![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK! nu wou ik dat kind een steuntje in de rug geven.
so be it. Ze weet het beter.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
‘Vrouwen hebben waarde in Iran’, vertelt Ebadi. ‘In onze 7000 jaar oude beschaving hebben we vrouwelijke heersers, denkers en schrijvers gekend. Ook vandaag, in het Iran van de ayatollahs, bereiken vrouwen een hoog cultureel en intellectueel peil. Meer dan zestig procent van de universiteitsstudenten is vrouw.’ Na de Islamitische Revolutie verloren veel vrouwen hun baan. Shirin Ebadi moest haar functie als rechter neerleggen; ze mocht blijven als secretaresse. Ebadi bedankte feestelijk en ging in het verweer. Al dat onbenut vrouwelijk talent gaf spontaan voeding aan feministische groepen, debatten, seminaries... Uiteindelijk bond het bewind in en liet opnieuw vrouwelijke rechters toe. ’Mensen maken wetten, en dus kan je die altijd veranderen’, legt Ebadi uit. ‘Eerst stelt men regels op die zogenaamd gebaseerd zijn op de islam, en waar dus niet aan te tornen lijkt. Maar enkele jaren later kan dat plots wel. Is men vandaag in Iran minder islamitisch? Ik denk het niet...’ lacht Ebadi. ’Niet de godsdienst is het probleem, wel de interpretatie die men eraan geeft. Het komt er dus op aan om een interpretatie van de islam af te dwingen die mensenrechten een kans geeft.’ Shirin Ebadi over de hoofddoek ’Vrouwen de toegang verbieden omdat ze een hoofddoek dragen is precies hetzelfde als de hoofddoek verplichten. Maar, voegt ze er meteen aan toe, ‘waarom zijn er altijd regels en begrenzingen voor vrouwen en niet voor mannen? En wie stelt ze op? Aan vrouwen wordt hierover doorgaans niets gevraagd.’ Denk zeker, denk zelf ’Vrouwenonderdrukking is geen islamitisch privilege’, doceert Ebadi verder, ‘maar een wereldwijd fenomeen, een gevolg van patriarchale structuren. Vrouwen zijn er het slachtoffer van, maar zetten die tradities ook voort.’ Ebadi wijst erop dat vrouwen zelf hun lot in handen moeten nemen. Dat vraagt moed en inspanning. Haar boodschap aan moslimvrouwen in België: ‘Verrijk je geest, laaf je aan de universele waarden van de Europese cultuur waarin je opgroeit, niet om je eigen cultuur te verloochenen, wel om inspiratie te vinden en je denken te oefenen. Want alleen vrij denkende mensen kunnen eigen keuzes maken.’ http://www.liberales.be/interviews/shirin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je vindt hiervan? wat?
copy/pasten kan iedereen, heeft U er nog een commentaar bij?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
’Vrouwen de toegang verbieden omdat ze een witte puntmuts dragen is precies hetzelfde als de puntmuts verplichten. " Klinkt zo raar hé. Binnenkort ga ik met witte puntmuts werken, zien of ik mijn verpleegsteruniform dan kan dragen. Als ze reclameren stap ik naar de rechtbank. IK EIS dat ik een puntmuts kan dragen bij mijn verpleegsteruniform. En als ze me dat niet gunnen, dan bekeer ik me tot de islam en draag ik de opgeëiste toegelaten islamitische kledij, want waarom zijn er toch altijd regels en begrenzingen voor vrouwen nietwaar? ![]() voil�* kunnen ze ineens aan den tap, en dan zijn ze niet meer huwelijksfähig. En d�*�*r gaat Freya helemaal geen probleem mee hebben zei ze. We zijn hier tenslotte vrij om te dragen wat we willen nietwaar. Zolang het maar geen witte puntmuts is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hebt ge mijn alternatiefke al gezien hierboven? Daar gaan ze niet op durven reclameren!
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shirin Ebadi is erg slim, ze wil in haar land blijven om te vechten voor vrouwenrechten, daardoor weet ze precies wat wel en niet gezegd kan/mag worden!
Maar het blijft - zoals Circe reeds aanhaalde - net als een vegetarische schotel met een paardenbiefstuk erbij!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp steeds beter waarom niemand haar mening uit de documantaire wil weergeven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zouden anderen de teksten moeten zitten noteren, ze uittikken en ze dan netjes aan miss Artisjok in post-formaat komen aanreiken? Ben je gewoon aan administratief huispersoneel? Hoeveel betaal je trouwens je eigen secretaresse?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze de VS, maar niet met zoveel woorden, veroordeelt? Omdat ze uit puur lijfbehoud wéét wat ze wel en niet kan zeggen in een islamitisch land? Omdat ze in datzelfde land wil blijven om verder te strijden voor vrouwenrechten? Omdat ze het beestje niet benoemt? ... kan/mag/durft te benoemen? Omdat ze weet dat ze met kleine stapjes verder komt dan ineens een grote sprong? Omdat ze jou inpakt met haar 'moslimfeminisme' en jij er maar al te graag in trapt, omdat jijzelf nog steeds gelooft of wil geloven dat ieslaam vrede is en vrouwen niet onderdrukt, maar wel corrupte regeringen die de 'foute' ieslaam aanhangen/fout interpreteren etc etc...? Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 oktober 2010 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En omdat ik geen zo'n dergelijke post vind van mezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus in feite heb jij er zelf geen mening over?
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |