Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 23:43   #281
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

De dader was net als Vanthemse en Van Gelder een Gothik.
Oud 29 oktober 2010, 23:55   #282
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het waren leerlingen van de afdeling autotechniek...al eens in de gereedschapskoffer gekeken....dan is een aardappelmesje voor mietjes..
idd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 00:01   #283
discuz
Minister

Standaard

Weerbaarheid. Daar gaat het over.

Lees net dat eerder op de avond een trein in Engeland in panne is gevallen. Een paar passagiers forceren de deuren en wandelen naar het dichtsbijzijnde station. De anderen zitten nu nog in de trein op hulp te wachten.

Kijk, zulke dingen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 00:04   #284
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Weerbaarheid. Daar gaat het over.

Lees net dat eerder op de avond een trein in Engeland in panne is gevallen. Een paar passagiers forceren de deuren en wandelen naar het dichtsbijzijnde station. De anderen zitten nu nog in de trein op hulp te wachten.

Kijk, zulke dingen.
De Flamin zou gewoon blijven zitten.

Zelfs in gewone lijnbussen. Als de bus stopt bij een halte en de deuren gaan niet open, zijn ze te verlegen om te roepen naar de chauffeur om de deuren open te doen. De vorige keer moest ik, ondanks dat ik niet moest uitstappen, roepen omdat een 5-tal mensen te schichtig was.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 00:06   #285
discuz
Minister

Standaard

Elke keer als ik bij ons een urenlang panneverhaal hoor, kan ik niet volgen. Welke idioten blijven er nu uren in een ijskoude trein zitten?
Oud 30 oktober 2010, 00:07   #286
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Elke keer als ik bij ons een urenlang panneverhaal hoor, kan ik niet volgen. Welke idioten blijven er nu uren in een ijskoude trein zitten?
Het begint bij het feit dat men in de rij moet lopen naar de klas in de lagere school.
Oud 30 oktober 2010, 00:09   #287
discuz
Minister

Standaard

Wel, je zou dan toch verwachten dat ze dat zakmes er in de rij toch uitpikken. Een gast met een zakmes, dat is geweten.
Oud 30 oktober 2010, 00:18   #288
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het begint bij het feit dat men in de rij moet lopen naar de klas in de lagere school.
ben je geen voorstander meer van discipline?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 oktober 2010 om 00:18.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 00:21   #289
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ben je afgestapt van je discipline-ideeën?
Niet helemaal.
Ik hanteer nog steeds een zeer disciplinair discours, maar discipline is enkel waardevol voor zij die de waarde ervan kunnen inzien.
Kinderen op de lagere school kunnen dat niet. Da's geen discipline maar afstompen. Zo dood je alle creativiteit.

Discipline moet dienen om de creativiteit en talenten te kanaliseren naar iets waardevols.
Oud 30 oktober 2010, 00:27   #290
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet helemaal.
Ik hanteer nog steeds een zeer disciplinair discours, maar discipline is enkel waardevol voor zij die de waarde ervan kunnen inzien.
Kinderen op de lagere school kunnen dat niet. Da's geen discipline maar afstompen. Zo dood je alle creativiteit.

Discipline moet dienen om de creativiteit en talenten te kanaliseren naar iets waardevols.
ik ben van mening dat je discipline van jongs af moet aanleren. Een 18-jarige heropvoeden lijkt me een quasi-onmogelijke taak.

Sommigen hebben een afkeer van discipline tout-court, wat onzin is. Ik verwijs hierbij naar een oudere vriend van me die jaren ondergronds in de Limburgse mijnen heeft gewerkt (tot de sluiting). Van hem weet ik dat daar een bijna militaire discipline heerste. Indien ze dat niet deden, zouden daar wekelijks doden gevallen zijn, en zelfs mét deze discipline waren er jaarlijks wel enkele doden te betreuren.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 oktober 2010 om 00:28.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 02:22   #291
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De dader was net als Vanthemse en Van Gelder een Gothik.
Ik heb alle begrip voor die "dader". Als alle pestkoppen eens zo zouden worden aangepakt. Pesten is zoals inbreken, ge moet niet verbaasd zijn wanneer het "slachtoffer" in de tegenaanval gaat.

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 oktober 2010 om 02:22.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 02:45   #292
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is waar dat de winnaar van een gevecht vaker wel dan niet degene is die het meest bereid is om gemeen te worden, zeker onder mensen die er eigenlijk niks van bakken, maar dan nog mag er natuurlijk wel enigzins rekening gehouden worden met eerlijk spel he? Als een ongewapende veertienjarige mij mijn portomonnee uit mijn zak probeert te dreigen (het is maar bij wijze van voorbeeld he) is het niet mijn eerste reactie om hem in de ballen te stampen tot hij dood bloed en dan nog wat. Ga dan op zijn minst nog voor de knieen.
Dat hangt van de situatie af. Als een veertienjarige tegen mij zegt dat ik mijn portefeuille moet afgeven, dan zal ik eens smakelijk lachen. Als die mij dan probeert aan te vallen, gewapend of ongewapend, dan gaan zijn ballen er aan. Dat is nu eenmaal de snelste manier om iemand even volledig buiten strijd te stellen. Dat is dan het moment om ervoor te zorgen dat hij niet achter je aan kan komen. Misschien door voor de knieën te gaan. Maar misschien ook wel door nog een paar keer voor de ballen of het hoofd te gaan. Je schrijft in een latere post dat je daarmee in de problemen kan komen. Tja, dan moeten ze je wel nog pakken, he.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 03:41   #293
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
idd.
Fait divers, nietwaar filosoof?

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KR2FDBEM

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 03:43   #294
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat hangt van de situatie af. Als een veertienjarige tegen mij zegt dat ik mijn portefeuille moet afgeven, dan zal ik eens smakelijk lachen. Als die mij dan probeert aan te vallen, gewapend of ongewapend, dan gaan zijn ballen er aan. Dat is nu eenmaal de snelste manier om iemand even volledig buiten strijd te stellen. Dat is dan het moment om ervoor te zorgen dat hij niet achter je aan kan komen. Misschien door voor de knieën te gaan. Maar misschien ook wel door nog een paar keer voor de ballen of het hoofd te gaan. Je schrijft in een latere post dat je daarmee in de problemen kan komen. Tja, dan moeten ze je wel nog pakken, he.
2

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 13:57   #295
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In de ballen shotten

Ge pakt hem boven zijnen pols. Ge draait zijn arm tegengesteld en shot hem zo naar voren, terwijl ge dat hand nog vasthoud valt het wapen eruit en zijn de rollen omgedraaid.
Oud 30 oktober 2010, 14:00   #296
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
In de ballen shotten

Ge pakt hem boven zijnen pols. Ge draait zijn arm tegengesteld en shot hem zo naar voren, terwijl ge dat hand nog vasthoud valt het wapen eruit en zijn de rollen omgedraaid.
Don't try to be brave, you'll end up in the grave.

Als je kunt gaan lopen van een mes, zou ik het doen. Als ze je in een hoek hebben gedreven, moet je wel vechten, maar als je kunt lopen, moet je het doen.

Vecht nooit tegen een mes.

Ik heb zelfs gehoord van betrouwbare bronnen dat men meer kans heeft om een pistool af te pakken dan een mes. En dat aangeraden is om, als het om kleine afstanden gaat, het pistool proberen af te pakken.
Oud 30 oktober 2010, 14:05   #297
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Don't try to be brave, you'll end up in the grave.

Als je kunt gaan lopen van een mes, zou ik het doen. Als ze je in een hoek hebben gedreven, moet je wel vechten, maar als je kunt lopen, moet je het doen.

Vecht nooit tegen een mes.

Ik heb zelfs gehoord van betrouwbare bronnen dat men meer kans heeft om een pistool af te pakken dan een mes. En dat aangeraden is om, als het om kleine afstanden gaat, het pistool proberen af te pakken.
Het pistool kan afgaan en voorbijgangers raken. Het mes grijpen getuigd al van zwakte.

Als ge trouwens enkele jaren getraind hebt om in zo'n situaties in te grijpen, is het verstandig zo'n schorem eens een lesje te leren.

Ik zou eerder terugtrekken van een pistool dan van een mes. Van een mes heb ik zo niet echt schrik.
Oud 30 oktober 2010, 14:07   #298
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het pistool kan afgaan en voorbijgangers raken. Het mes grijpen getuigd al van zwakte.

Als ge trouwens enkele jaren getraind hebt om in zo'n situaties in te grijpen, is het verstandig zo'n schorem eens een lesje te leren.

Ik zou eerder terugtrekken van een pistool dan van een mes. Van een mes heb ik zo niet echt schrik.
Messen zijn stukken dodelijker dan pistolen als ze de kans krijgen om je te verwonden. Raar, maar waar.

Ding is: als een pistool er is, kan men niet weglopen. Loopt men, riskeert men een kogel. Beter aanvallen. Men kan nog met een kogel in't lijf blijven werken.

Zo'n mes, dat veroorzaakt van die diepe, brede wonden die aders en pezen enzo gewoon stuksnijden.
Oud 30 oktober 2010, 14:10   #299
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Messen zijn stukken dodelijker dan pistolen als ze de kans krijgen om je te verwonden. Raar, maar waar.

Ding is: als een pistool er is, kan men niet weglopen. Loopt men, riskeert men een kogel. Beter aanvallen. Men kan nog met een kogel in't lijf blijven werken.

Zo'n mes, dat veroorzaakt van die diepe, brede wonden die aders en pezen enzo gewoon stuksnijden.
Een mes is dodelijk. Maar een pistool is anders. Je moet al heel dichtbij staan om snel genoeg de reflex van uw dader te overtreffen.
Bij een mes ziet ge het effectiever aankomen. Dat is niet klik en gedaan he.

Ge ziet ook aankomen naar waar ie gaat steken. Bij een pistool is dat allemaal veel te snel gebeurd.
Doe maar eens een paar oefeningen omtrent dat met iemand via rollenspellen. Een mes is gemakkelijker af te nemen dan een pistool. Bij een pistool moet je veel alerter zijn en is het gaatje waarin je de dader kan overmeesteren veel kleiner dan bij een mes.

Raar maar waar flanellen.
Oud 30 oktober 2010, 14:12   #300
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de ballen shotten

Het (hypothetisce) gastje was ongewapend. De gemiddelde veertienjarige in ogenschouw genomen valt hij ook ruim buiten mijn gewichtsklasse en is hij al een behoorlijke idioot dat hij mij als slachtoffer heeft uitgekozen, maar ik gok dat ik er met een beetje drunken sumo* ook wel vanaf kom.

*Drunken sumo: vechtstijl geinspireerd door drunken boxing. Het doel van drunken sumo is het stomweg overhoop lopen van de tegenstander. Afhankelijk van de hoeveelheid weerstand die hierbij gegeven word kan achteraf nog een overwinnigsdans uitgevoerd worden bovenop de overwonnen opponent. De stijl werkt erg goed zolang de tegenstander geen expert is in martial arts en niet fysiek sterker is dan de uitvoerende. Controleer wel vor het beëindigen van de overwinnigsdans of je je portomonnee nog hebt.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 oktober 2010 om 14:12.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be