Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 08:23   #281
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Balk, splinter ...oog...buurman...
Je ontkent toch niet dat je je Eigen Nest bevuilt ? Dat je in de soep spuwt ? Ook jij bent in België opgegroeid, en hebt van de welvaart van dat land genoten, en doet dat waarschijnlijk nog steeds, net zoals jouw ouders, en voorouders voor jou... Of leef je uit solidariteit met de armsten der armen in een hutje van karton en plastiek, op een braakliggend terrein, niet ver van het stort, waar je je dagelijks voedsel bijéén zoekt ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 08:30   #282
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Spijtig voor jouw vader, moet zeker verschrikkelijk zijn voor de naaste familie, maar je bedreigingen mag je achterwege laten. Je word ook verzocht van je persoonlijke problemen niet te gebruiken om in een discussie gelijk te proberen krijgen, of iemand in verlegenheid te proberen brengen. Dat is helemaal niet netjes ...
Wie een zieke 'knettergek' noemt, verliest het recht anderen te wijzen op wat netjes is en wat niet. Het was overigens geen bedreiging, tenzij je effectief van plan zou zijn om hem in mijn gezicht te beledigen maar dat kan niet meer aangezien hij dood is.

Citaat:
Wat Nietzsche betreft, hij was gek op het einde van zijn leven.
Neen, hij was ziek, dement namelijk (of door tertiare sifilis). Dat is iets heel anders dan gek.

Citaat:
Vraag is dus welk tijdstip van zijn leven jij aan jezelf wil linken. Zijn hoogtijd, wanneer hij zijn bekendste boeken schreef, of het einde, toen hij gestoord was ?
Ik link me niet aan een periode in zijn leven, wel aan zijn werken. En hij heeft na zijn herseninfarcten geen boeken meer geschreven, alleen nog brieven. Die zijn compleet irrelevant en onbelangrijk. Ik ben geïnteresseerd in zijn filosofie en ik deel voor een stuk zijn visie op de ontwikkeling van de mens van dier tot Übermensch. En ik deel zijn droefnis en ontgoocheling over de mate en de manier waarop de mens zich met idiote futuliteiten bezig houdt en blind is voor de evolutie die hijzelf heeft doorgemaakt en nog steeds doormaakt.
Ik deel met Nietzsche de historische visie, het overzicht op heel die ontwikkeling en ik ben er met hem van overtuigd dat we nauwelijks aan het begin staan van onze ontwikkeling. Dat perspectief wilde ik aanbrengen, om te illustreren dat mijn horizon bepaald niet beperkt is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 09:41   #283
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wie een zieke 'knettergek' noemt, verliest het recht anderen te wijzen op wat netjes is en wat niet. Het was overigens geen bedreiging, tenzij je effectief van plan zou zijn om hem in mijn gezicht te beledigen maar dat kan niet meer aangezien hij dood is.

Neen, hij was ziek, dement namelijk (of door tertiare sifilis). Dat is iets heel anders dan gek.

Ik link me niet aan een periode in zijn leven, wel aan zijn werken. En hij heeft na zijn herseninfarcten geen boeken meer geschreven, alleen nog brieven. Die zijn compleet irrelevant en onbelangrijk. Ik ben geïnteresseerd in zijn filosofie en ik deel voor een stuk zijn visie op de ontwikkeling van de mens van dier tot Übermensch. En ik deel zijn droefnis en ontgoocheling over de mate en de manier waarop de mens zich met idiote futuliteiten bezig houdt en blind is voor de evolutie die hijzelf heeft doorgemaakt en nog steeds doormaakt.
Ik deel met Nietzsche de historische visie, het overzicht op heel die ontwikkeling en ik ben er met hem van overtuigd dat we nauwelijks aan het begin staan van onze ontwikkeling. Dat perspectief wilde ik aanbrengen, om te illustreren dat mijn horizon bepaald niet beperkt is.
Laat de doden rusten.
Wat jou betreft : je vind dus dat als iemand niet netjes doet ( volgens jouw eigen maatstaven ), je het recht hebt om ook hetzelfde te doen ? Oog om oog, tand om tand ? Dus zou je eigenlijk pro-doodstraf moeten zijn voor moordenaars ?
Aangaande Nietzsche : gek of dement, je moet niet zo mierenneuken, en je weet best wat ik wou zeggen.
Oud 7 oktober 2010, 09:49   #284
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand verkrachten en daarna vermoorden bvb, d�*t is pas mensonterend. de dader daarvoor straffen niet. Snap je ? Slimmekke...
Als die injectie's onmogelijk zijn bij onderandere zo van die junkie's zonder bruikbare aders, moeten die maar op een andere manier gif toegediend krijgen. Eerst enkele kalmeerpillen en daarna een beetje cyaankali in een glas soda en klaar is kees.

Kaliumcyanide
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
Kaliumcyanide
Structuurformule en molecuulmodel

Structuurformule van kaliumcyanide

Een dodelijke dosis kaliumcyanide
Algemeen
Molecuulformule KCN
IUPAC-naam kaliumcyanide
Andere namen cyaankali
Molmassa 65,12 g/mol
SMILES [C-]#N.[K+]
CAS-nummer 151-50-8
EG-nummer 205-792-3
PubChem 9032
Beschrijving goed oplosbaar uiterst giftig poeder
Vergelijkbaar met blauwzuur, natriumcyanide
Waarschuwingen en veiligheidsmaatregelen
[1]
T+
Uiterst toxisch N
Milieugevaarlijk

Risico (R) en veiligheid (S) R-zinnen: R26/27/28-R32-R50/53[1]
S-zinnen: S1-S7-S28-S29-S45-S60-S61[1]
EG-Index-nummer 006-007-00-5
VN-nummer 1680
ADR-klasse Gevarenklasse 6.1
MAC-waarde 5 mg/m3[1]
LD50 (ratten) 10 (oraal) mg/kg
Fysische eigenschappen
Aggregatietoestand vast
Dichtheid 1,553[1] g/cm³
Smeltpunt 634,5[1] °C
Kookpunt 1625[1] °C
Oplosbaarheid in water 716[1] g/l
Thermodynamische eigenschappen
ΔfHos -131,5 kJ/mol
Sos 127,8 J/mol·K
Waar mogelijk zijn SI-eenheden gebruikt. Tenzij anders vermeld zijn standaardomstandigheden gebruikt (298,15 K of 25 °C, 1 bar)
Portaal Scheikunde

kaliumcyanide of cyaankali (KCN) is het kaliumzout van blauwzuur (HCN). Blauwzuur komt vrij wanneer kaliumcyanide in aanraking komt met een zuur. Daarom wordt kaliumcyanide-afval altijd opgeslagen bij de basen. Het is een sterk en snelwerkend vergif dat inwerkt op de celademhaling. HCN is extreem dodelijk doordat het de celademhaling verstoort door binding met cytochroomoxidase (complex IV van de oxidatieve fosforylatie).

De giftigheid wordt veroorzaakt door de CN<sup--groep. Vanwege de snelle werking wordt het regelmatig toegepast bij zelfmoord en moord. Om deze reden is het in de meeste landen slechts onder strikte voorwaarden en vergunningen verkrijgbaar. Cyaniden zijn echter in de chemische industrie wel regelmatig benodigde grondstoffen en reagentia. De dodelijke dosis voor een mens is minder dan een gram. Het vergif werkt zeer snel (enkele minuten).
Zoals alle kaliumzouten is ook kaliumcyanide goed oplosbaar in water. Eventueel in het water aanwezig koolzuurgas maakt hieruit makkelijk het nog giftiger blauwzuurgas vrij:

2 KCN + H2O + CO2 → K2CO3 + 2 HCN
Het maakt mij niet uit. Zelfs de grootste moordenaars verdienen geen doodstraf. Je maakt jezelf niet beter dan dan die moordenaars. Je verlaagt je (in mijn ogen toch) met de doodstraf tot hetzelfde niveau van die moordenaars, en het hoort echt niet thuis in de 21ste eeuw.
Oud 7 oktober 2010, 09:51   #285
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je vind dus dat als iemand niet netjes doet ( volgens jouw eigen maatstaven ), je het recht hebt om ook hetzelfde te doen ? Oog om oog, tand om tand ?
Nice try... Maar neen, ik probeerde duidelijk te maken dat zieke mensen omschrijven als knettergek je duur te staan zou kunnen komen indien je dat zou doen in de omgeving die met zieke mensen worden geconfronteerd.
In het concrete geval van mijn vader, doet het al helemaal niet terzake aangezien de man gelukkig dood is.

Citaat:
Dus zou je eigenlijk pro-doodstraf moeten zijn voor moordenaars ?
Ik ben eigenlijk tegen straffen. Ik vind het een primitieve vorm van controle en gerdgascorrectie. Ik heb het ten opzichte van mijn eigen kinderen bijzonder zelden gebruikt en hoewel ik zes jaar met moeilijke Marrokaanse jongeren heb gewerkt in Brussel, heb ik ook daar nauwelijks gestraft.

Ik beloon ongewenst gedrag niet en dat lijkt me veel efficiënter. Ik denk dat de samenleving ook die richting zou moeten uitgaan waarbij ongewenst of onaanvaardbaar gedrag niet wordt gestraft door hen 23u op 24 in een klein hokje op te sluiten (tenzij de samenleving en die mensen permanent tegen zichzelf zouden beschermd moeten worden, maar dat zijn grote uitzonderingen).
De doodstraf is al helemaal geen straf, het is een wraakoefening en heeft met gerechtigheid niets te maken.

Citaat:
Aangaande Nietzsche : gek of dement, je moet niet zo mierenneuken, en je weet best wat ik wou zeggen.
Je getuigde van onwetendheid aangezien Nietzsche geen boeken meer schreef sinds zijn ziekte. Het was dus een non-issue. Dat wou ik even duiden.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 oktober 2010 om 09:56.
Oud 7 oktober 2010, 22:18   #286
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Nice try... Maar neen, ik probeerde duidelijk te maken dat zieke mensen omschrijven als knettergek je duur te staan zou kunnen komen indien je dat zou doen in de omgeving die met zieke mensen worden geconfronteerd.
In het concrete geval van mijn vader, doet het al helemaal niet terzake aangezien de man gelukkig dood is.

Ik ben eigenlijk tegen straffen. Ik vind het een primitieve vorm van controle en gerdgascorrectie. Ik heb het ten opzichte van mijn eigen kinderen bijzonder zelden gebruikt en hoewel ik zes jaar met moeilijke Marrokaanse jongeren heb gewerkt in Brussel, heb ik ook daar nauwelijks gestraft.

Ik beloon ongewenst gedrag niet en dat lijkt me veel efficiënter. Ik denk dat de samenleving ook die richting zou moeten uitgaan waarbij ongewenst of onaanvaardbaar gedrag niet wordt gestraft door hen 23u op 24 in een klein hokje op te sluiten (tenzij de samenleving en die mensen permanent tegen zichzelf zouden beschermd moeten worden, maar dat zijn grote uitzonderingen).
De doodstraf is al helemaal geen straf, het is een wraakoefening en heeft met gerechtigheid niets te maken.

Je getuigde van onwetendheid aangezien Nietzsche geen boeken meer schreef sinds zijn ziekte. Het was dus een non-issue. Dat wou ik even duiden.
Allemaal goed en wel, maar niet straffen...?
Stel je voor dat je thuiskomt, en iedereen is daar vermoord, moeder de vrouw, de kinderen, je ouders, en de hond en de kat, allemaal dood en onthoofd door bloeddorstige inbrekers...De dag erna worden ze gepakt. De politie, die naar jou luistert, want je bent de nieuwe meester van België geworden, vergenoegt zich met de naam van de daders op te schrijven, en laat hen lopen. Zij worden, in overeenstemming met jouw wetten, niet gestraft, en niet beloond, dat volstaat. Wraak heeft immers niets met gerechtigheid te maken...
Oud 7 oktober 2010, 22:21   #287
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het maakt mij niet uit. Zelfs de grootste moordenaars verdienen geen doodstraf. Je maakt jezelf niet beter dan dan die moordenaars. Je verlaagt je (in mijn ogen toch) met de doodstraf tot hetzelfde niveau van die moordenaars, en het hoort echt niet thuis in de 21ste eeuw.
En ik vind van wel. Wat nu ?
Ik vind dat je jezelf niet slechter maakt door zware misdadigers te straffen met de dood, en dat je je daarmee niet verlaagt tot hun niveau. Integendeel, je verricht een menslievende actie door grote moordenaars naar de andere wereld te helpen.
Oud 7 oktober 2010, 22:34   #288
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ontkent toch niet dat je je Eigen Nest bevuilt ? Dat je in de soep spuwt ? Ook jij bent in België opgegroeid, en hebt van de welvaart van dat land genoten, en doet dat waarschijnlijk nog steeds, net zoals jouw ouders, en voorouders voor jou... Of leef je uit solidariteit met de armsten der armen in een hutje van karton en plastiek, op een braakliggend terrein, niet ver van het stort, waar je je dagelijks voedsel bijéén zoekt ?
Ja, ik ben hier opgegroeid. Ik draag bij tot die welvaart. Mijn ouders en voorouders zijn overleden. Ze droegen ook bij.
En moet ik daarom wat hier misloopt zomaar goedkeuren zonder kritiek?
En moet ik daarom wat hier misliep zomaar goedkeuren zonder kritiek?
En moet ik daarom wat misdaan werd in de kolonie zomaar goedkeuren zonder kritiek?
Sterker nog, moet ik daarom doodstraf in de VS goedkeuren?

Vreemde redenering hou je er op na. Wat vuil is in dat nest, erg vuil zelfs, werd niet door mij bevuild.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 oktober 2010 om 22:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 22:46   #289
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben hier opgegroeid. Ik draag bij tot die welvaart. Mijn ouders en voorouders zijn overleden. Ze droegen ook bij.
En moet ik daarom wat misdaan werd in de kolonie zomaar goedkeuren zonder kritiek?

Vreemde redenering hou je er op na. Wat vuil is in dat nest, erg vuil zelfs, werd niet door mij bevuild.
Me dunkt dat je erg hard je best doet om 'wat misloopt goed te keuren zonder kritiek'!
Je ontkent zelfs in alle toonaarden dát er wat misloopt!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 22:48   #290
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Me dunkt dat je erg hard je best doet om 'wat misloopt goed te keuren zonder kritiek'!
Je ontkent zelfs in alle toonaarden dát er wat misloopt!
maak daarover ruzie met dendinges!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2010, 22:48   #291
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik vind van wel. Wat nu ?
Niks, hij zijn mening, jij de jouwe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 00:24   #292
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het maakt mij niet uit. Zelfs de grootste moordenaars verdienen geen doodstraf.
Waarom niet?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 00:52   #293
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je jezelf niet slechter maakt door zware misdadigers te straffen met de dood.
Dat is helemaal geen straf. Het is wraak.

Oud 8 oktober 2010, 05:20   #294
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat de doodstraf voor een deel ook uit wraak bestaat, is dat erg ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 14:14   #295
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat bij jou- en een heleboel anderen van dat slag - opmerkelijk is, is eerst dat je voortdurend kritiek geeft, maar enkel op Eigen Volk. Over Nog Erger Volk echter, nooit een slecht woord...
En middelen om het beter te doen, daar heb je het ook nooit over. Normaal, je weet helemaal niet hoe men het beter zou kunnen doen. Daar is het je dan ook niet om te doen. Zagen en mekkeren is de boodschap, en het groot plezier.
Oud 8 oktober 2010, 14:15   #296
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niks, hij zijn mening, jij de jouwe.
Juist.
Oud 8 oktober 2010, 14:17   #297
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou voor mij wel degelijk een straf zijn moesten ze mij terechtstellen. Jij niet ? Leef je niet graag ? Denk je dat sadistische moordenaars en verkrachters niet graag leven ?
Oud 8 oktober 2010, 14:19   #298
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het feit dat de doodstraf voor een deel ook uit wraak bestaat, is dat erg ?
Ik vind dat OK.
Oud 10 oktober 2010, 13:10   #299
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozel antwoord, zoals wij gewoon zijn van jou. 0/10.
En opnieuw bewijs je dat je niet beter kan dan persoonlijke aanvallen en antisemitisme ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:00   #300
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En opnieuw bewijs je dat je niet beter kan dan persoonlijke aanvallen en antisemitisme ...
Hoor wie spreekt !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Je begrijpt het niet, en jij moet niet meer sterven: je bent nooit in leven geweest
.
Heb je verder nog iets te zeggen dat met de topic te maken heeft, of is het je enkel om mij te doen ? Want als je iets op je lever hebt, laat je dan maar eens gaan hoor...Ik beloof dat ik niet op de driehoek zal duwen, als dat je moed kan geven

Laatst gewijzigd door den dinges : 10 oktober 2010 om 16:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be