![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() De vrije markt hanteert de regel ‘grow or die’. Het bedrijf dat zijn kapitaal niet uitbreidt en zijn concurrent niet opeet, wordt zelf opgegeten. kapitalisme heeft binnen het politieke , maatschappelijke en ecologisch opzicht de grenzen van het aanvaardbare ver overschreden. Een vrije, sociaal rechtvaardige en ecologisch verantwoorde maatschappij zal hoe dan ook moeten breken met het vrije-markt kapitalisme. Dit is de enige weg om uit situatie van permanente en systematische crisis te kunnen geraken en de menswaardigheid te garanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om de extreem linkse mensen maar om de meerderheid van de bevolking ... het is op de moment niet de miljonairstaks die op de onderhandelingstafel ligt, maar vooral de verhoging van de roerende voorheffing, te lezen in het financiële tijdschrift Trends. De belasting op de interesten op uw spaargeld en op Belgische aandelen zou dan verhoogd worden tot 20 of 25%, terwijl de heffing momenteel nog 15% bedraagt. Dat soort maatregelen zal in de eerste plaats de kleine en middelgrote spaarder treffen, en niet de miljonairs die dankzij het bankgeheim hun geld in allerlei ingewikkelde financiële constructies onderbrengen en zo weten te ontsnappen aan die belasting... ![]() bron http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4761332493.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog eens een plan se.
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() 1 van hoog niveau. Laatst gewijzigd door Wisord : 3 juli 2010 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is gemakkelijk op iets te kafferen. Dan pakt het Blok het toch iets beter aan.
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die pakken het inderdaad beter aan. Toch voor hun eigen portemonnee.
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dat daar paal en perk aan wordt gesteld. Er is dringend nood aan een plafonnering van die lonen van topmanagers, die zich verrijken op kap van de arbeiders, aan wie ze een aalmoes betalen. De lonen van die arbeiders moeten aanzienlijk opgetrokken worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 3 juli 2010 om 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zodat de uitbuiters waar ze voor werken zich nog meer op hun kap kunnen verrijken? Nee. Hoog tijd voor een herverdeling.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zij vegeteren op de kap van de arbeiders Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juli 2010 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik? Ik ben immers geen topmanager met een surrealistisch loon...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wilt dat nu niet hebben?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies.
Die kunnen het zich dan ook permitteren. De meeste gewone mensen zijn al blij dat ze kunnen overleven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 3 juli 2010 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Eur. Commissievoorzitter