![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 40,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit alleen al illustreert hoe groot het probleem wel niet moet zijn... en hoe fanatiek de geloofsbelijding is binnen deze gemeenschap. Laatst gewijzigd door Ephialtes : 9 september 2010 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar blijven de linkiewinkies om dit aan te klagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nu kom je er zelf openlijk voor uit. Laatst gewijzigd door Sunny : 9 september 2010 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je haalt aan dat een hoofddoek niet zou mogen omdat "je draagt geen uiterlijke tekenen van je opvattingen om duidelijk te laten zien dat jij anders bent," Iemand die dread-locks draagt toont ook dat hij/zij anders is, een andere opvatting heeft. Mag dat nu?, je "anders" kleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet als het schoolreglement het verbiedt. Mijn dochter mag haar Plopmuts niets opzetten in de klas, zelf al geeft ze daar een religieuse betekenis aan. Dreadlocks zijn geen kledij, maar een kapselstijl. Een krome vergelijking dus. Laatst gewijzigd door Sunny : 9 september 2010 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo'n T-shirt is niet een zuiver politiek statement, hé. Het neigt ook naar provocatie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Nope..valt VOLLEDIG binnen de wet van vrije meningsuiting..trouwens een hoofddoek dragen kan ook worden beschouwd als een niet zuiver religieus statement maar als provocatie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Sommige vrouwen dragen dit uit traditie, anderen omdat ze moeten, omdat ze verplicht worden door familie, hun omgeving; nog anderen uit religieuze overtuiging, nog anderen om te tonen "ik ben Moslima", sommigen als reactie omdat het steeds meer verboden wordt "Als het niet mag draag ik zeker een hoofddoek".
Misschien zijn er nog redenen. vraag het die vrouwen zelf eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onlangs was er in Frankrijk een betoging van studenten om men hen wilde voorschrijven om "deftiger gekleed" naar school te komen. O.a. de rokken zouden te kort zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je te trots om toe te geven dat ik gelijk heb, dat je de toer van valse beschuldigingen en leugens opgaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of antwoord je hier gewoon naast de kwestie : Je haalt aan dat een hoofddoek niet zou mogen omdat "je draagt geen uiterlijke tekenen van je opvattingen om duidelijk te laten zien dat jij anders bent," |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel is 1) dat het niet ongebruikelijk is dat scholen regels stellen ivm kleding 2) dat dit in het verleden nooit zo'n punt van discussie is geweest, in die mate dat er manifestaties werden gehouden, actieverenigingen werden voor opgericht, procedures werden ingespannen en een belangrijk onderdeel van politiek debat werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ephialtes : 9 september 2010 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De "politiek" heeft dus wel de intentie gehad dit strafbaar te stellen, en dat is ook even zo geweest... Laatst gewijzigd door Ephialtes : 9 september 2010 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Ik hoop dat je dit niet ziet als woordspelletje) Om te tonen "ik ben Moslima" kan je vergelijken met een Christen die een kruisje draagt, of iemand die dread-locks draagt. Die wil gewoon tonen wie hij/zij is. Zou je in mij het vervolg deftig willen quoten, en je commentaar niet meer tussen mijn commentaar schrijven? Als je niet goed weet hoe je quotes moet onderbreken; kan je cijfers toevoegen; en met die cijfers in je eigen commentaar duidelijk maken op wat je precies antwoordt; dat is stukken duidelijker en praktischer voor anderen om op jou post te reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nazi's mogen toch hun kentekens dragen. |
|
![]() |
![]() |