Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 18:32   #281
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Steve M, vergeet niet dat jij voor de zoveelste maal gestart bent met het negeren van één van mijn post.

Daarop in acht genomen wat je daarna uit je toetsenbord tevoorschijn getoverd hebt, enkele uren geleden. En je begrijpt dat je bij mij alle respect verloren hebt en ik absoluut niet inzie waarom ik met iemand met zulk een attitude nog inhoudelijk zou discussiëren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 18:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:34   #282
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Eng dat jij hier in alle ernst één van de meest universele en cross-culturele fundamenten van alle levensvormen linkt aan racisme...

Linkse zijde, jullie stellen me zwaar teleur. Of dit gaat om een absoluut gebrek aan kennis, introspectie, zelfhaat of het hier gaat om lol trappen en van slechte wil zijn is daarbij de vraag.
Ik ben niet eens links, Groentje-18.
Jij slaat door.
Aan liefdes- of bedpartners mag je alle eisen stellen die je wilt. Je vrienden kies je ook zelf uit. En dan houdt het op.

Iemand werk ontzeggen omdat hij of zij een kleurtje heeft dat je niet aanstaat is te belachelijk voor woorden. Op voorhand codes en geheime tekens afspreken zodat je toch maar niet in aanraking zou komen met 'vreemden' is zo kinderachtig en bekrompen.
En dan maar blijven klagen dat mensen niet integreren...hoe inconsequent kun je zijn?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:36   #283
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, en nogal lachwekkend.

Hoe blank moeten ze volgens u zijn? Heel blank of mogen ze nog wel gebronsd zijn door de zon? Is het mediterrane type nog toegestaan of is dat al te donker?
Hoe lang moeten die mensen zijn? Is er een minimum lengte verbonden aan dat 'blank zijn' of gaat het puur om de kleur?
Nu ken ik mensen die wel blank zijn qua kleur maar toch dikke lippen hebben. Hoe dik mogen die lippen van u nog zijn? Of hoe lang hun neus? Want het zijn toch zeker geen échte blanken? 3cm? 4 cm?

Moeten deze blanken perfect Nederlands spreken of mogen ze nog wel fouten maken als: 'dan mij'?
Ik denk dat hij liever heeft dat iedereen in de buurt blond is met blauwe ogen en een ivoorwitte huid heeft.
#geeftzichzelfeengodwinpunt
Oud 18 juni 2011, 18:39   #284
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve M, vergeet niet dat jij voor de zoveelste maal gestart bent met het negeren van één van mijn post.

Daarop in acht genomen wat je daarna uit je toetsenbord tevoorschijn getoverd hebt, enkele uren geleden. En je begrijpt dat je bij mij alle respect verloren hebt en ik absoluut niet inzie waarom ik met iemand met zulk een attitude nog inhoudelijk zou discussiëren.
Welk respect? Ik denk dat ik dat wel ga overleven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:40   #285
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Lees het draadje en vraag jezelf eens af waarom die selectie er is en of het daar niet aan kan liggen ...
Mss komt u nog tot de conclusie dat die selectie te maken heeft met gezond verstand...
De selectie is er om mensen te "bekeren"; om haat te zaaien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:41   #286
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De selectie is er om mensen te "bekeren"; om haat te zaaien.
Of om ze naar de juiste winkel te sturen zodat hun kledij u past zeker ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:44   #287
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcos Bekijk bericht
Mensen die willen werken weigeren omwille van hun kleurtje. 1 woordje ZIEK!
Weer een accountje?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:46   #288
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man van de dubbelniks gebannen en vandaag al 2 extreem linkse nieuwe leden erbij , straf heel straf.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:47   #289
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik ben niet eens links, Groentje-18.
Jij slaat door.
Aan liefdes- of bedpartners mag je alle eisen stellen die je wilt. Je vrienden kies je ook zelf uit. En dan houdt het op.

Iemand werk ontzeggen omdat hij of zij een kleurtje heeft dat je niet aanstaat is te belachelijk voor woorden.
Dat laatste doe ik dan ook niet, dank je wel.

Als zowel de autochtoon als allochtoon exact aan mekaar gelijk zijn (fictieve situatie!!!) weet ik zelfs niet wie ik zou kiezen.
Maar ik weet wel dat er heel wat mensen zijn die dan de autochtoon zouden kiezen en welke argumenten zij daarvoor zouden aanhalen.
Ik kan me met andere woorden verplaatsen in hun standpunt.
Is dat racistisch?

