Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 15:40   #281
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Samenspelen en teambuilding zijn cruciale waarden in het westen. Blijkbaar is dat nieuw voor jou.
Om samen te spelen moet ELKE speler zich aanpassen aan de groep, ook de hoofddoekdrager of gesexualiseerd meisje. Willen ze meedoen met de groep, dan zullen ze zich moeten aanpassen.

Ik herhaal even je vraag omdat we ze blijkbaar nog steeds niet goed begrepen hebben.

De vraag is natuurlijk niet correct. Het is een oneigenlijke vraag.

Het is: wat is belangrijker: samenspelen of individualisme? Is het belangrijker voor een ouder van een hoofddoekkind om het te laten meespelen in de groep, of is het belangrijker dat het hoofddoekkind haar eigen sexualiteit ontwikkelt voordat het kan denken.
D�*t is de vraag.

De vraag kan ook zijn: wat is belangrijker: samenspelen of een gehandicapte in de kou laten staan. In dat geval hebben we geleerd dat samenspelen en teambuilding die anders-valide persoon mee tot een hoger niveau kan brengen, zodat die ook een bijdrage kan leveren aan de groep, zelf mèt inachtname van die handicap.
Het is me onbekend dat een hoofddoek een vastgegroeide handicap is en onverwijderbaar op het hoofd is gegroeid.
De vraag "samenspelen of handicap" is een andere vraagstelling dan "samenspelen of hoofddoek".

Nog eentje:
De vraag kan ook zijn: wat is belangrijker "samenspelen of buiten de moskee blijven staan"
Blijkbaar vindt elke moslim het maar normaal dat kaffers hun schoenen OOK uitdoen als ze in een moskeegebouw willen binnenkomen, en blijkbaar is dat ook voor het CGKR totaal geen probleem;
Alleen als een friturist aan een mevrouw vraagt om haar sjalleke af te zetten omdat dit provocatief kan zijn voor andere klanten met andere ideologieën, dan blijkt die friturist een schadevergoeding te kunnen riskeren "omdat hij een moslima verhindert om binnen te komen"... blijkbaar is die hoofdschaamhaardoek toch vastgegroeid? Gelukkig hebben ze nadien hun eisen ingetrokken of ik zou op slag alle mosketen van het land gaan afschuimen en telkens klacht neerleggen omdat ik als kaffer met mijn vastgegroeide schoenen niet binnenmocht.

Enfin, je ziet Artisjok, uw vraag is een onjuist vraagstelling.
Wat primeert: het regenweer of pasen?
Ze begijpt het weer niet.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:42   #282
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee dat is geen integratie.
Integratie is de regels respecteren.
En de regels zeggen : er wordt gespeeld zonder hoofddoek.
Als je deze regel niet wil respecteren getuig je van slechte wil en mag je niet meespelen.
Tenslotte moeten diegenen die aan het spelen zijn hun spel niet aanpassen aan diegene die vraagt te mogen meespelen.
Respecteer jij alle regels? Altijd? Ik niet dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2010 om 15:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:44   #283
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Welke regels respecteer jij niet?
Ga je met je vuil botinnen de moskee in tijdens monumentendag?
Of ga je in je tennisoutfit voetbal spelen, of zo?

Laatst gewijzigd door Sunny : 1 november 2010 om 15:45.
Oud 1 november 2010, 15:45   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ze begijpt het weer niet.
Denk je dat circe de vraag niet begrijpt?
Er staat toch duidelijk dat dit evengoed een vraag is voor degenen die een hoofddoek willen verbieden.

De vraag "wat is er belangrijker? Samenspelen? Of de hoofddoek?" is niet alleen een vraag voor degenen die een hoofddoek willen dragen; of een hoofddoek verplichten.
Het is evengoed een vraag voor degenen die de hoofddoek willen verbieden.

Dus; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:46   #285
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Denk je dat circe de vraag niet begrijpt?
Er staat toch duidelijk dat dit evengoed een vraag is voor degenen die een hoofddoek willen verbieden.

De vraag "wat is er belangrijker? Samenspelen? Of de hoofddoek?" is niet alleen een vraag voor degenen die een hoofddoek willen dragen; of een hoofddoek verplichten.

Dus; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Samenspelen en teambuilding zijn cruciale waarden in het westen. Blijkbaar is dat nieuw voor jou.
Om samen te spelen moet ELKE speler zich aanpassen aan de groep, ook de hoofddoekdrager of gesexualiseerd meisje. Willen ze meedoen met de groep, dan zullen ze zich moeten aanpassen.

Ik herhaal even je vraag omdat we ze blijkbaar nog steeds niet goed begrepen hebben.

Het is: wat is belangrijker: samenspelen of individualisme? Is het belangrijker voor een ouder van een hoofddoekkind om het te laten meespelen in de groep, of is het belangrijker dat het hoofddoekkind haar eigen sexualiteit ontwikkelt voordat het kan denken.
D�*t is de vraag.

De vraag kan ook zijn: wat is belangrijker: samenspelen of een gehandicapte in de kou laten staan. In dat geval hebben we geleerd dat samenspelen en teambuilding die anders-valide persoon mee tot een hoger niveau kan brengen, zodat die ook een bijdrage kan leveren aan de groep, zelf mèt inachtname van die handicap.
Het is me onbekend dat een hoofddoek een vastgegroeide handicap is en onverwijderbaar op het hoofd is gegroeid.
De vraag "samenspelen of handicap" is een andere vraagstelling dan "samenspelen of hoofddoek".

Nog eentje:
De vraag kan ook zijn: wat is belangrijker "samenspelen of buiten de moskee blijven staan"
Blijkbaar vindt elke moslim het maar normaal dat kaffers hun schoenen OOK uitdoen als ze in een moskeegebouw willen binnenkomen, en blijkbaar is dat ook voor het CGKR totaal geen probleem;
Alleen als een friturist aan een mevrouw vraagt om haar sjalleke af te zetten omdat dit provocatief kan zijn voor andere klanten met andere ideologieën, dan blijkt die friturist een schadevergoeding te kunnen riskeren "omdat hij een moslima verhindert om binnen te komen"... blijkbaar is die hoofdschaamhaardoek toch vastgegroeid? Gelukkig hebben ze nadien hun eisen ingetrokken of ik zou op slag alle mosketen van het land gaan afschuimen en telkens klacht neerleggen omdat ik als kaffer met mijn vastgegroeide schoenen niet binnenmocht.

Oud 1 november 2010, 15:47   #286
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

D�*t is de vraag.

Nog eentje:

Indien jij een frietkraam wil gelijkstellen met een gebedsplaats, zorg dan eerst dat frieten bakken en -eten een erkende godsdienst wordt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2010 om 15:47.
Oud 1 november 2010, 15:47   #287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij beweert alle regels te respecteren.
Maar de wet op de openbare dronkenschap wil hij niet lezen. Het valt dus te betwijfelen of hij wel weet of hij zich aan alle regels houdt.
Oud 1 november 2010, 15:47   #288
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny
Als ze zich aan de regels houden , ja.

Waarom wil jij dat 7-jarigen persé verpakt naar de scouts gaan? Zijn het onreine sletten als ze zich niet inpakken?

Waarom zien we jou geen 20 bladzijden vollullen om de hoefddoekdwang door de ouders aan de kaak te stellen?

En je mag ook nog antwoorden op de vraag of je je schoenen uittrekt als je naar de moskee gaat.
Begrijp je de vragen niet Artisjok?
Oud 1 november 2010, 15:49   #289
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien jij een frietkraam wil gelijkstellen met een gebedsplaats, zorg dan eerst dat frieten bakken en -eten een erkende godsdienst wordt.
Waarom?
Waarom mogen gebedsplaatsen regels stellen en fritkoten niet? Primeert de wil van Allah? Voor mij niet. Ik geloof niet in onzichtbare mannekes en hun vermeende regels. Artisjok wel. Die gelooft zelfs dat 7-jarigen onreine sletten zijn die zich overal en altijd moeten kunnen afdekken.

Laatst gewijzigd door Sunny : 1 november 2010 om 15:54.
Oud 1 november 2010, 15:54   #290
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp je de vragen niet Artisjok?
Jawel, maar wat haalt het uit dat ik je vragen beantwoordt, je leest toch steevast iets anders.

Maar om jou een plezier te doen.

Ik wil niet 7-jarigen persé verpakt naar de scouts gaan. Ik kan dus niet uitleggen waarom wel.

Waarom ik geen "20 bladzijden wil vollullen om de hoefddoekdwang door de ouders aan de kaak te stellen?" Omdat jij dat al doet.

Is wat volgt niet voldoende in deze draad?.

Oud 1 november 2010, 15:54   #291
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet. Die van de Chiro en de scouts.
Omwille van de regelneverij en de godsdienstige achtergrond stuur ik mijn kind(eren) niet naar chiro of scouts. Het militaristische gedoe bij de scouts steekt me tegen. Daarom ook niet naar de 'rode valken' dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2010 om 15:56.
Oud 1 november 2010, 15:56   #292
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omwille van de regelneverij en de godsdienstige achtergrond stuur ik dus mijn kind(eren) niet naar chiro of scouts. Het militaristische gedoe bij de scouts steekt me tegen. Daarom ook niet naar de 'rode valken' dus.
Je hebt volkomen gelijk. Maar wat schiet er dan nog over, van jeugdbeweging?
Oud 1 november 2010, 15:56   #293
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waar je dat leest.
Je hebt maar één blik nodig om te weten: dat is Chiro. Je herkent ons aan onze Chirokleren. We zien er allemaal anders uit maar toch is het duidelijk dat we samen horen. En dat is nu net waarom we voor Chirokleren kiezen. We voelen ons verbonden met mensen over heel Vlaanderen. Als we op zondag een andere Chirogroep tegenkomen met hun beige broekjes of rokjes, dan zien en voelen we naast de verschillen de grote verbondenheid.

We willen graag dat alle leden en de leiding zich comfortabel voelen in hun Chirokleren. Als iemand liever een broekrok draagt dan een rok, dan kan dat! Wij willen niemand ‘verplichten’ om dan toch een rok te dragen, en we hopen dat alle groepen dezelfde houding aannemen. Dat geldt ook voor lange en korte broeken, strakke en minder strakke T-shirts, enz. Alle aangeboden Chirokleren kunnen, niets moet.

En het kostenplaatje? Een sweater, broek of rok, hemd, T-shirt, kost afhankelijk van de maat ongeveer 90 euro voor de kleinsten en 110 euro voor de grootsten. Dikwijls kun je Chirokleren bestellen bij één van de leid(st)ers, maar je kunt zeker ook terecht in één van onze tien Chirowinkels: De Banier. Je kunt er de kleren passen en vindt er het hele assortiment.

Chiro laat de Chirokleren produceren door bedrijven die een eerlijke prijs aan de arbeid(st)ers betalen. Aan de werkgever werd gevraagd een protocol te ondertekenen, waarbij ze verklaren de sociale rechten van de werknemers te eerbiedigen. Zowel bij het ontwerp, de keuze van de materialen als bij de productie van de Chirokledij wordt er voor kwaliteit gekozen. Wekelijks gedragen Chirokledij moet immers tegen een stootje kunnen…
http://www.chiro.be/bewegingskledij

Je hoeft niet uit te leggen dat je niet op de vraag antwoordde. Dat wist ik al.
Ik legde je ook uit dat dit evengoed een vraag is voor degenen die de hoofddoek willen verbieden.

Misschien kan je toch nog antwoorden?

Dus circe; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
Het kernwoord is deze zin is : aangeboden - alle AANGEBODEN Chirokleren kunnen. Wat niet in het assortiment zit, kan dus niet.
Oud 1 november 2010, 15:58   #294
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet 7-jarigen persé verpakt naar de scouts gaan.
Toch. Niet te geloven dat je daar 15 bladzijden voor nodig had.
Wat is het probleem dan?
Kopvoddeke af en ze kunnen samenspelen. Zo moeilijk is dat toch niet. Ze zijn er toch niet mee vergroeid? Of wel.
En zei je niet dat je tegen hoofddoekdwang bent. Wel t'is de moment om het te zeggen tegen moslimouders die hun kinderen dwingen hoofddoeken te dragen en zo de kledijregels van de scouts en giro te overtreden.

Eindelijk, we zijn er.
Oud 1 november 2010, 15:59   #295
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt volkomen gelijk. Maar wat schiet er dan nog over, van jeugdbeweging?
Jeugdherbergen, sportkampen van ABOS, van mutualiteiten etc. De recuperatie van en controle op de jeugd door die jeugdbewegingen is niets voor mij.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2010 om 16:02.
Oud 1 november 2010, 15:59   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn frituur heet "Quetzalquepopl".
en nu gij!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:01   #297
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het kernwoord is deze zin is : aangeboden - alle AANGEBODEN Chirokleren kunnen. Wat niet in het assortiment zit, kan dus niet.
Ik ga dat nog eens in het rood zetten. Ze had dat dus niet begrepen.

alle AANGEBODEN Chirokleren kunnen

zie je Artisjok? alle AANGEBODEN Chirokleren kunnen
en in het lijstje heb je geen sjallekes, niqaabjes, hijaabjes en burkaatjes zien staan. Maar dat heb ik al vijf keer gezegd.

en dus nogmaals:

Citaat:
Dus circe; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
chirokindjes kunnen samenspelen
chirokindjes dragen AANGEBODEN CHIROKLEERTJES
alle chirokindjes met hun aangeboden chirokleertjes kunnen samenspelen.

vraag 2
Dus artisjok; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of dat SS uniform?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2010 om 16:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:01   #298
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Omwille van de regelneverij en de godsdienstige achtergrond stuur ik mijn kind(eren) niet naar chiro of scouts. .
Dat is nu 's consekwent sè. Moesten de hoofddoekdwangmatigen ook zo 's denken! Ze kunnen dan nog altijd hun verpakte kindjes naar een Allah-scoutsclub sturen om de hele dag te bidden.
Oud 1 november 2010, 16:05   #299
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn frituur heet "Quetzalquepopl".
en nu gij!
Nu je frietenbak nog als godsdienst doen erkennen.
RAmen.
Ik ben van een ander kapelleke.

Oud 1 november 2010, 16:05   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Jouw kernzin "Alle aangeboden Chirokleren kunnen, niets moet."

BTW. Heb je al eens nagegaan wat er zoal niet tussen de aangeboden Chirokleren wordt opgenoemd; wat ieder kind dagelijks draagt. En dat zou volgens jou allemaal verboden zijn.

Wat een geluk dat jij bij de Chiro niets te zeggen hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be