Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 16:03   #281
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Natuurlijk weten wij dat.
Dat is geschiedenis.

Alleen spijtig dat de conflicten Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, Algerije, Saoudi-Arabië, Somalië, Jemen, Indonesie, China dat niet zijn, maar brandend actueel.
op china na (voor zover ik weet) heeft het westen daar een dikke vinger in de pap.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 16:05   #282
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Vertel me dan eens waarom Irak is platgegooid?

Nogal straf en schaamteloos moet ik zeggen: kolonialisme, massamoord, oorlog etc, en nu gaan we daar mee stoppen, we hebben de wereld ontwricht en nu kunnen we weer verder, spaanse schatkist zit vol peruaans goud, maar dat gaan ze nu niet teruggeven immers ze zijn tot consensus gekomen dat... Het koninklijk paleis, de serres, de kunstberg, het jubelpark etc zijn allemaal opgetrokken met bloedgeld (uit 'het belgische deel van afrikaa) maar ja we zijn tot de consensus gekomen dat ... (een paar jaar geleden is er verdomme een standbeeld opgericht voor Koning Leopold II). You wich er is niets veranderd het is gewoon in een ander jasje gestoken.
Irak is door de VS (kijk eens in de atlas, ligt niet in Europa) platgegooid om zijn eigen economische belangen te verdedigen.
De VS worden dan ook bestuurd door godsdienstige fanatici.

Met verwijten uit het verleden lossen we niets op.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 16:08   #283
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
op china na (voor zover ik weet) heeft het westen daar een dikke vinger in de pap.
Wat stellen de gematigde moslims voor?
Oud 25 augustus 2010, 16:20   #284
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Irak is door de VS (kijk eens in de atlas, ligt niet in Europa) platgegooid om zijn eigen economische belangen te verdedigen.

Nochtans begon de discussie met de opmerking over een veel verder verleden.
Oud 25 augustus 2010, 16:24   #285
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans begon de discussie met de opmerking over een veel verder verleden.
Ja, we zijn wat afgeweken.

Maar is het mogelijk om me te helpen met de vraag hoe gematigde moslims het probleem van geweld en extremisme in de moslimwereld willen aanpakken?
Oud 25 augustus 2010, 16:36   #286
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, we zijn wat afgeweken.

Maar is het mogelijk om me te helpen met de vraag hoe gematigde moslims het probleem van geweld en extremisme in de moslimwereld willen aanpakken?
Ten eerste ik ben geen gematigde moslim, ik ben een fundamentele moslim en gematigd als mens omdat ik niet in extremisme geloof en omdat de Koran extremisme verbiedt.

De oplossing voor extremisme is denk ik overal dezelfde, maar de situatie is niet overal dezelfde, dus ik kan daar geen antwoord op geven.

Extremisme ontstaat uit een bedreiging of een angst. Die angst moet verdwijnen en dat verdwijnt extremisme pas. Het is echter niet goed om de islam intrinsiek steeds als gewelddadig te stigmatiseren want dat werkt juist extremisme in de hand.
Oud 25 augustus 2010, 16:42   #287
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste ik ben geen gematigde moslim, ik ben een fundamentele moslim en gematigd als mens omdat ik niet in extremisme geloof en omdat de Koran extremisme verbiedt.

De oplossing voor extremisme is denk ik overal dezelfde, maar de situatie is niet overal dezelfde, dus ik kan daar geen antwoord op geven.

Extremisme ontstaat uit een bedreiging of een angst. Die angst moet verdwijnen en dat verdwijnt extremisme pas. Het is echter niet goed om de islam intrinsiek steeds als gewelddadig te stigmatiseren want dat werkt juist extremisme in de hand.
Die bedreiging en angst, wat is dat dan juist?
Is dat Westerse aanwezigheid an sich? economische belangen? Westerse cultuur?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 augustus 2010 om 16:43.
Oud 25 augustus 2010, 16:44   #288
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

De VS worden bestuurd door ultraliberale fanatici die met de bijbel dwepen om de simpele 'gelovigen' aan zich te binden...religie verhindert een normale geestelijke perceptie van de dingen..
Het 'westen' de schuld geven is even lomp, Frankrijk werd (ei zo na) geboycot door US patriotten omdat ze zich tegen de oorlog hadden verzet..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2010 om 16:47.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 16:49   #289
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste ik ben geen gematigde moslim, ik ben een fundamentele moslim en gematigd als mens
en u bent naar hier gekomen om ons te bekeren ???

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 20:20   #290
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Succes aan jullie allen
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 20:39   #291
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die bedreiging en angst, wat is dat dan juist?
Is dat Westerse aanwezigheid an sich? economische belangen? Westerse cultuur?
weet ik ook niet, ik ken geen extremisten ik zeg alleen dat dit aangetoond is geworden en dat bij elke vorm van fundamentalisme (ik gebruik liever extremisme) er een gevoel van bedreiging aan de basis ligt. De reden voor die angst zal in verschillende gevallen van extremisme ongetwijfeld ver uit elkaar liggen en van totaal virtueel tot reeel.
Oud 25 augustus 2010, 20:40   #292
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en u bent naar hier gekomen om ons te bekeren ???
?
Oud 25 augustus 2010, 20:45   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
weet ik ook niet, ik ken geen extremisten ik zeg alleen dat dit aangetoond is geworden en dat bij elke vorm van fundamentalisme (ik gebruik liever extremisme) er een gevoel van bedreiging aan de basis ligt. De reden voor die angst zal in verschillende gevallen van extremisme ongetwijfeld ver uit elkaar liggen en van totaal virtueel tot reeel.
Aangezien je de motieven van extremisme niet kent, mogen we er vanuit gaan dat jij het hier prima naar je zin hebt?

Of heb je anderzijds begrip voor zij die angst en bedreiging ervaren?
Oud 25 augustus 2010, 21:24   #294
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Aangezien je de motieven van extremisme niet kent, mogen we er vanuit gaan dat jij het hier prima naar je zin hebt?

Of heb je anderzijds begrip voor zij die angst en bedreiging ervaren?
Het kan altijd beter maar ik ben niet subversief ofzo neen. Trouwens een moslim mag niet klagen of een slachtofferrol spelen, altijd al hamdoulileh (Godzijdank) wat de situatie ook is dat is het engagement voor Allah van een moslim. Moslims die hier geboren zijn en moeilijk doen over zo'n aardse zaken zijn ronduit verwende westerlingen en zouden beter eens het lijden van de eerste moslims bestuderen. Ik ben dus de laatste om afwijkend gedrag goed te keuren.

Dus ook al was ik doodongelukkig en om een of andere reden angstig dat is geen geldige uitvlucht voor extremisme. Je kan beter bidden dat Allah je opneemt en je leven hier beeindigd (zo'n iemand ken ik) als je heel ongelukkig bent dan de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen. Een moslim mag nooit afstappen van de matigheid of een slechte burger zijn. Extremisme is dus altijd een beperkende manier van islamitisch zijn. Maar ik versta denk ik wel sommige beweegredenen van extremisme en daarom weet ik dat het niets met de inhoud van de Koran te maken heeft of met het leven van de profeet (saw).
Het zijn in het westen meestal mensen die niet opgewassen zijn tegen de hoge competitie in combinatie met gebrek aan aandacht (zich nobody voelen) en gevoel geen gelijke kansen te hebben. Dus mensen die totaal blokkeren omdat er toch geen uitzicht is (lijkt) wentelen die zich in hun slachtofferrol. Dus de angst een nobody te zijn (hetzelfde eigenlijk als waarom sommige jongeren skinhead worden). Zoiets denk ik eh ik ben geen ervaringsdeskundige. Natuurlijk heb je ook gewoon rotzakken die graag terreur willen zaaien; zoals in engeland, dat zijn dan in extreme gevallen dan ronselaars van terroristen die paradoxaal genoeg zelf nooit staan te 'springen' om het door hun beloofde paradijs te betreden. Maar het is moeilijk om te antwoorden want extremisme is kan veel vormen aannemen ook binnen islamitisch extremisme.
Oud 25 augustus 2010, 21:28   #295
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ook al was ik doodongelukkig en om een of andere reden angstig dat is geen geldige uitvlucht voor extremisme. Je kan beter bidden dat Allah je opneemt en je leven hier beeindigd (zo'n iemand ken ik) als je heel ongelukkig bent dan de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen. Een moslim mag nooit afstappen van de matigheid of een slechte burger zijn. Extremisme is dus altijd een beperkende manier van islamitisch zijn. Maar ik versta denk ik wel sommige beweegredenen van extremisme en daarom weet ik dat het niets met de inhoud van de Koran te maken heeft of met het leven van de profeet (saw).
.
En dan laat de basterd je leven ter zijner ziekelijk plezier ende genot
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 21:30   #296
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe intelligent kan je zijn als je een BOEK nodig hebt om te weten dat extremisme ziekelijk is.

Maw , had dat er niet ingestaan ....
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 21:31   #297
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hoe intelligent kan je zijn als je een BOEK nodig hebt om te weten dat extremisme ziekelijk is.

Maw , had dat er niet ingestaan ....
ja dude jij hebt het niet voor islam dat heb je wel duidelijk gemaakt, we zijn oliedom en hebben daarom meer leiding nodig dan jouw, goed nu?
Oud 25 augustus 2010, 21:34   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan altijd beter maar ik ben niet subversief ofzo neen. Trouwens een moslim mag niet klagen of een slachtofferrol spelen, altijd al hamdoulileh (Godzijdank) wat de situatie ook is dat is het engagement voor Allah van een moslim. Moslims die hier geboren zijn en moeilijk doen over zo'n aardse zaken zijn ronduit verwende westerlingen en zouden beter eens het lijden van de eerste moslims bestuderen. Ik ben dus de laatste om afwijkend gedrag goed te keuren.

Het zijn in het westen meestal mensen die niet opgewassen zijn tegen de hoge competitie in combinatie met gebrek aan aandacht (zich nobody voelen) en gevoel geen gelijke kansen te hebben. Dus mensen die totaal blokkeren omdat er toch geen uitzicht is (lijkt) wentelen die zich in hun slachtofferrol. Dus de angst een nobody te zijn (hetzelfde eigenlijk als waarom sommige jongeren skinhead worden). Zoiets denk ik eh ik ben geen ervaringsdeskundige. Natuurlijk heb je ook gewoon rotzakken die graag terreur willen zaaien; zoals in engeland, dat zijn dan in extreme gevallen dan ronselaars van terroristen die paradoxaal genoeg zelf nooit staan te 'springen' om het door hun beloofde paradijs te betreden. Maar het is moeilijk om te antwoorden want extremisme is kan veel vormen aannemen ook binnen islamitisch extremisme.
Waaraan denk je concreet wanneer je zegt dat het beter kan?
Oud 25 augustus 2010, 21:41   #299
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
En dan laat de basterd je leven ter zijner ziekelijk plezier ende genot
ken jij een leven dat niet gepaard gaat met leed? Neen bestaat niet, je kan je daartegen verzetten maar we zeggen Allahou akbar, God is groot, dat betekent dat we altijd kleiner zijn en we kunnen ons daar niet tegen verzetten buiten ten koste van onszelf. Als je echt allergisch bent voor alles wat God is vervang dan het woordje God door Natuur (met een N) dan begrijp je mss beter wat ik bedoel. De Natuur de schuld geven dat je leed kent heeft geen zin. Dat ik daar dingen bij haal die jij liever niet gelooft is voor mij geen probleem.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 25 augustus 2010 om 21:45.
Oud 25 augustus 2010, 21:44   #300
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waaraan denk je concreet wanneer je zegt dat het beter kan?
Dat ik me altijd moet verantwoorden dat ik geen ontploffingsgevaar ben. En dat ik geen islamist ben en dat soort zaken. In een klein gesprekje tasten de mensen altijd af en verwachten ze verantwoording, dat is irritant want dan lijkt het alsof je persoonlijkheid niet meetelt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be