Zwaar volgens mij hé. Ik zou het telefoonnummer van het CGKR maar al bij de hand houden.

Hopelijk mag ik ook bellen met hun vanwege de discriminatie op mijn vermeende intelligentie (door Steve M bv.) en nu vanwege de discriminatie op mijn vermeende psychologische toestand ("u slaat door"). Of vindt u soms dat dit wel moet kunnen maar mogen mensen geen voorkeur hebben voor blank?

Citaat:
Op voorhand codes en geheime tekens afspreken zodat je toch maar niet in aanraking zou komen met 'vreemden' is zo kinderachtig en bekrompen

Ik zou zeggen dat het zowel de allochtoon als de HR van het betrokken bedrijf heel wat tijd spaart. Als ze toch op voorhand weten dat ze in geen geval een allochtoon aannemen, beter zo.
Ze kunnen ook gewoon de allochtonen wel sturen en telkens afwijzen en zo volledig demotiveren om werk te zoeken.
De organisaties gaan overigens heus niet zeggen dat ze hun afwijzen enkel en alleen op basis van hun afkomst hoor!
Oud 18 juni 2011, 19:46   #290
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker van dat het niet voor hun attitude is ? Het probleem ligt niet zo simpel, en het overgieten met de saus racisme is al te eenvoudig. Zeker in het jaar 2011. En zeker niet als bvb een gele kleur dan blijkbaar weer geen beletsel is.
Maar dat er een probleem is ontken ik niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 23:48   #291
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De man van de dubbelniks gebannen en vandaag al 2 extreem linkse nieuwe leden erbij , straf heel straf.
Allemaal toeval zegt Wisord.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 00:23   #292
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste doe ik dan ook niet, dank je wel.

Als zowel de autochtoon als allochtoon exact aan mekaar gelijk zijn (fictieve situatie!!!) weet ik zelfs niet wie ik zou kiezen.
Maar ik weet wel dat er heel wat mensen zijn die dan de autochtoon zouden kiezen en welke argumenten zij daarvoor zouden aanhalen.
Ik kan me met andere woorden verplaatsen in hun standpunt.
Is dat racistisch?

Zwaar volgens mij hé. Ik zou het telefoonnummer van het CGKR maar al bij de hand houden.

Hopelijk mag ik ook bellen met hun vanwege de discriminatie op mijn vermeende intelligentie (door Steve M bv.) en nu vanwege de discriminatie op mijn vermeende psychologische toestand ("u slaat door"). Of vindt u soms dat dit wel moet kunnen maar mogen mensen geen voorkeur hebben voor blank?
Maak er niet zo'n drama van, groentje. Je bent in een jaar tijd 180 graden gedraaid in je standpunten. De één radicaliseert en de ander wordt juist gematigder in de loop der jaren maar ik maak maar weinig mee dat iemand plotseling het tegenovergestelde gaat beweren van wat hij/zij eerst vond. Dat noem ik ''doorslaan'', er is namelijk ook nog iets tussen twee radicale stellingnames, een middenweg bijvoorbeeld.

Citaat:
Ik zou zeggen dat het zowel de allochtoon als de HR van het betrokken bedrijf heel wat tijd spaart. Als ze toch op voorhand weten dat ze in geen geval een allochtoon aannemen, beter zo.
Ze kunnen ook gewoon de allochtonen wel sturen en telkens afwijzen en zo volledig demotiveren om werk te zoeken.
De organisaties gaan overigens heus niet zeggen dat ze hun afwijzen enkel en alleen op basis van hun afkomst hoor!
Wat een onzin. Natuurlijk gaat het hier niet alleen om de Adecco's van deze wereld. Was het maar waar dan was het allemaal snel opgelost.
Een uitzend- of interimbureau hoort te selecteren op kwalificaties, een bedrijf hoort mensen aan te nemen op basis van geschiktheid, niet op basis van leeftijf, geslacht of kleurtje (speciale uitzonderingen daargelaten). Het is een kwalijke zaak dat ze nog steeds de gelegenheid hebben om te discrimineren. En ook nog eens dom. Als je niet selecteert op kwaliteiten maar op afkomst loop je de kans zeer geschikt personeel te missen en/of nieuwe markten aan te boren. Daarnaast is het funest voor een evenwichtige samenleving.

Al die mensen die lopen te zagen over slecht integrerende allochtonen maar tegelijkertijd zelf niet willen meewerken aan integratie, hoe hypocriet kun je zijn?

Daarnaast is je standpunt gewoon achterhaald. Zelfs al zou je dat willen, je kunt de klok nu eenmaal niet 60 jaar terugdraaien. De mensen met verschillende kleuren en achtergronden zijn hier nu eenmaal en die krijg je niet meer weg, althans niet als je nog enigszins humaan wilt zijn (en dat wil je neem ik aan). Je kunt je er dan beter voor inspannen dat iedereen op prettige wijze met elkaar samenleeft en samenwerkt, in plaats van te zaniken dat het ''vroeger beter was'' in jouw ''blank Vlaanderen''.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 00:42   #293
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Maak er niet zo'n drama van, groentje. Je bent in een jaar tijd 180 graden gedraaid in je standpunten. De één radicaliseert en de ander wordt juist gematigder in de loop der jaren maar ik maak maar weinig mee dat iemand plotseling het tegenovergestelde gaat beweren van wat hij/zij eerst vond. Dat noem ik ''doorslaan'', er is namelijk ook nog iets tussen twee radicale stellingnames, een middenweg bijvoorbeeld.
Het verschil is dat je mij niet gekend hebt op het moment dat ik de bocht maakte.

Wanneer ik geconfronteerd word met de werkelijkheid, pas ik mijn mening daaraan aan overigens. Ik hoop daarin geen unicum te zijn.
En er zijn vele afzonderlijke gebeurtenissen en invloeden die mij mijn mening hebben doen herzien ... Daarbij kan je overigens moeilijk ontkennen dat ik de enige ben die in de laatste jaren de bocht heeft gemaakt. Je hoeft maar even naar de verkiezingsuitslagen te kijken en je weet genoeg...

Ik vind het overigens zeer jammer dat ik, en vele anderen, hun standpunt hebben moeten aanpassen. Ik had het liever helemaal anders gezien ... dat heb jij vroeger ook genoeg op dit forum kunnen lezen.

[quote]Wat een onzin. Natuurlijk gaat het hier niet alleen om de Adecco's van deze wereld. Was het maar waar dan was het allemaal snel opgelost.
Een uitzend- of interimbureau hoort te selecteren op kwalificaties, een bedrijf hoort mensen aan te nemen op basis van geschiktheid, niet op basis van leeftijf, geslacht of kleurtje (speciale uitzonderingen daargelaten).

Dit noem ik "spookboksen". Leuke standpunten. Ik deel ze... Ik heb met andere woorden nooit iets anders verkondigd.

Doch, even een rechtzetting: een uitzend- of interimbureau moet zich schikken naar de vragen van de klant, anders gaat het overkop... In se kan er overigens over gediscussiëerd worden of men van een hostess of model mag eisen dat ze knap is. Dit is een fysiek kenmerk waar niets aan veranderd kan worden zonder drastische medische ingrijpen. Waarom mag men dan geen voorkeur hebben voor een bepaalde huidskleur?
Steve M vindt dat er bv. geen verschil is in discriminatie op basis van ras of op basis van eender welke andere karakteristiek.
Zelf stoot discriminatie op basis van ras mij echter meer tegen de borst dan de vraag naar een hostess of model met een mooi uiterlijk.
Maar is dat wel zo evident?
Voor jou en mij wel, maar is dat zo voor iedereen en overal? Het zijn vragen die je jezelf moet durven stellen vind ik. Je zal heus geen klacht van het CKGR aan je been krijgen door na te denken over het hoe en waarom en kritische vragen te stellen tegenover onze uitgangspunten die we als vanzelfsprekend moeten aannemen. Think out of the box.

Het is een kwalijke zaak dat ze nog steeds de gelegenheid hebben om te discrimineren. En ook nog eens dom. Als je niet selecteert op kwaliteiten maar op afkomst loop je de kans zeer geschikt personeel te missen en/of nieuwe markten aan te boren. Daarnaast is het funest voor een evenwichtige samenleving.

Die laatste zin vind ik vrij gevaarlijk om te gebruiken. Is het laten instromen van een massa vreemdelingen positief voor een evenwichtige samenleving?
Ik vond onze samenleving goed zoals ze was.

Al die mensen die lopen te zagen over slecht integrerende allochtonen maar tegelijkertijd zelf niet willen meewerken aan integratie, hoe hypocriet kun je zijn?

Pardon?
Zij zijn naar hier verhuisd. Niemand heeft hun dat gevraagd ...
Waarom zou iemand die hun dat niet gevraagd heeft moeten meewerken aan de integratie van een ander?
Het moet echt niet gekker worden denk ik dan ... en tegelijk durft u zeggen dat u niet links bent...

Moet u trouwens niet eerst de vraag stellen of deze mensen wel willen integreren? Of deert u dat niet en pleit u voor assimilatie (=het eindpunt van integratie)?
Dat is niet het beleid dat in België gevoerd werd de laatste dertig jaar (itt in de V.S., wat NL nu ziet als de ideale situatie).

Onrechtstreeks dragen we natuurlijk allen bij aan de integratie: via harde valuta dokken we allemaal zeer veel af aan "de integratie": projecten, nieuwe organisaties van het type CGKR, buurthuizen, leeflonen, werkloosheidsuitkeringen, al het nodige personeel om deze organisaties en diensten te bemannen, kindergeld, sociale woningen, ...

Daarnaast is je standpunt gewoon achterhaald.

Ik heb niet de indruk dat je mijn standpunt kent ... zie supra.

Zelfs al zou je dat willen, je kunt de klok nu eenmaal niet 60 jaar terugdraaien. De mensen met verschillende kleuren en achtergronden zijn hier nu eenmaal en die krijg je niet meer weg, althans niet als je nog enigszins humaan wilt zijn (en dat wil je neem ik aan).

Ze moeten van mij niet weg. Waar haal je dat?
Eerst ben ik een racist, dan stuur ik een allochtone ingenieur weg om een ondergekwalificeerde blanke aan te nemen bij gebrek aan blank alternatief en nu heb ik ook al gepleit voor massa-deportatie?

Ik heb gezegd dat ikzelf een persoonlijke voorkeur heb voor niet-blanken. Ik vind het raar om mijn buurt te zien veranderen in een smeltkroes waar blank en Vlaams zeldzaam worden en waar ik totaal andere gewoontes, gebruiken, talen, manieren, klederdracht, ... zie opduiken en gedrag observeerbaar wat meestal, naar westerse normen, storend is (kleine criminaliteit, proberen "verleiden", luidruchtigheid, ongemanierdheid, ...).

Dat we daarom moeten appreciëren dat vele van deze mensen ons miljoenen kosten dankzij deze criminaliteit, ze de sociale zekerheid leegdrinken en ze alles afbreken en onveilig maken is dan weer een heel ander uiterste ...
Onderscheidingsvermogen moet het zijn.

Als je mij vraagt of de zwaardere criminelen hun gevangenisstraf mogen uitzitten in het land van herkomst, antwoord ik volmondig ja. Zeker indien blijkt dat zijzelf en hun ouders nooit enige positieve bijdrage aan de maatschappij hebben gegeven.

Citaat:
Je kunt je er dan beter voor inspannen dat iedereen op prettige wijze met elkaar samenleeft en samenwerkt, in plaats van te zaniken dat het ''vroeger beter was'' in jouw ''blank Vlaanderen''.
Tja ... je wil niet weten hoeveel geld er al aan besteed is, aan dat "prettig met mekaar samenleven en samenwerken". In Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node, Genk, Maasmechelen, verschillende Waalse steden, Borgerhout, ... kunnen ze er allicht veel over vertellen.

Punt is dat het net iets te veel is gebeurd dat individuen van deze groepen opvallend overlast en leed veroorzaken. Je kop in het zand steken heeft gezin.
Maar we zijn zelf in de fout gegaan, wij, met onze verlichting en wetenschappelijke kennis, hadden moeten weten dat mensen die in een bepaalde ongeorganiseerde cultuur leven zich niet op één-twee-drie zullen aanpassen in een georganiseerde en sterk gestructureerde samenleving waar de vrijheid onbeperkt lijkt ...
Afgelopen jaren hebben we gezien hoe moeilijk dat is, over heel Europa; Sarkozy, Berlusconi maar ook Verhofstadt (heeft destijds heel veel migranten toegelaten), Merkel, Rutte, Wilders, De Wever, ... en de lijst kan veel langer worden hebben gezien dat het helaas geen goed idee was ... Dat prettig samenwerken en samenleving wat we allen hoopten en waar we zelfs miljoenen in geïnvesteerd hebben, bleek niet mogelijk of zeer moeilijk te zijn ...
Als we één ding hebben geleerd, denk ik wel dat het is dat we zeer veel moeite hebben gedaan om te investeren in diversiteit. Maar dat de eisen van de tegenpartij dermate hoog en soms naar onze normen absurd waren, dat we neen moesten zeggen. Deze 'neen's stuitten op pure agressie van de tegenpartij.
Dan trekt een mens zijn conclusies ...
De kruik gaat maar te water tot ze barst.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2011 om 00:50.
Oud 19 juni 2011, 00:53   #294
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeker van dat het niet voor hun attitude is ? Het probleem ligt niet zo simpel, en het overgieten met de saus racisme is al te eenvoudig. Zeker in het jaar 2011. En zeker niet als bvb een gele kleur dan blijkbaar weer geen beletsel is.
Maar dat er een probleem is ontken ik niet.
Best wel grappig hoor....
Je beweert dat er al te vaak en te makkelijk de term racisme wordt op gekleefd maar het in feite gewoon louter een zaak van racisme is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 01:34   #295
Steve_M

Standaard

Citaat:
Steve M vindt dat er bv. geen verschil is in discriminatie op basis van ras of op basis van eender welke andere karakteristiek.
Dat heeft Steve_M nergens geschreven.
Oud 19 juni 2011, 11:11   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar voor discriminatie op basis van huidskleur is er een speciaal woordje ontworpen: dat is racisme.
Ik vrees dat het verloren moeite is, maar toch...

Het woord racisme is niet "speciaal ontworpen voor discriminatie op basis van huidskleur". Racisme is, net zoals bijvoorbeeld seksisme, veel meer dan dat. Volgens Van Dale is racisme: "het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde". Racisme kan dus aan de basis liggen van discriminatie op basis van 'ras', maar het is er geen synoniem van.

Onze wetgeving maakt in praktijk dan ook geen onderscheid tussen discriminatie op basis van ras, geslacht, leeftijd of whatever.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 juni 2011 om 11:23.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 12:44   #297
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat heeft Steve_M nergens geschreven.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=252

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Welke onverwachte uitspraak? Ik begrijp gewoon niet waarom je daar zo'n punt van maakt. Alsof 'racist' erger is dan 'homofoob' en alsof dat dan weer erger is aan iemand die niet moet weten van dikke mensen of gehandicapten of oude mensen of nog iets anders. Iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. Zelf heb ik onder meer een hekel aan hippies. Je mag me dan ook gerust een hippiehater noemen, ik ga daar niet over klagen.
Oud 19 juni 2011, 12:46   #298
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat het verloren moeite is, maar toch...

Het woord racisme is niet "speciaal ontworpen voor discriminatie op basis van huidskleur". Racisme is, net zoals bijvoorbeeld seksisme, veel meer dan dat. Volgens Van Dale is racisme: "het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde". Racisme kan dus aan de basis liggen van discriminatie op basis van 'ras', maar het is er geen synoniem van.

Onze wetgeving maakt in praktijk dan ook geen onderscheid tussen discriminatie op basis van ras, geslacht, leeftijd of whatever.
Op basis van de andere facetten opgenomen in de antidiscriminatie wet kan men niet minachten, vijandigheden uiten of haten volgens u?
Ik denk dat er genoeg mensen die die daar iets heel anders over kunnen vertellen ...
Waarom is daar dan geen apart woordje voor, maar verdient de term gelieerd aan ras dat wel?

Ik ben benieuwd naar de uitleg.
Oud 19 juni 2011, 12:54   #299
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn allemaal voorbeelden - voor mij althans - van discriminatie op basis van irrelevante factoren. Maar "eender welke andere karakteristiek", nee, dat heb ik niet geschreven. Het lijkt mij nogal evident dat een bedrijf dat op zoek is naar een ingenieur best mensen mag weigeren omdat ze niet het vereiste diploma hebben. Of als een kandidaat op het gesprek domme praat verkoopt of mentaal labiel lijkt, dan mag een bedrijf daar ook best op selecteren.
Oud 19 juni 2011, 13:14   #300
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, dat zijn allemaal voorbeelden - voor mij althans - van discriminatie op basis van irrelevante factoren. Maar "eender welke andere karakteristiek", nee, dat heb ik niet geschreven. Het lijkt mij nogal evident dat een bedrijf dat op zoek is naar een ingenieur best mensen mag weigeren omdat ze niet het vereiste diploma hebben. Of als een kandidaat op het gesprek domme praat verkoopt of mentaal labiel lijkt, dan mag een bedrijf daar ook best op selecteren.
Open deur...

die dingen zijn dan ook geenszins opgenomen in de wet tegen discriminatie. Dat moest er nog aan mankeren overigens.

Dat neemt niet weg dat ik beter lijk te weten wat je hier neerschreef, dan jijzelf nog weet. Andermaal vraag ik me af waarin ik mijn tijd gestoken heb.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2011 om 13:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be