Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 20:54   #281
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
SP.A, N-VA en CD&V verwerpen het alleszins al in daden.
Ja? Hoedat?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 juni 2011, 21:59   #282
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Door de Scheldepolder te willen vernietigen.
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2011, 23:26   #283
freelancer
Banneling

Standaard

In feite houdt Klein Links niet van Doel maar van... Boel...
freelancer is offline  
Oud 23 juni 2011, 04:09   #284
EddyBal

Standaard

Citaat:
Door de Scheldepolder te willen vernietigen.
Een beetje landbouwgrond dat wordt TERUGGEGEVEN aan de natuur... Je moet weten wat je wil he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 juni 2011, 10:20   #285
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurcompensatie is een hoop onzin, dat heb ik al beargumenteerd maar daar ga jij uiteraard niet op in. Trouwens in Doel wil men gaan graven om een dok te bouwen - en dat terwijl er daar niet ver vandaan al een zo goed als ongebruikt dok ligt.
Pelgrim is offline  
Oud 23 juni 2011, 11:03   #286
EddyBal

Standaard

Citaat:
Natuurcompensatie is een hoop onzin, dat heb ik al beargumenteerd maar daar ga jij uiteraard niet op in. Trouwens in Doel wil men gaan graven om een dok te bouwen - en dat terwijl er daar niet ver vandaan al een zo goed als ongebruikt dok ligt.
Jij neemt voor vast aan wat nog lang niet beslist is. Zo kan je natuurlijk altijd zagen. En natuurcompensatie is géén Vlaamse onzin...
EddyBal is offline  
Oud 23 juni 2011, 13:05   #287
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gaat wel degelijk om een dok dat daar gebouwd moet worden.
Maar daar gaat deze draad niet over.
Pelgrim is offline  
Oud 23 juni 2011, 13:43   #288
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Wie zou zo'n breed-linkse groene Vlaamsgezinde organisatie zien zitten?
Ik
HomoErgaster is offline  
Oud 23 juni 2011, 13:54   #289
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Over de datum waren we het al eens geworden:

21 juli, bij wijze van one finger salute aan het Belgo-complex, en omdat de meeste mensen dan toch congé hebben.

Wat de plaats van bijeenkomst betreft: ik heb hier in Brussel - of eerder, in de buurt waar ik woon - al wat gezocht, maar tot nu toe niks bruikbaar gevonden.

Doel is voor mij niet gemakkelijk te bereiken, maar dat kan mij niet echt zo héél véél schelen.

Ik vind het 'symbolisch' wel een geschikte plaats (al is Brussel dat evenzeer, natuurlijk).
Ik vrees dat ik de 21 in het buitenland zit, kzal eens moeten kijken. Waar maakt mij niet uit.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 23 juni 2011, 16:02   #290
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ideetjes voor de naam:

Vlaams Alternatief (VA)

Vlaams Ecologisch en Sociaal Alternatief (VESA of VE&SA)

Is maar los uit de pols ze
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 24 juni 2011, 17:55   #291
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Buiten de oprichting van een volksspaarbank zou men tevens voorstellen moeten doen om een "alternatieve monetaire koers" te varen. Een eigen munt, parallel aan de Euro, voor binnenlands betalingsverkeer. Rentevrij en uitgegeven door de staat. Een idee?
korvo is offline  
Oud 24 juni 2011, 17:59   #292
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Buiten de oprichting van een volksspaarbank zou men tevens voorstellen moeten doen om een "alternatieve monetaire koers" te varen. Een eigen munt, parallel aan de Euro, voor binnenlands betalingsverkeer. Rentevrij en uitgegeven door de staat. Een idee?
ik heb zelf al meermaals iets soortgelijk voorgesteld
Pelgrim is offline  
Oud 24 juni 2011, 22:07   #293
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Bedoelt u, dat iemand die minder uitgeeft dan hij/zij verdient en spaart geen rente krijgt op zijn/haar spaarboek? En iemand die meer uitgeeft dan hij/zij verdient en leent om welke reden dan ook hierop geen interest moet betalen?
fcal is offline  
Oud 25 juni 2011, 01:32   #294
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Bedoelt u, dat iemand die minder uitgeeft dan hij/zij verdient en spaart geen rente krijgt op zijn/haar spaarboek? En iemand die meer uitgeeft dan hij/zij verdient en leent om welke reden dan ook hierop geen interest moet betalen?
Nee, bedoeld wordt dat de staat het geld zelf uitgeeft in plaats van het te lenen bij een centrale bank zoals vandaag.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 07:33   #295
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een vraagje:

moet de voor 21 juli geplande eerste bijeenkomst van geïnteresseerden absoluut ergens in een zaaltje van een café of zo plaatsvinden?

Wat mij betreft mag het ook in de Kruidtuin of op een open plek in het Zoniënwoud.

Zelf geef ik - vanwege de 'symboliek' - nog steeds de voorkeur aan Doel als vergaderplaats.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 juni 2011, 07:47   #296
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, bedoeld wordt dat de staat het geld zelf uitgeeft in plaats van het te lenen bij een centrale bank zoals vandaag.
En gaat de overheid dan de prijzen van goederen en diensten bepalen in die munt, of gaat men dat aan de markt over laten?
Hollander is offline  
Oud 25 juni 2011, 07:52   #297
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Congolese toestanden (zoals in Mobutu's tijd) dan? Waarbij men geld drukt dat men nodig heeft? en wat met de devaluatie dan? Of zie ik dat verkeerd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 juni 2011, 09:42   #298
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En gaat de overheid dan de prijzen van goederen en diensten bepalen in die munt, of gaat men dat aan de markt over laten?
ik vind toch dat de overheid op z'n minst invloed moet hebben en soms zelfs gewoon de prijs moet bepalen op levensnoodzakelijke goederen en diensten, zoals voedsel, energie, huisvestiging, ziektezorg, openbaar vervoer, onderwijs, ...

dat de rest, luxe dus, door de markt bepaald wordt, geen enkel probleem mee.
Oud 25 juni 2011, 09:51   #299
EddyBal

Standaard

Citaat:
Zelf geld drukken zonder tegenwaarde leidt tot devaluatie. Dat is een lesje dat je zou moeten geleerd hebben van oa de Duitsers, waar ooit een brood een miljoen mark kostte. Ook vandaag zijn er enkele landen die niks kunnen kopen in het buitenland met hun geld omdat het waardeloos is.

Kom eens terug met commentaar als je enig begrip hebt opgedaan van financiële systemen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 10:07   #300
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vind toch dat de overheid op z'n minst invloed moet hebben en soms zelfs gewoon de prijs moet bepalen op levensnoodzakelijke goederen en diensten, zoals voedsel, energie, huisvestiging, ziektezorg, openbaar vervoer, onderwijs, ...

dat de rest, luxe dus, door de markt bepaald wordt, geen enkel probleem mee.
Ja daar ben ik het wel deels mee eens. Maar in Nederland is dat ook al zo. Hoewel we natuurlijk een kapitalistisch model kennen, is het niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Verenigde Staten.
De overheid moet echter wel steeds goed nadenken welke diensten (het gaat eigenlijk steeds over diensten) deze 'bescherming' moeten genieten, aangezien er ook nadelen aan overheidsbemoeienis kleven.

Voor wat betreft openbaar vervoer, ziekenzorg en onderwijs ben ik het daar mee eens. Voor telecom, energie al veel minder.

Laatst gewijzigd door Hollander : 25 juni 2011 om 10:08.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be