![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 'Vorst' van jullie heeft zélf iets tegen z'n familie. Toch tegen het buitenechtelijke gedeelte ervan.
Los daarvan vloekt het hele verschijnsel 'monarchie' - ongeacht of die nu constitutioneel is of net niet - met (het ideaal van) een moderne democratische samenleving waarvan het gelijkheidsbeginsel één van de allerbelangrijkste fundamenten is. Slechts als de 'functie' van 'Vorst' in principe voor eenieder toegankelijk zou zijn - hetzij na examens hetzij na verkiezingen hetzij na een loterij - zou er binnen een moderne democratische samenleving eventueel nog een pleidooi voor gehouden en een plaatsje voor vrij gemaakt kunnen worden. Zolang het echter om een erfelijk ambt gaat, is het eigenlijk de democratische plicht van iederéén dat 'instituut' zo hardnekkig mogelijk te bestrijden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunt u het zich een beetje voorstellen ? Zou u daarbij in de nabijheid van bedoelde levensvorm toegelaten worden, of zou men eerder het zekere voor het onzekere nemen, en u ergens in de turnzaal in een kast opsluiten gedurende het royaal bezoek ? PS. In uw stelling in citaat hebt u vanzelfsprekend 100% gelijk. Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 december 2010 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Standaard Peiling Monarchie VTM/RTL : Vlamingen 38% pro , Walen 70% pro
Walen en Vlamingen hebben ander beeld van koningshuis Het Belgische koningshuis verliest aan populariteit in Vlaanderen. Twee op de drie Vlamingen vindt dat kroonprins Filip niet klaar is voor de troon, en meer dan de helft van de Vlamingen voelt zich niet meer verbonden met het koningshuis. Dat blijkt uit een enquête van VTM en RTL-TVI. Goed te zien dat onze koning niet de onze is maar die van de Franstalige. Meer dan schoon voorbeeld dat Vlaanderen en Wallonië twee verschillende landen zijn. Splitsen die boel en afvoeren dat koningshuis. De Franstaligen mogen het hebben. Natuurlijk. Zij die het meest moeten afdragen daarvan wil de meerderheid het kwijt. Zij die er het minst voor afdragen, daarvan wil de meerderheid het behouden. Waarom? Omdat het de Pattex is van België, datgene wat voor Sinterklaas zorgt voor de Franstalige. Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U zult het misschien niet geloven, beste Gwylan, maar ik sta in 'mijn' school bekend als een weliswaar vlaamsgezind maar desondanks minzaam en aimabel man. Ik vermoed dan ook dat ik niet in een kast zal worden opgesloten. Maar misschien zal ik op zo'n dag wél met een of andere 'dringende' opdracht worden belast, waardoor ik helaas van de geneugten van het royaal bezoek verstoken zal blijven ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 19 december 2010 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaamsgezind zal evenwel heel wat minder in de smaak vallen ; zij prefereren het wat dommer type man, zij het weliswaar voorzien van enkele op kosten van het gewoner volk uitgebreid gemeubelde paleizen. Een helikoptertje of iets van die strekking heeft ook bepaalde voordelen : hoe méér de monseigneur in het zwerk hangt te zweven, hoe minder hij ten paleize zijn ding kan doen. Voor een prinselijke dame is het immers zaak om zo nu en dan eens te kunnen uitblazen van het constant zwanger raken, ziet u. Maar dat terzijde. Wel, het doet genoegen te vernemen dat uw schooldirectie het wellicht zou aandurven u bij dergelijke gelegenheid niet noodzakelijk op kastsecreet te plaatsen, doch u slechts bij wijze van dringende opdracht uit de perimeter van de royale aanwezigheid zou houden. Ik vrees dat u dus in voorkomend geval het strikt volgens draaiboek drie maal uiten van de woorden “oui, madame” zult moeten missen. Er zijn ergere dingen in het leven, als dat voor u een troost kan zijn… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is maar wat ge onpartijdig zijn noemt hé. Maar 't komt allemaal in orde. De stront loop inmiddels in beekjes lang hun billen, zowel bij de Koninklijke meute als bij zijn partijdige vriendjes. Ze schreeuwen het zowat langs alle kanten uit;" Nee, aub, geen nieuwe verkiezingen". Uit schrik dat bepaalde personen er alleen maar nog veel sterker zouden uit komen. Ze weten met hun drek geen blijf meer.
Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Dehaene ? wat een voorbeeld. de bedrijven waar de goeroe aandelen en dotaties uit opstrijkt blijken in geen jaren belastingen te betalen , Mooie prestatie , als U het mij vraagt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() En weg met de Koning .
wat is de waarde en mening nog toegedaan in zake trots en fierheid . Ik was op reis in Vietnam , en bezocht in Hue een graftombe van een voormalig keizer . 6000 m² groot 19 jaar aan gewerkt met 2500 mensen . een graftombe voor hem , bidplaats , en drie graftombes voor zijn vrouwen , park vijvers an tientallen bijgebouwen opgetrokken in een kunstwerk van gesculpteerde balken . Toen men daar de , in dat arme land , mij de vraag stelde wat ik vond van hun voormalige Keizer die nog steeds hoog is aangeschreven antwoorde ik . Indien de Keizer een goed man was had hij met dat geld , budget -en die 2500 werkmannen , 2500 mooie huisjes kunnen bouwen met sanitair confort voor de bevolking . Dat antwoord werd mijn absoluut niet in dank afgenomen , om u details te besparen . Maar terug in België Ik vind het behoud van de Koning voor België ver uit de beste zaak . De familie is echt niet zo tegendraads en zeker niet tegen de Vlamingen zoals men vaak blind beweerd . en in het buitenland is de Prins en koning van goed aanzien voor onze reputatie en om deuren te openen . En bovendien wordt de man vaak als pispaal gebruikt , dat vind ik schandalig . en dat terwijl hij de democratie in ons land totaal NIET in de weg staat . het is heus niet zijn schuld dat we in een onbestuurbare chaos terecht zijn gekomen . en , Duid mij een heel eerlijk één bekwame persoon aan met aanzien en bekwaamheid , die neutraal en onpartijdig President zou kunnen zijn in dit land . SORRY U vind er geen !!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 |
Staatssecretaris
|
![]() Groot gelijk. Weg met de koning.
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...-bestolen.aspx Zo twee pitbull's is een stuk goedkoper dan een dikke 300 man voor bewaking hoor, geloof me vrij. Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die twee waarvoor volgens jou overal de deuren voor open gaan, (die van de hoerenkoten misschien), daarbij ligt dat iets moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat geldt echter evenzeer voor uw koning en alle leden van zijn familie : ook zij kunnen geen neutraal en onpartijdig staatshoofd van België zijn, en dat zijn ze dan ook niet (en zijn ze nooit geweest, overigens). Die vaststelling tart ogenschijnlijk de logica : men zou toch wel mogen veronderstellen dat er onder de méér dan tien miljoen Belgen minstens een paar duizend zijn die ruimschoots aan de vooropgestelde vereisten van neutraliteit en onpartijdigheid voldoen. Niet, dus. Welnu, dat het onmogelijk is om een neutraal en onpartijdig staatshoofd te vinden voor België, ligt vanzelfsprekend niet aan het onvermogen terzake van de mogelijke kandidaten zelve. Het ligt aan de totaal artificiële structuur van de staat België, waarin men twee duidelijk aparte bevolkingsgroepen met een totaal verschillende cultuur, mentaliteit, aard, taal, etc… als één volk wil doen samenleven. België is geen natie, mijnheer. Dat is de reden waarom er niemand op deze hele aardbol te vinden is en kan zijn die als staatshoofd in de geforceerd artificiële bipolaire structuur die België is, door beide aparte bevolkingsgroepen als neutraal en onpartijdig zou gezien kunnen worden. Maak van Vlaanderen en het Franstalig deel van België soevereine aparte staten, en u zult zien dat in elk van die staten zonder enig probleem een “neutraal en onpartijdig” staatshoofd kan worden aangesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |