![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Volgens haar broer schijnt ze een "devote moslima" te zijn.
Hebben die geen vier getuigen nodig alvorens iemand te mogen beschuldigen van verkrachting? Of telt dit enkel als de verkrachter een van "de broeders" is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs al is ze een geregistreerde moslimprostitué die een lesbische relatie heeft en verslaafd is aan drugs, verkrachting is en blijft verkrachting. Straks heeft ze het nog "zelf gezocht" want ja, het "is een mooi kind" en zo'n meidenuniformpje is nu eenmaal "sexy", nietwaar?
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
- dat DSK een vliegtuig vroeger had genomen - dat die vrouw de zogezegde getrouwde hardwerkende arme huismoeder was van wie het ondenkbaar is dat ze in een complot zit of die een "bijverdienste" zou hebben. Die twee "gegevens", plus het gekende en minder gekende verleden van DSK maakten dat de zaak eigenlijk redelijk doorsloeg naar de verkrachtingspoging. Maar de twee eerdere materiele elementen komen in een zekere twijfel. Het eerste element blijkt fout te zijn (het was wel degelijk zijn geplande vlucht). Het tweede element komt in een "redelijke twijfel" vanwege het feit dat: - het een moslima is wat de statistiche kans op leugens vergroot - het een vloeiend frans sprekende afrikaanse immigrante is, omdat dat de kans statistische verhoogt op een call-girl verleden Maw, dat wil niet zeggen dat men een onschuldige vrouw mag aanranden en proberen te verkrachten als ze moslima is, afrikaanse, en er goed uitziet en kamerjuffrouw is. Dat zeg ik niet. Als dat is wat er gebeurd is, en daar is nog altijd een serieuze kans voor, dan moet DSK de nor in. Ik wil alleen maar zeggen dat de vanzelfsprekendheid dat die vrouw NIET in een "complot" zit, minder evident is geworden, vanwege haar afkomst en vanwege haar geloof en dus cultuur. Louter statistisch gezien. (en ja, dat is alles behalve politiek correct, dat besef ik wel). Ik wil dus alleen maar aankaarten dat de mogelijkheid dat DSK helemaal niemand heeft aangerand, hierdoor groter is geworden. Of tenminste, dat deze mogelijkheid niet verwaarloosbaar is. Natuurlijk besef ik wel het erge van mijn uitspraak. Als het echt een eerlijke vrouw is die echt is aangerand, dan is het verschrikkelijk omwille van haar geloof en afkomst om beoordeeld te worden als zijnde onbetrouwbaar. Maar we kunnen enkel maar van statistische veralgemeningen uitgaan wegens gebrek aan informatie. En het is nu eenmaal zo dat moslims, vooral ten opzichte van niet-moslims, toch wel heel gemakkelijk een loopje nemen met de feitelijke waarheid zonder te blozen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch vraag ik me af hoe je eigenlijk aan die opvatting geraakt bent, (niet dat ik ze a priori fout noem). Wat de zaak DSK betreft : het blijft een schitterende suspense. Beter dan de meeste thrillers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, als je eens nadenkt, dan weet je dat een "goede moslima" zo'n aanranding nooit aan de grote klok zou hangen, laat staan aangeven aan de westerse politie. Hebben die immers, cliché's abound, niet een paar broers die ze kan opbellen? Alles beter dan en plein public toegeven dat een blanke christenhond haar verkracht heeft, toch? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) misschien was het nog beter geweest om te zwijgen, of om louter aan te geven dat tot dusver de bewijzen nog niet openbaar zijn gemaakt (= in een rechtbank gebracht), en u dus uw eindoordeel in beraad houdt. Citaat:
Ach...
![]() |
![]() |
#287 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze heeft naar het schijnt grote tetten.
![]() |
#288 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is duidelijk: inhoudelijk gezien ben jij een aanwinst voor dit forum en voor de debatcultuur in Vlaanderen in het algemeen!
Wie zei ooit alweer dat de wereld een betere plek zou worden als iedereen (vooral oversexte mannen, denk ik dan) eens minder zijn groot bakkes zou opentrekken?
