![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() later ook nog. Ten tijde van de koude oorlog, kon je in de VS maar beter niet zeggen dat je niet-gelovig waart, op risico van communisme verdacht te worden. Remember Mc Carthy tijdens de jaren vijftig.
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Ja maar als Jezus als gelovige jood spreekt over 'zijn Vader die in de hemel is' dan zal hij toch wel de joodse god bedoeld hebben en niet één van de Griekse neem ik aan, of een of andere nieuwe god. Dat lijkt me toch evident. Niet?
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou een wetenschapper in die tijd zich als gelovige uiten als hij het niet was? Er waren in die tijd genoeg stromingen die heel anti-christelijk waren. In het Frankrijk van de 19e eeuw was het zelfs in om onder de burgerij bij voorkeur agnost, atheïst, e.d. te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, niet de joodse god van de schriftgeleerden of het Sanhedrin. Hij brengt een hogere dimensie in dat Godsbeeld aan, wat ervoor zorgt dat de joodse geestelijkheid tegen Jezus in het verweer gaat (en Hem meerdere malen van Godslastering beschuldigd, zoals uit het evangelie blijkt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() Die godslastering is een heel andere kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet oppast wordt het nog wat tussen ons ! ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godslastering komt in een religie ter sprake als men o.m. een ander Godsbeeld ophangt dat niet overeenkomstig blijkt te zijn met wat een bepaalde religie voorschrijft. En Jezus' Godsbeeld bleek naar het oordeel van de joodse geestelijkheid zelf niet compatibel te zijn met het hunne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus de god van de christenen is niet die van de tien geboden, check.
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar moet ge niet bang voor zijn
![]()
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij stelt zich trouwens niet gelijk, maar wel als behorend tot het goddelijk Wezen door bijvoorbeeld de uitspraak dat "Mijn Vader en Ik één zijn", iets wat gewoonweg onverteerbaar en niet te combineren valt met de eenheid van de goddelijke 'esse' van het jodendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die het bestaan van God uitvinden, zijn domme (?) Godsgelovigen. We kunnen hier geen zinnig woord over zeggen. Meer nog, indien we alle rampen overzien die sinds het ontstaan van de mens de aarde teisteren, zouden we eerder geneigd moeten zijn te denken dat er geen God bestaat, ofwel dat hij zich niet met de mensen bezighoudt, of dat, als hij bestaat, het soms een boosaardige God is. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bekende blogger Fjordmann heeft daar een essay over geschreven. Ik ben het echter kwijt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker wel. Sociaal-darwinisme e.d. is waar u op doelt, nietwaar? In hoeverre gold dat voor rurale gebieden? Overigens, u had het eerst over de 19e eeuw. Niet het eind van de 19e en het begin van de 20e.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik had het over de 19e eeuw. En dus, dunkt me ook over het einde van de 19e eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
krijg ik nu uitleg over het belangrijke gedeelte van mijn post? Op welke dag schiep uw god de dino's?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezus zegt nooit letterlijk: ik ben God. Dat heeft hij zelf nooit gezegd. Integendeel, hij bewijst vaak in het NT dat hij God niet is. We hebben het daar al over gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |