Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 19:38   #281
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft als partij het recht om een wetsvoorstel in te dienen; iedereen heeft als partij het recht om zo een voorstel af te wijzen. Zo simpel is dat. Dat is wat men democratie noemt.
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 maart 2011, 19:39   #282
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Iedereen heeft als partij het recht om een wetsvoorstel in te dienen; iedereen heeft als partij het recht om zo een voorstel af te wijzen. Zo simpel is dat. Dat is wat men democratie noemt.
Awel, dat is ne keer goed gesproken,
zie je wél dat het kan ... !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 10 maart 2011, 19:41   #283
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Sorry, het is niet de bedoeling van je te irriteren, het is gewoon wat ik denk.
Dat is het net. Jij weigert te denken en nekeer zelf de boeken open te slaan of een geleerde te raadplegen. Slecht van wil, dat ben je.
Oud 10 maart 2011, 19:59   #284
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is het net. Jij weigert te denken en nekeer zelf de boeken open te slaan of een geleerde te raadplegen. Slecht van wil, dat ben je.
Alleen spijtig dat discussies altijd moeten eindigen met 'jij bent geen moslim en je hebt niets over de Islam gestudeerd.' Ik heb ook geen politiek gestudeerd maar ik kan er wel over discussiëren. Jij draagt zelf toch geen hoofddoek dus is het toch geen religieuze vereiste? Ik snap echt het probleem niet.
Oud 10 maart 2011, 20:03   #285
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen spijtig dat discussies altijd moeten eindigen met 'jij bent geen moslim en je hebt niets over de Islam gestudeerd.' Ik heb ook geen politiek gestudeerd maar ik kan er wel over discussiëren. Jij draagt zelf toch geen hoofddoek dus is het toch geen religieuze vereiste? Ik snap echt het probleem niet.
We dragen eigenlijk géén hoofdoeken,
maar wél maskers ... !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:03   #286
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem. Jij en vele nationalisten hebben duidelijk een probleem.

Btw gij gelooft toch niet in mijn imaginair vriendje en dat vulgair boekje van mij? Wat bazelt ge dan eigenlijk?

En ja, iemand die de hidjaab niet rekent tot de religieuze symbolen heeft geen kaas gegeten van onze geloofsleer.
Oud 10 maart 2011, 20:05   #287
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Btw gij gelooft toch niet in mijn imaginair vriendje en dat vulgair boekje van mij? Wat bazelt ge dan eigenlijk?

En ja, iemand die de hidjaab niet rekent tot de religieuze symbolen heeft geen kaas gegeten van onze geloofsleer.
Eigenlijk nooit te laat om zich te bekeren tot de WAARHEID, nietwaar ?

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:08   #288
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Eén boekje en toch bestaan er 191 strekkingen en stromingen, zwijg dus maar van een duidelijke leer want daar is niks duidelijks aan niks..er zijn geen 2 moslims die hetzelfde denken over de koran..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 maart 2011 om 20:08.
Eigenzinnig is offline  
Oud 10 maart 2011, 20:10   #289
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eén boekje en toch bestaan er 191 strekkingen en stromingen, zwijg dus maar van een duidelijke leer want daar is niks duidelijks aan niks..er zijn geen 2 moslims die hetzelfde denken over de koran..
Elke Godsdienst heeft zijn goede en slechte kanten,
beoordeel jezelf en zeker niet de anderen ... !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 11 maart 2011, 00:25   #290
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat hoofddoekjes een louter cultureel verschijnsel zijn en niets met godsdienst te maken hebben. Bijgevolg heeft een hoofddoekje niets met godsdienstvrijheid te maken.
Citaat:
Of mezelf even in deze discussie te mengen, ik ga geen uitspraken doen over het wel of niet tot het moslimgeloof behoren van de hidjaab ofzoiets en eigenlijk interesseert dat me ook maar weinig, dat is ook niet echt de kern van de discussie. Wat ik als de kern beschouw, is "Mogen mensen de kledij dragen die ze willen?" en "Mogen ze de 'accessoires' dragen die zij willen?"

Of het nu gaat over godsdienstvrijheid of een andere vrijheid, mensen verbieden te dragen wat ze willen is een onnodige beperking van de vrijheid van individuen en dat wijs ik volledig af.
Robinus V is offline  
Oud 11 maart 2011, 00:29   #291
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
"Mogen mensen de kledij dragen die ze willen?" en "Mogen ze de 'accessoires' dragen die zij willen?"
Ik vind dat men daar geen probleem van mag maken. De NVA denkt daar anders over blijkbaar. Of beter gezegd, enkele allochtone nationalisten.
Oud 11 maart 2011, 00:56   #292
Serenity
Banneling

Standaard

Proficiat aan de NVA. Wat links nalaat durven zij wel.
Serenity is offline  
Oud 11 maart 2011, 00:58   #293
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat men daar geen probleem van mag maken. De NVA denkt daar anders over blijkbaar. Of beter gezegd, enkele allochtone nationalisten.
Nationalisme is het streven naar allemaal dezelfde mensen. Ik nuanceer, er mag een beetje variatie bestaan, maar te veel verschillen mogen er toch niet bestaan. Nu overdrijf ik waarschijnlijk wel, maar nationalisten lijken nogal vaak de mensen van 'de natie' als één persoon te beschouwen, terwijl ik als individu weet dat ik niets met Vlaams-nationalisten gemeen heb, behalve dan de taal en het stuk grond waarop we wonen.

Nu mag ik zelf de nationalisten niet als één persoon beschouwen, natuurlijk, even veel respect als een andere mens krijgt van mij een nationalist die afwijkt van andere nationalisten, maar gemiddeld genomen hebben twee willekeurig gekozen Vlaams-nationalisten bijna exact dezelfde mening, iets wat ik beangstigend vind. Door zelf zeer veel na te denken en te filosoferen heb ik ondertussen een mening ontwikkeld die op zijn minst apart te noemen is, niet enkel op het gebied van politiek. Een aparte mening hebben, zie ik als een consequentie van zelf nadenken. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die nationalisten zelf nagedacht hebben en toevallig op hetzelfde uitgekomen zijn. Ze roepen allemaal hetzelfde en op die manier horen mensen die zelf nog niet nagedacht hebben ook heel vaak hetzelfde en zullen ze die mening sneller overnemen.

Nu ben ik wel heel hard afgeweken van het onderwerp, besef ik, maar ik kon het niet laten om mijn zorgen mee te delen over de mens, die blijkbaar zo makkelijk te indoctrineren is. Ik ben blij dat ik zelf immuun ben, maar het lukt me niet om anderen te genezen. Misschien is het ook niet de bedoeling dat de fundamenten van de eigen mening in het eigen denken gevonden moeten worden en is het beter om de dingen die anderen zeggen naast elkaar te leggen en het beste ervan te kiezen, maar het lijkt me zo te zijn dat bij dat laatste het gevaar dreigt dat een eigen gevormde mening, met nieuwe inzichten, dan volledig plaatsmaakt voor een mening die eigenlijk in de eerste plaats een mening van een ander is. Om dat te vermijden, lees ik nog maar weinig op sites waarop over politiek gesproken wordt. Mezelf informeren met gegevens kan nog wel, maar de interpretatie kan ik zelf wel aan. De mening van een ander hoef ik enkel te weten als ik moet gaan stemmen of wanneer er compromissen gemaakt moeten worden, niet alleen op politiek vlak.

Neen, men mag geen probleem maken van de kledij die iemand draagt.
Robinus V is offline  
Oud 11 maart 2011, 07:48   #294
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nationalisme is het streven naar allemaal dezelfde mensen. Ik nuanceer, er mag een beetje variatie bestaan, maar te veel verschillen mogen er toch niet bestaan. Nu overdrijf ik waarschijnlijk wel, maar nationalisten lijken nogal vaak de mensen van 'de natie' als één persoon te beschouwen, terwijl ik als individu weet dat ik niets met Vlaams-nationalisten gemeen heb, behalve dan de taal en het stuk grond waarop we wonen.

Nu mag ik zelf de nationalisten niet als één persoon beschouwen, natuurlijk, even veel respect als een andere mens krijgt van mij een nationalist die afwijkt van andere nationalisten, maar gemiddeld genomen hebben twee willekeurig gekozen Vlaams-nationalisten bijna exact dezelfde mening, iets wat ik beangstigend vind. Door zelf zeer veel na te denken en te filosoferen heb ik ondertussen een mening ontwikkeld die op zijn minst apart te noemen is, niet enkel op het gebied van politiek. Een aparte mening hebben, zie ik als een consequentie van zelf nadenken. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die nationalisten zelf nagedacht hebben en toevallig op hetzelfde uitgekomen zijn. Ze roepen allemaal hetzelfde en op die manier horen mensen die zelf nog niet nagedacht hebben ook heel vaak hetzelfde en zullen ze die mening sneller overnemen.

Nu ben ik wel heel hard afgeweken van het onderwerp, besef ik, maar ik kon het niet laten om mijn zorgen mee te delen over de mens, die blijkbaar zo makkelijk te indoctrineren is. Ik ben blij dat ik zelf immuun ben, maar het lukt me niet om anderen te genezen. Misschien is het ook niet de bedoeling dat de fundamenten van de eigen mening in het eigen denken gevonden moeten worden en is het beter om de dingen die anderen zeggen naast elkaar te leggen en het beste ervan te kiezen, maar het lijkt me zo te zijn dat bij dat laatste het gevaar dreigt dat een eigen gevormde mening, met nieuwe inzichten, dan volledig plaatsmaakt voor een mening die eigenlijk in de eerste plaats een mening van een ander is. Om dat te vermijden, lees ik nog maar weinig op sites waarop over politiek gesproken wordt. Mezelf informeren met gegevens kan nog wel, maar de interpretatie kan ik zelf wel aan. De mening van een ander hoef ik enkel te weten als ik moet gaan stemmen of wanneer er compromissen gemaakt moeten worden, niet alleen op politiek vlak.

Neen, men mag geen probleem maken van de kledij die iemand draagt.
Vlaams-Nationalisten hebben absoluut niet overal dezelfde mening over, dat geloof je nu toch zelf niet? Je moet wat meer in Vlaams-Nationalistiche milieus komen en dan zul je zien dat er over bijna alles hartig gediscussieerd word en dat er bijna geen enkel onderwerp is waar iedereen het volledig mee eens is. Mijn mening is niet gevormd door Bart de Wever of andere 'manipulators' zoals jij denkt maar vooral door de houding van franstaligen, op politiek vlak en op de straat. Tevens vind ik dat er een zekere coherentie moet zijn bij een volk/land/gemeenschap. Als je elkaar niet begrijpt of helemaal gescheiden leeft in aparte gemeenschappen heeft het ook geen zin om een 'gemeenschap' of 'land' te vormen. Dan heb ik het over allochtonen en Franstaligen. Dat afgescheiden leven elk in zijn eigen gemeenschapje werkt niet.
Dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet denken of hetzelfde geloof moet hebben. Ik maak van dat hoofddoekje dus wel een probleem omdat dat de uiting is van 'ons groepje' en 'jullie groepje'. Islam wilt trouwens blijkbaar iedereen hetzelfde: allemaal hoofddoekjes. Vind je dat dan wel kunnen?
Oud 11 maart 2011, 07:59   #295
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwa inhoudelijkheid kan dit tellen.
Wij hebben niet gevraagd om onze cultuur te laten verdringen door een cultuur die meer dan 100 jaar achter loopt op die van ons. door een cultuur die vrouwen onderdrukt. Door een cultuur die onze vrouwen beschouwen als hoeren.
Oud 11 maart 2011, 08:00   #296
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

imaginair vriendje, je hebt het waarschijnlijk over die pedofiel?
Oud 11 maart 2011, 08:02   #297
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of mezelf even in deze discussie te mengen, ik ga geen uitspraken doen over het wel of niet tot het moslimgeloof behoren van de hidjaab ofzoiets en eigenlijk interesseert dat me ook maar weinig, dat is ook niet echt de kern van de discussie. Wat ik als de kern beschouw, is "Mogen mensen de kledij dragen die ze willen?" en "Mogen ze de 'accessoires' dragen die zij willen?"

Of het nu gaat over godsdienstvrijheid of een andere vrijheid, mensen verbieden te dragen wat ze willen is een onnodige beperking van de vrijheid van individuen en dat wijs ik volledig af.
Dus Sinterklaas mag terug een kruis op zijn mijter plaatsen.
Oud 11 maart 2011, 08:04   #298
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de N-VA, het was de MR die de kat de bel aanbond, natuurlijk heb je dat gemakkelijkheidshalve over het hoofd gezien.

Kaw desinformatie kan het tellen, alles goed om de N-VA te bashen.
Oud 11 maart 2011, 11:52   #299
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij noemt dat democratie. Ik noem dat particratie.

Citaat:
Vlaams-Nationalisten hebben absoluut niet overal dezelfde mening over, dat geloof je nu toch zelf niet? Je moet wat meer in Vlaams-Nationalistiche milieus komen en dan zul je zien dat er over bijna alles hartig gediscussieerd word en dat er bijna geen enkel onderwerp is waar iedereen het volledig mee eens is.
Er zijn inderdaad uitzonderingen, waar ik heel veel respect voor heb. Ik heb dan ook over een gemiddelde gesproken. Het zijn dan waarschijnlijk die uitzonderingen die voor de discussies zorgen en een groot deel, die oorspronkelijk enkel hun nationalisme gemeen hadden, neemt dan de mening van de meerderheid over, zo lijkt het, ofwel zijn mensen die al een bepaalde mening hadden vatbaarder voor nationalisme. In ieder geval zijn er heel veel nationalisten met bijna exact dezelfde mening en dat begint al bij kinderen van nog geen tien jaar oud en zeker dat laatste vind ik afschuwelijk.

Citaat:
...

Dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet denken of hetzelfde geloof moet hebben. Ik maak van dat hoofddoekje dus wel een probleem omdat dat de uiting is van 'ons groepje' en 'jullie groepje'. Islam wilt trouwens blijkbaar iedereen hetzelfde: allemaal hoofddoekjes. Vind je dat dan wel kunnen?
Uiting van ons groepje en jullie groepje, dat is zoals jij het bekijkt, want ik hoor persoonlijk bij geen enkel groepje als ik op zijn minst mag kiezen waar ik bijhoor.

Ik kan je meedelen dat ik weinig moet hebben van godsdiensten. Dat zijn inderdaad instellingen die, op een bepaald vlak althans, een religieus eenheidsdenken nastreven, of zo zie ik het althans ook, en dat gaat zeker niet enkel over de islam, al zijn er bij zo'n religies wel verschillende stromingen die een andere mening hebben over welk dat eenheidsdenken net moet zijn. Ik overdrijf nu waarschijnlijk wel.

Maar ja, als iemand bij een groepje wilt horen, hetzij een religie, hetzij een nationalistische groep, hetzij nog iets helemaal anders, dan wil ik hen dat niet verbieden, want ook al besef ik dat zo'n groep het eigen denken minimaliseert, zelf denken is niet wat iedereen nastreeft en daar moet ik proberen respect voor op te brengen, ook al zit ik zelf anders in elkaar. Ik vind alles kunnen dat geen anderen schaadt, niet graag zien beschouw ik niet echt als schadelijk. Zolang ik zelf niet verplicht word om een moslim of nationalist te worden, mogen beide geloven wat mij betreft blijven bestaan. (Oproepen tot één Vlaams front is tussen haakjes vergelijkbaar met oproepen tot één islamitisch front.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dus Sinterklaas mag terug een kruis op zijn mijter plaatsen.
Ik zie niet in waarom niet. Je kan beter verboden opheffen in plaats van er bij te maken met 'gelijkheid' op het oog. Iedereen onvrij, leuke gelijkheid.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 maart 2011 om 11:54.
Robinus V is offline  
Oud 11 maart 2011, 11:59   #300
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djenne Bekijk bericht
Wat kom jij hier piepen! Als ik praat moet jij zwijgen!
Ik zeg dat het uitlokken is! Iemand met een sexuele stoornis zal willen neuken als hij naakt ziet!

Als jij dat niet snapt betekent dit dat jij niet echt gestudeerd hebt... Ofwel met de hakken over de sloot geslaagd was...
En zeker en vast KNIP bent, want zoiets zou elke psychiater wel snappen...
Adriaensens toch wel denk ik! KNIP

Master in de Psychologie en Natuurkunde => jij => KNIP
1) Je bent niet aan het praten, maar aan het typen
2) Je hebt geen enkele autoriteit hier
3) Je inzichten in de menselijke psyche zijn absoluut ridicuul
4) Je hebt een kort lontje
5) Op welke site heb je je Masters gekocht?
6) Je hoeft niet meer te replyen, je staat op de ignore lijst.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be