![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Parlementslid
|
![]() op china na (voor zover ik weet) heeft het westen daar een dikke vinger in de pap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS worden dan ook bestuurd door godsdienstige fanatici. Met verwijten uit het verleden lossen we niets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Parlementslid
|
![]() Nochtans begon de discussie met de opmerking over een veel verder verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De oplossing voor extremisme is denk ik overal dezelfde, maar de situatie is niet overal dezelfde, dus ik kan daar geen antwoord op geven. Extremisme ontstaat uit een bedreiging of een angst. Die angst moet verdwijnen en dat verdwijnt extremisme pas. Het is echter niet goed om de islam intrinsiek steeds als gewelddadig te stigmatiseren want dat werkt juist extremisme in de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat Westerse aanwezigheid an sich? economische belangen? Westerse cultuur? Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 augustus 2010 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het 'westen' de schuld geven is even lomp, Frankrijk werd (ei zo na) geboycot door US patriotten omdat ze zich tegen de oorlog hadden verzet.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2010 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en u bent naar hier gekomen om ons te bekeren ???
![]() |
#290 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Succes aan jullie allen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Parlementslid
|
![]() weet ik ook niet, ik ken geen extremisten ik zeg alleen dat dit aangetoond is geworden en dat bij elke vorm van fundamentalisme (ik gebruik liever extremisme) er een gevoel van bedreiging aan de basis ligt. De reden voor die angst zal in verschillende gevallen van extremisme ongetwijfeld ver uit elkaar liggen en van totaal virtueel tot reeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of heb je anderzijds begrip voor zij die angst en bedreiging ervaren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus ook al was ik doodongelukkig en om een of andere reden angstig dat is geen geldige uitvlucht voor extremisme. Je kan beter bidden dat Allah je opneemt en je leven hier beeindigd (zo'n iemand ken ik) als je heel ongelukkig bent dan de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen. Een moslim mag nooit afstappen van de matigheid of een slechte burger zijn. Extremisme is dus altijd een beperkende manier van islamitisch zijn. Maar ik versta denk ik wel sommige beweegredenen van extremisme en daarom weet ik dat het niets met de inhoud van de Koran te maken heeft of met het leven van de profeet (saw). Het zijn in het westen meestal mensen die niet opgewassen zijn tegen de hoge competitie in combinatie met gebrek aan aandacht (zich nobody voelen) en gevoel geen gelijke kansen te hebben. Dus mensen die totaal blokkeren omdat er toch geen uitzicht is (lijkt) wentelen die zich in hun slachtofferrol. Dus de angst een nobody te zijn (hetzelfde eigenlijk als waarom sommige jongeren skinhead worden). Zoiets denk ik eh ik ben geen ervaringsdeskundige. Natuurlijk heb je ook gewoon rotzakken die graag terreur willen zaaien; zoals in engeland, dat zijn dan in extreme gevallen dan ronselaars van terroristen die paradoxaal genoeg zelf nooit staan te 'springen' om het door hun beloofde paradijs te betreden. Maar het is moeilijk om te antwoorden want extremisme is kan veel vormen aannemen ook binnen islamitisch extremisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw , had dat er niet ingestaan .... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Parlementslid
|
![]() ja dude jij hebt het niet voor islam dat heb je wel duidelijk gemaakt, we zijn oliedom en hebben daarom meer leiding nodig dan jouw, goed nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Parlementslid
|
![]() ken jij een leven dat niet gepaard gaat met leed? Neen bestaat niet, je kan je daartegen verzetten maar we zeggen Allahou akbar, God is groot, dat betekent dat we altijd kleiner zijn en we kunnen ons daar niet tegen verzetten buiten ten koste van onszelf. Als je echt allergisch bent voor alles wat God is vervang dan het woordje God door Natuur (met een N) dan begrijp je mss beter wat ik bedoel. De Natuur de schuld geven dat je leed kent heeft geen zin. Dat ik daar dingen bij haal die jij liever niet gelooft is voor mij geen probleem.
Laatst gewijzigd door Moslim! : 25 augustus 2010 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Parlementslid
|
![]() Dat ik me altijd moet verantwoorden dat ik geen ontploffingsgevaar ben. En dat ik geen islamist ben en dat soort zaken. In een klein gesprekje tasten de mensen altijd af en verwachten ze verantwoording, dat is irritant want dan lijkt het alsof je persoonlijkheid niet meetelt
|
![]() |
![]() |