![]() |
#289 |
Minister
|
![]() Dus in 28 minuten tijd is DSK erin geslaagd onbekend kamermeisje aan te halen en dan half te verkrachten (op diverse manieren jawel), zich aan te
kleden (wat deed het kamermeisje ondertussen?) een kam door zijn haar te halen, zijn schoenen vast te knopen , de kamer te verlaten, de lift naar de lobby te nemen en uit te checken. Een snelle werker hoor. Zeker voor iemand die 62 is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het wijst weer op een gebrek van de "representatieve democratie": voor hoe dom wordt het volk niet gehouden dat we zulke lieden als kandidaat voorgeschoteld krijgen? Ik zeg "we" omdat wat in Frankrijk (en Italië) kan, in België ook kan.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk gewoon dat beide vermoedens juist zijn: DSK is een machtswellustige pervert, en ten minste één van zijn vijanden wisten dat en hebben hem erin geluisd. Zoals ik ook denk dat 9/11 niet alleen het werk was van mohammedanen, maar ook van de Amerikanen die hen voor hun doel gebruikten, m.n. GW Bush.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het DSK verhaal is in NL geen onderwerp, zij het onder aan de kolom 2 regels.
Alle nieuwe feiten die nu worden genoemd, moslima, knap (nog nooit een foto van de betrokken juf gezien) en al wat dies meer zij is me volledig ontgaan. De slagroomberg journalistiek van de VS media is erg vermoeiend om uit alle onzin die paar feitjes te distilleren. Waar ik nu op wil wijzen is dat het hele feit uitsluitend uit papier bestaat, m.u.v. DSK zelf in de handboeien. Er wordt druk gespeculeerd - maar geen slachtoffer in zicht. Waar is het slachtoffer? Geen naam, geen gezicht niets. Bestaat ze eigenlijk wel? Dit gebeuren begint de basis voor een aardige Grisham of Baldacci te worden.
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een vriend die bij de gerechtelijke politie werkt, stelde vast dat je gewoon niet kan voortgaan op verklaringen van moslims. Hij is geen racist of zo, maar stelt vast dat het vaak gebeurt dat als je die mensen met feitelijk materiaal confronteert, dat ze dan zonder blozen hun versie blijven aanpassen, daar waar ze eerst zwart zegden en nadien wit zeggen om zich rond het materiaal te praten. Mijn vrouw die vele moslim leerlingen heeft, stelt hetzelfde vast: - uwe kameraad heeft een blauw oog, een bloedneus en zegt dat ge hem ook nog van de trap hebt geduwd, wat hebt ge te zeggen ? - "ik was er niet" ; "ik was er wel, maar ik heb het niet gedaan, het was een andere" ; "zelfs al moest ik meegedaan hebben, het was de andere" ; "zelfs al was die andere er niet, ik heb het toch niet helemaal alleen gedaan" ; "zelfs al heb ik het gedaan, ik heb het niet expres gedaan" ; "die andere overdrijft, ik heb echt niet geklopt" ; "ik heb heel zachtjes geklopt om mij te verdedigen" ; "hij is vanzelf van de trap gevallen toen hij mij wilde kloppen en ik mij verdedigde" ; "hij heeft mijn zuster beledigd". NIet dat zoiets het gedrag is van alle moslims, en dat zo een gedrag niet voorkomt bij niet-moslims, maar het lijkt toch wel, volgens mijn anekdotisch materiaal, meer voor te komen bij moslims dan bij niet-moslims. Niet-moslims liegen ook en zo, maar vanaf een zeker punt, als ze al 2 of 3 versies zien onderuitgaan, klappen die oftewel toe, ofwel leggen ze alles op tafel. En nog eens, ik besef dat ik bevooroordeeld ben op basis van anekdotisch materiaal wat van mij een slechte wetenschapper maakt in deze zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel NIET dat ALLE moslima's per se totaal onbetrouwbare mensen zijn die zomaar gelijk wat gaan verkondigen. Ik haalde het argument enkel maar aan omdat het (in mijn ogen, en inderdaad totaal onverkoopbaar in een rechtzaak) een IJZERSTERK bewijs wat minder krachtig maakt. Het feit van een alleenstaande moslima te zijn met een kind maakt het *iets* minder onwaarschijnlijk dat iemand haar geld heeft toegestopt om een valstrik op te stellen of dat ze als callgirl part-time werkte in dat hotel en haar kans groot zag om het grote lot binnen te halen. Moest ze een getrouwde huismoeder zijn en geen moslima, dan kon ik die mogelijkheid niet beschouwen, en had dus geen keuze dan haar versie van de feiten te aanvaarden zonder de minste twijfel. Maar haar versie is NOG ALTIJD heel geloofwaardig. Alleen is er nu wel een *mogelijkheid* van complot bij. Citaat:
