![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() moslim collega's
Citaat:
Citaat:
![]() het nieuws volgen is toch niet te veel gevraagd (bedoel wel vrt of desnoods vtm en niet al jaziera)
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wie dit niet doet is onbeleefd, negeert wat als gebruikelijk 'normaal' wordt beschouwd. Tja, dat staat helaas nergens in een wet, en dus denkt u dat vanuit een of ander geloof geen handdruk moet geven of ontvangen in de openbare omgang met mensen. U wil als nieuwe cultuur gaan opleggen wat in onze cultuur gebruikelijk is. Daar komen vodden van hé. Ik wil wel wat soepel zijn voor uw cultuur, maar IK zal dan wel bepalen hoe soepel ik wil zijn. Jij gaat niet bepalen hoe soepel IK moet zijn. Want JIJ bent hic en nunc vreemd aan mijn cultuur die hier al eeuwen op dit grondgebied zijn gangetje gaat. Als ik naar Arabie ga, dan ga IK niet bepalen hoe soepel de moslims met mij MOETEN zijn (en wie toch in arabie de westerse toerist wil uithangen, moet daar dan maar de gevolgen van slikken). Maar iemand met andere gebruiken en gewoonten moet hier in west-europa niet komen bepalen waar wij MOETEN rekening mee houden. WIJ bepalen waar WIJ rekening mee WILLEN houden. Daarom kan u niet aan ons opleggen dat het plagen van een meisje met een minirokje verantwoord is binnen uw cultuur en ik dat dus ook moet aanvaarden. Doe dat in Arabie. Maar niet hier. Laatst gewijzigd door Yoyo : 3 augustus 2010 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
wie volgt er nu nog het nieuws op vrt of vtm???? hoeveel op dit forum zouden de laatste maand op die zenders nog het nieuws gezien hebben? 10% max?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De enigste die dat kan, is mijnen baas (en hij kan er iets van ![]()
![]() |
![]() |
#286 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De koning maakt zich zorgen over vlamingen en walen. Sukkelaar. Wacht als de moslims hier alle lakens uitdelen. Laatst gewijzigd door Yoyo : 3 augustus 2010 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat zou je mij dan willen opleggen? (ik ben écht nieuwsgierig
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is precies integratie?
Voor mij is dat enkel het antwoord op een simpele vraag: Staan onze democratische, door mensen gemaakte wetten boven de wetten van jullie allah? Geen wazig 'porpo-antwoord' als; 'indien die democratische wetten niet in strijd zijn met de wetten van allah dan ja blablabla...' Gewoon : Ja of Nee! Bovendien; als puntje bij paaltje komt sta je dan nog steeds onvoorwaardelijk en volmondig achter onze, door mensen gemaakte wetten, ga je er voor, zet je je er actief voor in ... of primeert de wet van allah? Ja of Nee? Voor de rest; iedereen die zich aan de wet houdt, de taal spreekt en op zijn/haar manier een beetje probeert een meerwaarde te zijn in onze maatschappij is geïntegreerd, je hoeft daarom geen varkenscoteletjes te eten, pintjes te drinken, naar de koers te kijken, bij tig verenigingen aangesloten te zijn, Tineke van Heulen e.d. te kennen, je hoeft zelfs geen Vlaamse 'cultuur' te kennen, je mag je eigen cultuur beleven zoveel jullie willen, draag altijd en overal een hoofddoek om je te onderscheiden, als er dan onderscheid gemaakt wordt ook niet verbaasd zijn dat er onderscheid gemaakt wordt en meteen de racisme-kaart trekken, doe vooral gewoon waar je je het best bij voelt, máár; primeren onze wetten op die van allah? Zoja, dan kunnen Txiki en Steve 'léven', hoeven ze zich geen zorgen te maken dat er ooit een dag komt dat ze 'liever zouden doodvallen' omdat ze plots niet meer al die dingen zouden kunnen/mogen doen die ze zo graag doen of willen doen! Zonee, dan zijn jullie onaangepaste individuen die niet thuishoren in onze maatschappij, zelfs ongewenst en een gevaar betekenen voor diezelfde maatschappij waar onze voorouders gestreden hebben voor alle rechten en vrijheden waarvan we nu kunnen genieten en niet hoeven 'dood te vallen' omdat we niet naar muziek mogen luisteren dewelke we zelf graag willen horen, niet mogen dansen waar en wanneer we dat graag zouden willen e.d.m. ...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik noem mezelf niet gematigd hoor, ik ben fundamentele moslim u mag me noemen wat u wilt, ik ben als mens wel gematigd in die zin dat ik niet in extremisme geloof, geen nood aan heb en omdat de Koran dat ook voorschrijft. De islam is nu al cultureel erfgoed meer dan je denkt maar alleen is dat nog niet zichtbaar maar dat zal niet zolang meer duren wees gerust. En bekeren heb er net nog over gesproken gaat in crescendo; de islam verspreiden is een plicht van elke moslim eh, dwz informeren (zoals ik nu doe) mensen met vragen beantwoorden maar iemand dwingen ofzo dat mag niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#292 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als iemand werkt en dus belastingen betaalt neemt die deel aan de maatschappij, als iemand op een forum zoals dit actief is is die betrokken met de samenleving Laatst gewijzigd door Moslim! : 3 augustus 2010 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Parlementslid
|
![]() idd als je de cultuur niet kan benoemen hoe kun de integratie dan benoemen, of als de cultuur niet bestaat kan de culturele integratie ook niet bestaan in die zin is een moslims dus evengoed vlaming als een courreur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister-President
|
![]() Integratie houd voor mij in dat je in de samenleving leeft en niet erbuiten. Dat je participeert in de maatschappij en geen shaduwmaatschappij maakt voor je eigen nationaliteit/geloofsgemeenschap waar je nauwelijks/niet buiten gaat. Dat je de heersende normen, waarden en wetten naleeft,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon assimileren en anders het afbollen.
Al de rest is dikke zever. Zelfs de extreem linkse Geert Van Istendael zegt dat: weg met de oude cultuur en opgaan in de nieuwe, dat is wat migranten moeten doen. Als je dat niet kan heb je toch geen toekomst. En terecht. Laatst gewijzigd door Pericles : 3 augustus 2010 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken er uit geloofsoverwegingen... in beide gevallen is het HIER onbeleefd! de wereld is groter dan alleen dit forum, daarbij het gaat er om welk nieuws je volgt het nieuws in het land dat je woont of het nieuws van verwegistan...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 3 augustus 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |