Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2011, 19:41   #281
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en waar haalt u de ridicule gevolgtrekking dat het over "ik ben zo bang" gaat?
Hier:

Citaat:
Zij vinden dat het toekomstbeeld dat we nu zien zeer onveilig en onzeker is voor hun eventuele kinderen.
Onvelig vinden
Onzeker zijn.

Bangebroekers dus.

Citaat:
Of bent U er eentje dat in de monoculturele wij-hebben-een-open-bebouwing verkaveling woont, met een tweejaarlijks bezoek aan de zoo en achterliggende multikultiestraatjes om toch maar te tonen dat "ze echt geen schrik hebben"
Ik woon in zo'n gemeente waar nog 8% van de mensen mijn culuur heeft, tot nader order de Nederlandse dus, 48 % de Franse cultuur aangehorig is en bijna de helft van de bevolking een pallet aan andere culturen vertegenwoordigt.

Heerlijk.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 augustus 2011 om 19:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 21:05   #282
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

72 % Eber, mijn hartje 72 %!

Ohw, voordat ik 't vergeet; uit dat onderzoek bleek dat de meerderheid, de meesten van die 72 % Franstalige Belgen waren!

Laatst gewijzigd door SDX : 9 augustus 2011 om 21:07.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 07:40   #283
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Enig idee hoe kinderachtig dit overkomt?
Zeker van iemand die zelf migrant is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 07:41   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Voor watte ?
Vanwege de beschuldigingen en bedreigingen.
Oud 10 augustus 2011, 11:16   #285
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zeker van iemand die zelf migrant is.
Ga jij jezelf nu wijsmaken dat die 72 % die niet tevreden zijn over immigratie, west Europese migranten in hun achterhoofd hadden?
Citaat:
* 42% Belgen vindt dat langdurig werklozen uit de groep van ethnische minderheden het land gedwongen moeten verlaten.

72% vindt die gedwongen verwijdering nodig als de betrokkenen een ernstig misdrijf hebben gepleegd en 54% vindt het bij om het even welk misdrijf.

En nog één Belg op de vijf vindt dat alle leden van de vier ethnische minderheidsgroepen met hun kinderen moeten worden gerepatrieerd, zelfs als die kinderen in België geboren zijn. Een stelling die zelfs niet meer door het Vlaams Belang wordt verdedigd.

Citaat:
* Meer dan vier op de tien Belgen vinden dat leden uit ethnische groepen naar België komen om hier te profiteren van de sociale zekerheid. De Magrebijnen zijn in de ogen van de Belgen de grootste profiteurs (48%).

* 55% vindt dat België niet beter is geworden om te wonen doordat deze ethnische groepen naar hier afzakten: 56% denkt dat deze ethnische groepen tot meer misdaad hebben geleid, 40% vindt hun aanwezigheid slecht voor de tewerkstelling.

Eveneens 40% vindt dat ze moeten worden teruggestuurd als het aantal tewerkstellingsplaatsen afneemt.
De betekenis van 'etnische minderheidsgroepen' zal je wel kennen, toch?

Spanje staat in de lijst met 60 % en stijgend, n�*et omwille van west Europese migranten, dat kan ik je verzekeren en al helem�*�*l niet om migranten die n�*et hùn sociale zekerheid komen opvreten of hùn tewerktellingsplaatsen afnemen, maar integendeel, tewerkstellinsplaatsen verschaffen.

Bovendien is er niet veel sociale zekerheid op te vreten in Spanje, leefloon, OCMW, 500 €/dag voor 'n dakloze (weliswaar geen 'eigen volk' dakloze), levenslang dop...vergeet 't maar. In uiterst speciale gevallen kan er 'genoten' worden van 'subsidio', in de volksmond 'ayuda' van pakweg 400 €/maand, maar nóóit als je nooit gewerkt hebt. Werkloosheidsuitkering is beperkt in de tijd, 2 jaar en dan is 't òp, vroeger was dit 18 maanden, verlengd met 6 maanden nu, om 't even hoe lang je gewerkt hebt; òp!

Nederlanders, Vlamingen, Britten & Duitsers (kortom west Europeanen) zijn hier graaggeziene gasten, zowel wat betreft toerisme als migranten. De reden daarvan zal je zelf wel kunnen raden zeker?

Zelfs met Chinezen zijn er geen problemen, hoe zou dat nou toch komen?

Maar sjok toch...'t zijn jouw troetsels die òveral 'n doorn in 't oog zijn...

Edit; Ter info; zondagnacht/maandagmorgen zo tussen 4 & 5 uur is er in mijn dorp 'n soort van 'aanvaring' geweest tussen 'n groepje 'moros' (zoals ze hier genoemd worden) en de mossos, de ettertjes wilden misschien hun soortgenoten in Londen naäpen, maar de mossos schoten met rubberkogels, hun 'revolutieke' was vlug voorbij!

Laatst gewijzigd door SDX : 10 augustus 2011 om 11:24.
Oud 10 augustus 2011, 11:58   #286
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Even een paar cijfers van leefloontrekkers (2009)

Interessant is het aantal niet-belgen, en in het bijzonder de niet-europeanen !!!!
En uiteraard de cijfers voor Brussel!!!!
En vlaanderen lijkt een grotere opendeurpolitiek te voeren dan wallonië, procentueel, maar de absolute cijfers zijn voor wallonië misschien hoger?

Naar nationaliteit
_____________________België______Vlaander___Waals ____Brussel
Belgen________________73,40_____72,25_____80,86___ __62,47
niet-Belgen - EU_________8,08______7,48______7,50______9,60
niet-Belgen - niet-EU____18,53_____20,27_____11,64_____27,93
totaal niet-Belgen_______26,60_____27,75_____19,14_____37,53

Tabel 4h uit: http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_leefloon.htm

Laatst gewijzigd door kwantum : 10 augustus 2011 om 11:59.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 12:08   #287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ga jij jezelf nu wijsmaken dat die 72 % die niet tevreden zijn over immigratie, west Europese migranten in hun achterhoofd hadden?

De betekenis van 'etnische minderheidsgroepen' zal je wel kennen, toch?
Nu citeer je uit een ander onderzoek.
"31% zegt onverdraagzaam te zijn, 33% denkt dat bepaalde rassen begaafder zijn, 60% vindt racistische reacties in bepaalde gevallen verantwoord, bijna de helft is overtuigd dat deze minderheidsgroepen naar hier komen om van de sociale zekerheid te profiteren: het is zeker niet positief", zo zegt CGKR-directeur Jozef De Witte.

Maar toch vindt 55% van de ondervraagden dat de aanwezigheid van verschillende culturen "een verrijking betekent voor onze samenleving".

Een grote meerderheid stelt voorwaarden aan zijn tolerantie. "Meest opvallend is dat mensen die regelmatig of dagelijks met ethnische minderheden in contact komen zich toleranter opstellen. Brusselaars, die in een multiculturele samenleving wonen, hebben een positievere kijk op minderheidsgroepen", zo vindt het CGKR.

Het Centrum stelt vast dat de Belgen aanvaarden dat onze samenleving multicultureel is, "maar 61% stelt bepaalde voorwaarden en sommige daarvan kan men betwisten, zoals de eis dat minderheden hun culturele gebruiken alleen in de privésfeer mogen beleven".
http://www.gva.be/dekrant/experts/jo...nderheden.aspx

Citaat:
Spanje staat in de lijst met 60 % en stijgend, n�*et omwille van west Europese migranten, dat kan ik je verzekeren en al helem�*�*l niet om migranten die n�*et hùn sociale zekerheid komen opvreten of hùn tewerktellingsplaatsen afnemen, maar integendeel, tewerkstellinsplaatsen verschaffen.

