![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat een koning of president niet neutraal kan zijn. Maar het verschil is dat een president te minste verkozen is vanwege zijn partijdigheid en visie.
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat men onpartijdig is, betekent evenwel niet dat iedereen u altijd als onpartijdig zal zien. Zo zijn er bijvoorbeeld omstandigheden waarin het eenvoudigweg onmogelijk is om door iedereen als “neutraal en onpartijdig” te worden gezien. De functie van staatshoofd in België is een schoolvoorbeeld van dergelijke omstandigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik meen dat het dan ook voor u duidelijk zal zijn dat een president van een natie als staatshoofd moet geacht (en ervaren) worden even begaan en verbonden te zijn met alle bevolkingsgroepen in bedoelde staat, en niet hoofdzakelijk met één bevolkingsgroep, laat staan met louter de leden of kiezers van de politieke partij waartoe hij/zij behoort. Het is weliswaar juist dat het vermogen tot neutraliteit en onpartijdigheid een eigenschap is – laat het ons misschien zelfs een « kwaliteit » noemen – die niet iedereen bezit. Dat is op zich geen drama, maar wie die kwaliteit niet bezit kan nooit naar behoren een functie uitoefenen als magistraat, notaris, burgemeester, scheidsrechter in de sport, etc…etc…, laat staan als president van een democratische staat. Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 december 2010 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We maken deel uit van Europa, dan is het normaal dat Europa een president heeft, of we zijn onafhankelijk en hebben we zelf nood aan een of andere vorm van staatshoofd. Moet dat een Koning zijn? Zeker niet. Die behoort tot het verre verleden, prehistorie, geschiedenis dus. Moet dat een president zijn naar het voorbeeld van andere presidenten? Zeker niet. Tijdens de oorlog hadden we ook geen president en geen koning, en werd het land bestuurd door een regent, ook al was die ook niet echt verkozen. Waar zit het probleem? Waarom niet iemand aanstellen als regent waarvoor we zelf de lijntjes trekken aangaande de functie en de verloning. Laatst gewijzigd door Garry : 20 december 2010 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is Vanden Broucke wandelen gestuurd , we leven in een hypocresie beste . Hoe meer dwazere toeren ze uithalen hoe meer stemmen ze halen en jij zou de koning afschaffen . Om een of andere schaamteloze politieker voledig vrij spel te geven . Vande Lanotte wordt ten dage bijna in den hemel geprezen , het enige wat hij heeft gedaan is de begroting doen kloppen door het vastgoedpatrimonium te verkopen van de overheid en het terug te huren . Laat dat soort gespuis aub van het paleis afblijven of het wordt nog een moskee of een asielsentrum terwij gij in een povere sociale woning kunt hokken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je wil , dit forum is te kort om de blunders van Politici hier op te noemen . En de Koning neemt inzake democratie geen enkele nadelige beslissing voor die democratie . voor de scheinheilige democratie die alleen spreekt over politiek correct denken , terwijl zij zelf hun zakken vullen . Uw democratische verkozenen falen één voor één mijnheer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het u al eens laten weten: het paleis wordt een stads- en kinderboerderij.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe lang en hoe goed je ook gestudeert hebt , van educatie is er niet veel in huis gekomen bij U |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen die zich rijkelijk door de staat laten sponsoren,en die zelf geregeld naast de echtelijke pot pissen,om vervolgens met uitgestreken gezicht het gezin als hoeksteen van de samenleving komen aanprijzen én vervolgens zélf weigeren om hun eigen buitenechtelijke dochter te erkennen hoeven bij mij en vele anderen absoluut niet op clementie te rekenen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, confederaal tot ....
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die er bovendien géén euro belasting op heeft betaald... Zijn bootjes vervolgens onder de marinevlag gratis van varend personeel voorziet en zijn héle santekraam laat onderhouden door het departement marine... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik moet helemaal niet aantonen dat een nutteloos ondemocratisch instituut zwaar in de fout is gegaan om de afschaffing ervan te bepleiten. Nu even puur hypothetisch geheel los deze discussie. Als ik nu een job creëer waarbij degene die de job krijgt ieder jaar 1 lintje moet doorknippen en in ruil in een paleis mag wonen + een loon krijgt dat gelijk is aan dat van een top manager. Moet ik dan aantonen dat die man enorme schade heeft aangericht in de uitoefening van zijn functie vooraleer ik hem kan ontslaan wegens economisch niet rendabel?
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 20 december 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat u daardoor het recht voor U houd en van uzelf aanvaard, het bespotten van mensen te klaseren onder uw noemer vrije meningsuiting is voor mij een zeer beknot denken en gebrek aan fierheid en educatie . Uw denken verhinderd U om nuchter over het systeem monarcie te denken en te oordelen , U kapt op een familie die U persoonlijk nooit heeft gesproken en dus niet kent . Ik heb het hier over het nut van een monercie ( en laat die beperkt zijn , behoudens een goed aanzien van een land ) De kostprijs van de monarcie en de nadelen van een president , zijn voor een kleine gemeenschap van 10 miljoen mensen zeer duidelijk af te meten . Als U oppert voor een President om de 6 jaar en dat dan voor een nog kleinere gemeenschap van 6 milj Vlamingen , + daarbovenop de kostprijs voor Brussel en de federale staat . wel dan ben ik bang voor de belastingvoet van uw komend sysyteem .En dan nog de vraag welke boer gaat gij uit het momenteel aan de praat zijnde politieke garde kiezen om ons als President te vertegenwoordigen , Ze slagen er nog niet in om ook maar één fabriek open te houden , Arm vlaanderen . en ik ben een vlaming in hart en ziel hoor , geboren en getogen en hard werkend . Ik ben geen antieflamingant en zeker geen Brusselaar of Waal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef mij maar een koning en een prins , Mensen die U beledigd , maar die wel in het buitenland Vlamingen en Belgen een hart onder de riem steken om hun zakelijke contacten op te smukken , en ons land nog een beetje aanzien geven en de politieke schandalen nog een beetje verbloemen . Uw politiekers hebben in de US een mooi resultaat neergezet in zake Opel denk ik , MOOI blind bent U |
|
![]() |
![]() |