![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat integratie van twee kanten moet komen. Wat bedoelt u hier met integratie als die van twee kanten moet komen? Wie zegt dat de groep de nieuwkomers uitsluit? Verklaar in dat verband eens de zovele op ghetto's gelijkende buurten in Brussel, Antwerpen en de andere steden van ons land!
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- onbestrafte kinderverkrachting - graaicultuur - vluchtgedrag - niet in staat tot voortplanting - Engelstalige tv en radio - met staatsmiddelen financieren van een kerk - niet vervolgen én sanctioneren van doodrijders - handhaven van een erfopvolgende uitvreter - gedogen van fraude - Minachting eigen taal - politieke processen tegen de oppositie - toelaten van nepotisme - brugpensioeners vanaf 46 jaar - Minderwaardigheidscomplex Liever niet dus.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() U stelt het in vergelijking met Nice, dewelke een stad is.
Als het geen stad is, wat is Pohasna dan wel? P.S. ontken je nu nog steeds dat die coördinaten elders uitkwamen dan op Pohasna? Stuur gerust een correcte link in google maps die iedereen meteen kan zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat Pohasna wel is, awel, een sterreke op de wereldkaart van GOOGLE EARTH, wat een link geeft naar die ene foto met commentaar POHASNA. Ik ga hier geen woorden meer aan vuilmaken, want mijne Pohasneese curryworst is gaar.
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik blijf er bij dat integratie van 2 kanten moet komen. De autochtonen moeten open staan voor die vreemdelingen, hen willen leren kennen. Het is immers onmogelijk om te integreren in een gesloten groep, in een groep die uitsluit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Dit is wel on-topic.
Als men stelt dat "De nieuwkomer moet zich aanpassen aan de dominante cultuur." mag er verduidelijkt worden wat dit inhoud. Ik pas me ook niet aan aan alle aspecten van onze "dominante cultuur". Ik zou niet weten waarom ik dat moet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Minister
|
![]() Wie echt en hard zijn best doet om te integreren wordt vanzelf opgenomen, zelfs in de meest gesloten groep. Maar als allochtoon moet je wel eerst laten zien dat je het meent en er werk van maakt.
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwkomer neemt de belangrijkste delen van de dominante cultuur over (taal en wettelijke regels) en behoudt de eigen cultuurgewoonten die niet botsen met die van de dominante cultuur. http://www.encyclo.nl/begrip/integratie%20(samenleving) De autochtoon is degene met de dominante cultuur, de nieuwkomer neemt deze cultuur over. De éne keer zegt u dat integratie van twee kanten moet komen, de andere keer zegt u "Het enige dat ik stel is dat de autochtonen moeten open staan voor die vreemdelingen, hen willen leren kennen." U zegt dus twee verschillende dingen. Wat wilt u nu eigenlijk?
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met groepen die helemaal niet gesloten zijn, maar die iedereen aanmoedigen om zo snel mogelijk tot hun groep te gaan behoren?
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft de lijst van Eberhard met dit onderwerp te maken? Overigens staan er veel fouten in die lijst van Eberhard! Hebt u last van een minderwaardigheidscomplex? Volgens mij niet, en ik zeker ook niet! Minacht u onze taal? Ik hoop van harte van niet, ik in ieder geval niet! Wat al die andere zaken betreft, die zijn echt niet eigen aan onze cultuur. Het zijn excessen die men in zowat alle landen vindt. Ook en zelfs nog erger in de landen waar de allochtonen vandaan komen. Want wat Eberhard maar niet wil begrijpen – u ook niet ? – is dat, ondanks de tekortkomingen van België en de andere Westerse landen er nog altijd mensen van alle uithoeken van de wereld graag naar hier komen omdat het hier BETER is dan in hun thuisland. Bewijs ? Anders bleven ze THUIS!
![]() |
![]() |
#294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent hier toch zelf aan het gillen over 'onze cultuur' ? Citaat:
Velen komen hier naar toe omdat ze willen genieten van de salarissen die betaald worden in het euro-circus of internationale bedrijven in en rond Brussel en Antwerpen. Anderen komen hier naar toe omdat de oorspronkelijke bevolking niet meer te porren is voor bepaalde werkzaamheden (Vlaamse cultuur?) en de nieuwkomers wél. Anderen komen omdat ze graag bij hun partner willen zijn of andere familieleden.. Ik heb nog nooit iemand gehoord die komt voor de 'Vlaamse cultuur'. Wél zien we dat de 2e generatie nieuwkomers beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde autochtoon. Zij houden dan ook meer van die taal dan veel autochtonen. Lijkt me integratie genoeg. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 september 2011 om 22:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik verhuis, moeten dan de inwoners van dat land moeite doen omdat ik kan integreren? Of mogen zij verwachten dat ikzelf moeite doe? Door bijvoorbeeld de taal te leren, cultuur en zeden..zou toch helpen lijkt me zo... vindt u dat je in minirok in pakweg Marokko kunt vertellen in het Vlaams dat voor jou als feministe alles anders is en moet? En je hevig gelooft in de minirok als bevrijding van de vrouw? Denkt u dat die mensen dan denken" ja maar wanneer ik nu niet open en warm ben kan die mevrouw niet integreren?" ![]() Laatst gewijzigd door alice : 15 september 2011 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is daar bij u in lalaland alle dagen mooi weer zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander leren kennen, noem je dat integreren? Integratie moet inderdaad van twee kanten komen. Autochtonen moeten open staan voor vreemdelingen en hen willen leren kennen. Want het is niet mogelijk om te integreren in een gesloten groep, in een groep die uitsluit. Dat begrijp je toch wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar passen jij en ik ons ook niet aan aan alle aspecten van onze cultuur. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....40#post5231340 Ik pas me zelf niet aan aan alle aspecten van onze cultuur en zeden. Jij wel? Bijgevolg verwacht ik dat ook niet van anderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||