Bovendien is er niet veel sociale zekerheid op te vreten in Spanje, leefloon, OCMW, 500 €/dag voor 'n dakloze (weliswaar geen 'eigen volk' dakloze), levenslang dop...vergeet 't maar. In uiterst speciale gevallen kan er 'genoten' worden van 'subsidio', in de volksmond 'ayuda' van pakweg 400 €/maand, maar nóóit als je nooit gewerkt hebt. Werkloosheidsuitkering is beperkt in de tijd, 2 jaar en dan is 't òp, vroeger was dit 18 maanden, verlengd met 6 maanden nu, om 't even hoe lang je gewerkt hebt; òp!
Dan klopt het niet dat de migranten afkomen om van de sociale zekerheid te komen profiteren.
Of heeft Spanje geen migranten?

Citaat:
Nederlanders, Vlamingen, Britten & Duitsers (kortom west Europeanen) zijn hier graaggeziene gasten, zowel wat betreft toerisme als migranten. De reden daarvan zal je zelf wel kunnen raden zeker?
Natuurlijk kan ik dat raden. Die geven veel geld uit.

Citaat:
Edit; Ter info; zondagnacht/maandagmorgen zo tussen 4 & 5 uur is er in mijn dorp 'n soort van 'aanvaring' geweest tussen 'n groepje 'moros' (zoals ze hier genoemd worden) en de mossos, de ettertjes wilden misschien hun soortgenoten in Londen naäpen, maar de mossos schoten met rubberkogels, hun 'revolutieke' was vlug voorbij!
Een gelijkaardig optreden als tegen "los indignados".
Oud 10 augustus 2011, 12:18   #288
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu citeer je uit een ander onderzoek.
Jij citeert maar 'n deel van 'n onderzoek, lees je de rest wel eens, of enkel wat jouw ogen aankunnen?

Citaat:
Dan klopt het niet dat de migranten afkomen om van de sociale zekerheid te komen profiteren.
In België sjok, ik citeerde uit dat 'Belgisch' onderzoek!
Citaat:
Of heeft Spanje geen migranten?
Jawel hoor, heeft dat iets te maken met dat Belgisch onderzoek?
Spanjaarden zullen en hèbben �*ndere redenen voor hun 'misnoegen'!

Citaat:
Natuurlijk kan ik dat raden. Die geven veel geld uit.
Mooi toch, is eens wat anders dan de ruif komen leegvreten.

Citaat:
Je husselt weer 't een en ander door elkaar vrouwtje.
Oud 10 augustus 2011, 14:19   #289
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij citeert maar 'n deel van 'n onderzoek, lees je de rest wel eens, of enkel wat jouw ogen aankunnen?
Jij citeerde maar 'n deel van dat onderzoek. Enkel wat jouw ogen aankunnen?
Ik citeerde de conclusies dan datzelfde onderzoek.
"31% zegt onverdraagzaam te zijn, 33% denkt dat bepaalde rassen begaafder zijn, 60% vindt racistische reacties in bepaalde gevallen verantwoord, bijna de helft is overtuigd dat deze minderheidsgroepen naar hier komen om van de sociale zekerheid te profiteren: het is zeker niet positief", zo zegt CGKR-directeur Jozef De Witte.

Maar toch vindt 55% van de ondervraagden dat de aanwezigheid van verschillende culturen "een verrijking betekent voor onze samenleving".

Een grote meerderheid stelt voorwaarden aan zijn tolerantie. "Meest opvallend is dat mensen die regelmatig of dagelijks met ethnische minderheden in contact komen zich toleranter opstellen. Brusselaars, die in een multiculturele samenleving wonen, hebben een positievere kijk op minderheidsgroepen", zo vindt het CGKR.

Het Centrum stelt vast dat de Belgen aanvaarden dat onze samenleving multicultureel is, "maar 61% stelt bepaalde voorwaarden en sommige daarvan kan men betwisten, zoals de eis dat minderheden hun culturele gebruiken alleen in de privésfeer mogen beleven".
Dit doet je toch geen pijn hoop ik.

Citaat:
In België sjok, ik citeerde uit dat 'Belgisch' onderzoek!

Jawel hoor, heeft dat iets te maken met dat Belgisch onderzoek?
Ja, je husselt twee onderzoeken door elkaar. En dan?
Dat doet niets af van wat ik schreef.

Citaat:
Spanjaarden zullen en hèbben �*ndere redenen voor hun 'misnoegen'!
En anders vind je er wel uit.

Citaat:
Mooi toch, is eens wat anders dan de ruif komen leegvreten.
Dat was in Spanje toch nooit mogelijk.

Citaat:
Je husselt weer 't een en ander door elkaar vrouwtje.
Is dat je sterkste argumentatie?
Dat is poverkes.
Oud 10 augustus 2011, 16:34   #290
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je citeerde de conclusies die het CGKR uit dat onderzoek trok.
En zoals wij weten is het CGKR nimmer neutraal, maar een pro-allochtonen instelling.

Bovendien is dat een onderzoek van twee jaar geleden terwijl er in de openingspost sprake is van een nieuw onderzoek dat onlangs werd afgesloten.

Linkje naar de persmelding van dat nieuwe onderzoek: http://www.ipsos-na.com/news-polls/p...e.aspx?id=5298

En wat zien wij daarin staan? Inderdaad, het volgende o.a.:

Only three in ten (31%) global respondents agree that ‘immigrants make their country a more interesting place to live’: a plurality (37%) disagree while another three in ten (28%) don’t not have an opinion either way . In no country surveyed is there a majority that agrees with this statement

Let wel, dat zijn de globale gemiddelden van alle 23 landen die zijn onderzocht. Er is dus nergens een meerderheid van de bevolking te vinden die pro-multicul is. Nergens.

Oud 10 augustus 2011, 16:44   #291
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Er is dus nergens een meerderheid van de bevolking te vinden die pro-multicul is. Nergens.

Ik begin toch echt bang te worden nu dat jij opiniepeilingen voor waar aanneemt.

Ik zou als ik jou was gewoon rustig blijven kijken naar de feiten.

- Alle democratische landen in Europa hebben een pro immigratie beleid (al is het wat mij betreft niet pro genoeg, maar dat terzijde).

- In Belgie zijn de gemeentes met de meeste migranten meestal de duurste. En de gemeente met de meeste autochtonen (Waalse en Vlaamse plattelandl ) (veruit) de goedkoopste. Kennelijk zijn mensen bereid een extra m2 prijs te betalen voor de aanwezigheid van 'vreemden'.
Oud 10 augustus 2011, 16:48   #292
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
72 % Eber, mijn hartje 72 %!

Ohw, voordat ik 't vergeet; uit dat onderzoek bleek dat de meerderheid, de meesten van die 72 % Franstalige Belgen waren!
en dat is PS land
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 17:03   #293
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik begin toch echt bang te worden nu dat jij opiniepeilingen voor waar aanneemt.

- Alle democratische landen in Europa hebben een pro immigratie beleid (al is het wat mij betreft niet pro genoeg, maar dat terzijde).
Ik begin nu toch echt wel angstig te worden dat jij de door de elite gevoerde immigratiepolitiek aanneemt als iets wat door het volk gewenst is.

Citaat:
- In Belgie zijn de gemeentes met de meeste migranten meestal de duurste. En de gemeente met de meeste autochtonen (Waalse en Vlaamse plattelandl ) (veruit) de goedkoopste. Kennelijk zijn mensen bereid een extra m2 prijs te betalen voor de aanwezigheid van 'vreemden'.
Met stip de meest debiele conclusie die ik sinds lange tijd heb mogen lezen.

Je doelt op Brussel en de Rand waar al die EU- en NAVO-vertegenwoordigers wonen die de prijzen per vierkante meter opdrijven. Dat zijn niet de allochtonen waar men het doorgaans over heeft, en dat weet jij zelf ook maar al te goed.
Oud 10 augustus 2011, 17:24   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Grappig, als je nagaat dat de meeste opiniepeilingen in de media nogal "links" van aard zijn (een gevolg van de nogal links strevende media opleidingen in de univs en hogescholen)
Citaat:
Denemarken? Zwitserland -toch het Voorbeeld bij uitstek qua democratie-?

Citaat:
Verkeerde conclusie.
1) Goedkope gemeentes qua gemeentetaks hebben veruit de duurste huizen en grondprijzen. Het is dus niet simpel voor een laag tot gemiddeld inkomen om daar te gaan wonen.
2) Dure gemeentes, dat wil zeggen hoge gemeentebelastingen. De belastingen worden berekend op inkomen. Met een laag inkomen betaal je dus uiteindelijk niet veel "extra". Dat koppelen aan de lagere huizenprijzen, al dan niet veroorzaakt door de verloedering van de buurten geeft natuurlijk een mix van uitkeringstrekkers, lage inkomens en oldtimers die niet meer willen/kunnen verhuizen.
Oud 10 augustus 2011, 17:27   #295
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee sgatje, dat doet me geen pijn, omdat d�*t de conclusies zijn van 't CGKR, als je even verder naar beneden scrolt zie je hoe die conclusies van 't CGKR onderuit gehaald worden!

Citaat:
Ja, je husselt twee onderzoeken door elkaar. En dan?
Dat doet niets af van wat ik schreef.
Nee hoor sgatje, wederom fout, ik citeer uit hetzèlfde onderzoek:
Citaat:
* 42% Belgen vindt dat langdurig werklozen uit de groep van ethnische minderheden het land gedwongen moeten verlaten.

72% vindt die gedwongen verwijdering nodig als de betrokkenen een ernstig misdrijf hebben gepleegd en 54% vindt het bij om het even welk misdrijf.

* Meer dan vier op de tien Belgen vinden dat leden uit ethnische groepen naar België komen om hier te profiteren van de sociale zekerheid. De Magrebijnen zijn in de ogen van de Belgen de grootste profiteurs (48%).

* 55% vindt dat België niet beter is geworden om te wonen doordat deze ethnische groepen naar hier afzakten: 56% denkt dat deze ethnische groepen tot meer misdaad hebben geleid, 40% vindt hun aanwezigheid slecht voor de tewerkstelling.

Eveneens 40% vindt dat ze moeten worden teruggestuurd als het aantal tewerkstellingsplaatsen afneemt.

Eén op de drie Belgen vindt dat België geen Marokkanen, Turken, Oost-Europeanen of Afrikanen meer mag toelaten om hier te komen werken.
Nèrgens zijn 'positieve' cijfers over immigranten te vinden, nèrgens!

Citaat:
En anders vind je er wel uit.
Ík hòef er geen uit te vinden sgatje, de cijfers staan er en zijn overduidelijk.

Spanjaarden, net als iedereen trouwens, hebben ook ogen in hun kop en zien de 'verrijking' dagelijks, of voelen ze aan den lijve!
Citaat:
Dat was in Spanje toch nooit mogelijk.
Nooit?

Spanje is inderdaad niet zo gul (of beter gezegd; niet zo gek) met andermans centen weg te smijten aan werkonwilligen die nooit bijgedragen hebben, dat is juist.
Maar 't kleine beetje d�*t er wèl uitgedeeld wordt, vreten ze maar al tè graag op...zie je?
+ Dat 't nìet ènkel daarom gaat, er zijn andere factoren, zoals criminaliteit e.d. die die negatieve cijfers beinvloeden!

Citaat:
Is dat je sterkste argumentatie?
Dat is poverkes.
Dat was geen argumentatie, maar 'n vaststelling.

Laatst gewijzigd door SDX : 10 augustus 2011 om 17:38.
Oud 10 augustus 2011, 17:39   #296
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat er naast mekaar heen gepraat wordt!

Over wèlke 'migranten' heb j�*j 't eigenlijk?
Oud 10 augustus 2011, 18:16   #297
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grappig, als je nagaat dat de meeste opiniepeilingen in de media nogal "links" van aard zijn
Als dat zo is, dan hebben we dus een extra reden om die peilingen heel hard uit te lachen.

Citaat:
Denemarken? Zwitserland -toch het Voorbeeld bij uitstek qua democratie-?
Zeker

% migranten wel eens bekeken in Zwitserland?

Citaat:
1) Goedkope gemeentes qua gemeentetaks....[blabla]
Je zit hier een beetje te neuzelen over de armetierige gemeentebelasting.

Ik heb het over m2 prijzen. En het feit dat een gemiddelde Vlaamse autochtoon de m2 prijzen in Molenbeek al niet meer kan betalen. Laat staan de m2 prijzen in Kraainem bv.

Toch twee echte migrantengemeentes kan ik je melden.

Nee het enige dat deze autochtoon nog kan betalen is de plattelandsgemeente, tussen zijn soortgenoten. Hoe monocultureel wil het hebben?

Citaat:
Ik begin nu toch echt wel angstig te worden dat jij de door de elite gevoerde immigratiepolitiek aanneemt als iets wat door het volk gewenst is.
Volgens mij hebben we in Europa een vorm van democratie gehad of zo de laatste 50 jaar.
Anti-immigratie partijen zijn daarin gewoon nooit ver over de 10 % geraakt.

En als ze al eens mochten participeren in de macht leidde dat vrijwel altijd tot verhoogde immigratie (ik wacht in spanning de NL cijfers af, na de regeerperiode). De FPO van Haider wist de immigratie zelfs meer als te verdubbelen.

Nee hoor dus. De realiteit is dat de meeste partijen het belang van immigratie inzien en dat hun electoraat dat ook doet kennelijk, behoudens de bekende kroegpraat.

Citaat:
Je doelt op Brussel en de Rand waar al die EU- en NAVO-vertegenwoordigers wonen die de prijzen per vierkante meter opdrijven. Dat zijn niet de allochtonen waar men het doorgaans over heeft, en dat weet jij zelf ook maar al te goed.
Ik zou ook kunnen doelen op de vermogende Nederlanders in
Antwerpen of de Grensstreek, de Franse belastingvluchtelingen in Brussel eo, de Russen met hun pieds a terre in Brabant Wallon. De vele buitenlandse studenten in alle Belgische universiteitsteden, etc.

Een zeer groot gedeelte van de imigranten in Belgie is of vermogend of hoog opgeleid (niet dat ik denk dat het klootjesvolk dat weet, overigens).

Die opiniepeilingen kun je, zoals gewoonlijk, dus het beste steken, daar waar de zon nooit schijnt

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 augustus 2011 om 18:22.
Oud 10 augustus 2011, 19:30   #298
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben we in Europa een vorm van democratie gehad of zo de laatste 50 jaar.
Anti-immigratie partijen zijn daarin gewoon nooit ver over de 10 % geraakt.
Dat zijn ze wel, maar dan werden ze door de gevestigde politiek altijd meteen in een soort cordon gestopt en in het "racisten"-hoekje geduwd.
De gevestigde partijen die de hele multicul er willens nillens doorheen geduwd hebben, zijn wel altijd zo slim geweest om immigratie en dergelijke thema's nooit aan te snijden in de aanloop naar de verkiezingen. Integendeel, zulke thema's worden en werden juist angstvallig gemeden, en in plaats daarvan mocht het volk het doen met mooie slagwoorden als "meer solidariteit" en dergelijke onzin.

Citaat:
En als ze al eens mochten participeren in de macht leidde dat vrijwel altijd tot verhoogde immigratie (ik wacht in spanning de NL cijfers af, na de regeerperiode). De FPO van Haider wist de immigratie zelfs meer als te verdubbelen.
Tja, als je zo kortzichtig bent dat je denkt dat de puinhopen van een decennia lang opendeur-beleid zich binnen één regeerperiode laten opruimen, ben je net zo naïef als dat je hier bewust de dommerik uithangt.
Iedereen met ook maar een beetje kijk op langzichtige politiek weet dat daarvoor minstens twee, maar waarschijnlijk nog meer regeerperiodes nodig zijn.

Citaat:
Nee hoor dus. De realiteit is dat de meeste partijen het belang van immigratie inzien en dat hun electoraat dat ook doet kennelijk, behoudens de bekende kroegpraat.
Leg eens uit wat de meerwaarde voor de samenleving is, welk belang de autochtonen hebben bij de immigratie van kansloze derde wereld-paupers waarvan bij voorbaat bekend is dat die een onevenredig grote aanslag op de sociale voorzieningen gaan doen?

Citaat:
Ik zou ook kunnen doelen op de vermogende Nederlanders in
Antwerpen of de Grensstreek, de Franse belastingvluchtelingen in Brussel eo, de Russen met hun pieds a terre in Brabant Wallon. De vele buitenlandse studenten in alle Belgische universiteitsteden, etc.

Een zeer groot gedeelte van de imigranten in Belgie is of vermogend of hoog opgeleid (niet dat ik denk dat het klootjesvolk dat weet, overigens).

Die opiniepeilingen kun je, zoals gewoonlijk, dus het beste steken, daar waar de zon nooit schijnt
Ik weet helaas niet de exacte Belgische cijfers over het aantal westerse en niet-westerse allochtonen, zulke cijfers zijn om één of andere reden zeer moeilijk te vinden, maar ik ken wel de Nederlandse cijfers, en daaruit blijkt dat de verhouding tussen westerse en niet-westerse allochtonen in Nederland ongeveer 1:1 is.
Westerse allochtonen veroorzaken nergens, in België noch in Nederland, overlast voor de autochtonen, de niet-westerse daarentegen, doen dat wel. En veel meer dan op grond van hun getalsmatige aanwezigheid verwacht zou mogen worden. Ik weet dat en jij weet dat ook, net zoals jij weet dat wanneer er over "allochtonen" gesproken wordt, men de niet-westerse variant bedoelt.

Jij kunt daarom dan ook, zoals gewoonlijk, je offtopic gezever het beste steken daar waar de zon nooit schijnt. Of je post nog een foto van Van Gheluwe of zo, dat heb ik je de laatste tijd veel te weinig zien doen.
Oud 10 augustus 2011, 20:31   #299
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn evenveel Sharia's als interpretaties van de Koran en Hadiths.

Het zijn echter de meest aggressieven die hun vorm van Sharia op kunnen leggen aan de rest.
Het recht van de sterkste triomfeerd ook in de naam van Allah.
De meest aggressieven zijn een kleine minderheid. Niet bepaald de sterkste partij.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 20:33   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee sgatje,
Tegen wie heb je het nu?
Citaat:
dat doet me geen pijn, omdat d�*t de conclusies zijn van 't CGKR, als je even verder naar beneden scrolt zie je hoe die conclusies van 't CGKR onderuit gehaald worden!
Die bedenkingen van "de expert van de GVA". Die halen niets onderuit van de conclusies?

Citaat:
Nee hoor sgatje, wederom fout, ik citeer uit hetzèlfde onderzoek:
Je citeerde uit een artikel van de GVA over een onderzoek uit 2009.

Citaat:
Spanje is inderdaad niet zo gul (of beter gezegd; niet zo gek) met andermans centen weg te smijten aan werkonwilligen die nooit bijgedragen hebben, dat is juist.
Maar 't kleine beetje d�*t er wèl uitgedeeld wordt, vreten ze maar al tè graag op...zie je?
+ Dat 't nìet ènkel daarom gaat, er zijn andere factoren, zoals criminaliteit e.d. die die negatieve cijfers beinvloeden!
Zo kronkelen.
Citaat:
Dat was geen argumentatie, maar 'n vaststelling.
Proficiat met je vaststelling.
Maar die doet niets af van wat ik schreef.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be