Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 16:59   #281
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ter Bekijk bericht
Iemand vertelde me dat er geen referendums meer gehouden mogen worden na dat over de koningskwestie. Dit zou bij wet vastgelegd zijn.

Weet er iemand of dit klopt ?

Ter
Deze link is interessant hiervoor:

http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=845
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 17:18   #282
Ter
Vreemdeling

Ter's schermafbeelding

Standaard

Bedankt hiervoor, Txiki !

Heel interessant overigens.

Ter
Ter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:04   #283
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nog niets gedaan al senator en meteen wil ze al een half miljoen euro belastingsgeld innen op haar persoonlijke rekening. Sterk meid, sterk.
Deze had ik in mijn mailbox

Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:57   #284
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat heel die off topic reutemeteut hier komt doen weet ik niet, want dat is voor zowat iedereen zo, maar goed... Het verheerlijken van zichzelf moet waarschijnlijk je woorden wat meer kracht bijzetten...

Uw opinie laat me koud, zeker als u zich probeert als gematigd voor te doen maar het dus duidelijk niet bent.

Was dit geen persoonlijke aanval, meneer de Übermensch?

Het aftreden van Geybels is helemaal niet ondemocratisch. Jij doet hier alsof die 42.000 mensen nu opeens zonder vertegenwoordiger zitten in de Senaat, maar je vergeet een aantal dingskes:

1) Aangezien er 4 miljoen Vlaamse stemmen zijn en 25 Vlaamse rechtstreeks verkozen senaatszetels, is het logisch dat je met je zetel 160.000 kiezers vertegenwoordigd. Geybels heeft er 42.000, 4 keer zo weinig dus. Geybels is maar verkozen omdat ze lid was van de N-VA en die partij zoveel stemmen had.

2) Je doet alsof men 1 en slechts 1 stem kan uitbrengen per kiezer. De waarheid is dat sommige kiezers 1 voorkeurstem geven, anderen een lijststem (die tellen we even niet mee) en bij anderen zijn er verschillende voorkeurstemmen per biljet. Heb jij er een idee van hoeveel unieke voorkeurstemmen mevrouw Geybels had? Want je zit te mekkeren dat al die arme menskes van hun vertegenwoordiger beroofd zijn, maar wie weet hebben die allemaal ook een voorkeurstem aan Bart De Wever of Helga Stevens gegeven. En die zitten nog altijd in de Senaat.

3) Je hebt medelijden met Geybels' haar 42.000 kiezers, maar je vergeet dat er mensen zijn die méér stemmen hadden en niet verkozen waren. Daar hoor ik u niet over klagen. Of misschien enkel pro forma...

4) Geybels heeft ZELF haar ontslag ondertekend. Het is geen "impeachmentprocedure" die in gang is gestoken. Dat madame Geybels haar bedenkt om de lieve centen, dat mag intussen wel duidelijk zijn uit de krantenartikels.

Dus al die zever van "ondemocratische toestanden", iemand die een beetje weet hoe de zaken er hier aan toegaan, weet dat dit spijkers op laag water zoeken is, een stok zoeken om een hond te slaan. Je profileert je graag als de grote uitzondering, maar je bent geen haar beter dan de rest van ons.
Dan gaat ge eens na lang gezaag on topic en dan geeft onze superdebatter, die eerder geeft om het vrije debat wars van alle vooroordelen niet thuis...
Oud 4 oktober 2010, 21:40   #285
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aangezien er 4 miljoen Vlaamse stemmen zijn en 25 Vlaamse rechtstreeks verkozen senaatszetels, is het logisch dat je met je zetel 160.000 kiezers vertegenwoordigd. Geybels heeft er 42.000, 4 keer zo weinig dus. Geybels is maar verkozen omdat ze lid was van de N-VA en die partij zoveel stemmen had.
Dat moet ons aan het denken zetten of we de zetels wel op een juiste manier verdelen. Dat heeft echter niets met de zaak te maken. We hebben een wet die zegt aan welke omstandigheden voldaan moet zijn om een zetel te bekomen en Geybels voldoet aan de omstandigheden, dus heeft ze recht op een zetel en bijkomende vergoeding.

Citaat:
Je doet alsof men 1 en slechts 1 stem kan uitbrengen per kiezer. De waarheid is dat sommige kiezers 1 voorkeurstem geven, anderen een lijststem (die tellen we even niet mee) en bij anderen zijn er verschillende voorkeurstemmen per biljet. Heb jij er een idee van hoeveel unieke voorkeurstemmen mevrouw Geybels had? Want je zit te mekkeren dat al die arme menskes van hun vertegenwoordiger beroofd zijn, maar wie weet hebben die allemaal ook een voorkeurstem aan Bart De Wever of Helga Stevens gegeven. En die zitten nog altijd in de Senaat.
Wat we wel kunnen zeggen, is dat zij de 6e meeste voorkeurstemmen had van de N-VA-leden. N-VA heeft 14 zetels in de Senaat. Zelfs van de verkozen N-VA leden in de N-VA stond ze qua voorkeurstemmen dus wel goed. Die omstandigheden, voorkeurstemmen geven aan meerdere personen e.d., gelden voor de mensen met minder stemmen dan haar evengoed.

Als iemand meerdere vertegenwoordigers heeft, dan geldt ook evengoed dat hij/zij van een deel van zijn/haar vertegenwoordiging beroofd wordt wanneer één vertegenwoordiger niet meer mag zetelen.

Citaat:
Je hebt medelijden met Geybels' haar 42.000 kiezers, maar je vergeet dat er mensen zijn die méér stemmen hadden en niet verkozen waren. Daar hoor ik u niet over klagen. Of misschien enkel pro forma...
Ik klaag dingen als de zetelverdeling binnen een partij en binnen verschillende kieskringen, redenen waarom de ene meer stemmen nodig heeft dan de andere voor een zetel, regelmatig aan. Op dit forum kan je daar veel berichten van me over vinden. Wat je hier zegt, is dus niet waar.

Citaat:
Geybels heeft ZELF haar ontslag ondertekend. Het is geen "impeachmentprocedure" die in gang is gestoken. Dat madame Geybels haar bedenkt om de lieve centen, dat mag intussen wel duidelijk zijn uit de krantenartikels.
Als je wilt dat politici niet in de politiek gaan voor het geld, dan moeten de inkomens van politici verlaagd worden. Wat verkeerd is, is de ene geldwolf te weigeren en de andere veel te laten blijven verdienen.

Ze heeft zelf haar ontslag ondertekend, oké, dat is een verzachtende omstandigheid voor de wantoestanden. Dat neemt niet weg dat ze haar stemmen nog altijd heeft. Volgens de meest recente verkiezingen dient zij nog altijd een deel van het volk te vertegenwoordigen.

Citaat:
Dan gaat ge eens na lang gezaag on topic en dan geeft onze superdebatter, die eerder geeft om het vrije debat wars van alle vooroordelen niet thuis...
Je moet geduld hebben, he, jongen. Ik heb nog andere mensen, ook naast dit forum, die ik graag mijn tijd en zorg geef. Als het even duurt vooraleer je een antwoord krijgt of als je helemaal geen antwoord meer van me krijgt, dan moet je dat niet persoonlijk opvatten. In dit geval was ik wel sowieso van plan om nog te reageren. Vanaf de moment dat er geen nieuwe argumenten meer gegeven worden, ga ik wel stoppen met de discussie en me bezighouden met andere discussies, mensen of hobby's, omdat er in een leven niet onbeperkt veel tijd zit. Tot die tijd ga ik je hier nog af en toe vergezellen, maar ik vrees dat het niet meer lang zal duren.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 21:50   #286
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Wat mij opvalt: de enigen die nog publiekelijk Kim Geybels verdedigen (welja, dit forum inclusief) zijn haar politieke tegenstanders: OVLD, henri, Robinus, system, ...

Verborgen agenda van politieke tegenstanders?
Je zou dat ook anders kunnen zeggen: "Bondgenoten van de N-VA onthouden zich van kritiek op de praktijken die de partij uitvoert.".

Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar je moet daar niet te veel achter zoeken. Wanneer dit binnen een andere partij gebeurt, dan zou ik evengoed de daad van die partij aanklagen en zoals ik nu ook uitdrukkelijk gezegd heb niet enkel de daden van de partij, maar ook die van zowat de gehele Belgische politiek die dit zo maar laat gebeuren.

In mijn oorspronkelijke bericht viel ik niet uitdrukkelijk de N-VA aan, de Belgische politiek in het algemeen vermeldde ik erbij, maar anderen pikken er dat woordje wel net uit om mij van allerlei zaken te beschuldigen. Ik kan er toch ook niet aan doen dat het in de N-VA is dat dit gebeurt, he?

Laatst gewijzigd door Robinus V : 4 oktober 2010 om 21:51.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 21:58   #287
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat moet ons aan het denken zetten of we de zetels wel op een juiste manier verdelen. Dat heeft echter niets met de zaak te maken. We hebben een wet die zegt aan welke omstandigheden voldaan moet zijn om een zetel te bekomen en Geybels voldoet aan de omstandigheden, dus heeft ze recht op een zetel en bijkomende vergoeding.
Geybels heeft zelf haar ontslag ondertekend hoor.
Oud 4 oktober 2010, 22:00   #288
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag eens van alle supporters van Kim Geybels één, maar dan ook maar één bericht willen zien vóór de zaak begonnen is waar ze haar een goede politica vinden...

Ik wacht...
Oud 4 oktober 2010, 22:02   #289
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
yep ...bye bye baby
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 22:56   #290
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
onder druk vd partijtop. (ontslagbrief lag al ingevuld klaar toen ze in de Senaat arriveerde)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 23:06   #291
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
onder druk vd partijtop. (ontslagbrief lag al ingevuld klaar toen ze in de Senaat arriveerde)
zegt wie, een onafhankelijke bron, aub.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 23:41   #292
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
zegt wie, een onafhankelijke bron, aub.
Ik geloof haar, geloof jij de partij maar, als je die bron onafhankelijker vindt

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 oktober 2010 om 23:42.
Oud 4 oktober 2010, 23:49   #293
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Binnenkort bordjes voor de Nederlandse coffeeshops : " Toegang verboden aan Niet-Nederlanders "...
Ik vind dit ethnische discriminatie . Is dat niet verboden in Europa ?
Wat kon je anders verwachten van Wilders?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 00:28   #294
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof haar, geloof jij de partij maar, als je die bron onafhankelijker vindt
Waarom geloof je haar laatste versie dat ze onder druk is gezet en niet haar eerste versie dat ze niet onder druk is gezet? Wat maakt - behalve je politieke voorkeur om NVA in een slecht daglicht te stellen - de ene versie aannemelijker dan de andere?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 00:46   #295
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom geloof je haar laatste versie dat ze onder druk is gezet en niet haar eerste versie dat ze niet onder druk is gezet? Wat maakt - behalve je politieke voorkeur om NVA in een slecht daglicht te stellen - de ene versie aannemelijker dan de andere?
Ik kan mij best voorstellen dat een politiek groentje, in eerste instantie onder de indruk is, als ze na 20 uren vliegreis overdonderd wordt door loebassen als Pieters en De Wever om haar ontslag te tekenen, onder bedreiging van anders haar medische carrière te kraken, als ze weigert.
En ik wil hier niemand in een slecht daglicht plaatsen, ik geloof alleen haar versie, zoals jij de versie vd partijtop gelooft.

Citaat:
Oud 5 oktober 2010, 00:51   #296
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij best voorstellen dat een politiek groentje, in eerste instantie onder de indruk is, als ze na 20 uren vliegreis overdonderd wordt door loebassen als Pieters en De Wever om haar ontslag te tekenen, onder bedreiging van anders haar medische carrière te kraken, als ze weigert.
En ik wil hier niemand in een slecht daglicht plaatsen, ik geloof alleen haar versie, zoals jij de versie vd partijtop gelooft.
Er was ook een griffier aanwezig. En ze deed haar verklaringen dat ze niet onder druk was gezet 1 �* 2 dagen na het tekenen van het ontslag, niet 1 seconde nadat ze weggegaan was van die 'loebassen'.

Ofte, waarom is haar eerste versie ongeloofwaardiger dan haar laatste versie, behalve het feit dat het NVA in diskrediet brengt en jij dat wel leuk vindt?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 00:58   #297
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er was ook een griffier aanwezig. En ze deed haar verklaringen dat ze niet onder druk was gezet 1 �* 2 dagen na het tekenen van het ontslag, niet 1 seconde nadat ze weggegaan was van die 'loebassen'.

Ofte, waarom is haar eerste versie ongeloofwaardiger dan haar laatste versie, behalve het feit dat het NVA in diskrediet brengt en jij dat wel leuk vindt?
Leuk ?? Dat kan mij geen bal schelen. Wat mij wel stoort is hoe die twee kopstukken een "kleintje" denken te mogen afdreigen. Maar zot van glorie van de verkiezingsuitslag, denken die natuurlijk dat ze zich alles kunnen permiteren.
Van die griffier geloof ik geen fluit, het zou haar anders wel afgeraden zijn om klacht neer te leggen.

Citaat:
Oud 5 oktober 2010, 01:02   #298
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk ?? Dat kan mij geen bal schelen. Wat mij wel stoort is hoe die twee kopstukken een "kleintje" denken te mogen afdreigen. Maar zot van glorie van de verkiezingsuitslag, denken die natuurlijk dat ze zich alles kunnen permiteren.
Van die griffier geloof ik geen fluit, het zou haar anders wel afgeraden zijn om klacht neer te leggen.
met die euhm euhm euhm euhm advocaat????
voor elke overtuiging of mening van een zaak vindt men een advocaat.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 oktober 2010 om 01:02.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 07:42   #299
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze het zelf ondertekend heeft, is een vaststaand feit.
Dat er druk gezet geweest is niet, dat moet nog bewezen worden.
Dat Geybels door de schadeclaim vooral zichzelf vertegenwoordigd en niet haar 42.000 kiezers moge ook duidelijk zijn.
Oud 5 oktober 2010, 07:43   #300
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vermoeden van onschuld tot de feiten bewezen zijn misschien? Iets waar jij in de draad over de parachutemoord wél op hamert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be