![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de subsidies afgeschaft worden, moeten de kerken teruggegeven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() Of niet. Misschien ben jij gewoon bejaard en begrijp je bepaalde dingen niet langer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet te vergeten: ook de kerktorens die nu overeenkomstig het concordaat eigendom zijn van de staat en staan op de lijst van militaire uitkijkposten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() En hier gaat u volgens mij in de fout. Want uiteindelijk gaat het allemaal om dezelfde God en het geloof in die God. De Hindoes vereren ook uiteindelijk slechts één God.Ook al zijn er vele 'goden' die deelaspecten zijn van dezelfde God. De joden vereren uiteindelijk dezelfde God als de christenen en deze dezelfde God als de moslims. En alle godsdiensten zijn maar verschillende interpretaties om deze God te leren kennen of te ervaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Of de klokken. Mensen die reclameren dat ze niet kunnen slapen omdat de klokken luiden, moeten maar in de woestijn gaan wonen van New-Mexico. Daar luiden geen klokken.
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de manier om die God te vereren, te danken, te aanbidden, te benaderen, is gewoon anders, omdat die berust op andere tradities. En dan zie ik zeker niet zoveel verschil tussen de joden en christenen wat die God betreft. Want Jezus spreekt nergens over een nieuwe God. Neen, hij heeft het nog altijd over zijn God die zijn Vader is en dat is de god der joden. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er tevens van overtuigd dat "vele" wetenschappers zich te pletter zochten om de discrepanties tussen hun geloof (hersenspoeling) en hun wetenschappelijke bevinden te combineren. Maar aan U als conservatief gelovige (als ik het zo mag benoemen) zou ik toch willen vragen wat U zo interessant vindt aan het feit dat mensen als Bodifié (eventueel) geloven in een "hogere intelligentie". In welke vorm gaat U dit plaatsen in uw katholieke overtuiging? Heeft de "hogere intelligentie" Maria bevrucht met afstandsbediening zodat Jezus kon geboren worden? Heeft die "hogere intelligentie" de dino's geschapen in zijn workshop en zo ja, op welke dag? want die worden niet vermeld in het bijbelse dagboek. Kortom, hoe pl�*�*ts je dat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() Er is wel degelijk 'een waarheid', maar ik denk niet dat enig religie die in pacht heeft.
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie persoonlijk ook geen tegenspraak tussen wetenschap en geloof, daar de twee zich op heel andere terreinen bevinden en handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus vereerde Jezus en bad hij tot dezefde god als deze die de joden nu vereren. Waarom wilt u (en de kerk) daar nu een nieuwe god van maken? Ik heb dat nooit begrepen. Als Jezus spreekt tot de joodse god die hij 'zijn Vader' noemt, en die hij regelmatig om hulp vraagt en Hem aanroept, waarom doen de christenen dit dan niet?? Zij zijn toch de volgelingen of vereerders van Jezus en dus zouden zij hetzelfde moeten doen als hij Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |