Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 11:53   #281
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn kringen vragen we elkander niet naar hun sexsleven.
Er zijn daar ook geen ongewenste zwangerschappen in terug te vinden.
Als je er niet over praat, hoe weet je dan dat het zoveel voorkomt?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 11:55   #282
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Joost en klein piereke weten niet dat je nooit moet trouwen zonder huwelijkscontact? Straf. Ik heb dat op school geleerd.

EDIT: en er bestaan wel degelijk wetten tegen "stoute vrouwen", je kind in een parking droppen bijv. is strafbaar.
Idd en daarom erger ik me er aan dat sommigen de verdediging van dat mens op zich nemen en haar liever een beloningske geven omdat ze "op de sukkel is" dan haar eens serieus aan te pakken.
Oud 10 oktober 2010, 11:56   #283
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd en daarom erger ik me er aan dat sommigen de verdediging van dat mens op zich nemen en haar liever een beloningske geven omdat ze "op de sukkel is" dan haar eens serieus aan te pakken.
Dan zijn we het daar al over eens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 11:58   #284
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je er niet over praat, hoe weet je dan dat het zoveel voorkomt?
Rare vraag.
Oud 10 oktober 2010, 11:59   #285
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij vind het ok dat vrouwen mij nu afzetten,en wat moet ik doen,ze gaan afslagen?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 12:00   #286
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
t' is het enige waar het hier over gaat feitelijk.
De rest sleuren de anderen er ongevraagd altijd tussen.
Oud 10 oktober 2010, 12:03   #287
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
In het geniept naar abortusklinieken kruipen beste Steve
Heb je daar schrik van?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 12:07   #288
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je daar schrik van?
En moordhuis,ja daar heb ik angst van idd
Oud 10 oktober 2010, 15:52   #289
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wetten van 1800 hé,joost en klein piereke hebben dat nooit gelezen,toch dient men zich er aan te houden
Raar dat er nooit wetten zijn uitgevaardigd tegen stoute vrouwen hé
Nooit wetten tegen vrouwen? Kom zeg, bent u achterlijk! Zegt het woord vrouwendiscriminatie u iets?
In 1830 was het Burgerlijk Wetboek, gebaseerd op de Code Napoleon, zonder meer discriminerend voor vrouwen. Vrouwen waren volledig onderworpen aan de man. Op algemeen stemrecht voor vrouwen in België moesten we wachten tot 1948.
De plaats van de gehuwde vrouw was thuis. Haar taken KKK : kerk, keuken, kinderen.
Voor alle financiële zaken was zij volkomen afhankelijk van de man.
Meisjes kregen vroeger zelden de kans om naar school te gaan. Tot het einde van de negentiende eeuw waren universiteiten mannelijke bolwerken.
Vrouwen die werkten werden uitgebuit en onderbetaald. Ik heb zelf nog meegemaakt dat ik minder loon kreeg dan mijn mannelijke collega’s al deed ik net hetzelfde werk. En dat is maar een goede 30 jaar geleden. En dit is niet uit mijn duim gezogen, want op gevaar af ontslagen te worden heb ik mijn werkgever met de situatie geconfronteerd.
Mannen waren vroeger niet verantwoordelijk voor hun buitenechtelijke kinderen (en volgens wat ik in deze thread lees, zijn er nog steeds mannen die die verantwoordelijkheid niet de hunne vinden).
Vroeger werd het kindergeld aan de vader uitbetaald, het was een klassieker dat de meeste mannen zat thuiskwamen op de dag dat ze dat betaald kregen, zelden zag de vrouw iets van die centen, net om dat misbruik tegen te gaan werd op een gegeven moment beslist het kindergeld rechtstreeks aan de vrouw uit te betalen, pas vanaf die tijd kwam het kindergeld ten goede van de kinderen – in plaats van cafébazen te verrijken. Dat is dan waarschijnlijk één van die wetten waaraan u hier denkt.
Als de feministische beweging er niet geweest was, hadden wij vrouwen nu nog altijd thuis gezeten of hadden we onderbetaald de slechtste fabrieksbaantjes en dienstmeidenwerkjes gedaan.
Maar nog steeds is er discriminatie en nog steeds denken sommige mannen dat vrouwen minderwaardig zijn.
Waarom zouden er anders vluchthuizen voor vrouwen bestaan?
Oud 10 oktober 2010, 15:56   #290
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nogal veel voorkomt.
Er is ook een morning after pil voor wie ze vergeten was.

Dus vrouwen die zwanger geraken de dag van vandaag doen dat zeer doelbewust.
Steek het dus niet op de mannen.
Als u de vrouwen zo slecht vertrouwt, waarom hebt u dan seks met ze zonder zelf voorzorgsmaatregelen te nemen? Bent u niet slimmer?
Er bestaat een condoom, ik zal het in 't Vlaams zeggen, misschien kent u het woord condoom niet. Er bestaat een Engelse kapoot, trek die over uw l.. voor de geslachtsgemeenschap en dan krijgt u geen ongewenste kinderen en de vrouw waarmee u gemeenschap hebt, zit niet met de miserie achteraf.
Oud 10 oktober 2010, 16:00   #291
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al ooit een kind gekregen? Al ooit een bevalling doorstaan? Enig idee wat het moet zijn om helemaal alleen te zijn tijdens de bevalling.
Heilige Mambo zal wel zeggen wat de vrouwen moeten doen, hij zou nooit een stap verkeerd zetten.
Wel beste Mambo, in de Bijbel staat een waar woord :
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Denk daar eens over na.
Oud 10 oktober 2010, 16:24   #292
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nooit wetten tegen vrouwen? Kom zeg, bent u achterlijk! Zegt het woord vrouwendiscriminatie u iets?
In 1830 was het Burgerlijk Wetboek, gebaseerd op de Code Napoleon, zonder meer discriminerend voor vrouwen. Vrouwen waren volledig onderworpen aan de man. Op algemeen stemrecht voor vrouwen in België moesten we wachten tot 1948.
De plaats van de gehuwde vrouw was thuis. Haar taken KKK : kerk, keuken, kinderen.
Meisjes kregen vroeger zelden de kans om naar school te gaan. Tot het einde van de negentiende eeuw waren universiteiten mannelijke bolwerken.
Vrouwen die werkten werden uitgebuit en onderbetaald. Ik heb zelf nog meegemaakt dat ik minder loon kreeg dan mijn mannelijke collega’s al deed ik net hetzelfde werk. En dat is maar een goede 30 jaar geleden. En dit is niet uit mijn duim gezogen, want op gevaar af ontslagen te worden heb ik mijn werkgever met de situatie geconfronteerd.
Mannen waren vroeger niet verantwoordelijk voor hun buitenechtelijke kinderen (en volgens wat ik in deze thread lees, zijn er nog steeds mannen die die verantwoordelijkheid niet de hunne vinden).
Vroeger werd het kindergeld aan de vader uitbetaald, het was een klassieker dat de meeste mannen zat thuiskwamen op de dag dat ze dat betaald kregen, zelden zag de vrouw iets van die centen, net om dat misbruik tegen te gaan werd op een gegeven moment beslist het kindergeld rechtstreeks aan de vrouw uit te betalen, pas vanaf die tijd kwam het kindergeld ten goede van de kinderen – in plaats van cafébazen te verrijken. Dat is dan waarschijnlijk één van die wetten waaraan u hier denkt.
Als de feministische beweging er niet geweest was, hadden wij vrouwen nu nog altijd thuis gezeten of hadden we onderbetaald de slechtste fabrieksbaantjes en dienstmeidenwerkjes gedaan.
Maar nog steeds is er discriminatie en nog steeds denken sommige mannen dat vrouwen minderwaardig zijn.
Dus dat is de reden dat vrouwen nu alles mogen,en de mannen steeds vervolgd worden,ik geef een voorbeeld

Pedofielen zijn steeds mannen,de vrouwen kunnen kinderen dan niet misbruiken volgens de wet,straf hé
Oud 10 oktober 2010, 21:14   #293
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al ooit een kind gekregen? Al ooit een bevalling doorstaan? Enig idee wat het moet zijn om helemaal alleen te zijn tijdens de bevalling.
Heilige Mambo zal wel zeggen wat de vrouwen moeten doen, hij zou nooit een stap verkeerd zetten.
Wel beste Mambo, in de Bijbel staat een waar woord :
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Denk daar eens over na.
Ik vind uw voorbeeld totaal buiten de kwestie.
Of insinueert u dat iedere vrouw het recht heeft zijn kleine te dumpen of te vermoorden omdat ze pijn had bij de bevalling?
Van de bijbel ken ik niks behalve dat hij nogal dik schijnt te zijn en volgens mij is hij een paar keer op uw hoofd gevallen.
Oud 10 oktober 2010, 21:17   #294
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u de vrouwen zo slecht vertrouwt, waarom hebt u dan seks met ze zonder zelf voorzorgsmaatregelen te nemen? Bent u niet slimmer?
Er bestaat een condoom, ik zal het in 't Vlaams zeggen, misschien kent u het woord condoom niet. Er bestaat een Engelse kapoot, trek die over uw l.. voor de geslachtsgemeenschap en dan krijgt u geen ongewenste kinderen en de vrouw waarmee u gemeenschap hebt, zit niet met de miserie achteraf.
Er bestaan ook papieren zakken om over het gezicht van lelijke wijven te trekken.
Oud 10 oktober 2010, 21:21   #295
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan ook vluchthuizen voor mannen.
Vrouwen schijnen nogal tirans te zijn.

En als ik u zo bezig hoor, zijn er nog veel te weinig vluchtmogelijkheden voor mannen.
By the way, dronken mannen vroeger al eens een pintje met het kindergeld, sneuvelt nu wel het geld meestal in een boetiek a la mer du nord en dergelijke.
Want mannen laat u niks wijsmaken van die vrouwen, alle winkelcentrums zijn er puur omdat vrouwen er niks anders doen dan geld uit te geven.
En zoals u weet...er is nogal een winkeltje aanwezig hé?
Tegen dat ze elk zo een beetje hun kas vol hebben...wel u weet vanwaar het kwam.

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 oktober 2010 om 21:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 21:31   #296
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En feministen zijn over het algemeen lesbische met dikke botinnen aan.

Islam ontferm u over deze gevallen groep.
Ze dwalen.
Oud 10 oktober 2010, 23:46   #297
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oké dat is tenminste gesproken.

Maar als een vent ergens een kind maakt zal dat allicht normaal gesproken toch wel geweten zijn nietwaar?
En persoonlijk ken ik toch geen mannen die expres kindjes gaan maken bij een ander voor de lol.
sommigen proberen het wel.
gewoon, om u te proberen houden.
Oud 10 oktober 2010, 23:50   #298
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Joost en klein piereke weten niet dat je nooit moet trouwen zonder huwelijkscontact? Straf. Ik heb dat op school geleerd.

EDIT: en er bestaan wel degelijk wetten tegen "stoute vrouwen", je kind in een parking droppen bijv. is strafbaar.
ik heb nooit iets geleerd op school over huwelijkscontracten.
nochtans wist ik ook de weg naar de notaris te vinden.
Oud 10 oktober 2010, 23:54   #299
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nogal veel voorkomt.
Er is ook een morning after pil voor wie ze vergeten was.

Dus vrouwen die zwanger geraken de dag van vandaag doen dat zeer doelbewust.
Steek het dus niet op de mannen.
LOL. Alsof ge niet kunt zwanger raken zonder dat ge 't weet. Pillen zijn niet onfeilbaar eh. Hoeveel mensen nemen bijv. medicatie die de pil beïnvloedt zonder dat ze weten hoe die invloed er precies is? Denk je nu echt dat iedere vrouw bij het minste beetje twijfel om de MAP gaat? Ik heb die MAP eens genomen, een hele week ziek van geweest. 'k zie mij al iedere keer om de MAP gaan omdat er misschien wel eens iets mis kan zijn.
Oud 11 oktober 2010, 00:31   #300
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Kind maken kan jouw vrijheid beperken, dus geen kindje maken.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be