Het kan goed zijn dat er een echte aanranding is gebeurd, maar dat de persoon die het vertelt, niet voldoende geloofwaardigheid bezit in de ogen van de luisteraar om hem te overtuigen dat dat feit plaatsgevonden heeft. Maar daarom doet dat de aanranding (de objectieve waarheid dat die aanranding heeft plaatsgevonden) niet verdwijnen, alleen zal de toehoorder er niet van overtuigd geraken. Indien 1) de potentiele aanrander ergens een aanwijzing geeft dat hij zich schuldig voelt EN 2) het potentiele slachtoffer heel betrouwbaar is, dan is het vrij eenvoudig om overtuigd te geraken van het bestaan van die aanranding. Dat waren mijn 2 elementen. Indien de potentiele aanrander geen aanwijzing geeft van een schuldgevoel, en het potentiele slachtoffer minder betrouwbaar is, dan is er nog altijd mogelijks een echte aanranding geweest, maar is het moeilijker om daar vanuit hun relaas van overtuigd te geraken, da's alles wat ik zeg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nee, ik kan er niet aan doen, het is een vooroordeel gevoed door anekdotisch materiaal maar ik associeer nu eenmaal "moslim" met "geen problemen, geen schaamtegevoel, om te liegen". Tussen haakjes, ik denk nog altijd dat DSK een geperverteerde vetzak is die een onschuldig kamermeisje heeft willen pakken, maar ik ben nu minder zeker hiervan dan in 't begin van de zaak toen men stelde dat DSK hals over kop was vertrokken en dat het om een getrouwde huismoeder met kind ging. Ik wilde toen wel nog een klein plaatsje voor de twijfel laten, maar die plaats is dus nu wat toegenomen. Ik sluit dus niet uit dat DSK met zijn twee voeten in de val is gelopen. Maar ik denk nog altijd dat het meest waarschijnlijke is dat hij gewoon "de kamermeid wilde doen". Moest ik echter in de jury zitten, dan zou ik, met wat ik nu weet, de man niet durven schuldig verklaren "beyond any reasonable doubt". In 't begin van de week wel. Ik zou wel denken dat hij schuldig is, maar zou het niet bewezen achten beyond reasonable doubt. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 mei 2011 om 12:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Wat mij weer aan het twijfelen brengt is het ontbreken van taal en teken van het slachtoffer. Een naamloos iemand die er in slaagt zich zo zorgvuldig buiten de media te plaatsen dat iedere celeb daar razend jaloers op zou zijn.
Dat feit op zich al, dat ze gebruikt maakt van een van de 'verdwijnprogramma's van de FBI, maakt voor mij het begin van de twijfel weer wakker. Eerst kon ik het verhaal rondom de gebeurtenis eenvoudigweg niet geloven, maar toen duidelijk bleek dat het om een notoire schuinsmarcheerder ging met agressieve benaderingsmethoden, haalde ik bakzeil voor de zich aan mij voorliggende, op/indringende, info. Nu echter de juf spoorloos is en zelfs haar naam niet eens bekend is en ook zorgvuldig wordt weggehouden, daaraan toegevoegd de onverschillige behandeling van DSK �* la 3M schuurpapier, de cynisch lacherige houding van Melissa Jackson, geen borgtocht, Rikers Island (alsof de DGI in een raid hem zou komen bevrijden) het scheelt nog maar net dat ze hem niet naar Guantanamo Bay hebben gebracht. Als ik al die dingen bij elkaar optel krijg ik ondanks alle tegenberichten het sterke gevoel dat er hier een afrekening plaats vindt "in het criminele milieu" zo u wilt. En nog steeds staat niet vast wat er exact heeft plaatsgevonden. Als u het weet luister ik met bijzondere belangstelling.
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Rikers Island: normale plek voor iemand in voorarrest in NYC Geen borgtocht: normaal voor een buitenlander die men van het vliegtuig heeft geplukt Afschermen identiteit slachtoffer seksueel misdrijf: standaardprocedure "Agressieve" behandeling: perfect normaal in de States (of zou je liever willen dat deze verdachte een voorkeursbehandeling krijgt omdat hij rijk en bekend is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit roept om een reconstructie!
![]() |
![]() |
#299 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuke nieuwsjes: Volgens haar broer was het slachtoffer een "vrome moslima" Misschien iets minder "vroom" dan haar broer dacht, want ze woont in een opvangtehuis voor HIV patienten. Dit zegt natuurlijk niks over haar leefwijze, want haar dierbare vroegere echtgenoot kan er een halve of hele harem mee besmet hebben. http://www.telegraaf.nl/buitenland/9...?sn=buitenland Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 mei 2011 om 14:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |