Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 22:35   #261
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
... dat je iets hebt tegen de Vorst en zijn familie .
Die 'Vorst' van jullie heeft zélf iets tegen z'n familie. Toch tegen het buitenechtelijke gedeelte ervan.

Los daarvan vloekt het hele verschijnsel 'monarchie' - ongeacht of die nu constitutioneel is of net niet - met (het ideaal van) een moderne democratische samenleving waarvan het gelijkheidsbeginsel één van de allerbelangrijkste fundamenten is.

Slechts als de 'functie' van 'Vorst' in principe voor eenieder toegankelijk zou zijn - hetzij na examens hetzij na verkiezingen hetzij na een loterij - zou er binnen een moderne democratische samenleving eventueel nog een pleidooi voor gehouden en een plaatsje voor vrij gemaakt kunnen worden.

Zolang het echter om een erfelijk ambt gaat, is het eigenlijk de democratische plicht van iederéén dat 'instituut' zo hardnekkig mogelijk te bestrijden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 23:00   #262
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Die 'Vorst' van jullie heeft zélf iets tegen z'n familie. Toch tegen het buitenechtelijke gedeelte ervan.

Los daarvan vloekt het hele verschijnsel 'monarchie' - ongeacht of die nu constitutioneel is of net niet - met (het ideaal van) een moderne democratische samenleving waarvan het gelijkheidsbeginsel één van de allerbelangrijkste fundamenten is.

Slechts als de 'functie' van 'Vorst' in principe voor eenieder toegankelijk zou zijn - hetzij na examens hetzij na verkiezingen hetzij na een loterij - zou er binnen een moderne democratische samenleving eventueel nog een pleidooi voor gehouden en een plaatsje voor vrij gemaakt kunnen worden.

Zolang het echter om een erfelijk ambt gaat, is het eigenlijk de democratische plicht van iederéén dat 'instituut' zo hardnekkig mogelijk te bestrijden.
Ik zit zo te denken, mijnheer djimi, wat er zou gebeuren als één of andere uwer prinsessen of des konings madame zelve het in haar hoofd zou halen om een werkbezoek te brengen aan uw school… Kwestie van eens persoonlijk na te gaan hoe goed het onderwijs er wel is, en vooral om de indruk te wekken dat hen dat zelfs interesseert, nietwaar.

Kunt u het zich een beetje voorstellen ?

Zou u daarbij in de nabijheid van bedoelde levensvorm toegelaten worden, of zou men eerder het zekere voor het onzekere nemen, en u ergens in de turnzaal in een kast opsluiten gedurende het royaal bezoek ?

PS. In uw stelling in citaat hebt u vanzelfsprekend 100% gelijk.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 december 2010 om 23:30.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 23:18   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zeer juist , , en de splitsers moeten er rekening mee houden dat we straks met 4 Presidenten en hun gevolg kunnen zitten en dat dragen met 10 milj mensen . Dab betaal ik nog liever 160 milj voor een koning ( nu 16 milj ) dat is tog maar 1.6 € per jaar per inwoner ??? waar wordt men hier zo druk van
Waarom zouden de 'splitsers' daarmee rekening houden? Welke wetmatigheid veronderstelt er immers dat er een president moet komen? Zwitserland heeft geen president, geen koning, geen verkozen of aangeduid staatshoofd. Dus, waarom zouden wij er een moeten hebben?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 23:22   #264
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik "verwar" niks... ik probeer UW definitie van democratie te snappen...
'Mijn' definitie?

Kunt u eens kijken naar de Déclaration? Daarin staan de basisprincipes van onze democratie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 00:46   #265
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Standaard Peiling Monarchie VTM/RTL : Vlamingen 38% pro , Walen 70% pro
Walen en Vlamingen hebben ander beeld van koningshuis
Het Belgische koningshuis verliest aan populariteit in Vlaanderen. Twee op de drie Vlamingen vindt dat kroonprins Filip niet klaar is voor de troon, en meer dan de helft van de Vlamingen voelt zich niet meer verbonden met het koningshuis. Dat blijkt uit een enquête van VTM en RTL-TVI.

Goed te zien dat onze koning niet de onze is maar die van de Franstalige. Meer dan schoon voorbeeld dat Vlaanderen en Wallonië twee verschillende landen zijn. Splitsen die boel en afvoeren dat koningshuis. De Franstaligen mogen het hebben.

Natuurlijk. Zij die het meest moeten afdragen daarvan wil de meerderheid het kwijt. Zij die er het minst voor afdragen, daarvan wil de meerderheid het behouden. Waarom? Omdat het de Pattex is van België, datgene wat voor Sinterklaas zorgt voor de Franstalige.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 00:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 01:08   #266
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik zit zo te denken, mijnheer djimi, wat er zou gebeuren als één of andere uwer prinsessen of des konings madame zelve het in haar hoofd zou halen om een werkbezoek te brengen aan uw school… Kwestie van eens persoonlijk na te gaan hoe goed het onderwijs er wel is, en vooral om de indruk te wekken dat hen dat zelfs interesseert, nietwaar.

Kunt u het zich een beetje voorstellen ?

Zou u daarbij in de nabijheid van bedoelde levensvorm toegelaten worden, of zou men eerder het zekere voor het onzekere nemen, en u ergens in de turnzaal in een kast opsluiten gedurende het royaal bezoek ?

PS. In uw stelling in citaat hebt u vanzelfsprekend 100% gelijk.

U zult het misschien niet geloven, beste Gwylan, maar ik sta in 'mijn' school bekend als een weliswaar vlaamsgezind maar desondanks minzaam en aimabel man.

Ik vermoed dan ook dat ik niet in een kast zal worden opgesloten.

Maar misschien zal ik op zo'n dag wél met een of andere 'dringende' opdracht worden belast, waardoor ik helaas van de geneugten van het royaal bezoek verstoken zal blijven

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 01:14   #267
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U zult het misschien niet geloven, beste Gwylan, maar ik sta in 'mijn' school bekend als een weliswaar vlaamsgezind maar desondanks minzaam en aimabel man.

Maar misschien zal ik op zo'n dag wél met een of andere 'dringende' opdracht worden belast, waardoor ik helaas van de geneugten van het royaal bezoek verstoken zal blijven
Ge gaat er niet veel aan missen hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw
Oud 19 december 2010, 01:54   #268
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat zei ik...
Een bewijs van onpartijdigheid van de Koning ware geweest dat hij de laatste verkiezingsuitslag naast zich had neergelegd en een meerderheid had gezocht zonder de NVA (een partij die uitdrukkelijk tegen hem is). Wat blijkt? oeps
Inderdaad oeps.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 december 2010 om 02:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 01:59   #269
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat zei ik...
Inderdaad, u zegt dat en ik leverde het bewijs dat dat niet zo is.

Door samen met Verhofstadt BHV in de diepvries te steken bewees hij uitdrukkelijk dat hij de kant van de Franstaligen koos.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 02:45   #270
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

Minzame en aimabele mannen, daar houden prinsessen van, heb ik mij laten vertellen.

Vlaamsgezind zal evenwel heel wat minder in de smaak vallen ; zij prefereren het wat dommer type man, zij het weliswaar voorzien van enkele op kosten van het gewoner volk uitgebreid gemeubelde paleizen.

Een helikoptertje of iets van die strekking heeft ook bepaalde voordelen : hoe méér de monseigneur in het zwerk hangt te zweven, hoe minder hij ten paleize zijn ding kan doen. Voor een prinselijke dame is het immers zaak om zo nu en dan eens te kunnen uitblazen van het constant zwanger raken, ziet u. Maar dat terzijde.

Wel, het doet genoegen te vernemen dat uw schooldirectie het wellicht zou aandurven u bij dergelijke gelegenheid niet noodzakelijk op kastsecreet te plaatsen, doch u slechts bij wijze van dringende opdracht uit de perimeter van de royale aanwezigheid zou houden.

Ik vrees dat u dus in voorkomend geval het strikt volgens draaiboek drie maal uiten van de woorden “oui, madame” zult moeten missen. Er zijn ergere dingen in het leven, als dat voor u een troost kan zijn…
Oud 19 december 2010, 09:22   #271
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan ook een "Peumanshouding" aannemen.
Oud 19 december 2010, 17:47   #272
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat zei ik...
Een bewijs van de onpartijdigheid van de Koning ware geweest dat hij de laatste verkiezingsuitslag naast zich had neergelegd en een meerderheid had gezocht zonder de NVA (een partij die uitdrukkelijk tegen hem is). Wat blijkt? oeps
't Is maar wat ge onpartijdig zijn noemt hé. Maar 't komt allemaal in orde. De stront loop inmiddels in beekjes lang hun billen, zowel bij de Koninklijke meute als bij zijn partijdige vriendjes. Ze schreeuwen het zowat langs alle kanten uit;" Nee, aub, geen nieuwe verkiezingen". Uit schrik dat bepaalde personen er alleen maar nog veel sterker zouden uit komen. Ze weten met hun drek geen blijf meer.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 17:53.
Oud 19 december 2010, 18:20   #273
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De vraag is niet de kostprijs. En we spreken nog altijd over België. Ik denk niet dat Dehaene veel bodyguards bijheeft.

In weinig voormalige monarchieën is het aristocratisch erfgoed "verkrot". Kijk maar naar Frankrijk, Italië, &c. Er wordt goed nut van gemaakt: musea, ministeries, zuilen, ...
Beste , Zover ik me herrinner is Dehaene nooit President geweest , hoostens eerste Minister . en gelukkig maar .

Maar Dehaene ? wat een voorbeeld. de bedrijven waar de goeroe aandelen en dotaties uit opstrijkt blijken in geen jaren belastingen te betalen , Mooie prestatie , als U het mij vraagt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 18:35   #274
Klarekijk
Banneling

Standaard

En weg met de Koning .

wat is de waarde en mening nog toegedaan in zake trots en fierheid .

Ik was op reis in Vietnam , en bezocht in Hue een graftombe van een voormalig keizer .

6000 m² groot 19 jaar aan gewerkt met 2500 mensen . een graftombe voor hem , bidplaats , en drie graftombes voor zijn vrouwen , park vijvers an tientallen bijgebouwen opgetrokken in een kunstwerk van gesculpteerde balken .
Toen men daar de , in dat arme land , mij de vraag stelde wat ik vond van hun voormalige Keizer die nog steeds hoog is aangeschreven antwoorde ik .

Indien de Keizer een goed man was had hij met dat geld , budget -en die 2500 werkmannen , 2500 mooie huisjes kunnen bouwen met sanitair confort voor de bevolking .

Dat antwoord werd mijn absoluut niet in dank afgenomen , om u details te besparen .

Maar terug in België Ik vind het behoud van de Koning voor België ver uit de beste zaak . De familie is echt niet zo tegendraads en zeker niet tegen de Vlamingen zoals men vaak blind beweerd . en in het buitenland is de Prins en koning van goed aanzien voor onze reputatie en om deuren te openen .

En bovendien wordt de man vaak als pispaal gebruikt , dat vind ik schandalig . en dat terwijl hij de democratie in ons land totaal NIET in de weg staat . het is heus niet zijn schuld dat we in een onbestuurbare chaos terecht zijn gekomen . en , Duid mij een heel eerlijk één bekwame persoon aan met aanzien en bekwaamheid , die neutraal en onpartijdig President zou kunnen zijn in dit land .

SORRY U vind er geen !!!!!!!!
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 19:34   #275
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weg met de Koning .

Ik was op reis in Vietnam , en bezocht in Hue een graftombe van een voormalig keizer .

6000 m² groot 19 jaar aan gewerkt met 2500 mensen . een graftombe voor hem , bidplaats , en drie graftombes voor zijn vrouwen , park vijvers an tientallen bijgebouwen opgetrokken in een kunstwerk van gesculpteerde balken .
Toen men daar de , in dat arme land , mij de vraag stelde wat ik vond van hun voormalige Keizer die nog steeds hoog is aangeschreven antwoorde ik .

Indien de Keizer een goed man was had hij met dat geld , budget -en die 2500 werkmannen , 2500 mooie huisjes kunnen bouwen met sanitair confort voor de bevolking .

Dat antwoord werd mijn absoluut niet in dank afgenomen , om u details te besparen .

Maar terug in België Ik vind het behoud van de Koning voor België ver uit de beste zaak . De familie is echt niet zo tegendraads en zeker niet tegen de Vlamingen zoals men vaak blind beweerd . en in het buitenland is de Prins en koning van goed aanzien voor onze reputatie en om deuren te openen .

En bovendien wordt de man vaak als pispaal gebruikt , dat vind ik schandalig . en dat terwijl hij de democratie in ons land totaal NIET in de weg staat . het is heus niet zijn schuld dat we in een onbestuurbare chaos terecht zijn gekomen . en , Duid mij een heel eerlijk één bekwame persoon aan met aanzien en bekwaamheid , die neutraal en onpartijdig President zou kunnen zijn in dit land .

Eva Deroovere heeft er een mooi liedje van gemaakt: "Slaap lekker ding ..."
Oud 19 december 2010, 23:05   #276
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weg met de Koning .

blablablablablabla
bla
blabla
Groot gelijk. Weg met de koning.
Oud 19 december 2010, 23:21   #277
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weg met de Koning .

Betty Owczarek. Kan perfect lintjes door knippen met de breedste glimlag. En die is stukken goedkoper, kunnen we betalen per optreden. Kijk eens hoeveel huisjes dat ge met het overblijvende bedrag kunt bouwen voor de werkende bevolking.
http://www.hbvl.be/nieuws/media-en-c...-bestolen.aspx
Zo twee pitbull's is een stuk goedkoper dan een dikke 300 man voor bewaking hoor, geloof me vrij.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 december 2010 om 23:23.
Oud 19 december 2010, 23:28   #278
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste , Zover ik me herrinner is Dehaene nooit President geweest , hoostens eerste Minister . en gelukkig maar .

Maar Dehaene ? wat een voorbeeld. de bedrijven waar de goeroe aandelen en dotaties uit opstrijkt blijken in geen jaren belastingen te betalen , Mooie prestatie , als U het mij vraagt .
Daarom juist. Dat soort hypocrieten kunnen we in geval van misbruik, wandelen sturen.
Die twee waarvoor volgens jou overal de deuren voor open gaan, (die van de hoerenkoten misschien), daarbij ligt dat iets moeilijker.
Oud 19 december 2010, 23:46   #279
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
En weg met de Koning .

Ik denk dat u gelijk hebt als u stelt dat er in België of zelfs daarbuiten niemand te vinden is die een neutraal en onpartijdig president van uw land zou kunnen zijn.

Dat geldt echter evenzeer voor uw koning en alle leden van zijn familie : ook zij kunnen geen neutraal en onpartijdig staatshoofd van België zijn, en dat zijn ze dan ook niet (en zijn ze nooit geweest, overigens).

Die vaststelling tart ogenschijnlijk de logica : men zou toch wel mogen veronderstellen dat er onder de méér dan tien miljoen Belgen minstens een paar duizend zijn die ruimschoots aan de vooropgestelde vereisten van neutraliteit en onpartijdigheid voldoen. Niet, dus.

Welnu, dat het onmogelijk is om een neutraal en onpartijdig staatshoofd te vinden voor België, ligt vanzelfsprekend niet aan het onvermogen terzake van de mogelijke kandidaten zelve. Het ligt aan de totaal artificiële structuur van de staat België, waarin men twee duidelijk aparte bevolkingsgroepen met een totaal verschillende cultuur, mentaliteit, aard, taal, etc… als één volk wil doen samenleven.

België is geen natie, mijnheer. Dat is de reden waarom er niemand op deze hele aardbol te vinden is en kan zijn die als staatshoofd in de geforceerd artificiële bipolaire structuur die België is, door beide aparte bevolkingsgroepen als neutraal en onpartijdig zou gezien kunnen worden.

Maak van Vlaanderen en het Franstalig deel van België soevereine aparte staten, en u zult zien dat in elk van die staten zonder enig probleem een “neutraal en onpartijdig” staatshoofd kan worden aangesteld.
Oud 19 december 2010, 23:49   #280
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik denk dat u gelijk hebt als u stelt dat er in België of zelfs daarbuiten niemand te vinden is die een neutraal en onpartijdig president van uw land zou kunnen zijn.

Dat geldt echter evenzeer voor uw koning en alle leden van zijn familie : ook zij kunnen geen neutraal en onpartijdig staatshoofd van België zijn, en dat zijn ze dan ook niet (en zijn ze nooit geweest, overigens).

Die vaststelling tart ogenschijnlijk de logica : men zou toch wel mogen veronderstellen dat er onder de méér dan tien miljoen Belgen minstens een paar duizend zijn die ruimschoots aan de vooropgestelde vereisten van neutraliteit en onpartijdigheid voldoen. Niet, dus.

Welnu, dat het onmogelijk is om een neutraal en onpartijdig staatshoofd te vinden voor België, ligt vanzelfsprekend niet aan het onvermogen terzake van de mogelijke kandidaten zelve. Het ligt aan de totaal artificiële structuur van de staat België, waarin men twee duidelijk aparte bevolkingsgroepen met een totaal verschillende cultuur, mentaliteit, aard, taal, etc… als één volk wil doen samenleven.

België is geen natie, mijnheer. Dat is de reden waarom er niemand op deze hele aardbol te vinden is en kan zijn die als staatshoofd in de geforceerd artificiële bipolaire structuur die België is, door beide aparte bevolkingsgroepen als neutraal en onpartijdig zou gezien kunnen worden.

Maak van Vlaanderen en het Franstalig deel van België soevereine aparte staten, en u zult zien dat in elk van die staten zonder enig probleem een “neutraal en onpartijdig” staatshoofd kan worden aangesteld.
100% mee eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be