Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 15:35   #281
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus zijn zij niet geïntegreerd.
Ook nationaliteit afpakken, dan!
de autochtoon heeft maar 1 nationaliteit, de gevangenis is voldoende maar spijtig genoeg zit deze reeds vol met vreemde vogels

Citaat:
Waarom dan altijd klagen als Moslims bepaalde zaken gaan vragen (eisen)?
Op straat rondlopen met een hoofddoek is nergens verboden, waarom zou die vrouw dan als "niet-geïntegreerd" beschouwd moeten worden?
Ik ga zelfs verder gaan: het weigeren van contacten met niet-Moslims is ook niet verboden door de wet. Dus is dat geen probleem qua integratie.
de moslims mogen klagen zoveel ze willen in een democratie beslist de meerderheid
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 15:45   #282
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wacht hé, over wie ben je nu bezig?
moslim collega's

Citaat:
ik drink bijna nooit alcohol en heb dat nog nooit gedaan op een feestje op het werk.
dus bij een verjaardag,receptie,enz drink er niemand alcohol (policy van het bedrijf ofzo) en met collega's ga jij nooit eens op cafe en restaurant? moet je eens doen goed voor de teamspirit

Citaat:
bij de sportdag hier gaat maar een 40% mee.
ik ken genoeg mannen/vrouwen die zelfs geen hand willen geven, laat staan een kus, ze vinden dat onhygiënisch.
heb het over felicitaties zoals verjaardagen geboortes promoties
Citaat:
Begin hier op dit forum eens over sommige tv-programma's, sommigen gaan niet weten over wat je hebt.
zijn nu al die mensen volgens jou niet-geïntegreerd???
het nieuws volgen is toch niet te veel gevraagd (bedoel wel vrt of desnoods vtm en niet al jaziera)
Oud 3 augustus 2010, 15:53   #283
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een handdruk aan iemand opdringen kan even beledigend overkomen als een handdruk weigeren.
Neen. In onze westerse cultuur is het gebruikelijk en uiting van respect dat handruk wordt gegeven en ontvangen.

Wie dit niet doet is onbeleefd, negeert wat als gebruikelijk 'normaal' wordt beschouwd.

Tja, dat staat helaas nergens in een wet, en dus denkt u dat vanuit een of ander geloof geen handdruk moet geven of ontvangen in de openbare omgang met mensen. U wil als nieuwe cultuur gaan opleggen wat in onze cultuur gebruikelijk is.
Daar komen vodden van hé. Ik wil wel wat soepel zijn voor uw cultuur, maar IK zal dan wel bepalen hoe soepel ik wil zijn. Jij gaat niet bepalen hoe soepel IK moet zijn. Want JIJ bent hic en nunc vreemd aan mijn cultuur die hier al eeuwen op dit grondgebied zijn gangetje gaat. Als ik naar Arabie ga, dan ga IK niet bepalen hoe soepel de moslims met mij MOETEN zijn (en wie toch in arabie de westerse toerist wil uithangen, moet daar dan maar de gevolgen van slikken). Maar iemand met andere gebruiken en gewoonten moet hier in west-europa niet komen bepalen waar wij MOETEN rekening mee houden. WIJ bepalen waar WIJ rekening mee WILLEN houden.
Daarom kan u niet aan ons opleggen dat het plagen van een meisje met een minirokje verantwoord is binnen uw cultuur en ik dat dus ook moet aanvaarden. Doe dat in Arabie. Maar niet hier.

Laatst gewijzigd door Yoyo : 3 augustus 2010 om 15:56.
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 15:56   #284
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
moslim collega's

dus bij een verjaardag,receptie,enz drink er niemand alcohol (policy van het bedrijf ofzo) en met collega's ga jij nooit eens op cafe en restaurant? moet je eens doen goed voor de teamspirit
neen, ik drink geen alcohol met collega's uit principe, mag dat?

Citaat:
heb het over felicitaties zoals verjaardagen geboortes promoties
ken er zo die dat weigeren te doen, uit principe.

Citaat:
het nieuws volgen is toch niet te veel gevraagd (bedoel wel vrt of desnoods vtm en niet al jaziera)
wie volgt er nu nog het nieuws op vrt of vtm???? hoeveel op dit forum zouden de laatste maand op die zenders nog het nieuws gezien hebben? 10% max?
Oud 3 augustus 2010, 16:04   #285
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoyo Bekijk bericht
Neen. In onze westerse cultuur is het gebruikelijk en uiting van respect dat handruk wordt gegeven en ontvangen.

Wie dit niet doet is onbeleefd, negeert wat als gebruikelijk 'normaal' wordt beschouwd.

Tja, dat staat helaas nergens in een wet, en dus denkt u dat vanuit een of ander geloof geen handdruk moet geven of ontvangen in de openbare omgang met mensen. U wil als nieuwe cultuur gaan opleggen wat in onze cultuur gebruikelijk is.
Daar komen vodden van hé. Ik wil wel wat soepel zijn voor uw cultuur, maar IK zal dan wel bepalen hoe soepel ik wil zijn. Jij gaat niet bepalen hoe soepel IK moet zijn. Want JIJ bent hic en nunc vreemd aan mijn cultuur die hier al eeuwen op dit grondgebied zijn gangetje gaat. Als ik naar Arabie ga, dan ga IK niet bepalen hoe soepel de moslims met mij MOETEN zijn (en wie toch in arabie de westerse toerist wil uithangen, moet daar dan maar de gevolgen van slikken). Maar iemand met andere gebruiken en gewoonten moet hier in west-europa niet komen bepalen waar wij MOETEN rekening mee houden. WIJ bepalen waar WIJ rekening mee WILLEN houden.
Daarom kan u niet aan ons opleggen dat het plagen van een meisje met een minirokje verantwoord is binnen uw cultuur en ik dat dus ook moet aanvaarden. Doe dat in Arabie. Maar niet hier.
Wees niet bang, MIJ zal JIJ ook niks kunnen opdringen, hoor.

De enigste die dat kan, is mijnen baas (en hij kan er iets van ), maar ja, hij heeft de portefeuille in zijn hand, hé.
Oud 3 augustus 2010, 16:14   #286
Yoyo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wees niet bang, MIJ zal JIJ ook niks kunnen opdringen, hoor.
Helaas niet nee. Daarom is dit land ook naar de knoppen voor mij. Er zit niets anders op dan te verhuizen. Denk je dat ik hier ga blijven als het hier -via de democratie- een moslimstaat geworden is?
De koning maakt zich zorgen over vlamingen en walen. Sukkelaar. Wacht als de moslims hier alle lakens uitdelen.

Laatst gewijzigd door Yoyo : 3 augustus 2010 om 16:14.
Yoyo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:25   #287
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas niet nee.
En wat zou je mij dan willen opleggen? (ik ben écht nieuwsgierig )

Citaat:
Daarom is dit land ook naar de knoppen voor mij. Er zit niets anders op dan te verhuizen. Denk je dat ik hier ga blijven als het hier -via de democratie- een moslimstaat geworden is?
De koning maakt zich zorgen over vlamingen en walen. Sukkelaar. Wacht als de moslims hier alle lakens uitdelen.
Doei!
Oud 3 augustus 2010, 16:37   #288
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat is precies integratie?

Voor mij is dat enkel het antwoord op een simpele vraag:

Staan onze democratische, door mensen gemaakte wetten boven de wetten van jullie allah?

Geen wazig 'porpo-antwoord' als; 'indien die democratische wetten niet in strijd zijn met de wetten van allah dan ja blablabla...'

Gewoon : Ja of Nee!

Bovendien; als puntje bij paaltje komt sta je dan nog steeds onvoorwaardelijk en volmondig achter onze, door mensen gemaakte wetten, ga je er voor, zet je je er actief voor in ... of primeert de wet van allah?

Ja of Nee?

Voor de rest; iedereen die zich aan de wet houdt, de taal spreekt en op zijn/haar manier een beetje probeert een meerwaarde te zijn in onze maatschappij is geïntegreerd, je hoeft daarom geen varkenscoteletjes te eten, pintjes te drinken, naar de koers te kijken, bij tig verenigingen aangesloten te zijn, Tineke van Heulen e.d. te kennen, je hoeft zelfs geen Vlaamse 'cultuur' te kennen, je mag je eigen cultuur beleven zoveel jullie willen, draag altijd en overal een hoofddoek om je te onderscheiden, als er dan onderscheid gemaakt wordt ook niet verbaasd zijn dat er onderscheid gemaakt wordt en meteen de racisme-kaart trekken, doe vooral gewoon waar je je het best bij voelt,

máár; primeren onze wetten op die van allah?

Zoja, dan kunnen Txiki en Steve 'léven', hoeven ze zich geen zorgen te maken dat er ooit een dag komt dat ze 'liever zouden doodvallen' omdat ze plots niet meer al die dingen zouden kunnen/mogen doen die ze zo graag doen of willen doen!

Zonee, dan zijn jullie onaangepaste individuen die niet thuishoren in onze maatschappij, zelfs ongewenst en een gevaar betekenen voor diezelfde maatschappij waar onze voorouders gestreden hebben voor alle rechten en vrijheden waarvan we nu kunnen genieten en niet hoeven 'dood te vallen' omdat we niet naar muziek mogen luisteren dewelke we zelf graag willen horen, niet mogen dansen waar en wanneer we dat graag zouden willen e.d.m. ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 16:55   #289
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar ze weet nauwelijks wie Tineke van Heule is, hé of Trien van de Loteling Kent ze de kuskesdans? Eet ze wel eens Limburgse vlaai of stoofvlees of paling in 't groen? Weet ze waar de uitdrukking god jumenas vandaan komt? Vertel mij nu eens in 't kort wat er zo specifiek "Vlaams" is aan Suqar?
En als ik mij vergis en zij inderdaad een geboren en getogen Vlaamse is, waarom moet zij dan vragen wat de Vlaamse cultuur nu juist inhoudt?
van alles wat u opnoemt ken ik niets, en ik vraag me af hoeveel vlamingen dat wel doen, moet je vlaamse eten om geintegreerd te zijn, wat een onzin seg, de vraag naar vlaamse cultuur en wat dat is wordt door autochtonen vlamingen ook gesteld, en het antwoord is ; er bestaat geen vlaamse cultuur , die vies klinkende menu dat u opnoemt en een pervers klinkend danske wie wil dat nu als zijn cultuur beschouwen. Gecultiveerd zijn is net loskomen van boerenmanieren maar goed als dat de vlaamse cultuur voor u is... chapeau
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 17:03   #290
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wacht even..dus u ziet bekeringen als het brengen van islam als cultuur..en dan wordt dit automatisch cultureel erfgoed? Hoeveel bekeringen moeten er zijn voordat islam volgens u ons cultureel erfgoed zal worden?
En daarbij wordt de toekomst dus in Vlaanderen Islam? Niet met het zwaard maar door demografische overmacht?
En wat mogen wij ons voorstellen bij een op islam gebaseerd cultureel erfgoed? Heeft u enig idee hoe u eigenlijk doodleuk vertelt dat islam dus een religie van verovering is, bedoeld om culturen toe te eigenen en aan kolonisatie te doen via bekeringen en de baarmoeders van vrouwen, ook in West Europa? Was het niet Ghadaffi die deze uitspraak al deed?
En u noemt u zelf hoe ookal weer; gematigd? Omdat het niet met het zwaard gebeurd?
U heeft net het beste pleidooi gegeven voor het Vlaams belang! Dat kunnen ze vast zelf niet beter!
Hallo meneer de Winter, eindelijk een moslim voor uw partij!
er zijn al moslims die op vlaams belang stemmen, ik niet, ik heb nergens over baarmoeders gesproken, ja de toekomst in vlaanderen is islam maar niet door verovering wel door integratie
Ik noem mezelf niet gematigd hoor, ik ben fundamentele moslim u mag me noemen wat u wilt, ik ben als mens wel gematigd in die zin dat ik niet in extremisme geloof, geen nood aan heb en omdat de Koran dat ook voorschrijft. De islam is nu al cultureel erfgoed meer dan je denkt maar alleen is dat nog niet zichtbaar maar dat zal niet zolang meer duren wees gerust. En bekeren heb er net nog over gesproken gaat in crescendo; de islam verspreiden is een plicht van elke moslim eh, dwz informeren (zoals ik nu doe) mensen met vragen beantwoorden maar iemand dwingen ofzo dat mag niet.
Oud 3 augustus 2010, 17:03   #291
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse Cultuur

http://members.multimania.nl/vlaamssiteje/cultuur.htm
Oud 3 augustus 2010, 17:15   #292
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dit wordt echt mijn laatste post deze avond, maar het zou niet netjes zijn uw post onbeantwoord te laten nadat ik als het ware met andere mensen over u schreef.
1. Tineke van Heule : liedje inderdaad, geen ramp als u het niet kent, het is inderdaad niet meer van deze tijd. Trien uit het boek "De Loteling", zoals iemand hierboven opmerkt misschien niet de beste Vlaamse of Nederlandstalige literatuur, maar de figuur is toch zeer boeiend als een type vrouw die alles doet om haar geliefde te redden.
2. Ik eet ook geen paling, het was gewoon een voorbeeld van één van onze vele streekgerechten om aan te tonen dat onze eigen keuken ook een onderdeel is van onze cultuur, omdat we tegenwoordig meer vreemde gerechten zien dan de onze. Niet dat ik iets tegen buitenlandse gerechten heb maar mensen eten pizza, pita, couscous enzovoort en weten nauwelijks nog hoe lekker worst met peeënstomp is.
3. God jumenas komt van Semini, Semini was een oude vruchtbaarheidsgod wiens beeldje nog in de muur van het Steen te Antwerpen te zien is. Het beeld werd door de Spanjaarden beschadigd omdat Semini zijn "viriliteit" nogal demonstratief tentoonstelde. Het is dus een typisch Antwerpse uitdrukking, die overigens nog veel gebezigd wordt. Antwerpenaren noemen zich ook wel eens Semini's kinderen maar dat hoort men tegenwoordig niet gemakkelijk meer.
4. Stop met mijn naam te verkrachten, ik heet Marie niet Alice.
5. Hebt u nu eigenlijk mijn post 151 gelezen? Daarin probeerde ik het uit te leggen en ik ga dat hier niet meer herhalen.
Zal alice graag horen
Oud 3 augustus 2010, 17:19   #293
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hola, doe nu niet alsof dit is wat je uit de post van Marie begrepen hebt!
Ik in ieder geval niet, Marie gaf slechte voorbeelden maar bedoelde volgens mij betrokkenheid. Is Sugar een Vlaamse? Uiteraard, zover we weten heeft ze een Belgisch paspoort en woont ze in Vlaanderen, een Vlaminge dus.

Maar Marie heeft wel een punt, betekent dit dat Sugar ook betrokken is op deze samenleving? Nou ja, er is hoop want over de verlichting heeft ze al eens "iets" gehoord!Sugar is zelf anders ook duidelijk, ze is moslima en Vlaams maar die identiteit lijkt volkomen ondergeschikt aan het moslim zijn, dat wilde Marie denk ik zeggen en dat is totaal anders wat u er van maakt!
Hoe kun je dat weten? zonder het te vragen en zonder iemand te kennen,

als iemand werkt en dus belastingen betaalt neemt die deel aan de maatschappij, als iemand op een forum zoals dit actief is is die betrokken met de samenleving

Laatst gewijzigd door Moslim! : 3 augustus 2010 om 17:20.
Oud 3 augustus 2010, 17:24   #294
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als ik de moslimfanaten hier op het forum goed begrijp hebben wij geen cultuur, en dus betekent integratie ook niets.
Ik hoop dat de politiekers hier ook wat van kunnen opsteken. Zeker de linkse met hun integratie blabla.
idd als je de cultuur niet kan benoemen hoe kun de integratie dan benoemen, of als de cultuur niet bestaat kan de culturele integratie ook niet bestaan in die zin is een moslims dus evengoed vlaming als een courreur
Oud 3 augustus 2010, 17:44   #295
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Echt onoorstelbaar. Wij hebben geen cultuur en integratie betekent niets.

We zullen het anders proberen.
Wat staat er in het arabisch woordenboek als definitie van 'respect'?

Mag ik in jouw plaats antwoorden?
Respect voor vlaamse cultuur is niet van toepassing vermits die toch niet bestaat.
Tevreden zo?

En jij wil (eist) dat ik u met open armen ontvang op dit vlaamse grondgebied????
En belastingen betaal omuw cultuur hier te promoten??? (begçrijp mij niet verkeerd. Moslims in belgie die werken betalen ook belasttingen, maar ik betaal ook belanstingen waar een stuk naar al dat multiculturele gaat. Dat is er mij teveel aan als jullie het woord cultuur, integereren en respect niet kennen of misbruiken.)
er zijn vrij weinig migranten die arabisch spreken in belgie
Oud 3 augustus 2010, 17:56   #296
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Integratie houd voor mij in dat je in de samenleving leeft en niet erbuiten. Dat je participeert in de maatschappij en geen shaduwmaatschappij maakt voor je eigen nationaliteit/geloofsgemeenschap waar je nauwelijks/niet buiten gaat. Dat je de heersende normen, waarden en wetten naleeft,...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 18:15   #297
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Gewoon assimileren en anders het afbollen.
Al de rest is dikke zever.
Zelfs de extreem linkse Geert Van Istendael zegt dat: weg met de oude cultuur en opgaan in de nieuwe, dat is wat migranten moeten doen. Als je dat niet kan heb je toch geen toekomst. En terecht.

