![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen heeft als partij het recht om een wetsvoorstel in te dienen; iedereen heeft als partij het recht om zo een voorstel af te wijzen. Zo simpel is dat. Dat is wat men democratie noemt.
|
![]() |
![]() |
#282 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
zie je wél dat het kan ... ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Dat is het net. Jij weigert te denken en nekeer zelf de boeken open te slaan of een geleerde te raadplegen. Slecht van wil, dat ben je.
![]() |
![]() |
#284 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen spijtig dat discussies altijd moeten eindigen met 'jij bent geen moslim en je hebt niets over de Islam gestudeerd.' Ik heb ook geen politiek gestudeerd maar ik kan er wel over discussiëren. Jij draagt zelf toch geen hoofddoek dus is het toch geen religieuze vereiste? Ik snap echt het probleem niet.
#285 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
maar wél maskers ... ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#286 | ||
|
![]() Citaat:
Btw gij gelooft toch niet in mijn imaginair vriendje en dat vulgair boekje van mij? Wat bazelt ge dan eigenlijk? En ja, iemand die de hidjaab niet rekent tot de religieuze symbolen heeft geen kaas gegeten van onze geloofsleer.
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 maart 2011 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
#289 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
beoordeel jezelf en zeker niet de anderen ... ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#290 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of het nu gaat over godsdienstvrijheid of een andere vrijheid, mensen verbieden te dragen wat ze willen is een onnodige beperking van de vrijheid van individuen en dat wijs ik volledig af. |
||
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Ik vind dat men daar geen probleem van mag maken. De NVA denkt daar anders over blijkbaar. Of beter gezegd, enkele allochtone nationalisten.
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() Proficiat aan de NVA. Wat links nalaat durven zij wel.
|
![]() |
![]() |
#293 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu mag ik zelf de nationalisten niet als één persoon beschouwen, natuurlijk, even veel respect als een andere mens krijgt van mij een nationalist die afwijkt van andere nationalisten, maar gemiddeld genomen hebben twee willekeurig gekozen Vlaams-nationalisten bijna exact dezelfde mening, iets wat ik beangstigend vind. Door zelf zeer veel na te denken en te filosoferen heb ik ondertussen een mening ontwikkeld die op zijn minst apart te noemen is, niet enkel op het gebied van politiek. Een aparte mening hebben, zie ik als een consequentie van zelf nadenken. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat al die nationalisten zelf nagedacht hebben en toevallig op hetzelfde uitgekomen zijn. Ze roepen allemaal hetzelfde en op die manier horen mensen die zelf nog niet nagedacht hebben ook heel vaak hetzelfde en zullen ze die mening sneller overnemen. Nu ben ik wel heel hard afgeweken van het onderwerp, besef ik, maar ik kon het niet laten om mijn zorgen mee te delen over de mens, die blijkbaar zo makkelijk te indoctrineren is. Ik ben blij dat ik zelf immuun ben, maar het lukt me niet om anderen te genezen. Misschien is het ook niet de bedoeling dat de fundamenten van de eigen mening in het eigen denken gevonden moeten worden en is het beter om de dingen die anderen zeggen naast elkaar te leggen en het beste ervan te kiezen, maar het lijkt me zo te zijn dat bij dat laatste het gevaar dreigt dat een eigen gevormde mening, met nieuwe inzichten, dan volledig plaatsmaakt voor een mening die eigenlijk in de eerste plaats een mening van een ander is. Om dat te vermijden, lees ik nog maar weinig op sites waarop over politiek gesproken wordt. Mezelf informeren met gegevens kan nog wel, maar de interpretatie kan ik zelf wel aan. De mening van een ander hoef ik enkel te weten als ik moet gaan stemmen of wanneer er compromissen gemaakt moeten worden, niet alleen op politiek vlak. Neen, men mag geen probleem maken van de kledij die iemand draagt. |
|
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde moet denken of hetzelfde geloof moet hebben. Ik maak van dat hoofddoekje dus wel een probleem omdat dat de uiting is van 'ons groepje' en 'jullie groepje'. Islam wilt trouwens blijkbaar iedereen hetzelfde: allemaal hoofddoekjes. Vind je dat dan wel kunnen?
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben niet gevraagd om onze cultuur te laten verdringen door een cultuur die meer dan 100 jaar achter loopt op die van ons. door een cultuur die vrouwen onderdrukt. Door een cultuur die onze vrouwen beschouwen als hoeren.
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kaw desinformatie kan het tellen, alles goed om de N-VA te bashen.
![]() |
#299 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan je meedelen dat ik weinig moet hebben van godsdiensten. Dat zijn inderdaad instellingen die, op een bepaald vlak althans, een religieus eenheidsdenken nastreven, of zo zie ik het althans ook, en dat gaat zeker niet enkel over de islam, al zijn er bij zo'n religies wel verschillende stromingen die een andere mening hebben over welk dat eenheidsdenken net moet zijn. Ik overdrijf nu waarschijnlijk wel. Maar ja, als iemand bij een groepje wilt horen, hetzij een religie, hetzij een nationalistische groep, hetzij nog iets helemaal anders, dan wil ik hen dat niet verbieden, want ook al besef ik dat zo'n groep het eigen denken minimaliseert, zelf denken is niet wat iedereen nastreeft en daar moet ik proberen respect voor op te brengen, ook al zit ik zelf anders in elkaar. Ik vind alles kunnen dat geen anderen schaadt, niet graag zien beschouw ik niet echt als schadelijk. Zolang ik zelf niet verplicht word om een moslim of nationalist te worden, mogen beide geloven wat mij betreft blijven bestaan. (Oproepen tot één Vlaams front is tussen haakjes vergelijkbaar met oproepen tot één islamitisch front.) Ik zie niet in waarom niet. Je kan beter verboden opheffen in plaats van er bij te maken met 'gelijkheid' op het oog. Iedereen onvrij, leuke gelijkheid. Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 maart 2011 om 11:54. |
|||
![]() |
![]() |
#300 | ||
|
![]() Citaat:
2) Je hebt geen enkele autoriteit hier 3) Je inzichten in de menselijke psyche zijn absoluut ridicuul 4) Je hebt een kort lontje 5) Op welke site heb je je Masters gekocht? 6) Je hoeft niet meer te replyen, je staat op de ignore lijst.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |