore krijgen we de Franstaligen op de knieën. Het zal buigen zijn of barsten. Met beide kunnen jullie toch leven, niet ?
|
|
|
#290 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waarom vraag je de samenwerking van de VB-stemmers als je hen mesthoopkiezers noemt? Waarom verwacht je samenwerking van mensen waar je zelf niet mee wil samenwerken?
|
|
|
|
#291 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 26 mei 2010 om 20:50. |
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is de verdienste van het VB dat vele arbeiders radikaal Vlaams stemmen. VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmen halen.
|
|
|
|
#293 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#294 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Neen bedankt. -1, zou je je oproep niet beter richten tot de zuilstemmers? -2, wil je eigenlijk gewoon vrij spel voor de NVA op alle gebieden? -3, onderschrijf je met je oproep tot kannibalisme niet per definitie datgene wat Dedecker ooit beoogde en hem een mediahype met tig schouderklopjes opleverde: "het VB uitroken!" Ah dat duivelse Cordon Sanitaire onderschrijven, wanneer het in het tegen Vlaanderen gaat klinkt het in het Frans nog altijd een stuk heviger. Weet dus wie je stellingname dienen zal. -4, "Ieder een wachter bij den schat, ons toevertrouwd door geslacht na geslacht" (Wies Moens - gedichten 1918 - 1974) -5, "En nu gaat ge weer jaren vechten en dan hebt ge de overwinning op zak, en komt er een nieuwe Schiltz, wat gaat ge dan doen?" Antwoord van Karel Dillen: "We hadden zelfs het lef te antwoorden: Ja, dan zullen we weer opnieuw beginnen". (Mijn schilt ende betrouwen sijt ghij O Godt mijn heer, p.31) -6, je vergeet dat een programma langer is dan de belangrijkste kop. Er is meer, veel meer. De vraag is dan ook in hoeverre je medeplichtig wil zijn aan al het andere. -7, wat als Jambon zijn trein uit Antwerpen naar Brussel definitief in Mechelen blijft steken? Wat als zijn trein zoals vandaag juist blijft staan in Antwerpen? -8, ... Een nva stem? Neen bedankt. Laat het een les voor U zijn: De nva kan veel stemmen uit de V-vijver halen maar nooit allemaal. Ge hebt gelijk, dit is haar momentum, nu moet ze het doen. Maar maak U geen illusies, ze zullen het nu ook weer niet doen. Om Morpheus te citeren: Nva doorbreken dat cordon met VBL. Dat is de oplossing, al de rest is zever in pakskes: Zoals Luc Broes het zegt: De nva spreekt met haar intellectueel taaltje nooit de mensen aan die wij wel kunnen aanspreken. Ons kapot maken is evenzo die stemmen voor het Vlaams nationalisme verkwanselen.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 26 mei 2010 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#295 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Vreemdeling
|
Me dunkt dat 37% van de Vlaamse stemmen niet overeenstemt met meer dan 33% van de Belgische stemmen (spijtig genoeg).
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 26 mei 2010 om 21:09. |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Minister-President
|
dat was een val die ik zette. Een Vlaamse stem is minder waard dan een Waalse. Het is grondwettelijk bepaald dat een Vlaming minderwaardig is als die moet stemmen.
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Stemt LDD Nee serieus... Stel dat LDD in bepaalde kieskringen onder de kiesdrempel gaat zijn er Vlaamsgezinde stemmen verloren. N-VA wint toch, met of zonder uw stem |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|