Laatst gewijzigd door Pericles : 3 augustus 2010 om 18:15.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 18:24   #298
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat is precies integratie?

Voor mij is dat enkel het antwoord op een simpele vraag:

Staan onze democratische, door mensen gemaakte wetten boven de wetten van jullie allah?

Geen wazig 'porpo-antwoord' als; 'indien die democratische wetten niet in strijd zijn met de wetten van allah dan ja blablabla...'

Gewoon : Ja of Nee!

Bovendien; als puntje bij paaltje komt sta je dan nog steeds onvoorwaardelijk en volmondig achter onze, door mensen gemaakte wetten, ga je er voor, zet je je er actief voor in ... of primeert de wet van allah?

Ja of Nee?

Voor de rest; iedereen die zich aan de wet houdt, de taal spreekt en op zijn/haar manier een beetje probeert een meerwaarde te zijn in onze maatschappij is geïntegreerd, je hoeft daarom geen varkenscoteletjes te eten, pintjes te drinken, naar de koers te kijken, bij tig verenigingen aangesloten te zijn, Tineke van Heulen e.d. te kennen, je hoeft zelfs geen Vlaamse 'cultuur' te kennen, je mag je eigen cultuur beleven zoveel jullie willen, draag altijd en overal een hoofddoek om je te onderscheiden, als er dan onderscheid gemaakt wordt ook niet verbaasd zijn dat er onderscheid gemaakt wordt en meteen de racisme-kaart trekken, doe vooral gewoon waar je je het best bij voelt,

máár; primeren onze wetten op die van allah?

Zoja, dan kunnen Txiki en Steve 'léven', hoeven ze zich geen zorgen te maken dat er ooit een dag komt dat ze 'liever zouden doodvallen' omdat ze plots niet meer al die dingen zouden kunnen/mogen doen die ze zo graag doen of willen doen!

Zonee, dan zijn jullie onaangepaste individuen die niet thuishoren in onze maatschappij, zelfs ongewenst en een gevaar betekenen voor diezelfde maatschappij waar onze voorouders gestreden hebben voor alle rechten en vrijheden waarvan we nu kunnen genieten en niet hoeven 'dood te vallen' omdat we niet naar muziek mogen luisteren dewelke we zelf graag willen horen, niet mogen dansen waar en wanneer we dat graag zouden willen e.d.m. ...
Wat primeert in mijn leven is de Koran, ik hou me aan de wetten van de staat (dat is verplicht in de islam) en ik vind niet dat ze strijdig zijn met de islam, ik vind juist dat het westen de islamitische principes zonder het te beseffen beter verdedigt dan de moslimlanden. Maar als daar verandering in komt dan kan de wet de boom in.
Oud 3 augustus 2010, 18:26   #299
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Wat primeert in mijn leven is de Koran, ik hou me aan de wetten van de staat (dat is verplicht in de islam) en ik vind niet dat ze strijdig zijn met de islam, ik vind juist dat het westen de islamitische principes zonder het te beseffen beter verdedigt dan de moslimlanden. Maar als daar verandering in komt dan kan de wet de boom in.
Dan gaat gij vroeg of laat tegenslag hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2010, 18:35   #300
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, ik drink geen alcohol met collega's uit principe, mag dat?
tuurlijk, zolang je anderen ook de keuze laat om alcohol te drinken
Citaat:
ken er zo die dat weigeren te doen, uit principe.
ik ken er uit geloofsoverwegingen... in beide gevallen is het HIER onbeleefd!

Citaat:
wie volgt er nu nog het nieuws op vrt of vtm???? hoeveel op dit forum zouden de laatste maand op die zenders nog het nieuws gezien hebben? 10% max?
de wereld is groter dan alleen dit forum, daarbij het gaat er om welk nieuws je volgt het nieuws in het land dat je woont of het nieuws van verwegistan...

Laatst gewijzigd door Dixie : 3 augustus 2010 om 18:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be