![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog erger is vrouwen verbieden uit naam van je overtuiging om te trouwen met wie ze willen, dus mogelijk iemand van andere origine en overtuiging. Vrije partnerkeuze is een mensenrecht, niemand zou dus enige beperking mogen opleggen,en al zeker niet als verplichting! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelt zelf "Evenmin kan ik me voorstellen dat een vrijzinnige goedvindt dat kinderen religieus worden opgevoed naar de letter van islam. Hoe kan je dan de mogelijkheid openlaten? Wat moet ik me dan voorstellen bij de opvoeding van die kinderen? Beide ouders hebben een andere levensovertuiging; die ze willen doorgeven. Je gaat die kinderen zot maken. Citaat:
Dat is wat jij hier iemand kost wat kost in het strot wil duwen alhoewel ze herhaaldelijk de eerste alinea onderschrijft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet net alsof ieder gemengd huwelijk totaal onmogelijk is! Ik ram niets door iemands strot, dat bepalen mensen zelf of leg ik op dat een moslima niet mag trouwen met wie geen moslim is? Das nieuw! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe niet alsof ieder gemengd huwelijk onmogelijk is; maar de overtuiging(en) mag toch niet te sterk zijn; als ze verschillend zijn. Je stelt zelf "Evenmin kan ik me voorstellen dat een vrijzinnige goedvindt dat kinderen religieus worden opgevoed naar de letter van islam." Stel je voor; de kinderen komen af "Mama; papa wil dat we meegaan naar de Moskee/Kerk; en ik wil niet. Waarom moet jij niet gaan en ik wel?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En uw vrouw heeft daar geen problemen mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Minister-President
|
![]() Neen. Ze aanvaard mij zoals ik ben en ik haar. Ik ga ervan uit dat ze uiteindelijk ooit door God geroepen zal worden om te geloven. Dat mijn kinderen mee zullen gaan naar de Kerk vind ik normaal. We hebben er al over gesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
|
![]() Citaat:
Ik raad een moslim inderdaad aan om het te zoeken bij zn eigen soort. Een moslima zal beter begrepen worden door een moslim en zal het kind dezelfde waarden en normen meegeven. Als de anders-gelovige een moslim(a) wilt huwen dan heb ik daar niets in te mengen. Ik stel slechts vast dat het moeilijker werkt zeker wanneer 1 van de partners praktiserende moslim is. Heb zulke mensen binnen mijn familie die gekozen hebben voor dergelijke huwelijken. Het gaat natuurlijk allemaal om wat de persoon in kwestie zelf belangrijk vindt. De ene wilt zn kinderen islamitisch opvoeden, de andere denkt daar totaal anders over,.. Ik laat mensen dat zelf bepalen. Ik bepaal alleen mijn eigen zaken en prioriteiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik nu, dat mijn kinderen koranlessen moeten volgen in de moskee dat zal de partner moeten accepteren. En dat zal alleen de moslim doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een relatie hebben met een ongelovige lijkt mij inderdaad gemakkelijker dan met een anders gelovige. ik had hierover nog nooit over nagedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() En dit is dus precies de reden dat ik nooit een serieuze relatie zou aangaan met een diepgelovig iemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
|
![]() Citaat:
Uw geloof delen met een ander maakt het inderdaad mooier en het spoort je aan om nog beter uw best te doen. Je hebt dan iemand aan uw zijde die u begrijpt en op dezelfde lijn zit. Een vrouw zal sneller geneigd zijn de religie van de man over te nemen, zeker wanneer ze waarneemt dat de religie een goede invloed heeft op de man of de kids. Uw vrouw is trouwens een 'zoekende' en geen ongelovige.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 00:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Dat zou inderdaad kunnen botsen (vaak zelfs) wat begrijpelijk is. Ieder heeft zn eigen waarden en normen die hij/zij belangrijk vindt en daar de voorkeur aan geeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
|
![]() Misschiens als zijn hart niet kapotvliegt komen er nog enkele nieuwe Moureaukaantjes bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() Is dat geen religie opdringen als ge uw kinderen doopt en naar de kerk meeneemt? Is datniet iets waar ze zelf bewust moeten voor kiezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een larie, als een niet-moslim man met een moslim vrouw wil trouwen moet die zich eerst zelf bekeren tot de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom schreef ik ook "Ik doe niet alsof ieder gemengd huwelijk onmogelijk is; maar de overtuiging(en) mag toch niet te sterk zijn; als ze verschillend zijn." Mocht je vrouw een overtuigd atheïst zijn; die niet wil dat de kinderen gedoopt worden en naar de Kerk gaan; is er wel een probleem. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juli 2010 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |